Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.03.2015, 16:36:56
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Confunzi constiinta personala cu intelectul. Constiinta personala d-aia se numeste personala ca e a persoanei. Nu stii ce presupune a fi persoana.
Daca nu este constiinta a alteritatii nu este nici persoana.
Si daca nu este permisa nici o analogie, atunci tot ce spunem noi despre Dumnezeu e fara sens.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 15.03.2015, 17:16:09
Capy Capy is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 189
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Constiinta personala d-aia se numeste personala ca e a persoanei. Nu stii ce presupune a fi persoana.
Daca nu este constiinta a alteritatii nu este nici persoana.
Eu vorbeam despre Persoanele divine ale Sfintei Treimi.
Domnia ta, din câte vâd, știi mai bine cum stă treaba. Ai fost cumva în sânul Sfintei Treimi? Eu zic că ar trebui să te muțumești cu ceea ce li s-a descoperit Sinoadelor Ecumenice și Sfințilot Părinți despre Persoanele Sfintei Treimi și
să nu mai faci analogii aiuristice între persoanele omenești și persoanele divine, fiindcă sunt realități diferite.

Last edited by Capy; 15.03.2015 at 17:23:14.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 15.03.2015, 17:23:32
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Sfintii Parinti NU au afirmat ca este o singura constiinta personala in Treime. Si nici un sinod ecumenic NU a afirmat asta.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 15.03.2015, 17:28:39
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Persoana presupune 2 lucruri, spune Christos Yannaras.
1. Constiinta propriei existente
2. Constiinta alteritatii personale
Fara aceste 2 atribute NU exista persoana.
Indiferent cat de diferite ar fi persoanele dumnezeiesti de cele omenesti, tot trebuie sa aiba, pentru a fi persoane, aceste atribute.
Eu as mai adauga un atribut: capacitatea de a iubi o alta persoana.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 15.03.2015, 18:06:46
Capy Capy is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 189
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Persoana presupune 2 lucruri, spune Christos Yannaras.
1. Constiinta propriei existente
2. Constiinta alteritatii personale
Fara aceste 2 atribute NU exista persoana.
Indiferent cat de diferite ar fi persoanele dumnezeiesti de cele omenesti, tot trebuie sa aiba, pentru a fi persoane, aceste atribute.
Eu as mai adauga un atribut: capacitatea de a iubi o alta persoana.
"Voința și conștiința nu sunt ale persoanei, ci ale firii. Persoana este cea care voiește, voința este apetitul firii, care este rezultatul voinței celui care voiește. Când voința este considerată ipostatic, și anume ca a persoanei, atunci fiecare Persoană dumnezeiasca are propria ei voință și libertate, ceea ce duce la triteism." (ÎPS Ierotheos Vlachos)

Deja ai trecut pe filozofie. Eu zic să revii cu picioarele pe pământ.
Cât de sigur ești că aceeași schemă a lui Yannaras, este aplicabilă și în cazul Persoanelor divine (dumnezeiești) ale Sfintei Treimi, și că fără acea schemă Persoanele divine nu pot exista?

Sf. Ioan Damaschin: "Chiar dacă Sfântul Duh purcede din Tatăl, nu însă în chip de naștere, ci în chip de purcedere. Acesta este alt mod de ființare/existență necuprins de minte și necunoscut ca și nașterea Fiului. Pentru aceasta, toate câte are Tatăl, ale lui sunt, afară de nenaștere, care nu indică deosebire de ființă, nici de dregătorie, ci mod de ființare/existență. (Sf. Ioan Damaschin)

Sper că ai înțeles acum, că însușirile ipostatice (necauzat și nenăscut, născut, purces...) ale Persoanelor divine, sunt modurile lor de ființare/existență.

Last edited by Capy; 20.10.2016 at 21:07:56.
Reply With Quote
Răspunde