Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.03.2015, 22:06:37
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca ai citit despre Sfantul Maxim, acolo scria si despre Sfantul Papa Martin. In al doilea rand e vorba de monotelism (o singura vointa). Biserica apuseana nu impartasea monotelismul, doar Constantinopolul. http://ro.wikipedia.org/wiki/Maxim_M%C4%83rturisitorul
1. Monotelism, ai dreptate, m-am gândit la monofizitism. Greșeala mea.
2. Dar erezia monotelită era și în apus, gândește logic, frățior, altfel, nu aduna Sfântul Martin, Patriarhul Romei, sinodul de la Lateran în 649, să combată erezia monotelită, dacă nu exista erezia monotelită în apus, logic, nu? Fi mai atent, te rog.
3. Iar când mai dai trimiteri la wikipedia, dă trimiteri la wikipedia ortodoxă, e mai amplă. http://ro.orthodoxwiki.org/Maxim_M%C4%83rturisitorul
4. Iar "papa", care înseamnă părinte, tată, este dat Patriarhului, cu titlul onorific. Nu înseamnă că trebuie să numim Patriarhii "Papi", Patriarh este exprimarea corectă, ortodoxă, altfel, atribuim unuia sau câtorva mai multe merite, față de ceilalți Patriarhi. Și asta nu-i creștinește. Toți Patriarhii sunt egali și ei știu asta. Ori spui Patriarhi la toți, ori spui Papi la toți, nu numai la unu.
Înainte de Marea Schismă, pe bună dreptate se numea la Roma, Patriarhul Romei, patriarhi ai Romei, care sunt și câțiva Sfinți. După căderea apusului în erezii, Patriarhul Romei, devine Patriarhul apostat, eretic și schismatic al Romei, în Licența "Ereziile romano-catolice", în exprimare oficială, este numit doar Patriarhul Romei de după 1054, în semn de respect pentru demnitatea lui de ființă umană, totuși. Preferam totuși, în exprimare oficială, Patriarhul eretic al Romei. Deși și titlul de Patriarh, la toți patriarhii, este onorific, ei fiind tot episcopi, și ei știu asta de asemenea. Dar pentru funcția administrativă ce o au în plus, sunt numiți Mitropoliți și Patriarhi. După anul 1054, în Ortodoxie, se evită denumirea de "papă", fiind folosit doar cel de Patriarh, chiar și în amintirea "papilor" din apus, înainte de căderea apusului de după 1054, tocmai pentru a se evita confundarea termenului care după cădere, apusul la autoînsușit, violând pe nedrept folosirea terminologiei de "papă", pentru susținerea ereziei primatului papal, la fel cum au violat pe nedrept termenul "romano-catolic".

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
De fapt, dupa parerea mea, iti creste si mai mult mandria si asta te face sa crezi ca esti mai intelept ca Biserica si sa nu mai vezi bine adevarul.
Da, frățior iubit, iartă-mă. Știu că sunt mândru, mă lupt cu mândria. Nu am spus că sunt smerit, ci spun că sunt mândru. Sunt vai de capul meu. Dacă Sfântul Apostol Pavel se numește pe sine, cel dintâi dintre păcătoși, eu atunci ce sunt? Doamne, ai milă de mine. Să te rogi, să mă pomenești, frățior, că dacă mor, nu pot merge în Rai, fiindcă sunt vrednic de iad.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Raspunsul e simplu: tu te inseli si Biserica are dreptate. Dar tu, din cauza mandriei, nici macar nu ai luat in calcul aceasta varianta evidenta.
N-am spus că Biserica nu ar avea dreptate. Spun doar să fie atentă, Biserica, care suntem noi, să fie atentă să nu cadă în ereziile augustiniene. Că dacă Sfântul Sinod cade în ereziile augustiniene, cele 8 exprimate, există Sfânta Neascultare. Și sincer, eu nu vreau schismă în Biserică. Destule tulburări au fost la ruși. Ajunge.
Cât despre mine, pomenește-mă, că sunt vrednic de iad, din cauza mândriei, cum bine spui și de nimic nu am fost vreodată vrednic, decât de iad. Nici să respir nu sunt vrednic, la câte păcate fac și ce mult supăr pe Dumnezeu, în fiecare zi, vai mie, preaspurcatului... Vai mie... Pomenește-mă și iartă-mă.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu cunosti foarte multe. majoritatea celor de pe forum stiu de apocatastaza la Sf. Grigorie de Nyssa. http://www.sfantulvasile.ro/sf-grigorie-de-nyssa/
Cine spune ca sfintii au fost fara greseala cad in idolatrie, facand sfintii infailibili, ca Dumnezeu. Diferenta intre un eretic si un sfant care a sustinut o greseala dogmatica este smerenia. Ereticii s-au impotrivit adevarului, chiar cand l-au aflat, sfintii au facut-o din nestiinta.
Greșit!
Eram sigur că te referi la "apocatastaza" Sfântului Grigorie de Nyssa. Aici nu îți permit. Gata. Acuzi un Sfânt al Bisericii de erezie? Nu îți permit!
Deci te rog frumos să îmi dai texte reale, cu trimiteri la PG sau PL, sau alte surse de bibliografie serioase, cu pagină, citate exacte, nu trimiteri de pe net. Să fim clar înțeleși. Că ales sunt copilării, articole fără autor, fără bibliografie cu pagini, surse, etc. Texte reale din care reiese că Sfântul Grigorie de Nyssa, ar spune că dracii se mântuiesc.
Ce mi-ai dat de pe net, articolul acela, spune că Sfântul Grigorie de Nyssa a spus: răul va avea un sfârșit". Și apoi spune că Biserica a respins apocatastaza.
Stai puțin frate, că acolo nu-i apocatastază. Autorul articolului, poate să facă altceva, că-i este somn, sărăcuțul, dar nu să acuze pe Sfântul Grigorie de Nyssa, un titan al Creștinismului de apocatastază. Autorul articolului e foarte obosit, a aruncat în fix ultimele două rânduri, e gogoașă cât capul lui de mare și smintește pe cei mici, care citresc și iau de bun ce elucubrații spune el acolo.
Să fim clar înțeleși când spui: "răul va avea un sfârșit", NU este erezia apocatastazei ! Limpede ! Păi în Împărăția Cerurilor va mai exista răul? Normal că va avea un sfârșit. Sfârșit de unde? Unde se va sfârși răul? Din turma lui Hristos, dintre sfinții Lui. În Rai, este odihnă, este bucurie, desfătare, este BINELE, acolo răul, ce l-au trăit aici pe pământ, sfinții, nu îl vor mai trăi acolo. Acolo răul va avea sfârșit. Nu vor mai fi ispite, cum a fost în Rai, înainte de câderea lui Adam. De ce? Pentru că firea umană, a dobândit cunoștiința binelui și răului, prin consumarea fructului oprit, și neascultarea de Dumnezeu. Și din al doilea motiv, nu vor mai fi ispite în Împărăția Cerurilor, pentru că acolo vom fi îndumnezeiți, prin Hristos.
Deci nici pomeneală de răutate în Împărăția Cerurilor. Iadul "cel gătit diavolului și îngerilor lui" cum ne spune Hristos, la Matei, da? Cei din Împărăția Cerurilor, nu vor mai avea contact cu iadul, cu răul, căci, vedem la săracul Lazăr, dreptul lui Dumnezeu, Lazăr, care odată ajuns în sânul lui Avraam, nu vedea pe bogatul care se chinuia în iad. Dar bogatul îl vedea. Sfântul Isaac Sirul spune că Raiul și Iadul, au fost, sunt și vor fi pline de Iubirea lui Dumnezeu, doar că pe cei din iad, tocmai asta îi va arde, Iubirea lui Dumnezeu. De aceea cei din iad văd Raiul, pentru că totul va fi plin de iubire și de har, dar pe ei tocmai asta îi va chinui, iubirea. Cum că au putut să creadă și să accepte cea numită "ortodoxia", adică creștinismul adevărat, dar nu au vrut, s-au răzvrătit, li s-a dat mii și mii de șanse, în decursul vieții lor să fie creștini, și să nu fie eretici, păgâni, hinduși, atei, etc., dar nu au vrut, nu le-a păsat, nu s-au interesat, au ponegrit, au negriat, au judecat, au urât pe creștinii adevărați.
Deci de asta cei din iad văd pe cei din Rai, pentru că se vor alfa efectiv în lumină, în iubire, în har, în slava lui Dumnezeu, iar asta îi va chinui. Iar cei din Rai, nu vor vedea pe cei din iad, pentru că ei, cei din iad, înauntrul lor, înauntrul esenței lor, al ființei lor, al persoanei lor create, vor fi în întuneric, în chin, vor urâ pe Dumnezeu și pe aproapele, vor fi veșnic răzvrîtiți și veșnic nemulțumiți. Ăsta va fi chinul lor veșnic. Iadul deci este un loc, unde Dumnezeu îi va aduna pe toți aceștia, iad care inițial a fost gătit, cum spune Hristos "diavolului și îngerilor lui" și care în întuneric fiind, zice la pilda săracului Lazăr, câ între cei din iad și din Rai, este o prăpastie de netrecut, și adunați acolo fiind, așa se vor chinui. Singuri se vor chinui. Nu îi vor chinui dracii în cazane cu smoală, ci ei ca esență, se vor chinui. Că zice Psalmistul David: "și de mă voi coborâ la iad, Tu acolo ești". Deci vor fi chinuiți de ura lor, de neiubirea lor, se vor autochinui, veșnic, cu toții. De aceea mai spune Scriptura că "Împărăția Cerurilor e înăuntrul nostru". Deci și iadul e înăuntrul nostru. Și cum Împărăția Cerurilor se poate trăi încă de aici de pe pământ, la fel și iadul, se trăiește și se dobândește încă de aici de pe pământ. Și trăit în veșnicie, ca o continuare.
Înțelegi, frățior? Fi mai atent de acum, când faci acuzări la adresa Sfinților, precum Sfântul Grigorie de Nyssa. Că toți au același glas, al Duhului Sfânt, și noi, prin ei, la fel.
Fi foarte atent, că poți cădea foarte ușor în ispite. Ispitele, mai ales în vremurile astea, sunt tot mai mari. Dar se pot birui. Slavă Domnului.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
  #2  
Vechi 12.03.2015, 22:07:23
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Iar scrii fara sa te informezi. Fericitul e tot sfant, e numit asa doar pentru ca are si greseli dogmatice. Citez: "Fericit: este un apelativ folosit uneori pentru Sfinii a căror operă teologică nu întrunete integral acordul Bisericii, precum Fericitul Augustin de Hippona. Distincia de sorginte romano-catolică între Sfini (sancti) i Fericii (beati) nu se face însă cu rigurozitate în Biserica Ortodoxă, asfel că apelativele de Sfânt i Fericit tind să fie considerate echivalente i să fie folosite alternativ (ex: Sfântul/Fericitul Ieronim)."
Nu Biserica se afla in promejdie, ci tu, nu spun asta ironic. Ti-am scris aceste lucruri si cand erai Daniel. Dar nu e nimic pierdut, am incredere in tine.
Greșit. Sfântul nu e tot una cu fericitul. Să-ți intre bine în căpșor.
Nu ești tu de vină, iei și tu ce prostii le debitează mințile altora, de la prea multă odihnă sau prea multă oboseală. Scriu articole, fără binecuvântare, fără rugăciune, etc.
Deci prea-fericitul Daniel, e Prea-sfântul Daniel, Patriarhul României? Prea-beatificatul? Vezi ce prostii spui? Te faci de rușine, frățior iubit și nu vreau să fiu eu ăla care te face de rușine, dar dacă trebuie, fac și asta, mustrarea trebuie să fie și în public, conform Scripturii, spre îndreptare.
Citatul tău e o teologumenă. Teologumenele, sau părerile teologice, pot fi uneori niște prostii mari cât casa. Nu e dogmă. Nu e verset Scripturistic, nu e citat al Sfinților Părinți. Clar, iubite frățior? Să ai grijă, mare grijă.
Nu mai da exemple cu "sancti" și "beati", că latina-i vai și-amar de ea limbă. Praf și pulbere. Cea mai săracă limbă de pe pământ, în sensuri, în traduceri, etc. Și limba greacă veache, e cea mai bogată limbă de pe pământ, declar ce spun lingviștii, nu ce spun eu, ne-a spus părintele de greacă și latină în facultate, nu vorbesc de pe pereți.
Vai și-amar de ei "romano-catolici", cu beatificările și sfinții lor falși. Vai și-amar de ei. Iadul ei îl încep și îl trăiesc încă de aici de pe pământ. Neiubirea lor și mândria lor grosolană, bădărană și nesimțită.
Deci frate, da, și eu mă aflu în pericol, la fiecare ispită ce o primesc și mai ales că în multe ispite cad. Și mă trezesc când am săvârșit păcatul. De aceea ne spune Hristos: "rugați-vă, ca să nu cădeți în ispită." Nu spune că dacă ne rugăm, nu vor mai fi ispite. Nu, vor fi. Pentru că prin suferință vine mântuirea, cum am spus și în alt topic. E valabil. Ci spune ca să ne rugăm, ca să nu cădem în ispită. Adică să putem birui ispita.
Deci sunt și eu, și Biserica este în primejdie. Dacă va numi sfânt pe ereticul Augustin, e în primejdie. Da, și nu am spuso eu primul, ci părintele Ioannis Romanides, înaintea mea. Datorită lui Augustin e fericit, și nu sfânt. Părintele Romanides, vroia să fie scos definitiv din calendare, cum și eu vreau, pe bună dreptate, fiindcă e eretic.
Mulțumesc, și eu am încredere în tine.

Ai grijă de tine, Cătălin, frate. Fi foarte atent, trezvie, discernământ, dreaptăa socotință, îmbrăcate în iubire, cât mai mare, cât mai mare cu putință. Mai ales că ai hainele și statura de teolog, ca și mine, noi suntem primii atacați de vrăjmașii nevăzuți, suntem primii doborâți și biruiți, cum spune Scriptura "bate păstorul și se risipește turma". Dar în același timp, noi primim și cel mai mare har, și cea mai mare putere asupra întunericului. Dacă ne facem inimile de copii și mințile de bărbați. Dacă nu mai suntem la măsura laptelui, ci la măsura cărnii. Pentru că până nu vom fi precum pruncii, nu vom moșteni Împărăția Cerurilor, spune Scriptura.

Hai, curaj la rugăciune, cu mila Domnului ! Doamne miluiește ! Ajutor de la Domnul, Cel ce a făcut Cerul și pământul !

Iertare !
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
  #3  
Vechi 16.03.2015, 00:38:43
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
2. Dar erezia monotelită era și în apus, gândește logic, frățior, altfel, nu aduna Sfântul Martin, Patriarhul Romei, sinodul de la Lateran în 649, să combată erezia monotelită, dacă nu exista erezia monotelită în apus, logic, nu? Fi mai atent, te rog.
Vad ca repeti acelasi lucru, desi ti-am raspuns. Tu spui ca doar sf. Maxim era, dar ti-am zis ca si sf. Martin a fost prigonit tot atunci. Sfantul Martin aduna Sinodul ca sa se opuna Constantinopolului, altfel cu cine il aduna daca toti din Vest erau in erezie? Ar fi iesit ca erezia e adevarata, daca toti marturiseau asta. Ei s-au opus Constantinopolului. Iar in Constantinopol imparatul era pentru aceasta erezie, el i-a si prigonit. Ma indoiesc ca toti din Constantinopol erau in favoarea ereziei.
In legatura cu sfintii, ti-am spus ca mia multi sfinti au avut si greseli in invatatura. Ti-am scris de Sf. Grigorie, cauta si tu daca nu-ti convine articolul dat.
Problema ta (pe care ti-am scris-o si cand aveai vechiul nick) este ca ai cazut in mandrie si incepi sa o iei spre dreapta. In partea opusa a ereziei si ecumenismului nu se tot ortodoxie, ci alunecarea de-a dreapta, ravna fara cunostinte. Iar acestia cad si ei, cum au fost stilistii. Din mandrie te bazezi doar pe ce gandesti tu, nu asculti pe nimeni, nici chiar ce spune Biserica. Smereste-te si vei vedea totul clar. Dar cu adevarat, nu doar din vorbe. Pentru ca exista si o falsa smerenie, cei care o au se lauda tot timpul ca sunt pacatosi, ca sfintii. Dar asta e tot o lauda.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare