![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Of, cand vor lasa unii intelectuali altfel onesti si profunzi, ca dvs., hibrizii spirituali imposibil de definit, balta? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
------------- Aceasta experiere prin simturi a Lui Dumnezeu este dificil de explicat. Pentru ca in mod necesar trebuie patrunse cognitiv-apofatic cele cinci simturi si cele cinci obiecte corespondente lor. Adica realizarea goliciunii lor de orice esenta materiala si imateriala. Este o falsitate a spune ca iL pipaim pe Dumnezeu atunci cand mintea nu cunoaste ca pipaitul este lipsit de o esenta proprie. Insa atunci cand realizam direct vacuitatea pipaitului, lipsa unei esente intrinseci a senzatiei de pipaire - a spune ca iL pipai pe Dumnezeu nu mai este o falsitate - pentru ca in mod esential nu pipai nimic, nu atingi nimic. Actul pipairii nu exista in sine (dificil de inteles daca nu imposibil fara studiul metodic al doctrinei vacuitatii). Atunci se poate spune ca Dumnezeu se face cunoscut prin fiecare pipaire a acestei realitati. Orice atingere iL descopera. Orice atingere devine extatica. Pentru a intelege aceasta extraordinara cunoastere prin simturi a Lui Dumnezeu, eu cred ca in mod necesar trebuie bine inteles apofatismul extins nu doar referitor la Dumnezeu ("Dumnezeu nu face parte din existente" - Sf. Ioan Damaschin) ci la intreaga realitate inconjuratoare. Cunoastere prin simturi a Lui Dumnezeu reprezinta maturitatea ascezei apofatice, plecand de la "Iesi din Lume si Urmeaza-ma", trecand prin dragoste de toata faptura pana la cognitia negativa.
__________________
|
|