![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
http://www.biblearchaeology.org/post...d.aspx#Article http://ro.wikipedia.org/wiki/Moise |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Autorul papirului este Ipuwer, care a trait in timpul celei de a 12-a dinastii. A 12-a disnatie a inceput dupa moartea lu Amenemhat I si se intinde din anul 1900 i Chr pana in anul 1783 i Chr. Sursa: http://www.ancient-egypt.org/_v3d/index.html Prin urmare, nici vorba de "undeva prin anul 2300". Copia care a ajuns pana la noi, adica Papirusul Leyden propriu-zis, dateaza din dinastia a 19-a. Deci, el a fost scris intre anii 1307-1196 i Chr. In ACEST papirus (= in aceasta copie) scrie despre plagi. Ce scria in originalul din timpul dinastiei a 12-a nu cunoastem, fiindca nicio alta copie nu a fost descoperita. Citat:
Problema dv nu pare a fi fost cand anume au avut loc cele zece plagi, ci daca ele au avut loc. Le-ati numit "povestioare", probabil fiindca vi se par lucruri incredibile, nu fiindca aveti probleme de datare. Iata ca papirurul Leyden, sursa independenta, vorbeste de o parte din aceste plagi, si anume cele mai incredibile, inclusiv plaga a zecea. Desigur, Biserica a crezut in realitatea plagilor si inainte de descoperirea Papirusului Leiden, asa cum a crezut in existenta hittitilor cu mult inainte ca arheologi care numisera "povesti" relatarile biblice despre hittiti sa descopere ditamai civilizatia. Nu noua ne sunt necesare dovezi precum Papirusul Leyden. Avem relatarile din Exod. Noi ii avem pe Moise si pe profeti. In schimb, daca cineva nu crede in Moise si in profeti, nu numai Papirusul Leyden, dar nici daca s-ar scula cineva din morti si i-ar spune, tot nu ar crede...
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 07.11.2014 at 11:28:33. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/...a-deznadejdii/
Porunca lui Dumnezeu nu este ceva care Dumnezeu asteapta moralmente sa o implinim, fiindca El stie ca noi nu o putem implini, fiindca nu este porunca morala, ci este descoperire [a ceea] ce este Insusi Dumnezeu. Porunca lui Dumnezeu este viata dumnezeiasca pe care noi nu o putem in niciun fel atinge, dar putem sa strigam: Doamne! Doamne, iubesc porunca ta, dar tu vezi ca nu pot s-o traiesc, cum zicea P. Sofronie: "Vino, Tu, si salasluieste Tu intru mine, si lucreaza tu intru mine cele cu neputinta omului". Porunca lui Dumnezeu este spovedania lui Dumnezeu catre Adam, pentru ca Adam, intelegand să dea Domnul ochi launtrici intelegerii noastre ca sa vedem frumusetea acelui Chip, ca sa nu mai putem sa rezistam sa nu fim asa si atunci sa se inalte de la noi o rugaciune, fie [si] deznadajduita, o nadejde deznadajduita, ca sa zic asa, ca Dumnezeu ne va da. Si Dumnezeu ne va da! Si cum am spus mai multora si anul trecut, unor tineri din strainatate: cand simti ca este asa de greu sa ajungi la vreo virtute dumnezeiasca, sa stii ca nu este greu, este imposibil; firea ta iti marturiseste, iti da marturie launtrica ca acel cuvant iti este imposibil; dar de la Dumnezeul nostru, nimic mai putin decat imposibilul sa si asteptam! Nimic mai putin decat imposibilul, fiindca daca Dumnezeul nostru Dumnezeu este, apai imposibilul este ceea ce asteptam de la El si ceea ce numai El poate, pentru El nimic nu este imposibil. Si acel lucru imposibil, pentru dragostea si pentru puterea lui Dumnezeu, il vei vedea lucrand in tine... * http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/...duhovniceasca/ Lumea intreaga in caderea sa, se judeca cu Dumnezeu, invinuindu-L pentru suferintele sale. Se judeca patimas in neputinta ei, urmarea caderii de la dragostea Lui. O cunosc si prin mine insumi. Insa Iisus-Dumnezeul cel dintru inceput, in Ghetsimani si pe Golgotha a îndreptatit pe Dumnezeu-Facatorul; iar Omul Hristos Iisus (1 Tim. 2:5), tot acolo indreptateste inaintea judecatii lui Dumnezeu-Tatal, si Omul-omenirea. Last edited by Ioan_Cezar; 07.11.2014 at 03:16:12. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
"Crud" din punct de vedere ateist sau teist?
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Din punctul de vedere al noului testament.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ia mai gandeste-te.Iisus a confirmat Vechiul Testament.
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Iisus a oprit punerea in practica a legii date in vechiul testament prin care o femeie sa fie omorata cu pietre pentru sex in afata casatoriei, spunand "cine este fara de pacat sa arunce piatra". Iisus, prin asta, arata cat de primitiv este vechiul testament, si ca se poate si altfel.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
"Cine nu va crede, nu se va mantui", "Nu stiti, oare, ca nedreptii nu vor mosteni imparatia lui Dumnezeu? Nu va amagiti: Nici desfranatii, nici inchinatorii la idoli, nici adulterii, nici labagii, nici sodomitii" Cuvinte limpezi, ale Domnului nostru. Din Testamentul cel Nou. "Plata pacatului este moartea" concluzioneaza Apostolul. In acelasi Nou Testament. Vedem, deci, ca aceasta "cruzime" a lui Dumnezeu Atoateconducatorul este aceeasi si in Vechiul, si in Noul Testament. Singura deosebire este ca, in Noul Testament, avem o descriere a iadului un pic mai clara ("focul Gheenei", "intunericul cel mai dinafara", "focul cel vesnic", "viermele cel neadormit", "iezerul de foc"), pe cand in Vechiul Testament, termenul de "iad" are un sens un pic mai ambiguu. Pesemne ca oamenii Vechiului Testament, ca si dumneata, ajunsesera ei sa creada ei ceva-ceva din Iesirea, dar inca nu isi dadeau seama nici cat de "crud" este Dumnezeu care plateste pacatul cu moartea, nici ca vesnicia iadului este o realitate nu numai posibila, ci foarte probabila, pentru fiecare dintre noi.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|