![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu trebuie sa te cunoasca nimeni, tu trebuie sa-L cunosti pe Iisus Hristos.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Eu totusi continui sa nu inteleg.Teoretic, da, e foarte simplu si frumos.Dar practica ne omoara.
Deci, concret: Daca stiu ca vine cineva si imi da in cap, ce fac?In numele iubirii de aproape stau cu bratele incrucisate, ba chiar astept incercarea, rugandu-ma pentru vrajmas si sperand ca din saCrificiul meu sa invete ceva? Ma apar, fizic, tot cu lovituri, dupa care il iubesc de ladistanta? Sau cum? E clarca lumea in care traim e asa.Pluteste un aer de confuzie general, multi oameni fac uz de gandire magica, superstitioasa, gen "Daca inchid ochii, dispare problema".Poate folosesc o iertare gresit inteleasa, dupa care accesele de violenta, agresivitate fata de vrajmas sau cel care ne-a gresit , rabufnesc cu o intensitate si mai mare, fac implozie, nu explozie, cu efecte catastrofale pentru familii, neamuri si comunitati... Ca sa nu mai zic ca sunt care abuzeaza de iubirea crestina Am auzit cu urechile mele: mergi la biserica, trebuie sa ma ierti, daca esti credincioasa.Oare nu dintr-o astfel de iertare gresit inteleasa am ajuns sa construim o societata atat de toleranta fata de pacat? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
2263. Legitima apărare a persoanelor și a societăților nu constituie o excepție la interdicția de a ucide un nevinovat, ceea ce este omucidere voită. "Acțiunea de apărare atrage un efect dublu; unul este păstrarea propriei vieți, iar celălalt, moartea agresorului. (...) Numai primul este voit; celălalt, nu37." 2264. Iubirea față de sine rămâne un principiu fundamental al moralității. Deci este legitim a-și face respectat propriul drept la viață. Cine își apără viața nu se face vinovat de omucidere chiar dacă este constrâns să-i dea agresorului său o lovitură mortală: Dacă pentru apărare se exercită o violență mai mare decât e nevoie, aceasta va fi ilicită. Dar dacă se respinge violența cu măsură, aceasta va fi licită (...) Și nu este necesar pentru mântuire să se omită acest act de apărare măsurată pentru a evita uciderea celuilalt; căci avem obligația de a veghea mai mult la propria viață decât la a altuia38. 2265. Legitima apărare poate fi nu numai un drept, ci o obligație gravă, pentru cel răspunzător de viața altuia, de binele comun al familiei sau al comunității civile. Sursa: http://www.catehism.ro/CBC_074.htm
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Legitima aparare a persoanei este un lucru destul de clar, desi si aici exista o linie subtire intre aparare si violenta excesiva.
Mai ales cand cel care se apara are mijloacele de a recurge la forta. Au fost oameni care practic s-au sinucis practic, "aparandu-se" de o agresiune care puteau sa o abordeza altfel, crezand ca au "argumentele" necesare pentru o rezovare in forta. In ceea ce priveste apararea societatile - linia devine si mai subtire, pana la a dispare in aer. Multe razboaie "legitime" au avut ca justificare cel mult...politica si omul constrans prin lege sa participe la un razboi care nu si l-a dorit. Istoria cel putin a demonstrat-o cu varf si indesat. Mai exista si cazul "omuciderii pentru aparare", aparent justificat dar ilicit moral si endorsat de unele societatati - cel al pedepsei cu moartea.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Personal, sunt pentru aplanarea/minimizarea conflictului, in absolut orice fel de situatie, chiar daca una din parti e nedreptatita.Trebuie cautata linia de mijloc intotdeauna, intelegerea chiar si a agresorului, chiar daca lasam de la noi, daca prin asta se evita urmari mult mai grave.Si pentru ca suntem oameni,imperfecti, influentabili si subiectivi , si intr-adevar linia aceea de demarcatie e foarte subtire.E datoria fiecaruia sa faca din lumea asta un loc mai bun, chiar daca prin sacrificiu.Ce vroiam sa spun e ca lipsa mea de intelegere apare cand avem de a face cu oameni dusi la extreme, care fac premeditat rau celor din jur(familii, rude, prieteni etc).Sunt parinti, unchi, prieteni de familie etc care abuzeaza copii, ii ucid sau ii maltrateaza.Pot intelege itinerarul lor interior, in absenta credintei, pot simti compasiune fata de bezna in care traiesc, dar nu ii pot iubi.Nu spun ca am dreptate, poate gresesc.Dar e ceea ce simt.Nu pot simti umilinta fata de astfel de persoane.Smerenie, da, in fata vietii si a suferintei tuturor.
Last edited by alex190; 27.04.2015 at 09:57:17. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Pana la un punct sunt de acord cu treptele citate de Delia si mi se par cumva normale.
De la un punct incolo insa mi se pare ca se ajunge la absurd. Cam punctele 7-10. Pe urma, mai pe la sfarsit iar gasesc niste lucruri acceptabile, pe care eu una le inteleg. Daca ma gandesc la patimile Domnului nostru Iisus Hristos, nu a ajuns nici macar El la acele trepte. Si-a pastrat totusi in umilinta lui, un dram de demnitate. Nu s-a oferit dusmanului, sau in orice caz nu asa cum intelegem noi poate, nu s-a bucurat de ceea ce i s-a facut, nu cred ca si-a dorit mai mult si etc. De asta eu stau si ma intreb de unde vin acesti oameni cu asa idei. Multi teologi indeamna la o masura a lucrurilor. Deci sa nu cadem in extreme. In fine, exista si martiriul intru credinta. Dar asta deja este altceva. Si mai spun ca depinde si de cel care iti face raul. Pentru ca ma intreb la ce foloseste unui om aceasta autoflagelare a noastra (ca asa se pot numi treptele 7-10) care asa este genetic si care nu intelege in fiinta lui ca face rau. Un om pe care nu-l poti indrepta in nici un fel. Ah, pana la un punct se mai pot indrepta oamenii, dar exista si cazuri patologice, sau extreme, nu stiu cum sa le numim. Talharul de pe cruce care s-a pocait este un exemplu si exemplul opus este celalalt talhar. Unul a putut fi salvat si iubit si mantuit, al doilea nu. Credinta trebuie sa duca la mantuire, la pace, la iubire, dar are si niste limite pentru om. Pentru Dumnezeu, nu, dar pentru om exista niste limite. Revin si ma intreb din nou ce a simtit Iisus pentru cei care i-au facut rau. I-a iubit? Pe Pilatus, pe oamenii aceia romani care indeplineau niste ordine da, dar in rest? Scrierile astea care tot propovaduiesc perfectiunea omului mie mi se par cumva absurde. Omul n-a fost niciodata perfect. Si in Rai unde doar avea toate conditiile si tot a gresit. Ar fi trebuit sa fie fara greseala si tare la orice ispita. Si n-a fost. De ce? Nu stim. Si acum vrem ca aici, in lumea asta plina de ispite si de greutati ne gandim ca poate ajunge totusi la perfectiune? Nici preotii, nici calugarii. Nimeni nu este perfect. Ingeri care au cazut... Ar fi trebuit ca Dumnezeu, credinta, legea noua adusa de Fiul Sau sa schimbe omul, sa-l ajute. Si ma mai gandesc la un lucru: oare cei care scriu astfel de lucruri (ca aceste reguli citate de Delia si alte lucruri de perfectionism) le-au aplicat ei insisi? Au reusit? Mi-as dori sa scrie si din experienta lor proprie daca au putut sa respecte acele reguli, daca au gresit vreo data, cum au facut daca au reusit, cum s-au simtit etc. Iisus a adus niste invataturi prin pilde si fapte. Le-a si aplicat. Dar asta pentru ca El insusi a fost perfect. EL a indeplinit insusi ceea ce a cerut oamenilor. Dar a si avut putere dumnezeiasca. Puterea exemplului este mai mare.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape Last edited by sophia; 27.04.2015 at 12:27:18. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
"Pe cine cautati?" "Pe Iisus, nazarineanul!" "EU sunt!" "Pe cine cautati?" "Pe Iisus nazarineanul!" "V-am spus ca EU sunt! Lasati-i pe acestia, daca ma vreti pe Mine!" Oare nu se putea apara? Oare chiar nu S-a oferit? Spre deosebire de El, noi cei slabi, nu cunoastem dinainte cele ce urmeaza sa ni se intample, si tot mai nadajduim in "ceva" salvator, intr-un anume miracol. Dar El a stiut de la inceput tot ce urma sa I se intample!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) Last edited by Mosh-Neagu; 27.04.2015 at 15:18:29. |
|
#8
|
|||||||||
|
|||||||||
|
Citat:
Nu exista nici o contradictie intre demnitate si a fi persecutat pentru Dumnezeu ba chiar dimpotriva. Din alte motive, inclusiv vina proprie, e altceva. Citat:
Ba da, s-a oferit. Matei cap. 26 9. Și mergând puțin mai înainte, a căzut cu fața la pământ, rugându-Se și zicând: Părintele Meu, de este cu putință, treacă de la Mine paharul acesta! Însă nu precum voiesc Eu, ci precum Tu voiești. Marcu cap. 14 35. Și mergând puțin mai înainte, a căzut cu fața la pământ și Se ruga, ca, de este cu putință, să treacă de la El ceasul (acesta). 36. Și zicea: Avva Părinte, toate sunt Ție cu putință. Depărtează paharul acesta de la Mine. Dar nu ce voiesc Eu, ci ceea ce voiești Tu. Ioan cap. 18 11. Deci a zis Iisus lui Petru: Pune sabia în teacă. Nu voi bea, oare, paharul pe care Mi l-a dat Tatăl? Matei cap. 26 52. Atunci Iisus i-a zis: Întoarce sabia ta la locul ei, că toți cei ce scot sabia, de sabie vor pieri. 53. Sau ți se pare că nu pot să rog pe Tatăl Meu și să-Mi trimită acum mai mult de douăsprezece legiuni de îngeri? 54. Dar cum se vor împlini Scripturile, că așa trebuie să fie? Citat:
Si de fapt si de drept, cuvintele vin chiar de le Dumnezeu. Citat:
De obicei ne pripim judecand dupa rabdarea noastra limitata. Citat:
Vrei sa fii ca Iov cel credincios sau ca nevasta lui care i-a spus ""Te ții mereu în statornicia ta? Blesteamă pe Dumnezeu si mori" (Iov 2:9) Citat:
Si tot El a spus: "Mai mare dragoste decât aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui să și-l pună pentru prietenii săi. " (Ioan 15:13). Citat:
Ia arunca o privire aici, sa vezi de cate ori se vorbeste despre desavarsirea ceruta omului de Dumnezeu. http://www.bibliaortodoxa.ro/cautare...4%83v&carte=-2 Citat:
Nu a gresit pentru ca "nu era perfect" ci pentru ca putea sa aleaga. Si a ales. Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Uite o tema de gandire. Doua cazuri. Primul, legat de atentatul recent de la universitatea din Kenia de la inceputul lui aprilie. Inainte de a-i ucide pe crestini, teroristii islamici se asigurau ca-i sorteaza pe crestini de musulmani, deschideau usile, intrebau oamenii ce se aflau in camere, daca sunt musulmani sau crestini, iar daca cineva raspundea ca este crestin, il impuscau pe loc. A raspunde afirmativ la intrebarea unuia cu mitraliera daca esti crestin sau nu, la ce punct s-ar incadra intre acele 27 de trepte de neimpotrivire la rau? Al doilea caz. Un tanar din Eritreea a scăpat din captivitatea Statului Islamic împreună cu alti patru minori eritreeni, pe data de 7 aprilie, când extremistii au decis să îsi mute tabăra libiană în desert pentru a se îndepărta de zona de luptă Dupa ce a reusit sa scape, a declarat presei: "Ne-am gândit că e mai bine să încercăm să fugim decât să asteptăm să fim măcelăriti de ei", a declarat acesta într-un interviu pentru IB Times UK. În mai putin de o lună în captivitatea Statului Islamic, tinerii crestini au fost obligati să învete Coranul pentru a deveni "pui ai Califatului". "Acestia ne-au întrebat "ce alegeti, să fiti ucisi sau să deveniti musulmani?" Bineînteles că am ales a doua variant", au spus ei. Asadar, daca am fi fost noi in locul celor de la Universitatea din Kenia sau captivii Statului Islamic si ne-ar fi intrebat teroristii ce alegem, sa fim ucisi fiindca suntem crestini sau sa ne facem pui ai Califatului, noi ce am fi raspuns? Dar sfintii de pana acum, care au experimentat aceleasi situatii, ce au raspuns? Brancoveanu a trecut exact prin aceeasi situatie, el si fiii lui. El pana la ce punct se incadreaza pe acea scara de neimpotrivire la rau? Daca a intoarce si celalalt obraz tie ti se pare autoflagelare absurda, atitudinea lui Brancoveanu, ca sa dau doar acest sigur exemplu, cum ti se pare? Sophia, eu nu zic ca a accepta raul e floare la ureche, nici nu sustin ca iubirea de vrajmasi e usoara (e imposibila), spun doar ca ar fi bine sa renunti la ideea ca daca tu crezi ca cele scrise acolo in acea clasificare ajutatoare, n-au fost implinite in totalitate nici macar de Hristos, necum de altii care i-au urmat, ar insemna astfel ca ar fi preferabil sa le ignoram ca oricum nu se pot aplica. Implinesti macar cat poti, bineinteles cu ajutor de sus, ca fara nu putem nimic. Last edited by delia31; 27.04.2015 at 19:01:59. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Subscriu. Degeaba dam nu stiu cate citate daca nu demonstram , in primul chiar aici pe forum,ca aici se poate vedea cel mai bine, ca iertam cand suntem atacati. Prin exemplu,nu prin vorbe. Daca aici am schimba numai vorbe ar fi foarte trist,dar noi schimbam si sentimente,atitudini ,TRAIM Desi virtual,forumul are si o puternica componenta reala si de educare. Aici se vede iertarea sau caposenia, echilibrul sau aprinderea, atentia la ceilalti sau vorbitul pe pilot automat ,sinceritatea sau fatarnicia . Sunt foarte de folos cuvintele sfintilor,pentru ca ne ajuta pe noi cei dezorientati. Dar sa nu mai punem mereu pe primul plan cuvantul ,si sa preferam efectiv sa iertam macar la treapta 0.5 daca treapta 1 e prea inalta . Daca noi complicam lucrurile prreea tare,nu o sa ne mai apucam niciodata de treaba, paralizati cat de mici atomi suntem .Si urmatoarea data cand vom fi provocati vom fi la fel de "intransigenti ai dreptatii" uitand macar o clipa sa zicem o vorba buna celui care ne-a nedreptatit . A ierta e atat de simplu si la indemana noastra ,nu maine ,ci chiar azi se pot ivi cateva asmeenea prilejuri , e sufficient sa omori raul din gand,inainte de a iesi pe gura. Dar singura problema e sa il cunosti.... Last edited by iustin10; 27.04.2015 at 20:57:04. |
|
|