Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfinti Parinti (Patrologie)
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.04.2015, 23:40:07
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Cel ce face milostenie imitând pe Dumnezeu nu cunoaște deosebire între rău și bun, între drept și nedrept, când e vorba de cele ce sunt de trebuință trupului, ci împarte tuturor la fel, după trebuință, chiar dacă cinstește mai mult, pentru buna aplecare a voii, pe cel virtuos decât pe leneș.

Precum Dumnezeu, fiind prin fire bun și fără patimă, iubește pe toți la fel, ca făpturi ale sale, dar pe cel virtuos îl slăvește, ca pe unul ce și-a însușit cunoștința și prin aplecarea voii, iar pe cel leneș îl miluiește pentru bunătatea Sa și îl întoarce în veacul acesta prin certare, tot așa și cel bun fără patimă în aplecarea voii sale iubește pe toți oamenii la fel: pe cel virtuos pentru fire și pentru buna aplecare a voii lui, iar pe cel leneș îl miluiește pentru fire și din compătimire, ca pe un lipsit de minte ce umblă în întuneric.

Dragostea se face cunoscută nu numai prin dăruirea de bani, ci cu mult mai mult prin împărtășirea cuvântului lui Dumnezeu și prin slujirea trupească.

Cel ce s-a lepădat cu adevărat de lucrurile lumii și slujește nefățarnic aproapelui prin iubire se slobozește degrabă de orice patimă și se face părtaș de iubirea și cunoștința dumnezeiască.

Când vei fi ocărât de cineva, sau disprețuit în vreo privință oarecare, fii cu luare aminte dinspre gândurile mâniei, ca nu cumva, despărțindu-te de dragoste din pricina supărării, să te așezi în ținutul urii.

Când vei suferi pentru vreo ocară sau necinste, să știi că te alegi cu un folos. Căci prin ocară e alungată de la tine slava deșartă.

Precum amintirea focului nu încălzește trupul, așa credința fără dragoste nu lucrează în suflet iluminarea cunoștinței.

Dacă propriu iubirii este să rabde îndelung și să fie cu bunătate, cel ce se luptă cu mânie și plănuiește vicleșug vădit este că se face străin de Dumnezeu, dacă Dumnezeu este dragoste.

Roadele iubirii sunt: a face bine aproapelui din toată inima, a răbda îndelung, a fi cu îngăduință și a folosi lucrurile cu dreaptă judecată.

Cel ce iubește pe Dumnezeu trăiește pe pământ viață îngerească, postind și priveghind, cântând și rugându-se și gândind pururea numai lucruri bune de tot omul.

Nu da urechea ta limbii celui ce defaimă, nici limba ta urechii iubitorului de ponegrire, ascultând sau grăind cu plăcere cele rele împotriva aproapelui, ca să nu cazi din dragostea dumnezeiască și să te afli străin de viața veșnică.

Să nu suferi bănuieli, sau măcar oameni care îți aduc sminteli împotriva altora. Căci cei ce primesc smintele în orice chip, față de cele ce se întâmplă cu voie sau fără voie, nu cunosc calea păcii, care duce prin dragoste la cunoștința lui Dumnezeu pe cei ce o iubesc pe ea.
Sfântul Maxim Mărturisitorul - Capete despre dragoste (selecție 1)
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 24.04.2015 at 12:29:08.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.04.2015, 12:28:15
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Cei ce ne ispitesc cu îngăduința lui Dumnezeu, sau încălzesc partea poftitoare, sau tulbură iuțimea, sau întunecă partea rațională, sau învelesc trupul în dureri, sau ne jefuiesc de cele trupești.

Dracii sau ne ispitisc prin ei înșiși, sau înarmează împotriva noastră pe cei ce nu se tem de Domnul. Prin ei înșiși ne ispitesc când viețuim despărțiți de oameni, ca pe Domnul în pustie; prin oameni, când ne aflăm împreună cu oamenii, ca pe Domnul prin Farisei. Dar noi, căutând la Cel ce ne este pildă, să-i respingem din amândouă părțile.

Când începe mintea să înainteze în dragostea de Dumnezeu, atunci și dracul hulirii începe să o ispitească, și-i șoptește astfel de gânduri, pe care nu le poate născoci nici un om, ci numai diavolul, tatăl lor. Iar aceasta o face pentru că pizmuiește pe cel iubitor de Dumnezeu. El vrea ca aceasta, venind la deznădejde, pentru că a cugetat unele ca acestea, să nu mai îndrăznească să se avânte către Dumnezeu prin rugăciunea obișnuită. Dar cu nici un folos nu se alege din aceasta ticălosul pentru scopul său, ci și mai tari ne face. Căci războiți fiind de ei și războindu-ne împotriva lui, ne aflăm mai cercați și mai adevărați în dragostea lui Dumnezeu.

Mintea, aplecându-se spre cele văzute, înțelege lucrurile potrivit cu firea, prin mijlocirea simțurilor. Și nici mintea nu e rea, nici înțelegerea cea după fire, nici lucrurile, nici simțurile. Căci acestea sunt lucrurile lui Dumnezeu. Ce este rău atunci? Vădit este că patima asociată la înțelesul cel după fire, și deci ea poate să lipsească din cugetarea înțelesurilor, dacă mintea priveghează.

Patima este o mișcare a sufletului împotriva firii fie spre o iubire nerațională, fie spre o ură fără o judecată a vreunui lucru, sau din pricina vreunui lucru din cele supuse simțurilor. De pildă e o mișcare spre iubirea nerațională a mâncărurilor, sau a femeii, sau a avuției, sau a slavei trecătoare, sau a altui lucru din cele supuse simțurilor, sau din pricina acestora. Sau e o mișcare spre ura fără judecată a ceva din cele spuse mai înainte, sau din pricina acestora.

Unii dintre oameni se rețin de la patimi de frica omenească; alții pentru slava deșartă; alții de dragul înfrânării; și în sfârșit alții se izbăvesc de ele de teama judecăților dumnezeiești.

Plata înfrânării este nepătimirea, iar a credinței cunoștința. Nepătimirea la rândul ei naște discernământul; iar cunoștința dragostea către Dumnezeu.

Mintea deprinsă cu făptuirea înaintează la dreapta judecată; iar deprinsă cu contemplația înaintează la cunoștință. Propriu celei dintâi este să ducă pe cel ce se străduiește la puterea de-a deosebi virtutea și păcatul. Propriu celei de-a doua este să ducă pe cel părtaș de ea la rațiunile ființelor netrupești și a trupurilor. Iar de harul cunoștinței de Dumnezeu se va învrednici atunci când, străbătând toate cele spuse mai înainte prin aripile iubirii și ajungând în Dumnezeu, va scruta prin duhul rațiunea privitoare la El, atât cât este minții omenești cu putință.

Sfântul Maxim Mărturisitorul - Capete despre dragoste (selecție 2)
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 24.04.2015 at 12:33:06.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 25.04.2015, 07:48:42
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Arrow

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul

Roadele iubirii sunt: a face bine aproapelui din toată inima, a răbda îndelung, a fi cu îngăduință și a folosi lucrurile cu dreaptă judecată.
[...]
Să nu suferi bănuieli, sau măcar oameni care îți aduc sminteli împotriva altora. Căci cei ce primesc smintele în orice chip, față de cele ce se întâmplă cu voie sau fără voie, nu cunosc calea păcii, care duce prin dragoste la cunoștința lui Dumnezeu pe cei ce o iubesc pe ea.
Sfântul Maxim Mărturisitorul - Capete despre dragoste (selecție 1)
M-am inspirat mult. Multumesc!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 25.04.2015, 20:49:52
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Să vă fie de folos! Aveam nevoie și eu să aflu că nu mă ostenesc chiar degeaba să trec textele acestea în digital.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 25.04.2015, 21:10:56
oaie_cugetatoare oaie_cugetatoare is offline
Banned
 
Data înregistrării: 31.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.296
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Să vă fie de folos! Aveam nevoie și eu să aflu că nu mă ostenesc chiar degeaba să trec textele acestea în digital.
Ne este.Multumim.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.04.2015, 00:04:57
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Ca să existe ființa rațională și mintală veșnic, sau să nu existe, atârnă de voia Celui ce a zidit toate bune; dar ca să fie bune acestea sau rele, după libera alegere, atârnă de voia făpturilor.

Răul nu se contemplă ca stând în legătură cu ființa făpturilor, ci în legătură cu mișcarea lor greșită și nerațională.

Sufletul se mișcă cum se cuvine când facultatea lui poftitoare s-a pătruns de înfrânare, iuțimea stăruie în dragoste, întorcându-se de la ură, iar rațiunea se îndreaptă spre Dumnezeu, prin rugăciune și contemplație duhovnicească.

Încă nu are dragoste desăvârșită, nici conștiința adâncă a Providenței dumnezeiești cel ce în vreme de încercare nu suferă cu îndelungă răbdare întâmplările supărătoare, ci se depărtează de la dragostea fraților duhovnicești.

Ia aminte la tine, de nu cumva răutatea care te desparte de fratele tău nu se află în fratele, ci în tine. Și grăbește de te împacă cu el, ca să nu cazi din porunca dragostei.

Să nu disprețuiești porunca dragostei, fiindcă printr-însa vei fi fiul lui Dumnezeu. Dar călcând-o, te vei afla fiul gheenei.

Cele ce desfac dragostea dintre oameni sunt acestea: a pizmui sau a fi pizmuit; a păgubi sau a fi păgubit, a nu cinsti sau a nu fi cinstit; gândurile bănuitoare. Deci ia seama, nu cumva ai făcut sau ai pătimit vreuna din acestea și de aceea ești despărțit de dragostea prietenului?

Ți-a venit vreo ispită de la fratele și supărarea te-a dus la ură? Nu te lăsa biruit de ură, ci învinge ura în dragoste. Și vei invinge în chipul acesta: rugându-te pentru el cu adevărat lui Dumnezeu, primind apărarea lui, sau chiar iscodindu-i tu apărarea și socotindu-te pe tine cauză a ispitei și fiind cu îndelungă răbdare până va trece norul.

Nu lepăda cu ușurință dragostea duhovnicească, fiindcă altă cale a mântuirii nu le-a rămas oamenilor.

Pe fratele ce-l socoteai ieri duhovnicesc și virtuos, nu-l socoti azi rău și viclean, pentru ura care s-a ivit în tine din ispita celui rău, ci prin dragostea îndelung răbdătoare gândește-te la lucrurile bune de ieri și alungă ura de astăzi din suflet.

Pe fratele ce-l lăudai ieri ca bun și-l vesteai ca virtuos, nu-l bârfi astăzi ca rău și viclean, făcând din defăimarea fratelui motiv de apărare a urii viclene din tine, în urma mutării tale de la dragoste la ură. Ci stăruie în aceleași laude chiar dacă ești încă stăpânit de supărare și ușor te vei întoarce la dragostea mântuitoare.

Lauda obișnuită pe care o aduci fratelui să nu o pătezi, în întâlnirea cu ceilalți frați, din pricina supărării ascunse pe care o ai împotriva lui, amestecând pe neobservate defăimarea în cuvintele tale, ci folosește în întâlniri lauda curată și roagă-te sincer pentru el ca pentru tine. În chipul acesta te vei izbăvi repede de ura pierzătoare.

Dacă vreun frate, ispitit fiind, stăruie în a te vorbi de rău, nu te lăsa scos din starea dragostei, răbdând câtă vreme același diavol rău caută să-ți tulbure cugetul. Și nu vei fi scos din ea, dacă, ocărât fiind, vei binecuvânta și pândit cu gânduri rele, te vei purta cu bunăvoință. Căci aceasta este calea înțelepciunii după Hristos. Și cel ce nu merge pe ea nu va locui împreună cu El.

Nu-i socoti binevoitori pe cei ce-ți aduc vorbe care produc în tine supărare și ură împotriva fratelui, chiar dacă s-ar părea că spun adevărul. Ci întoarce-te de la unii ca aceștia, ca de la niște șerpi care omoară, ca lor să le retezi vorbirea de rău, iar sufletul tău să-l izbăvești de răutate.

Nu înțepa cu vorbe acoperite pe fratele tău, ca nu cumva primind și tu cele asemenea de la el, să alungi de la amândoi starea dragostei. Ci mergi și mustră-l pe el cu îndrăznire iubitoare, ca împrăștiind pricinile supărării să te izbăvești și pe tine și pe el de tulburare și de supărare.

Dragostea față de Dumnezeu dorește pururea să întraripeze mintea spre vorbirea dumnezeiască; iar cea către aproapele o face să cugete totdeauna cele bune despre el.

Cel ce iubește încă slava deșartă, sau e legat de vre-unul din lucrurile materiale, se supără pe oameni pentru cele vremelnice sau ține minte răul, sau are ură față de ei, sau slujește gândurilor urâte. Dar pentru sufletul iubitor de Dumnezeu toate acestea sunt străine.

Tot scopul poruncilor Mântuitorului este să slobozească mintea de necumpătare și de ură și să o ducă la dragostea Lui și a aproapelui, din care se naște în mod efectiv lumina sfintei cunoștințe.

Sfântul Maxim Mărturisitorul - Capete despre dragoste (selecție 3)
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 26.04.2015 at 00:07:16.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.04.2015, 06:15:46
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.384
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Să vă fie de folos! Aveam nevoie și eu să aflu că nu mă ostenesc chiar degeaba să trec textele acestea în digital.
Si mie imi sunt de folos. Multumesc.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 27.04.2015, 19:24:10
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Si mie imi sunt de folos. Multumesc.
Sigur, astea sunt "desertul" din opera Sfântului Maxim, însă n-ar strica să pună cineva niște bucăți consistente din "felul principal", că pe alte topicuri iar s-au adunat babele pe prispă la o bârfă teologică în răcoarea serii și poate au nevoie de ceva materie primă proaspătă pentru o clevetire mai de calitate....
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 01.05.2015, 10:33:38
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Așteptăm cu drag "felul principal".

Chiar dacă sunt puțini sau mulți care citesc, Mihai, fi sigur, că folosul este prima dată al tău, apoi al nostru.
Dar sunt mulți care se folosesc de binecuvântările ce ni le dăruiești tu prin cuvintele Sfinților lui Dumnezeu. Nu te întrista.

Dumnezeu să-ți răsplătească.
(și ți-a și răsplătit deja)
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 01.05.2015 at 10:53:25.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 10.07.2015, 23:06:27
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit NICODIM AGHIORITUL - Patru capete foarte folositoare despre gânduri

1. Care e cauza naturală a gândurilor? Cauza naturală a tuturor gândurilor e aceasta. Omul e dublu, adică e compus din trup și suflet. Și așa cum sufletul are în chip natural cinci simțuri naturale trupești și exterioare: vederea, auzul, mirosul, gustul și pipăitul, tot așa și sufletul are în chip natural cinci simțuri spirituale [gândite cu mintea] și interioare, potrivit Marelui Vasile care tâlcuiește versetul "păzi-va Domnul toate oasele lor" din Psalmul 33; adică are: ochi spirituali, urechi spirituale, miros spiritual, gust spiritual și pipăit spiritual, de aceea și vede spiritual, aude spiritual, miroase spiritual, gustă spiritual și pipăie spiritual toate realitățile spirituale, adică fie cele dumnezeiești, fie cele îngerești, fie cele demonice, fie cele omenești și lumești.
Așa cum omul are în chip natural un cuvânt rostit, care e grăit cu glas tare cu gura și cu limba, tot așa are în chip natural și un cuvânt spiritual, care e grăit în chip tainic în inimă, cuvânt care se numește și interior. și așa cum cu cuvântul rostit omul rostește câte vrea, fie cele dumnezeiești, fie cele îngerești, fie cele demonicești, fie lucrurile omenesti și lumești, așa și prin cuvântul interior el grăiește și gândește în inima sa cîte vrea: fie lucrurile dumnezeiești, fie cele îngerești, fie cele demonicești, fie cele omenești și lumești.
2. Și fără să vrea omul grăiește înăuntrul inimii gânduri de hulă, de rușine și viclene
Deoarece cuvântul rostit și celelalte simțuri exterioare ale trupului sunt groase și cu anevoie de pus în mișcare, de aceea, numai dacă vrea, poate omul să grăiască cuvântul rostit sau să pună în mișcare cele cinci simțuri ale lui ca să simtă aceste lucruri simțite, căci din pricina grosimii pe care o au acestea sunt supuse și ascultă de voința omului. Dar, deoarece cuvântul interior al inimii și simțurile interioare și spirituale ale sufletului sunt subțiri, ușor de pus în mișcare și duhovnicești, de multe ori omul grăiește cu cuvântul interior și gândește în inima sa nu numai cele bune sau cele rele, pe care le vrea, ci și acelea pe care nu le vrea, fiindcă ele se supun și ascultă cu anevoie de voința lui din pricina subțirimii pe care o au. Și, mai ales, pentru că de multe ori fie Dumnezeu se folosește ca de un organ de cuvântul interior și grăiește prin el cele bune pe care le vrea, precum urmează în sfinții desăvârșiți și purtători de duh, fie îngerii folosindu-se ca de un organ de cuvântul interior grăiesc și ei cele bune călăuzind pe om spre mântuire, fie, la urmă dintre toți, demonii, prin aceea că sunt duhuri subțiri și după sfântul Botez se găsesc la suprafața inimii, cum zice Sfântul Diadoh, folosindu-se și ei ca de un organ de cuvântul interior, grăiesc în inimi fie gânduri rușinoase și trupești, fie gânduri viclene și ranchiunoase și răzbunătoare, fie gânduri hulitoare împotriva lui Dumnezeu și a celor dumnezeiești. Căci dat fiind că trei sunt părțile sufletului: rațională, irascibilă și poftitoare, de aceea și gândurile se împart în general în trei: hulitoare, viclene și rușinoase. Gândurile hulitoare, adică acelea care sugerează sufletului necredințe, îndoieli, murmurări și hule împotriva lui Dumnezeu și a celor dumnezeiești, acestea, zic, se nasc din partea rațională a sufletului; gândurile viclene, care sugerează în suflet răzbunări împotriva vrăjmașilor și a celor ce ne întristează, acestea, zic, se nasc din partea irascibilă; iar gândurile de rușine, câte sugerează în suflet desfrânări, adultere și celelalte necurății trupești, acestea se nasc din partea poftitoare, cum zice dumnezeiescul Grigorie Sinaitul.
Dar nu numai cuvântul interior, ci și cele cinci simțuri spirituale ale sufletului sunt folosite ca organe și de Dumnezeu și de îngeri și de demoni care fac sufletul să simtă spiritual cele bune și adevarate atât în somn cât și în stare de veghe; demonii însă fac sufletul să simtă, să vadă și să audă spiritual toate cele rele, mincinoase și rătăcite câte duc la pierzania lui, atât în somn cât și în stare de veghe.
3. Cauzele morale ale gândurilor de rușine și viclenie și, mai ales, de hulă sunt trei: nebăgarea de seamă, trufia și pizma demonilor
Fiindcă am spus mai sus care este cauza naturală a tuturor gândurilor și de ce omul gândește și cele pe care nu le vrea, acum să vorbim aici separat despre gândurile de hulă și care sunt cauzele lor morale mai apropiate. Prima lor cauză este nebăgarea de seamă a minții; căci atunci când mintea omului nu e atentă în întregime la inimă, nici nu are pază și strajă asupra cuvântului interior rostit în inimă și nu poartă de grijă ca acest cuvânt să tacă, atunci acesta grăiește ceea ce îi vine înăuntru și gândește gânduri de hulă și viclenie, sau mai degrabă prin el grăiesc aceste gânduri rele duhurile cele rele. De aceea zice Ioan Scărarul că omul trebuie să închidă nu numai poarta chiliei lui după trupul său și poarta din afară a limbii lui, ci trebuie să închidă și poarta interioară a inimii lui, adică să tacă cu gândul: "închide trupului ușa chiliei, cuvântului închide-i poarta limbii, iar duhurilor închide-le poarta dinăuntru" (Cuvântul 27 despre isihie).
A doua cauză a gândurilor de hulă este, potrivit dumnezeiescului Anastasie Sinaitul și altor Părinti, mândria; fiindcă atunci când omul se mândrește, inima lui se învârtoșează, și din pricina acestei învărtoșări nu suportă cu mulțumire atunci când îi vine o ispită, ci murmură și se tulbură. De aceea, de la acestea ajunge să și hulească înăuntru în inima sa, iar de multe ori și în afară cu gura lui.
Când omul se mândrește, atunci se aprinde și devine ușor irascibil, iar din irascibilitate cade în gânduri de hulă. Când omul se mândrește, atunci îi bârfește pe frații lui și-i disprețuiește ca pe niște lipsiți de minte; de aceea Dumnezeu îngăduie să vină peste el gânduri de hulă, ca din acestea să se smerească și să vină la pocăință.
Iar a treia cauză a gândurilor de hulă e, potrivit aceluiași Anastasie Sinaitul și celorlalți Părinți, pizma și răutatea diavolului; căci zice Sfântul Maxim că pe când un om începe să înainteze în iubirea lui Dumnezeu, atunci începe să-l ispiteasca demonul hulei; aceasta o face întinatul ca să-l împiedice pe omul iubitor de Dumnezeu de la calea virtuții și să-l aducă la disperare.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Viata Sfantului Simeon cel Nebun dupa Hristos Nestiut Generalitati 4 10.04.2014 20:58:59
Mihai Viteazul - o viata inchinata lui Hristos mirelat Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 23 25.09.2013 04:44:16
Dogmatica Patristica Ortodoxa myself00 Generalitati 7 10.09.2012 20:23:37
Despre trupurile inviate in patristica Mihnea Dragomir Sfinti Parinti (Patrologie) 99 29.05.2012 15:09:59
Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos Calea, Adevarul si Viata tatolivia Intrebari utilizatori 0 09.10.2011 16:10:56