![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Sfintii Parinti NU au afirmat ca este o singura constiinta personala in Treime. Si nici un sinod ecumenic NU a afirmat asta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Persoana presupune 2 lucruri, spune Christos Yannaras.
1. Constiinta propriei existente 2. Constiinta alteritatii personale Fara aceste 2 atribute NU exista persoana. Indiferent cat de diferite ar fi persoanele dumnezeiesti de cele omenesti, tot trebuie sa aiba, pentru a fi persoane, aceste atribute. Eu as mai adauga un atribut: capacitatea de a iubi o alta persoana. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deja ai trecut pe filozofie. Eu zic să revii cu picioarele pe pământ. Cât de sigur ești că aceeași schemă a lui Yannaras, este aplicabilă și în cazul Persoanelor divine (dumnezeiești) ale Sfintei Treimi, și că fără acea schemă Persoanele divine nu pot exista? Sf. Ioan Damaschin: "Chiar dacă Sfântul Duh purcede din Tatăl, nu însă în chip de naștere, ci în chip de purcedere. Acesta este alt mod de ființare/existență necuprins de minte și necunoscut ca și nașterea Fiului. Pentru aceasta, toate câte are Tatăl, ale lui sunt, afară de nenaștere, care nu indică deosebire de ființă, nici de dregătorie, ci mod de ființare/existență. (Sf. Ioan Damaschin) Sper că ai înțeles acum, că însușirile ipostatice (necauzat și nenăscut, născut, purces...) ale Persoanelor divine, sunt modurile lor de ființare/existență. Last edited by Capy; 20.10.2016 at 21:07:56. |
|