Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.04.2016, 15:54:32
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Florin, și eu cred că trebuie să-ți precizezi clar credința și să alegi între creștinism și buddhism. Sincretismul pe care îl propui este mai rău decât orice alegere între cele două.
Credinta? Adeziunea, cred ca e mai potrivit. Credinta, in sens scripturistic e "incredintarea celor nadajduite, dovedirea lucrurilor celor nevazute" (Ep.catre Evrei), sa crezi adica mai intai revelatia facuta obiectiv pentru toti. Sa nu te crezi tu mai destept in materie de realitati nevazute, sa nu incepi sa nascocesti cu mintea in afara celor descoperite.

Or, pentru Florin, asta e credinta oarba, care trebuie eradicata si inlocuita cu propria cugetare rationala.

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Drumul catre Adevar este o cale a ratiunii sustinuta de credinta. Insa nu o credinta oarba ci una care l-a randul ei este sustinuta de ratiune, de observarea obiectiva a fenomenelor.
Florin stie ca trebuie sa scape de ignoranta, dar nu crezand orbeste ceea ce a fost revelat, ci orientand-si mereu cognitia spre cele ce nu se vad, ignorand cu desavarsire realitati obiective revelate ( de ex. realitatea Intruparii, asumarii suferintei prin Cruce si rastignire de bunavoie, nu fuga budhista de suferinta, Invierea si Inaltarea la cer cu Trupul si altele care nu lasa nicicum loc pentru karma si samsara).
Reciteste ce scrie. Dau la intamplare cateva exemple recente:

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Este de bun simt ca fiecare model sa fie testat daca este sau nu articulat rational - multe pot fi pure fantezii, fara nicio ancorare logica sau deductibilitate din realitatea observabila.
In ce fel o fi testat Florin din realitatea observabila ca sufletele se reincarneaza? Fantezii orientale, onirisme fara ancorarea in scopul prim si ultim al creatiei, dar le considera superioare revelatiei facuta de Hristos cu privire la acest scop.

Cum sa creada orbeste ca Intruparea, Rastignirea, Invierea si Inaltarea Unuia din Treime arata insusi scopul umanitatii, cand cognitia aceea apofatica a propriei minti idolatrizate ii sesizeaza profund cu totul altceva, si anume ca Iisus e un alt iluminat printre alti buddhasi, care s-a reincarnat si El de nu stiu cate sute de ori si se va mai reincarna inca.

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Ignoranta este incapacitatea mintii de a sesiza natura profunda a fenomenelor pe care le percepe.
Pentru necontemporanii lui Hristos, cum poate fi perceput fenomenul Intruparii, Rastignirii, Invierii si Inaltarii, altfel decat prin credinta? Cum verifici prin observatie obiectiva ca a inviat cu acelasi trup cu care a si murit? Ori ca S-a inaltat la cer cu trupul inviat si pnevmatizat? Cum deduci rational ca nu-i o pura fantezie? Cum deduci rational in ce scop s-au facut toate astea?

Aaa, tot uit, prin cognitia aceea apofatica, tu ai acces la evenimente petrecute atat demult in timp, cat si in afara timpului, in vesnicie! Pe astea revelate, le ignori ca fiind fantezii si deduci tu prin cognitie apofatica ca realitatile nevazute sunt altele. Ce inviere din morti? Ce suferinta pentru iertare a pacatelor? Legea karmei e eterna, nu conteaza ce a facut Hristos!

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Pentru eradicarea ignorantei este nevoie de putere de decizie, bazata pe argumente solide deduse din observatie, ratiune si contemplatie.
Asadar, nici vorba de credinta in ceea ce a fost revelat de insusi Dumnezeu. Omul e mai destept si mai capabil sa deduca din observatie, ratiune si contemplatie realitatile nevazute ca doar are acces la atemporalitate. Nu?

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Înseamnă, cum spune românul, a sta cu fundul în două luntri; nu vei ajunge la mal.
:)) Da' cum ai dedus ca Florin vrea sa ajunga la mal? Nu stiu, mie mi se pare ca buddhistii nu gandesc in termeni de finalitate, de scop, de devenire prin virtuti, de parcurgere a unui drum cu inceput clar si final propus de Altcineva.

Bruma de virtute, de cunoastere, de intelepciune castigata intr-o secventa existentiala, dispare complet la urmatoarea reincarnare. Respectivul nu-si mai aminteste nimic. Nici macar ce a fost, caror specii si regnuri a apartinut, cate astfel de secvente a parcurs, ce a experimentat, ce lectii a invatat ? Tre' sa mediteze pana cand afla prin proprie cugetare.

Nu-si pun intrebarea "de ce existam?", nici ce am de facut pentru a deveni asemenea prototipului dupa care a fost creat omul, din contra, ei nu cred ca omul e ceva special, creat dupa un prototip, ei tind spre nemanifestarea fara forma de dinainte de a fi inceput sa se manifeste ceva-ul acela cosmic.

Asadar, nu ajungerea la mal e intentia, ci cum sa scape de toate luntrile si sa se cufunde in oceanul nemanifestarii, fara sa-si puna problema daca drumul parcurs a folosit la devenirea in fiinta, la ajungerea la asemanarea cu Prototipul.
Uff, bine ca au scapat din lantul nesfarsit al reincarnarilor, ba in pasare, ba in animal, ba in planta!
Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
nasteri si morti care nu se sfarsesc decat doar atunci cand sufletul afla Adevarul..
Ce adevar are de aflat sufletul tinut captiv intr-o planta? Biata de ea, cum va ajunge vreodata sa scape de ignoranta neavand cognitie apofatica? Of, of, cine a mai inventat si samsara asta??

Last edited by delia31; 09.04.2016 at 18:46:43.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 09.04.2016, 16:18:30
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Ea presupune negarea unei identitati a Lui Dumnezeu cu orice fel de forma.
Cand nu crezi ca Unul din Treime S-a intrupat si are o identitate, o forma, o morfologie vazuta ce nu poate fi negata, ajungi la tot felul de negatii.
Dumnezeul filozofilor e spirit pur fara forma.

Dumnezeul in care cred crestinii e Treime de Persoane, incognoscibil absolut in esenta lui, transcendent absolut, dar Hristos, Unul din Treime transcende chiar aceasta transcendenta.
El vietuieste deopotriva in doua firi: si in firea divina, in perihoreza absoluta cu Tatal si Sf. Duh, dar vietuieste si in firea/specia umana, alaturi de exemplarele speciei umane.

Dumnezeul-facut-Om e deopotriva si imanent si transcendent, si vazut si nevazut, si spirit pur si materie, si in timp si in vesnicie, si pe pamant si mai presus de spatiu, si Duh subtil, imperceptibil dar si forma cu continut palpabil, concret.
Si nascut din vesnicie din Tata fara de mama si nascut in istorie din mama fara tata pamantesc.
Si sensibil si inteligibil! Si perceptibil in istorie de con-temporanii Lui cu cele 5 simturi, cu ochii, auzul, si cugetat cu mintea unita cu inima de co-partasii la Tainele Bisericii.

Last edited by delia31; 09.04.2016 at 19:36:56.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 10.04.2016, 08:44:04
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Cand nu crezi ca Unul din Treime S-a intrupat si are o identitate, o forma, o morfologie vazuta ce nu poate fi negata, ajungi la tot felul de negatii.
Delia, unde am spus ca Dumnezeu nu s-a intrupat in persoana Lui Iisus?

Este din nou deductia ta pe baza careia faci evaluri subsecvente.

Cred ca Iisus este Dumnezeu.

Citat:
Dumnezeul filozofilor e spirit pur fara forma.
Ce forma are Duhul Sfant?

Dogma ortodoxa este intemeiata pe Lucrarea "Dogmatica" a Sf Ioan Damaschin in care scrie astfel:

"Este evident ca Dumnezeu este necorporal.

Caci, cum ar avea corp ceea ce este infinit, nemarginit, fara de forma, impalpabil, nevazut, simplu si necompus? "



Ce forma avea Iisus inainte de a se naste?

Citat:
Dumnezeul in care cred crestinii e Treime de Persoane, incognoscibil absolut in esenta lui, transcendent absolut, dar Hristos, Unul din Treime transcende chiar aceasta transcendenta.
El vietuieste deopotriva in doua firi: si in firea divina, in perihoreza absoluta cu Tatal si Sf. Duh, dar vietuieste si in firea/specia umana, alaturi de exemplarele speciei umane.

Dumnezeul-facut-Om e deopotriva si imanent si transcendent, si vazut si nevazut, si spirit pur si materie, si in timp si in vesnicie, si pe pamant si mai presus de spatiu, si Duh subtil, imperceptibil dar si forma cu continut palpabil, concret.
Si nascut din vesnicie din Tata fara de mama si nascut in istorie din mama fara tata pamantesc.
Si sensibil si inteligibil! Si perceptibil in istorie de con-temporanii Lui cu cele 5 simturi, cu ochii, auzul, si cugetat cu mintea unita cu inima de co-partasii la Tainele Bisericii.
Afirmatii cu care sunt de acord.

Ceea ce am descoperit insa in budism este modul in care perceptia omului poate sa impace transcendenta cu ceea ce este perceptibil - sesizarea legaturii dintre cele doua. Unirea catafaticului cu apofaticul in orice aspect existential.
__________________

Reply With Quote
  #4  
Vechi 10.04.2016, 20:30:04
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Cred ca Iisus este Dumnezeu.

In contextul sincretismului buddhisto-ortodox, a afirma ca Iisus e Dumnezeu nu-i neaparat o marturisire crestin-ortodoxa.
Ca sa fie ortodoxa, trebuie specificat foarte clar ca in afara de Tatal, Sf. Duh si Dumnezeul-Om Iisus Hristos, nimeni si nimic, din cer si de pe pamant si din ape nu are esenta divina, nu e etern, nu e Dumnezeu!

Tatal, Fiul si Sf. Duh- Treimea cea de o Fiinta e singurul Dumnezeu necreat si etern. Fiinta Lui e absolut incognoscibila si inaccesibila pentru creaturi. Absolut orice altceva, oricine altcineva e creat!
Maica Domnului si sfintii s-au indumnezeit prin unirea in har, nu in fiinta lor, asa incat nu e permis sa se faca confuzie intre fiinta necreata a unicului Dumnezeu si firea creata a oricarei fapturi!

Asadar, in afara de Iisus, care e una si aceeasi Persoana cu Fiul cel vesnic din Sf. Treime, si in afara de Tatal si Sf. Duh, crezi ca mai sunt si alti dumnezei?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 10.04.2016, 21:40:07
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
In contextul sincretismului buddhisto-ortodox, a afirma ca Iisus e Dumnezeu nu-i neaparat o marturisire crestin-ortodoxa.
Ca sa fie ortodoxa, trebuie specificat foarte clar ca in afara de Tatal, Sf. Duh si Dumnezeul-Om Iisus Hristos, nimeni si nimic, din cer si de pe pamant si din ape nu are esenta divina, nu e etern, nu e Dumnezeu!

Tatal, Fiul si Sf. Duh- Treimea cea de o Fiinta e singurul Dumnezeu necreat si etern. Fiinta Lui e absolut incognoscibila si inaccesibila pentru creaturi. Absolut orice altceva, oricine altcineva e creat!
Maica Domnului si sfintii s-au indumnezeit prin unirea in har, nu in fiinta lor, asa incat nu e permis sa se faca confuzie intre fiinta necreata a unicului Dumnezeu si firea creata a oricarei fapturi!

Asadar, in afara de Iisus, care e una si aceeasi Persoana cu Fiul cel vesnic din Sf. Treime, si in afara de Tatal si Sf. Duh, crezi ca mai sunt si alti dumnezei?
Cred ca exista un singur Dumnezeu care se reflecta tainic in tot ceea ce este manifestat. Este Unul. Pe care ajungem sa-L cunoastem si sa ne unim cu El prin contemplatie. Actul contemplativ este necesar sa indeplineasca simultan doua conditii: echilibrarea cognitiei catafatic-apofatica in toate aspectele si dragostea pentru El si toata faptura.

Impartasania, asa cum este ea explicata, reprezinta o contemplatie catafatica care produce un efect inteles tot catafatic.

Pentru a fi apofatica este necesara sesizarea dimensiunilor apofatice atat a Lui Dumnezeu, a actului sacramental, a subiectului, precum si a trairii harice in adancul inimii.
----------------------------

Daca un om este creat din lut, atunci lutul este esenta omului.

Daca o moneda este creata din metal atunci metalul este esenta monedei.

Daca lutul este creat din nimic, atunci esenta lutului este nimicul. Lutul nu are o esenta.

Daca existenta este creata din nimic, acest nimic este esenta existentei.

Oricat am incerca sa-i gasim o esenta ultima aceasta nu poate fi identificata.

De aceea se poate afirma ca toata existenta este o parere, nu are nimic concret ca esenta ultima, imanenta. Oricat am sonda la nivel cuantic si subcuantic. Orice forma se deschide intr-un gol la o observatie atenta.

---------

Te-ai intrebat vreodata de ce Iisus nu a fost recunoscut de ucenici pe drumul Emausului?

Sau de ce a fost confundat cu gradinarul?

Dumnezeu se poate arata sub orice infatisare doreste, oricand si oriunde. Nu este izolat de existenta creata.

Daca poate crea un Univers din nimic, poate aparea sub orice morfologie doreste si ca singularitate si ca pluralitate.

Se poate spune ca omul nu are aceeasi esenta cu Dumnezeu, pentru ca nu are niciuna. A fost creat din nimic.
__________________

Reply With Quote
  #6  
Vechi 10.04.2016, 23:15:01
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Impartasania, asa cum este ea explicata, reprezinta o contemplatie catafatica care produce un efect inteles tot catafatic.

Pentru a fi apofatica este necesara sesizarea dimensiunilor apofatice atat a Lui Dumnezeu, a actului sacramental, a subiectului, precum si a trairii harice in adancul inimii.
O curiozitate practica, Mr. Apophatikos
Concret, pragmatic cum faci asta? Te duci la Biserica, ii spui preotului ca esti pregatit atat prin contemplatie catafatica, dar mai ales apofatic, sa te imprtasesti. Buun! Presupunand ca preotul nu te cunoaste prea bine, te intreaba de pacate, cainta, whatever, si din una in alta, deduce ca crezi in reincarnare, karma, samsara.
Ce zici? Ai acces la Impartasanie? In Biserica Ortodoxa?
Reply With Quote
  #7  
Vechi 11.04.2016, 14:31:36
flying's Avatar
flying flying is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.03.2010
Locație: MIGREZ PRIN DIFERITE LOCURI ALE INIMII IN CAUTAREA LUI DUMNEZEU
Religia: Ortodox
Mesaje: 867
Arrow

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Cred ca exista un singur Dumnezeu care se reflecta tainic in tot ceea ce este manifestat. Este Unul. Pe care ajungem sa-L cunoastem si sa ne unim cu El prin contemplatie. Actul contemplativ este necesar sa indeplineasca simultan doua conditii: echilibrarea cognitiei catafatic-apofatica in toate aspectele si dragostea pentru El si toata faptura.

Impartasania, asa cum este ea explicata, reprezinta o contemplatie catafatica care produce un efect inteles tot catafatic.

Pentru a fi apofatica este necesara sesizarea dimensiunilor apofatice atat a Lui Dumnezeu, a actului sacramental, a subiectului, precum si a trairii harice in adancul inimii.
----------------------------

Daca un om este creat din lut, atunci lutul este esenta omului.

Daca o moneda este creata din metal atunci metalul este esenta monedei.

Daca lutul este creat din nimic, atunci esenta lutului este nimicul. Lutul nu are o esenta.

Daca existenta este creata din nimic, acest nimic este esenta existentei.

Oricat am incerca sa-i gasim o esenta ultima aceasta nu poate fi identificata.

De aceea se poate afirma ca toata existenta este o parere, nu are nimic concret ca esenta ultima, imanenta. Oricat am sonda la nivel cuantic si subcuantic. Orice forma se deschide intr-un gol la o observatie atenta.

---------

Te-ai intrebat vreodata de ce Iisus nu a fost recunoscut de ucenici pe drumul Emausului?

Sau de ce a fost confundat cu gradinarul?

Dumnezeu se poate arata sub orice infatisare doreste, oricand si oriunde. Nu este izolat de existenta creata.

Daca poate crea un Univers din nimic, poate aparea sub orice morfologie doreste si ca singularitate si ca pluralitate.

Se poate spune ca omul nu are aceeasi esenta cu Dumnezeu, pentru ca nu are niciuna. A fost creat din nimic.
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk
Reply With Quote
  #8  
Vechi 12.04.2016, 00:55:59
pc-cutza pc-cutza is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2016
Religia: Ortodox
Mesaje: 116
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul

Te-ai intrebat vreodata de ce Iisus nu a fost recunoscut de ucenici pe drumul Emausului?

Sau de ce a fost confundat cu gradinarul?
" chiar dacă am cunoscut pe Hristos după trup, acum nu-L mai cunoaștem.
17. Deci, dacă este cineva în Hristos, este făptură nouă; cele vechi au trecut, iată toate s-au făcut noi."
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Citate preferate, cugetari, vorbe de duh silverstar Generalitati 1175 03.08.2016 15:54:36
Cugetari ORTODOXE ! cristiboss56 Pocainta 80 02.07.2015 22:05:47
Cugetari si Citate Ortodoxe adorcrysti Generalitati 90 12.11.2014 22:55:18
Cugetari despre Hristos florin.oltean75 Generalitati 55 07.04.2012 11:13:01
Cugetari de Craciun florin.oltean75 Generalitati 5 25.12.2011 21:14:10