![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pastorala nu e gresita cu nimic. Scrie acelasi lucru, in pastorala, dar in alta forma. Sa spui ca Hristos Intrupat, adica Iisus Hristos, nu este o fiinta umana este apollinarism pur. Adica erezie condamnata. Cu alte cuviinte, tu si Capy, tomcai sunteti pe cale sa va luati un bilet in bolgia ereticilor. Cauta singur despre Apolinarius. Iti spun doar atit: omul acela sustinea ca...Domnul nu avea nous-ul, adica mintea, si nici sufletul omaenilor, si cumva aspectul sau uman era o masca, sufletul de om avind in loc cica firea divina. Asa o blasfemie a fost combatuta perfect la Sinodul din 381. Daca tu si Capy vreti sa fiti apolllinaristi, Dumnezeu cu mila! Eu ma retrag de pe topicul asta. Delia, Lucian si Mosh-Neagu sunt mult mai tari ca mine, din toate punctele de vedere. Probabil ca intr-un final se va lamuri ce este de lamurit, insa eu asa va vad pe voi doi: simaptizanti de apollinarism, si prea dispusi la neascultare gaunoasa. Sper sa ma insel in aceasta anume privinta. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pe mine ma doare sa vad atata mov si rosu :))
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei "barsaumas", că nu ești tu chiar extra eclesiam întocmai :) ești intra eclesiam, dar ai ochelari cu sticlă foarte groasă și vezi în ceață. Dar probabil spui că e bine cu ei. Când ai să iubești cu adevărat, ai să vrei să -vezi-, fața -chipul- celuilalt, și atunci ai să dai ochelarii jos. Atunci(!) ce frumuseți ai să vezi... :) Domnul să ne miluiască pe amândoi.
Cristirg, NU s-a greșit în pastorală. Am explicat mai sus, cum și de ce. Și de ce persoana omenească, trebuie înțeleasă prin omenirea îndumnezeită. Am explicat mai sus, Pastorala nu contrazice pe Sfântul Ioan Damaschin, nici pe Sfântul Mărturisitorul, nici pe Sfântul Grigorie Palama. Care toți 3 spun, același lucru. Persoana e UNA, a lui Hristos în Sfânta Treime. Dar Hristos pentru îndumnezeirea omului, oferă persoana Sa omenească, ca omul să devină persoană dumnezeiască, și nu fire dumnezeiască (!!!) Ce ai pus tu în paranteze pătrate, e adaosul tău personal, logica ta, nu apare la Sfântul Ioan Damaschin, parantezele pătrate. Iar logica ta, nu este prin Sfinții: Ioan Damaschim, Maxim Mărturisitorul și Grigorie Palama, toți 3 în același timp. Of, oare înțelegeți ?
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 08.03.2015 at 22:04:09. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Nu propovăduim două persoane deosebite, ci una și aceeași,singură ipostasă a lui Dumnezeu Cuvântul. " -deci o singura ipostasa (persoana) dumnezeiasca -de ce vrei tu sa explici ceea ce zice foarte clar Sfantul Ioan Damaschin, si sa interpretezi aiurea ? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-deci da fiinta (firea) este umana dar nu ipostasa (persoana),firea dumnezeiasca a ramas dumnezeiasca si firea umana a ramas umana -de ce nu citesti atent de vreo 3 ori ceea ce am postat din Sfantul Ioan Damaschin "și Dumnezeu și om în același timp, Dumnezeu desavârsit și om desavârsit; în totul Dumnezeu și în totul om; același în totul Dumnezeu împreună cu trupul său și în totul om împreună cu Dumnezeirea Lui mai presus de Dumnezeire. Prin expresia „Dumnezeu desavârsit și om desavârsit", arătăm deplinătatea si desăvârșirea firilor. Prin expresia „în totul Dumnezeu si în totul om", ar ătăm unitatea și indivizibilitatea ipostasei." |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ESTE O SINGURĂ PERSOANĂ. Dar fi atent:
Cristirg, NU s-a greșit în pastorală. Am explicat mai sus, cum și de ce. Și de ce persoana omenească, trebuie înțeleasă prin omenirea îndumnezeită. Am explicat mai sus, Pastorala nu contrazice pe Sfântul Ioan Damaschin, nici pe Sfântul Mărturisitorul, nici pe Sfântul Grigorie Palama. Care toți 3 spun, același lucru. Persoana e UNA, a lui Hristos în Sfânta Treime. Dar Hristos pentru îndumnezeirea omului, oferă persoana Sa omenească, ca omul să devină persoană dumnezeiască, și nu fire dumnezeiască (!!!) Ce ai pus tu în paranteze pătrate, e adaosul tău personal, logica ta, nu apare la Sfântul Ioan Damaschin, parantezele pătrate. Iar logica ta, nu este prin Sfinții: Ioan Damaschim, Maxim Mărturisitorul și Grigorie Palama, toți 3 în același timp. Deci persoana omenească, în Pastorală, primește sensul omului îndumnezeit, nu că ar fi două persoane în Persoana lui Hristos. Dar omul nu poate lua firea omenească a lui Hristos, că automat ia și firea Dumnezeiască. Și separând firea Dumnezeiască, de firea omenească, devenim arieni. Unind firile, devenim monofiziți. Separând firile, fără să expludem vreouna, devenim nestorieni. Separând firea omenească de cea Dumnezeiască, devenim apolinariști. Deci trebuie avut grijă, că acolo e inclusă îndumnezeirea omului, care nu poate avea loc, decât preluând persoana umană, ca omul să devină persoană dumnezeiască, sau îndumnezeit. Nu după fire, ci prin Persoană.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 08.03.2015 at 22:09:38. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De unde ai mai scornit și asta??? Nu a afirmat nimeni așa ceva. Eu am spus tocmai contrariul. ![]() Cele două firi (divină și umană) sunt unite pentru totdeauna în Ipostasul/Peroana lui Hristos: fără amestecare, fără schimbare. fără despărțire și fără împărțire!!! Hristos este Om Desăvârșit și Dumnezeu Desăvârșit ! Om Desăvârșit înseamnă că nu îi lipsește nimic din însușirile firii umane. Am explicat clar că firea umană (omenească) - adică Om Desâvârșit - înseamnă trup însuflețit de suflet rațional și înțelegător / rațional și mintal!!! Firii Sale umane nu îi lipsește nimic fiindcă este deplină: are trup, suflet și minte. Ce nu ție clar ??? "Hristos a luat intreaga fire omeneasca adica trupul, sufletul, mintea si toate celelealte elemente componente ale naturii umane, pentru ca altfel, nu ar putea sa le vindece." (Vlădica Ierotheos Vlachos) Last edited by Capy; 26.12.2016 at 01:12:53. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Aceasta afirmatie este fara sens, nu exista "Dumnezeu desavarsit", e un fel de pleonasm. De aceea propozitia corecta este "Om adevarat si Dumnezeu adevarat".
Daca asta crezi (e si corect), atunci de ce ati mai disuctat degeaba atatea pagini? Tu spui ca Hristos a devenit OM, adica si Om si Dumnezeu in acelasi timp. Adica nu e nimic gresit in pastorala. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Îți repet Om Desăvârșit indică firea umană care este unită pentru totdeauna cu firea divină în Persoana lui Hristos. Om Desăvârșit adică "fire omeneasca adica trupul, sufletul, mintea si toate celelealte elemente componente ale naturii umane, pentru ca altfel, nu ar putea sa le vindece." (Vlădica Ierotheos Vlachos) Last edited by Capy; 08.03.2015 at 23:31:26. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Complet fals, inseamna ca tu negi Intruparea. Citeste mesajul precedent. Daca e Om nu inseamna ca e persoana umana? Numai evolutionistii cred ca suntem animale evoluate. A devenit Om, nu a devenit umanitatea. Acest Om s-a numit Iisus. Era Dumnezeu si Om, in acelasi timp, in aceeasi Persoana. Nu era Dumnezeu care a luat o infatisare omeneasca, cum am vazut ca ganditi voi, in mod gresit. Aia e o erezie. |
|