![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||||
|
||||||
|
Citat:
Or, pentru Florin, asta e credinta oarba, care trebuie eradicata si inlocuita cu propria cugetare rationala. Citat:
Reciteste ce scrie. Dau la intamplare cateva exemple recente: Citat:
Cum sa creada orbeste ca Intruparea, Rastignirea, Invierea si Inaltarea Unuia din Treime arata insusi scopul umanitatii, cand cognitia aceea apofatica a propriei minti idolatrizate ii sesizeaza profund cu totul altceva, si anume ca Iisus e un alt iluminat printre alti buddhasi, care s-a reincarnat si El de nu stiu cate sute de ori si se va mai reincarna inca. Citat:
Aaa, tot uit, prin cognitia aceea apofatica, tu ai acces la evenimente petrecute atat demult in timp, cat si in afara timpului, in vesnicie! Pe astea revelate, le ignori ca fiind fantezii si deduci tu prin cognitie apofatica ca realitatile nevazute sunt altele. Ce inviere din morti? Ce suferinta pentru iertare a pacatelor? Legea karmei e eterna, nu conteaza ce a facut Hristos! Citat:
Citat:
Bruma de virtute, de cunoastere, de intelepciune castigata intr-o secventa existentiala, dispare complet la urmatoarea reincarnare. Respectivul nu-si mai aminteste nimic. Nici macar ce a fost, caror specii si regnuri a apartinut, cate astfel de secvente a parcurs, ce a experimentat, ce lectii a invatat ? Tre' sa mediteze pana cand afla prin proprie cugetare. Nu-si pun intrebarea "de ce existam?", nici ce am de facut pentru a deveni asemenea prototipului dupa care a fost creat omul, din contra, ei nu cred ca omul e ceva special, creat dupa un prototip, ei tind spre nemanifestarea fara forma de dinainte de a fi inceput sa se manifeste ceva-ul acela cosmic. Asadar, nu ajungerea la mal e intentia, ci cum sa scape de toate luntrile si sa se cufunde in oceanul nemanifestarii, fara sa-si puna problema daca drumul parcurs a folosit la devenirea in fiinta, la ajungerea la asemanarea cu Prototipul. Uff, bine ca au scapat din lantul nesfarsit al reincarnarilor, ba in pasare, ba in animal, ba in planta! Ce adevar are de aflat sufletul tinut captiv intr-o planta? Biata de ea, cum va ajunge vreodata sa scape de ignoranta neavand cognitie apofatica? Of, of, cine a mai inventat si samsara asta?? Last edited by delia31; 09.04.2016 at 18:46:43. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dumnezeul filozofilor e spirit pur fara forma. Dumnezeul in care cred crestinii e Treime de Persoane, incognoscibil absolut in esenta lui, transcendent absolut, dar Hristos, Unul din Treime transcende chiar aceasta transcendenta. El vietuieste deopotriva in doua firi: si in firea divina, in perihoreza absoluta cu Tatal si Sf. Duh, dar vietuieste si in firea/specia umana, alaturi de exemplarele speciei umane. Dumnezeul-facut-Om e deopotriva si imanent si transcendent, si vazut si nevazut, si spirit pur si materie, si in timp si in vesnicie, si pe pamant si mai presus de spatiu, si Duh subtil, imperceptibil dar si forma cu continut palpabil, concret. Si nascut din vesnicie din Tata fara de mama si nascut in istorie din mama fara tata pamantesc. Si sensibil si inteligibil! Si perceptibil in istorie de con-temporanii Lui cu cele 5 simturi, cu ochii, auzul, si cugetat cu mintea unita cu inima de co-partasii la Tainele Bisericii. Last edited by delia31; 09.04.2016 at 19:36:56. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Este din nou deductia ta pe baza careia faci evaluri subsecvente. Cred ca Iisus este Dumnezeu. Citat:
Dogma ortodoxa este intemeiata pe Lucrarea "Dogmatica" a Sf Ioan Damaschin in care scrie astfel: "Este evident ca Dumnezeu este necorporal. Caci, cum ar avea corp ceea ce este infinit, nemarginit, fara de forma, impalpabil, nevazut, simplu si necompus? " Ce forma avea Iisus inainte de a se naste? Citat:
Ceea ce am descoperit insa in budism este modul in care perceptia omului poate sa impace transcendenta cu ceea ce este perceptibil - sesizarea legaturii dintre cele doua. Unirea catafaticului cu apofaticul in orice aspect existential.
__________________
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
In contextul sincretismului buddhisto-ortodox, a afirma ca Iisus e Dumnezeu nu-i neaparat o marturisire crestin-ortodoxa. Ca sa fie ortodoxa, trebuie specificat foarte clar ca in afara de Tatal, Sf. Duh si Dumnezeul-Om Iisus Hristos, nimeni si nimic, din cer si de pe pamant si din ape nu are esenta divina, nu e etern, nu e Dumnezeu! Tatal, Fiul si Sf. Duh- Treimea cea de o Fiinta e singurul Dumnezeu necreat si etern. Fiinta Lui e absolut incognoscibila si inaccesibila pentru creaturi. Absolut orice altceva, oricine altcineva e creat! Maica Domnului si sfintii s-au indumnezeit prin unirea in har, nu in fiinta lor, asa incat nu e permis sa se faca confuzie intre fiinta necreata a unicului Dumnezeu si firea creata a oricarei fapturi! Asadar, in afara de Iisus, care e una si aceeasi Persoana cu Fiul cel vesnic din Sf. Treime, si in afara de Tatal si Sf. Duh, crezi ca mai sunt si alti dumnezei? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Impartasania, asa cum este ea explicata, reprezinta o contemplatie catafatica care produce un efect inteles tot catafatic. Pentru a fi apofatica este necesara sesizarea dimensiunilor apofatice atat a Lui Dumnezeu, a actului sacramental, a subiectului, precum si a trairii harice in adancul inimii. ---------------------------- Daca un om este creat din lut, atunci lutul este esenta omului. Daca o moneda este creata din metal atunci metalul este esenta monedei. Daca lutul este creat din nimic, atunci esenta lutului este nimicul. Lutul nu are o esenta. Daca existenta este creata din nimic, acest nimic este esenta existentei. Oricat am incerca sa-i gasim o esenta ultima aceasta nu poate fi identificata. De aceea se poate afirma ca toata existenta este o parere, nu are nimic concret ca esenta ultima, imanenta. Oricat am sonda la nivel cuantic si subcuantic. Orice forma se deschide intr-un gol la o observatie atenta. --------- Te-ai intrebat vreodata de ce Iisus nu a fost recunoscut de ucenici pe drumul Emausului? Sau de ce a fost confundat cu gradinarul? Dumnezeu se poate arata sub orice infatisare doreste, oricand si oriunde. Nu este izolat de existenta creata. Daca poate crea un Univers din nimic, poate aparea sub orice morfologie doreste si ca singularitate si ca pluralitate. Se poate spune ca omul nu are aceeasi esenta cu Dumnezeu, pentru ca nu are niciuna. A fost creat din nimic.
__________________
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Concret, pragmatic cum faci asta? Te duci la Biserica, ii spui preotului ca esti pregatit atat prin contemplatie catafatica, dar mai ales apofatic, sa te imprtasesti. Buun! Presupunand ca preotul nu te cunoaste prea bine, te intreaba de pacate, cainta, whatever, si din una in alta, deduce ca crezi in reincarnare, karma, samsara. Ce zici? Ai acces la Impartasanie? In Biserica Ortodoxa? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
17. Deci, dacă este cineva în Hristos, este făptură nouă; cele vechi au trecut, iată toate s-au făcut noi." |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 15:54:36 |
| Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 22:05:47 |
| Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 22:55:18 |
| Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 11:13:01 |
| Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 21:14:10 |
|
|