![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Se pare ca sunt mai rigoristi ca noi.
Cel putin in teorie. Aparent la noi, in practica, se considera ca daca ai fost la spovedanie, esti deja iertat, canonul sau reparatia pacatelor e oarecum facultativa. Si tu probabil incerci sa zici ceva de genul asta, ca daca s-a spovedit, atunci e iertat deja, raiul e garantat, restul nesemnificativ.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ori nu e suficientă și te duci la dracu', la propriu. Că deh, purgatoriu nu e. Ori e suficientă, după cum a zis și Mântuitorul "oricâte veți ierta..." și în măsura în care a fost făcută cu zdrobirea inimii raiul e asigurat. Pentru că e evident că nu mai timp de canon.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E in rai, cu certitudine, nu? Citat:
Citat:
Depinde si de felul pacatelor. Poate incepi sa sesizezi cat de complexa e situatia. Si cate de mult ne indepartam de subiect. Faptul ca tu cauti chichite in nise explicatii cand si de ce, nu inseamna ca nu afirma, in principal cam acealasi lucru si anume: ca unii mai trec si prin Iad inainte sa ajunga in Rai. Locul pe unde trec astia, ei i-au gasit un nume, noi nu. Si pentru asta, sunt eretici. Super. Profund.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Întrebare despre concepția ortodoxă despre cei care ajung în Iad dar sunt scoși de acolo prin rugăciuni, parastase, milostenii, Liturghii etc. Care este scopul pentru care trec ei prin Iad ?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nu scopul ci CAUZA.
Pe de altă parte, ei pot rămâne acolo pe vecie dacă nu se roagă nimeni pentru ei. Pe de altă parte, din purgatoriu ieși automat după ce te curăță focul la regim automat, nu? ![]() Chiar nu e nici o diferență?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Dragos, adica mantuirea deppinde si daca e cine sa se roage pentru tine!? Adica daca nu ai urmasi...ciuciu, cu "devaronienii" noapte de noapte, vesnic, asa-i?
Bisericism curat. Prefer sa cred ca DACA voi fi vrednic sa Se milostiveasca Dumnezeu de mine, o va face El, fara intercesori. Daca prin absurd mantuirea e cum si-o imagineaza unii hirotoniti lacomi de autoritate mistica si lumeasca deopotriva, nu merci, prefer Jos sau Sus pe meritele mele, nu pe determinismul asta clerical sec. Dar va reamintesc ca suntem off-topic. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Putem doar spera la ce-i mai bun și să-l ajutăm cu dragoste frățească.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Recent publicatul "Catehism al Bisericii [Romano-]Catolice" defineste doctrina bisericii Romei asupra purgatoriului dupa cum urmeaza: "Toti cei ce mor in harul si prietenia Domnului, dar inca imperfect purificati, sunt cu adevarat asigurati de eterna lor mantuire; dar, dupa moarte, ei sunt purificati, pentru a atinge sfintenia necesara intrarii in fericirea raiului. Biserica da numele de Purgatoriu acestei purificari finale a celui ales, care este cu totul diferita de pedeapsa celui condamnat. Biserica a formulat doctrina ei de credinta asupra Purgatoriului mai ales la Conciliile de la Florenta si Trent. Traditia Bisericii, referindu-se la anumite texte ale scripturii, vorbeste de un foc curatitor... " Raspunsul ortodox la invatatura purgatoriului, expus la sinod de catre mitropolitii Visarion al Niceei si Marcu al Efesului, este ca doctrina latina rezida intr-o distinctie intre un foc etern si unul temporar, ce este respinsa de ortodoxie. "Visarion a continuat prin a talcui ca exista un singur foc vesnic. Pedeapsa vremelnica a sufletelor pacatoase consta in faptul ca ei, pentru o vreme, pleaca intr-un loc intunecat si sumbru unde sunt pedepsiti prin lipsirea de Lumina Dumnezeiasca. Insa pot fi izbaviti dintr-acest loc intunecos si sumbru prin rugaciunile Bisericii, Sfanta Euharistie si fapte de milostenie, savarsite in numele lor - insa nu prin foc." Astfel, ambele biserici afirma ca sufletul are parte de o purificare [curatire] continua dupa moarte, dar ortodoxia respinge ca focul purgatoriului este mijlocul unei astfel de curatiri. http://saraca.orthodoxphotos.com/bib..._eugenicul.htm Părintele Ilie Cleopa: Ai auzit ce spune un sfânt? El a văzut o mare de flăcări și din marea aceea ieșeau porumbei albi ca zăpada și zburau la cer. Și acolo era iadul și auzea țipete și vaiete. "Cum, Doamne, din foc ies porumbei?" s-a întrebat el. Porumbeii erau sufletele oamenilor drepți, care s-au curățit prin canon stând în iad și și-au plătit tot ce aveau de plătit. Pentru că Biserica intervine de pe pământ cel mai mult prin Sfânta Liturghie. Că jertfa și răscumpărarea noastră se face prin sângele lui Iisus Hristos. Cum zice și Apostolul: Sângele Lui ne curăță de orice păcat. Creștinul, dacă a murit mărturisit și dacă, Doamne ferește, are păcate grele și nu și-a făcut canonul, el își face canonul dincolo, în iad. Dar din iad îl scoate Biserica prin Sfânta Liturghie, prin dezlegări și milostenie și tot la rai merge. Iar dacă a murit cineva nespovedit din tinerețe și a avut păcate de moarte, grele, aproape cum ar muri nebotezat. Toate slujbele care se fac pe pământ pentru un asemenea suflet, foarte puțin îl ajută, fiindcă nimic necurat nu va intra întru Împărăția cerurilor. Așa au așezat dracii vămile că, dacă ar putea, nici unul să nu treacă la cer. Știți de ce au ei ura și zavistia asta pentru oameni? Pentru că sufletele drepților completează numărul din care au căzut ei. Lumea asta atât o ține Dumnezeu - cum arată Sfântul Simeon Noul Teolog - până se va împlini numărul îngerilor căzuți, din sufletele drepților. Nu citiți la Psaltire? http://www.sfaturiortodoxe.ro/drumul.htm Last edited by tot-Laurentiu; 14.11.2016 at 09:17:40. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Știu ce a scris părintele Cleopa, da' ce zicea sfinția sa acolo seamănă a purgatoriu combinat cu credința noastră că milostenia și rugăciunile în numele și pentru cei dintre noi adormiți îi scot din iad.
În sfârșit, Dumnezeu știe ce și cum. Noi doar ne dăm cu părerea pe niște teologhisiri diverse.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|