Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus
âLa sfârÈitul Periodului I intrară în uzul Bisericii întâi chipuri simbolice, apoi Èi tablouri ce reprezentau persoane sacre sau fapte istorice, dar aceasta se făcea încă foarte izolat Èi nu fără opoziÈie.
Un sinod Èinut în Spania la Elvira în 306 sau chiar 300 decretă să nu se vază pe murii bisericilor icoana, Èi chiar Euseviu din Cesaria Palestinei, ustoricul bisericesc contemporan mai tânăr cu sus zisul sinod, a fost unul din bărbaÈii care considerau icoanele religioase ca o datină păgână.â (Eusevie Popovici - Istoria bisericească universală Èi statistica bisericească vol.II, pag. 222 Mănăstirea Cernica 1926)
|
Eusebiu de Cezareea a fost semiarian. De aceea nici nu este canonizat de Biserica. Eu unul nu as pune prea mare pret pe parerile sale dogmatice. Ca istoric, insa, scrierile sale sunt remarcabile.
Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus
âCreÈtinismul bizantin de după anul 300 prezintă adesea alunecări în diverse forme de idolatrie sau de superstiÈii excentrice ce nu sunt decât reînvieri ale păgânismului în stilul vieÈii religioase creÈtine.â (Ovidiu Drâmba - Istoria culturii Èi civilizaÈiei, ed. 1997, vol. II, pag. 191)
|
Da, asa este, dar Biserica a stiut sa le combata. Nu se spune nimic in citatul de mai-sus despre icoane. SPECULATIE IEFTINA!!!
Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus
âUrmând interzicerea din Decalog, creÈtinii din primele două secole nu Èi-au făcut imagini... Abia spre sfârÈitul secolului al VI-lea Èi în cursul secolului al VII-lea imaginile devin obiect de devoÈiune Èi de cult în biserici Èi in locuinÈe.â (Mircea Eliade, Istoria credinÈelor Èi ideilor religioase, 1988, vol. III, pag. 66)
|
Nu exista nimic critic la adresa icoanelor in citatul de mai-sus: e o constatare a EVOLUTIEI cultului in Biserica. SPECULATIE IEFTINA!!!
Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus
âLa creÈtinii primi, icoanele religioase se amintesc la începutul secolului III. În tot decursul acestui secol întrebuinÈarea lor e rară Èi nu prea bine văzută Eusebiu din Cezareea considera întrebuinÈarea icoanelor ca un obicei păgânesc. Sf. Ioan Gură de aur Èi Augustin nu prea se învoiesc cu acest obicei. Epifaniu era un contrar hotărât Èi înfocat contra icoanelor.â (dr. C. Chiricescu - Istoria dogmelor, Curs litografiat, 1904, pag. 181)
|
Din nou Eusebiu de Cezareea.
Iar in ce priveste pe Sf.Ioan Gura de Aur si Fericitului Augustin, exista hotararile Sinodului Ecumenic VII de la Niceea care a decretat iconoclasmul ca EREZIE.
Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus
âÎn ultima persecuÈie [sub DiocleÈian], fură dărâmate multe biserici... Dar între obiectele din lăuntru lor nu figurează nicidecum icoane ori pictură bisericeascăâ (Badea CireÈeanu - Tezaur liturgic, vol. II, pag.94, 1911)
|
Da, pentru ca la acea data cultul crestin nu includea icoanele, dar, cu trecerea timpului cultul si ritualul bisericesc au evoluat. Ce-i asa de greu de inteles?
Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus
âChiril din Alexandria: âSocotesc pe drept cuvânt că se abat de la tot sfatul bun cei ce, depărtându-se de la slujirea lui Dumnezeu, slujesc zidirii în locul Ziditorului; sau coborând la o rătăcire încă Èi mai ruÈinoasă, se închină la lucrul mâinilor lor.ââ (Pr. dr. D. Stăniloaie - Sf. Chiril din Alexandria, 1991, p. 186)
|
Unde se specifica in textul de mai-sus icoanele? Perfect adevarat ce spune Sf.Chiril din Alexandria, dar in alte scrieri el este de acord cu icoanele.
Ce faci tu aici e SPECULATIE IEFTINA!!!
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7.
"Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!"
|