![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#711
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Ca sa dai un sens pozitiv la eea ce este mai presus de marturie - pictura de ex. deja se vehiculeaza niste explicatii care seamana cu scarpinatul cu mana stanga la ureachea dreapta. Citat:
Omul trateaza anumite probleme cu o indignare, daca asta te intriga, insa indignarea nu mi se pare ilegitima. Citat:
Fara a pretinde o identitate de gen intre persoane, aceeasi retorica o poti aplica unui Maxim Marturisitorul la o adica. Uite ca s-a gasit unul sa paraseasca consensul cvasi-general. Pai de ce, lipsa de comuniune, etc. Citat:
Citat:
Si nu cred ca a fost singurul care a luptat pentru asta. Daca e sa scoatem tot ce i se atribuie miraculos si profetic, aflam un om duhovnicesc cam de statura par. Cleopa sau putin mai jos. Cu diferenta ca par. Cleppa n-a generat nici macar a zecea parte atatea controverse si uite ca nu a devenit "viral" si nici nu vad sa se inghesuie lumea la mormantul lui. Citat:
Citat:
Eu din ce stiu, doar a luat atitudine in privinta "Oastei Domnului", si desi nu cunoaste tot ce se poate cunoaste despre asta, in cea mai mare parte, ceea ce spune este adevarat. Daca ar sti unele detalii, ar fi chiar si mai vehement, din altele ar gasi poate ceva mai multa inganduinta si intelegere pentru ce se intampla acolo, dar repet, per total are dreptate. Citat:
De ex. cati eretici ai vazut/auzit la mormantul par. Arsenie?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#712
|
|||
|
|||
![]()
De unde ai ajuns la concluzia că cer o documentație bazată pe niște mărturii? :))
Există scrieri autentice. Last edited by ovidiu b.; 29.06.2015 at 20:44:38. |
#713
|
|||
|
|||
![]()
comentariu de pe youtube:
Părintele Arsenie Boca scria direct, pe față, împotriva yoga, papalitatii, ereticilor, lui Origen și mulți, citind acestea considerau si consideră că este un mare apărător al Ortodoxiei. Ce bine ar fi așa. Cu toții ne dorim sfinți apologeți ai Ortodoxiei. Problema apare când practica lucrarii launtrice a preacuviosiei sale este, totuși, în esență, aceeasi cu yoga (căutarea de performanță și control asupra sa și asupra celorlalți, de corectare a celorlalți, iar nu de vedere a îngrozitoarei păcătoșenii și amăgiri proprii pe care o face orice ortodox ca să se poată mântui), dar zice ca este cea mai curata pocaință întru adevăr. Desigur, este posibil că așa credea sfinția sa, că nu dorea să ne înșele, că nu își dădea seama că vedeniile pe care le-a avut au aceleași proprietăți cu vedeniile hinduse. Această amăgire l-a făcut să creadă în părerile proprii „descoperite de sus”, mai mult decât în învățăturile Sfinților Părinți și Sfânta Tradiție canonică a pictării Sfintelor Icoane. De aici au apărut mai multe abateri. De pildă: – când susține în Cărarea Împărăției că sufletele au preexistat și s-au îmbrăcat într-un trup cu gene recesive la zămislire, afirmă origenismul; – tot acolo scriind că omul este determinat de destin, chiar și el genetic, susține protestantismul; – în aceeași carte zicând că Mântuitorul s-a întrupat în persoană omenească își arată, poate fără să cunoască de fapt dogmele Ortodoxe, afiliația la nestorianism; – în aceeași scriere susținând că Domnul că are natură teandrică (creștinismul are ca bază dogma hristologică a naturii teandrice) se mărturisește monofizit; – când afirmă că Iisus e singurul om care nu și-a dezmințit niciodată obârșia divină, se declară, fără să vrea, asemenea lui Wulfila, adeptul lui Arie – când pictează la Biserica Draganescu pe arianul Wulfila și latinul Franscisc de Assisi ca sfinți, Vaticanul ca Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică se arată continuator al credinței tatălui său greco-catolic și al ecumenismului cu arienii (cum sunt majoritatea protestanților de azi); – când se pictează pe sine la diferite vârste ca Sfinții Cuv. Paisie de la Neamț, Ștefan cel Nou, Sfântul Ierarh Vasile cel Mare, Sfântul Mare Mucenic Gheorghe, Sfântul Ioan Botezătorul și Mântuitorul în diferite scene, arată că într-adevăr s-a uitat mult în oglindă, prin metode Hatha Yoga, în timp ce avea acea căutare (pe care o mărturisește că a făcut-o) ca să picteze în chipul Pantocratorului pe omul universal (în scrierea sa greșită despre Icoane). Concluzia acestei căutări, asociate cu practica Hatha Yoga (căreia a încercat să-i dea o haină ortodoxă), deși scria împotriva practicii yoga, l-a dus la concluzia, că el este chipul omului universal, una cu Hristos, ba chiar putând să-L înlocuiască ca persoană (fiindcă, după Sinodul al 7-lea ecumenic, icoanele sunt sfinte dacă au numele și surprind asemănarea cu persoana sfântă pictată, deci asemănare feței arată persoana pictată). Dar aceasta este exact credința hindusă că atmanul este una cu brahmanul. De unde se vede că practicarea metodelor unei religii, chiar dacă ești împotriva ei, chiar în context ortodox, te duce la mentalitatea și credința acelei religii. Numai practicând pocăința cu credința, dogmele și poruncile ortodoxe, inclusiv mijloacele ortodoxe de pocăință, te poți menține ortodox echilibrat. De altfel chiar preacuvioșia sa mărturisea în autobiografie că a practicat hinduismul și alte religii orientale după învățăturile lui Mircea Eliade. Vă invităm să citiți Taina lui Ilie și Ioan, din Cuvinte Vii, să vedeți câtă șovăială și neștiință avea sfinția sa în legătură cu reîncarnarea, neștiind că, după Sfinții Părinți nici o persoană nu este alta, neștiind că și îngerii sunt persoane și întrebându-se, ca despre o mare taină, dacă nu cumva un înger s-a întrupat și ca Ilie și ca Ioan, sau aceștia s-au prefăcut în îngeri. Combate reîncarnarea hindusă la arătare, dar șovăie dacă nu cumva există o reîncarnarea și prefacere om – înger „ortodoxă”. Dacă ar fi fost o scriere pentru a convinge vreun hindus, s-ar fi dat răspunsul pe care îl dă Sf. Ioan Damaschin în Dogmatică și nu s-ar fi lăsat problema neclară, cu dublu înțeles, să poate fi interpretată de oricine, cum ar vrea. – În fine, când și adaugă la Nimbul din Icoana Sfintei Treimi, la Persoana Sfântului Duh, deasupra (deci ca un alt nume dominant peste cel mai mare nume:) numelui lui Dumnezeu Ὁ ὤν (Cel ce sunt) semnul AUM [om]ँ (simbolul Trimurti, treimea diavoleasca: Brahma, Vishnu, Shiva) sau Trishula folosită de dumnezeul hindus Shiva, dovedește că vedeniile sfinției sale au aceeași sursă cu Bhagavad Gita, cartea în care se predă de către demoni Yoga, dictată de Krishna, crezut ca avatar al lui Vishnu. Probabil că sfinția sa, cum foarte frumos ne-ați dovedit dumneavoastră, nu își dădea seama de aceasta, sau nu dorea aceasta, însă noi suntem chemați de Sf. Ap. Ioan Evanghelistul: 1Io 4:1 „Iubiților, să nu credeți pre tot duhul, ci să ispitiți duhurile de sunt de la Dumnezeu; că mulți proroci mincinoși au ieșit în lume”. Aceasta trebuie să o facem tocmai de dragul Pr. Arsenie Boca, pe care și noi îl cinstim ca pe un ieromonah răposat al Sfintei noastre Biserici (pentru care suntem datori să ne rugăm să i se ierte toate păcatele, pe care ca un om, cu știință sau fără știință le-a săvârșit). Sfinția sa a scris în Cărarea Împărăției: Toate faptele omului, toate mișcările lui, se înseamnă undeva, într-o nevăzută carte, și se înseamnă și în sămânța sa, și cu aceasta își trage urmașii sub povara isprăvilor sale. El lega aceasta de genetică, însă ceea ce n-a înțeles, este că și învățăturile greșite date de un părinte sau învățător au efecte rele, chiar mult mai rele, în urmași (ca o sămânță rațională păcătoasă care face pe om să păcătuiască prin minte datorită cunoștinței mincinoase). De aceea spune Sf. Ap. Iacov: Iac 3:1 Nu vă faceți voi mulți învățători, frații mei, știind că (noi, învățătorii) mai mare osândă vom lua. 2 Pentru că toți greșim în multe chipuri; dacă nu greșește cineva în cuvânt, acela este bărbat desăvârșit, în stare să înfrâneze și tot trupul. Pentru mai multe legate de acest subiect, scrise în duh de dragoste de Părintele Arsenie Boca, dar nu exaltată ci întru adevăr, vă recomand să citiți blogul: https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/ Așteptăm comentariile dumneavoastră acolo. Avem pe acel blog mărturiile complete despre Părintele Arsenie Boca ale Pr. Prof. Dumitru Stăniloae, ale Arhimandriților Paulin Lecca, Arsenie Papacioc, Ioanichie Bălan și ale ÎPS Nicolae Mladin, care l-au cunoscut personal, cât și extrase din cărțile ucenicilor sfinției sale și ale sale însuși, care confirmă lucrarea aceasta neînțeleasă de sfinția sa, ca și de mulți, de subtilă abatere de la Predanie, după modelul falselor minuni, vise și vedenii, prin care mulți s-au amăgit. Tot acolo, dacă ne va ajuta Dumnezeu, vom discuta și despre învățăturile sfinției sale nelămurite și primejdioase. Vă așteptăm cu drag. |
#714
|
||||
|
||||
![]()
Duminica Sfintilor Romani 14 06 2015(predica)
https://www.youtube.com/watch?v=1ijPrWYsnds Pr.Calistrat explica ce e sfintenia, ce sunt minunile, calendarul sfintilor vs cartea vietii, vb si despre Pr.Boca. |
#715
|
||||
|
||||
![]()
@Cristi
Sunt curioasa. Ai citit cele doua carti ale Pr.Boca? (Cararea Imparatiei si Cuvinte Vii) Da sau nu. |
#716
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#717
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ar trebui interzise, de catre Sinod, deopotriva contestarea ortodoxiei si mai rau, mantuirii pr. Arsenie Boca, si deasemenea isteria, mai degraba publicitara decat evlavioasa. Si ar trebui deschis dosarul de canonizare, iar progresele anuntate public. Nu poti spune ca un mare duhovnic, cu atatea rezliari in spate, e in iad, fiindca nu stiu ce picturi necanonice a facut. Nici nu poti spune ca un om este fara greseala, si, bisericeste vorbind, sa zici ca e sfant cu acatist, icoana, si tot ce trebuie inainte de verdictul Sinodului. Pe vremea schismei acachiene, cand Roma era ortodoxa si Bizantul miafizit, poporul, ca de obicei fara creier, cinstea niste "sfinti" siriaci si de alta etnie care ulterior au fost definiti ca eretici. De ce? Din cauza instinctului pervers al omului simplu, "prost" cum era numit atunci omul de rand, de a simti "dincotro bate vantul" si de a se supune. Era imparatul miafizit si patriarhul la fel? No, ne supunem, ca de, asa crede stapanirea, asa credem si noi. Asta e reactie de animal gregar, nu de fiinte umane. Eu am citit cele doua carti ale sale. si da, a fost un MARE duhovnic. Ce imi produce scarba, este isteria, deopotriva cea pro si contra. Pentru unii e aproape ca si Cristos, perfect, pentru altii e un ucenic al Aluia de Jos. Ambele pozitii sunt stupide si pagubitoare duhovniceste. Imi place mult modul cum cugeta colegul Ovidiu; este un om foarte echilibrat. E unul din foarte putinii de pe forum care nu a insultat vreodata pe cineva, si chiar canonizarea parintelui Arsenie, ce ii este atat de aproape de inima, el o sustine cu delicatete si forta deopotriva. De partea celaalta, se remarca Bogdan, la fel de decent si cerebral in asertiuni. Ar fi bine daca cei asemeni lor ar conduce dezbaterile, si in virtual si in viata reala. Da, bine: "vise, taica, vise". |
#718
|
|||
|
|||
![]() Citat:
esti pe langa).Stii , pt medicina trebuie sa fii "gifted".Medicul nu este un functionar este in primul rand un tamaduitor de suflete. Idee e ca o spun in mod diplomat: esti pe langa medicina, cam la o diferenta dintre Jiu si Prut. Revenind, parintele Arsenie Boca, are perfecta dreptate. Citat:
(de la sfarsitul FACERII, continuand cu IESIREA si parcurgand LEVITICUL, pana la chiar la inceptul NUMERII ) exista o idee pe care Dumnezeu in mod OBSESIV o exprima, ba chiar a pus-o clar si intru-una din cele 10 porunci (IESIREA , cap 20). Ghici care este aceea idee ? Ghici ?! |
#719
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-dar tu ai citit ce am postat eu ? altii au citit din p Boca si au gasit greseli: "p Boca sustine în Cărarea Împărătiei că sufletele au preexistat si s-au îmbrăcat într-un trup cu gene recesive la zămislire, afirmă origenismul; - tot acolo scriind că omul este determinat de destin, chiar si el genetic, sustine protestantismul; - în aceeasi carte zicând că Mântuitorul s-a întrupat în persoană omenească îsi arată, poate fără să cunoască de fapt dogmele Ortodoxe, afiliatia la nestorianism; - în aceeasi scriere sustinând că Domnul că are natură teandrică (creștinismul are ca bază dogma hristologică a naturii teandrice) se mărturiseste monofizit; - când afirmă că Iisus e singurul om care nu și-a dezmințit niciodată obârșia divină, se declară, fără să vrea, asemenea lui Wulfila, adeptul lui Arie - când pictează la Biserica Draganescu pe arianul Wulfila si ereticul Franscisc de Assisi ca sfinti, Vaticanul ca Una, Sfântă, Sobornicească si Apostolească Biserică se arată continuator al credintei tatălui său greco-catolic si al ecumenismului cu arienii (cum sunt majoritatea protestanÈilor de azi); - când se pictează pe sine la diferite vârste ca Sfintii Cuv. Paisie de la Neamt, Stefan cel Nou, Sfântul Ierarh Vasile cel Mare, Sfântul Mare Mucenic Gheorghe, Sfântul Ioan Botezătorul si Mântuitorul în diferite scene, arată că într-adevăr s-a uitat mult în oglindă, prin metode Hatha Yoga, în timp ce avea acea căutare (pe care o mărturiseste că a făcut-o) ca să picteze în chipul Pantocratorului pe omul universal (în scrierea sa gresită despre Icoane). Concluzia acestei căutări, asociate cu practica Hatha Yoga (căreia a încercat să-i dea o haină ortodoxă), desi scria împotriva practicii yoga, l-a dus la concluzia, că el este chipul omului universal, una cu Hristos, ba chiar putând să-L înlocuiască ca persoană (fiindcă, după Sinodul al 7-lea ecumenic, icoanele sunt sfinte dacă au numele si surprind asemănarea cu persoana sfântă pictată, deci asemănare fetei arată persoana pictată). Dar aceasta este exact credinta hindusă că atmanul este una cu brahmanul. De unde se vede că practicarea metodelor unei religii, chiar dacă esti împotriva ei, chiar în context ortodox, te duce la mentalitatea si credinta acelei religii. Numai practicând pocăinta cu credinta, dogmele si poruncile ortodoxe, inclusiv mijloacele ortodoxe de pocăintă, te poti mentine ortodox echilibrat. De altfel chiar preacuviosia sa mărturisea în autobiografie că a practicat hinduismul si alte religii orientale după învătăturile lui Mircea Eliade. Vă invităm să cititi Taina lui Ilie si Ioan, din Cuvinte Vii, să vedeti câtă sovăială si nestiintă avea sfintia sa în legătură cu reîncarnarea, nestiind că, după Sfintii Părinti nici o persoană nu este alta, nestiind că si îngerii sunt persoane si întrebându-se, ca despre o mare taină, dacă nu cumva un înger s-a întrupat si ca Ilie si ca Ioan, sau acestia s-au prefăcut în îngeri. Combate reîncarnarea hindusă la arătare, dar sovăie dacă nu cumva există o reîncarnare si prefacere om - înger ortodoxă. " Last edited by cristirg; 01.07.2015 at 10:33:42. |
#720
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Parintele Arsenie Boca | Carmen FUNIERU | Biserica Ortodoxa Romana | 141 | 20.01.2014 16:22:05 |
PR. ARSENIE BOCA | cristina83 | Mari Duhovnici si predicile lor | 70 | 17.01.2013 14:14:43 |
7 intamplari cu Arsenie Boca | florisca | Generalitati | 13 | 31.08.2010 20:40:31 |
|