![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mai studiază despre erezii, că ești pe dinafară. Pelagianismul n-are nicio legătură cu discuția de față. În schimb, nestorianismul are, fiindcă de asta ești contaminat și nu numai. Constat cu îngrijorare că intervențiile dumitale pe forumul ăsta conțin mai multă otravă decât ale unui ateu. Nu știu, hipnoza ideologică confesională sau gravele deficiențe culturale și umane te determină să vehiculezi falsuri peste falsuri, și nu doar pe acest topic. De exemplu mitul trufaș conform căruia toată planeta e parcelată în provincii ale Romei. Habar nu ai că primul strat iconografic de la Veneția e bizantin și că abia mult mai târziu, după ce catolicismul a început să preacurvească pe față cu păgânismele seculare, a apărut pe pereții de la San Marco obsesia grandomană pentru "măreția omului". Dar vai, Ravenna, Sicilia, Toledo etc, exemple splendide ale artei ecleziale canonice în occident din primul mileniu, oare ce să fie? Simple importuri stilistice din "provincia bizantină" a Romei? Vai de capul tău, doctore și vai de cei care te urmează în sminteală!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 28.10.2014 at 13:41:43. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mihail, nu știu dacă te binedispune seria de lucrări de aici: https://www.facebook.com/media/set/?...5381843&type=3
http://artpowerinfo.ro/artist/george-grigorescu Am fost coleg de bancă în liceu cu George, printr-a doișpea. De ani și ani îmi este povățuitor, când ne vedem, rar, în artele plastice. Printre altele, după o experiență a lui ca pictor restaurator în biserici, mi-a vorbit și despre icoane, despre modul cum încearcă să se apropie de o icoană ortodoxă, de pictura bisericească. Îmi spunea că el folosește o dublă lentilă: cea de artist plastic școlit prin București și aiurea, precum și cea de om creștin; și, mai mereu, omul creștin are ultimul cuvânt de purtat și resimțit înaintea icoanei, iar nu artistul. Și era necăjit, mereu, că nu a învățat încă să privească o icoană... Că e un prost teolog și că i-ar folosi să devină un teolog mai bun pentru a trăi în plenitudine întâlnirea cu icoana...:) Că nu poți beneficia de întâlnirea cu icoana, că nici măcar nu realizezi dacă te afli înaintea unei icoanei sau a unei porcării, când ești un prost creștin, se tânguia. Din colecția lui am acces deocamdată la aceste lucrări. Sunt lucrări din tinerețe, chiar din proximitatea adolescenței, când hălăduiam împreună prin munții patriei...:). Să fi avut George până în 25-27 de ani când a compus toate lucrările acestea. Făcea exerciții pe atunci în fieful suprarealismului, dar și al picturii flamande, al artei monumentale și, cum spuneam, sub îndrumarea unui maestru căuta inițierea în arta icoanei. Era tânăr și vroia să încerce totul... Căuta... Cum îți par tablourile din colecție, dincolo de subiectul topicului? (subtextul psihanalitic e delicios și George se amuza mai mereu că privitorii rămâneau cramponați în el...:) Deși uneori se necăjea din pricina asta.) Îmi cer iertare pentru off-topic. Și îi asigur pe frați că omul ros de viermi și de bani nu este satana, ci este chiar autorul. Sunt autoportrete de tinerețe... Autoironie amară, poate un mugure de pocăință... Last edited by Ioan_Cezar; 28.10.2014 at 16:10:15. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu știu cât de bun creștin a fost Picasso, dar cu siguranță este unul din puținii postmoderni care a înțeles, la un nivel de profunzime aproape inaccesibil muritorilor de rând, puterea modală de expresie a artei ecleziale. În cele câteva fraze în care vorbește despre șocul întâlnirii sale cu icoana, aruncă în aer toate prejudecățile estetice ale occidentului referitoare la provincialismul și confesionalismul moștenirii artistice bizantine. Și marele Pablo n-are niciun motiv de natură ideologică să apere icoana de miopia savantă a istoricilor artei, o face însă cu onestitea artistului de geniu care are acces în culisele creativității de rang înalt.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
|