![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In ortodoxie nici credinta nici faptele nu mantuiesc singure, ci Sfintele Taine. Hristos nu a adus credinta, cum considera protestantii, ci harul pierdut, har care ni se da prin Sfintele Taine. Principalul rol al Bisericii tocmai acesta e, administrarea Sfintelor Taine. Cei din afara Bisercii se afla in situatia in care se aflau si cei de dinainte de Hristos, chiar daca ar avea credinta si fapte ca si dreptii din Vechiul Testament, toti mergeau in Iad. Din cauza urmarilor pacatului stramosesc, adica pierderea harului. Invatatura mantuirii celor din afara Bisericii nu e doar o mica neintelegere, contrazice toata invatatura. De exemplu ar insemna ca nu mai era nevoie de intruparea Mantuitorului (chiar si Maica Domnului a avut nevoie de stergerea pacatului stramosesc de catre Iisus, la zamislire). Oamenii s-ar fi putut mantui si asa, prin propriile fapte. Ar insemna ca nu e neaparat nevoie de Biserica si de Sfintele Taine. Nu e greu de observat ca o astfel de invatatura, mantuirea in afara Bisericii, a Sfintelor Taine, este perfect mulata pe invatatura protestanta, e usor de observat de unde isi are originea. Nu o sa citim la sfinti nu doar ca ar fi spus ca se pot mantui si cei din afara Bisericii, dar nici macar sa fi spus ca e posibil sa se mantuiasca din ei. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
p Necula zice multe lucruri bune crestinesti,si despre educatia copiilor la scoala si altele, dar are si greseli dogmatice,
-il considera pe ereticul Francisc sfant -ii considera crestini botezati pe ereticii papistasi,neoprotestanti... Replica la interviul cu parintele Nicolae Necula (Repetarea Botezului ignoranta teologica) http://cartearomaneasca.blogspot.ro/...parintele.html " Dacă credinciosul este în Biserica Romano-Catolică sau Luterană ori Calvină sau aparține altor culte neoprotestante în care se săvârșește botezul în numele Sfintei Treimi și dorește să treacă în Biserica Ortodoxă, acestuia nu i se mai repetă Botezul, el fiind considerat creștin." -desi :"Cel care vine de la un pseudobotez, conform Pidalionului (Carma Bisericii, Sf Ciprian de Cartagina, Sf Nicodim Aghioritul, Sf Vasile cel Mare, Sf Nectarie de Pentapole,etc) trebuie BOTEZAT, si nu rebotezat, pentru ca primul”botez” nu este botez, conform Sfintilor Parinti." "Canoanele prescriu, prin urmare, botezarea ereticilor, ca unii care nu au botez adevărat și caterisirea clericilor care consideră valid botezul ereticilor, ca și orice “taină” săvârșită de aceștia (Apost: 46, 47, 68; Sobor 2: 7; Sobor 6: 84; Carhid: 1; Apost: 47, 68; Sobor 2: 7; Sobor 6: 95; Cartag: 1; Vasilie: 1, 20, 47, 2, Cartag: 6, 15)." -Unii invocă, în sprijinul mirungerii fără botez a ereticilor, acel canon apostolic care interzice repetarea botezului (Apost. 47), „uitând” că unul și același canon spune să se caterisească acel cleric care nu botează pe cel „botezat” de eretici! " |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ar putea fără probleme.
Citat:
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Vezi si restul. Laicii fac Prefacerea? Nu? Atunci sa ia o pauza de la atacat fete bisericesti.
Cand o exista administrarea Sacramentelor de catre mireni in ortodoxie, atunci poate dom' Raglean sa fie patriarh...in garajul casei dansului. Pana atunci, pe loc repaus, cum zisei mai sus. Last edited by Intrarea Vagonului; 17.12.2015 at 10:12:32. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eu am comentat unde a trebuit.
În rest, continuați. P.S. Nici preoții nu fac vreo prefacere anume.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ai inteles tu. Ei au taina hirotoniei, eu, tu, sau Raglean nu.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In cazul credintei acest curent e propagat de ecumenism. Pentru uniunea credinciosilor din toate cultele nu ar trebui evidentiate erorile unui cult, pentru ca ar insemna ca ii judeci pe cei din acel cult. In aceasta invatatura erezia nu are prea mare importanta, deci nu au importanta erorile dogmatice. In cazul ortodoxiei, ascultarea de cler si ierarh merge pana la invatatura dogmatica sau morala gresita (adica daca preotul ar spune ca cineva isi poate lua o amanta nu il asculti, putem chiar sa-i atragem atentia ca greseste). In acest chiar chiar e bine ca cineva sa-i spuna unui parinte daca greseste, ca sa poata sa se indrepte. Judecarea inseamna a nu-l condamna pentru pacatele sale, personale. In fine, in al patrulea rand, e o confuzie de nume, e vorba acolo de alt parinte Necula, de la Bucuresti (chiar mai cunoscut decat primul, apare des la televizor). |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am ascultatul faza cu Beiusul, si toti s-au purtat perfect: pastorul Pustan, credinciosii penti, si insusi parintele, care a zis la un moment dat ca mandru ca e preot ortodox. Adica...a facut o marturisire de credinta, explicita si curajoasa. Ce era sa faca? Ceva necugetat, ca ucenicul acela din pateric, care a gafat crunt fatza de un un om de alta credinta? E prea versat in propovaduire ca sa faca asa ceva. Last edited by Intrarea Vagonului; 17.12.2015 at 15:04:52. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Desigur ca ambii parinti Necula au fost afectati de invatatura ecumenista, dar de cea mai ampla, care ii include si pe neoprotestanti (pe care ii considera probabil crestini botezati). Sunt multi preoti care ii considera pe catolici nu cu mult diferiti de ortodocsi (adica filocatolici), dar sunt vehementi impotriva neoprotestantilor. Si foarte putini preoti care ii includ in aceasta fratietate si pe neoprotestanti. 3. Parintele Vulcanescu are partial dreptate, dar greseste intr-un loc, in cazul iconomiei nu se repeta botezul eterdocsilor. Parintele explica gresit iconomia, ca fiind nebotezarea celor ce au plecat din ortodoxie si s-au intors, deci ar fi fost botezati in Biserica Ortodoxa. E surprinzator ca da aceasta definitie, toate textele despre iconomie sunt clare, se vorbeste de botezul savarsit de eretici sau schismatici. Altfel era evident ca cel botezat nu se mai boteaza odata, nu trebuia sa faca subiectul unor hotarari la sinoadele ecumenice. Asta e o alta neintelegere, pe langa cea cu cele doua firi ale Mantuitorului, despre care s-a discutat mult timp pe forum. Asta nu inseamna ca botezul savarsit in afara ortodoxiei ar fi valid, despre asta vorbeste iconomia. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Duminica Ortodoxiei | costel | Diverse Sarbatori | 4 | 21.03.2013 09:59:32 |
Pastorala Sfântului Sinod al B O R la Duminica Ortodoxiei (2012) | laurastifter | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 03.03.2012 16:42:08 |
Duminica Ortodoxiei + | cristiboss56 | Diverse Sarbatori | 2 | 28.02.2009 22:36:50 |
DUMINICA ORTODOXIEI | georgeval | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 21.03.2008 00:46:06 |
|