![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
E foarte gresit sa privesc icoanele ca ceva care ne amintesc de sfintii respectivio, ne amintesc si ne aduc o imagine a Sfintei fecioare si al lui Isus, al ingerilor s.a., chiar daca nu le venerez, insa le vad rostul altfel?
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau. Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare. Iubeste si nu astepta nimic in schimb. Daruieste si vei primi la randul tau. Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Trebuie sa aduci inchinare Celui, preacinstire Celei si cinstire celor reprezentati astfel. Daca o faci sincer si din inima, pur si simplu vei intelege ca icoana e ca un portal, ca canal de comunicatie pntru suflet. Majoritatea oamenilor nu au o fantezie/putere de abstractizare apreciabile, si oricum imaginatia excesiva e ceva asupra caruia Sfintii Pustiei ne-au avertizat foarte serios, atunci cand o legam de actul sfant al inchinarii si rugaciunii, deci au nevoie de un chip/o icoana. Cate vreme nu e idol, ci exact un vector al evlaviei, e ok. Adica te inchini la Facatorul, nu la lemnul reprezentarii. Asa cum nimeni dintre Alesi nu se inchinau chivotului sau Templului ca atare, ci ca Locuri unde Dumnezeu a asezat Preasfanta Prezenta Sa.
Last edited by Barsaumas; 22.02.2015 at 14:43:16. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Rezulta ca e in regula ca nu ma inchin lemnului/vopselei etc ci Sfintei fecioare sau lui Hristos de exemplu. Uite ca aici au protestantii o problema. Ei cred (poate nu toti) ca ne inchinam materialului din care e facuta icoana... Asta e pe intrebate.
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau. Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare. Iubeste si nu astepta nimic in schimb. Daruieste si vei primi la randul tau. Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Protestantii au o intelegere inchisa, uni-, cel mult bidimensionala a Scripturii. Pentru ei, Scriptura e un vector la care sensul si directia se intorc in origine.
|
|
|