![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Nu scopul ci CAUZA.
Pe de altă parte, ei pot rămâne acolo pe vecie dacă nu se roagă nimeni pentru ei. Pe de altă parte, din purgatoriu ieși automat după ce te curăță focul la regim automat, nu? ![]() Chiar nu e nici o diferență?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Dragos, adica mantuirea deppinde si daca e cine sa se roage pentru tine!? Adica daca nu ai urmasi...ciuciu, cu "devaronienii" noapte de noapte, vesnic, asa-i?
Bisericism curat. Prefer sa cred ca DACA voi fi vrednic sa Se milostiveasca Dumnezeu de mine, o va face El, fara intercesori. Daca prin absurd mantuirea e cum si-o imagineaza unii hirotoniti lacomi de autoritate mistica si lumeasca deopotriva, nu merci, prefer Jos sau Sus pe meritele mele, nu pe determinismul asta clerical sec. Dar va reamintesc ca suntem off-topic. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nu dragă. Mai sunt și alte căi. De exemplu să fii un sfânt.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nu mai glumi, că s-ar putea să o ia în serios. Ar putea crede că sfântul e un ins izolat de organismul Bisericii, că trăiește exclusiv prin resurse (merite, auzi!) proprii, că s-a autonomizat și s-a făcut stat în stat. Așa, cam ca canceru.
Ar putea uita că și în Sânul Sfintei Treimi e comuniune. Iar mintea nu ar mai nădăjdui la unirea umilită și simțitoare foarte cu inima (fără de care nu se poate face lucrare lăuntrică de despătimire și înviere întru înveșnicire), dacă pălește duhul comuniunii cu semenii și duhul sfintei interdependențe omenești. De aici la autismul total nu-i mult de mers. Or, sfântul nu e nicicum autist. Și nici rebel însingurat nu e ș.a.m.d. Nu duhul dezbinării l-a purtat în sfințenie, ci Duhul lui Hristos Cel slăvit în Treime. Smerenia nu poate fi concepută ca proprietate absolută a unui om, ci ca o însușire de relație interumană, ca o stare ce înflorește și se dezvoltă între persoane, prin relația cuvenită cu Persoanele Sfintei Treimi. Proprie Bisericii și teologiei noastre ortodoxe este viziunea organică, organismică. În multe cărți semnate de cuvioși și sfinți, finalul sună cam așa: "fraților, rugați-vă și pentru mine, păcătosul!". |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mântuirea de care tot vorbim nu e isprava unuia, nu e fapt de spider or superman. Dacă ar fi după merite personale, tot omu s-ar duce drept la dracu. Că nu știe să deosebească stânga de dreapta. Și da, fără îmbisericire nu e mântuire. Copilul, când se naște, nu o face singur. Mai e p-acolo și doftoru și moașa etc. Apăi nici însăși mumă-sa nu stă degeaba: împinge, gâfâie, se canonește... Altfel moare puiu, bre - pricepi? P.S. Când mai treci pe la biserică, pune te rog și pentru mine o lumânare, spre iertarea păcatelor. Mai ales dacă ai aflat că între timp am murit, ok? |
|