![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
În afară de aceasta, diavolii pot transmite energie păcătoasă omului (de desfrânare, mânie, beție, mândrie…). Dar își pot reface vigoarea pe seama energiei păcătoase a omului, energie eliminată de om în procesul desfătării vicioase. Sfântul Ioan Scărarul spune că diavolii nu se bucură de nimic mai mult, ca de putoarea (energia) desfrânării. Sfântul Ioan Damaschinul spune că îngerii "contemplă pe Dumnezeu, atât cât este posibil lor. Aceasta fiind hrana lor".
Demonii, pentru care contemplarea lui Dumnezeu în Duhul Sfânt nu este posibilă, pot căpăta energie unii de la alții, dar și energie păcătoasă, de la omul păcătos. Pentru aceasta, ei trebuie mai întâi să-l facă pe om asemenea lor, căpătând astfel acces în sufletul lui. Un om pătimaș și desfrânat este o sursă de energie păcătoasă importantă pentru duhurile necurate. Diavolii aprind în el patimile, care îi vor devora toate forțele vitale. În același timp, diavolii se hrănesc cu această energie a păcatelor. În afară de aceasta, duhul necurat care stăpânește pe un om păcătos îi folosește trupul ca pe un instrument, pentru o mai mare realizare a patimii lui. (Exemple: artiștii de filme desfrânate, pornografice, cântăreții de muzică desfrânată și satanică, conducătorii și oamenii de cultură atei și eretici). Iată, deci, încă o pricină pentru care diavolii se lipesc de omul păcătos din toate părțile. De remarcat este și faptul că diavolii pot înzestra pe oamenii păcătoși cu energie păcătoasă demonică deosebită, care le dă posibilitatea oamenilor supuși voinței diavolești să trudească necontenit pe tărâmul înmulțirii păcatelor în lume. În virtutea esenței lor distructive, demonii, lipsiți de capacitatea de a crea, își nimicesc în cele din urmă propriii lor discipoli. Darul Duhului Sfânt curățește și sfințește atât trupul, cât și sufletul omului, iar energia păcătoasă a diavolilor este distructivă și pentru trup și pentru suflet.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
1.7. De ce majoritatea oamenilor nu văd și nu simt pe diavoli?
În Rai, Adam și Eva se aflau în comuniune harică cu Dumnezeu și cu îngerii luminii pe care îi vedeau și cu care comunicau. Căderea în păcat a strămoșilor nostri, zămislirea în fărădelegi și nașterea în păcat ne-a făcut incapabili să-i vedem pe îngeri. Lumea nevăzută a duhurilor s-a deschis însă celor curați cu inima (Mt. 5, 8). Pe aceștia demonii nu-i mai pot amăgi. Pentru ca oamenii să-i vadă pe demoni, ei trebuie să se sfințească și să atingă treapta desăvârșirii creștine. Cu îngăduința lui Dumnezeu au văzut îngeri și oameni care au trăit o viață păcătoasă (exemplu: falsul prooroc Varlam). Sfinții Părinți spun că pentru un om nepregătit este foarte primejdios și păgubitor să vadă pe demoni. Iată ce spune Sfântul Ioan Gură de Aur: "Câți demoni umblă în văzduh? Dacă Dumnezeu ar îngădui să ne arate chipul lor hidos și respingător, ne-am ieși din minți". Trupul nostru material este ca un paravan salvator, păzindu-ne de vederea înfricoșătoare a demonilor, care ne-ar duce la șoc psihic și tulburare a minții. Prezicătorii, vrăjitorii și magii, intrând în mod conștient în legătură cu demonii, văd aceste duhuri necurate. Practicarea sistemului antihristic yoga și a altor religii de orientare decăzută și demonică te ajută să ai vedenii de la duhurile necurate, care din păcate sunt crezute că ar fi vedenii dumnezeiești. În legătură cu visele, Sfinții Părinți ai Bisericii Ortodoxe ne-au dat "regula de aur" pentru interpretarea viselor: "să nu crezi în vise și în vedenii". Arhiepiscopul Inochentie al Hersonului, întrebat fiind de ce mulți oameni nu simt prezența demonilor, a răspuns: "Pentru a simți asupra ta atingerea duhului întunericului, trebuie să fii tu însuți luminos, iar păcatul înseamnă întuneric". Pe o haină albă, curată, se vede orice pată, iar pe o haină murdară, neagră, nu se văd nici petele cele mai mari. Într-un suflet curat, luminos și neprihănit, un singur gând trimis de diavol produce supărare, greutate și durere sufletească. Iar pentru un suflet păcătos, întunecat și plin de pofte, gândurile diavolești sunt imperceptibile sau sunt acceptate cu mare poftă și plăcere. Înseși duhurile necurate caută prin toate chipurile să se facă cât mai puțin perceptibile. Pentru că dacă ar fi ușor de văzut, cei mai multi oameni ar fugi de diavoli. Deci, iată că demonii, dominând tiranic asupra păcătoșilor, caută totodată să-i convingă cu iluzia că ar acționa ei înșiși și că ar fi absolut liberi în toate. 1.8. Lupta creștinilor cu diavolii Comuniunea harică (unirea mistică) cu Mântuitorul Iisus Hristos izbăvește pe cei credincioși de robia diavolilor, numai în cazul în care credința lor este desăvârșită. Dar pentru că nu toată lumea atinge desăvârșirea, puterea diavolului în lume continuă să-i domine pe cei nedesăvârșiți, pe măsura patimilor lor. La fel se întâmplă și cu cei necredincioși. Deci numai cei credincioși se pot izbăvi de diavoli, prin puterea lui Hristos, pe care o primesc prin Sfintele Taine, prin rugăciune și prin celelalte fapte bune creștine. Cei care se răstignesc în Hristos, cu patimile și păcatele lor, au putere de a birui pe diavoli. Pentru că numai prin intermediul păcatelor și al slăbiciunilor demonii se lipsesc de sufletul omului. Atâta timp cât omul trăiește în păcate, el este orb și surd față de Lumina Evangheliei. Sfântul Grigorie de Nissa spune: "…Când ființa noastră a căzut în păcat, Dumnezeu n-a lăsat căderea noastră fără Providența Sa, ci în ajutorul vieții fiecăruia pune un înger, iar pe de altă parte Satana încearcă să facă același lucru, prin mijlocirea unui demon viclean care ar dăuna vieții omenești". Omul însă, aflându-se între înger și demon, prin el însuși îi dă putere mai mare unuia, față de celălalt, asupra sa. El își alege prin liberă voința sa un învățător (sfătuitor) din cei doi. Îngerul lui Dumnezeu îi îndreaptă gândurile către faptele virtuoase, iar diavolul îl ispitește cu plăcerile materiale, din care nu există nici o nădejde de mântuire. După cum aflăm din scrierile Sfinților Părinți, omul este acela care, în cele din urmă, face alegerea între bine și rău. Atunci când creștinul colaborează cu îngerul lui Dumnezeu, cu ajutorul Duhului Sfânt va înfrunta ușor pe demoni. Cuviosul Ioan din Carnaf spune că atunci când creștinii rugându-se rezistă cu bărbăție ispitelor, se căiesc pentru păcatele făcute, rabdă cu blândețe ispitele, diavolii se chinuiesc și se ard, dar creștinilor nu le este dat să vadă acest lucru, ca să nu se mândrească. Rugăciunea, care face ca harul Duhului Sfânt să se reverse asupra omului, unindu-l cu Dumnezeu, îi arde pe demoni, iar aceștia, nesuferind focul haric, fug cu vaiete. Iată de ce, ori de câte ori necuratul duh ne ispitește, trebuie să îngenunchiem la rugăciune, care ne aduce harul lui Dumnezeu și cu care vom fi de nebiruit. În viața liturgică este cunoscută puterea rugăciunii și a tămâiei de a lunga duhurile rele. De asemenea, diavolii sunt arși și alungați de Dumnezeu, care lucrează prin Icoanele Făcătoare de Minuni și prin Moaștele Sfinților.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
1.9. De ce au nevoie diavolii de jertfe?
Un alt fel de hrană (energie) pentru demoni sunt jertfele. Iată ce spune Sfântul Vasile cel Mare: "Demonii, ca unii ce sunt căzuți pradă voluptății și patimilor, se desfătează și se hrănesc cu ofrande. În timp ce jertfele se ard în foc, sângele lor se transformă prin ardere în vapori și descompunându-se în felul acesta în particule fine, se prefac într-o stare ce corespunde esenței demonilor. Ei se hrănesc cu aceste emanații, desigur nu așa ca și cum le-ar mânca sau și-ar umple cu ele pântecele, ci asemenea unor animale (stridii și alte făpturi de acest fel), care primesc hrana cu întreaga lor ființă. Din aceasta pricină demonii devorează cu lăcomie gazele ce se produc în urma arderilor jertfelor și inhalează fumul aromatelor, ca substanțe pe care și le-au adaptat pentru hrană. Iată cum se explică cultul jertfirilor în fața statuilor idolilor, la popoarele păgâne". Toți idolii la care se închină păgânii sunt înconjurați de diavoli, care își găsesc plăcerea în jertfele care se fac. Iată de ce toate sectele satanice aduc jertfe de animale și chiar umane demonilor la care se închină și slujesc. Când se aducea jertfă unui idol (demon), o parte din ea era destinată demonului. De aceea, cel care bea din paharul umplut pentru jertfele idolești, bea din paharul demonului (1 Cor. 10,21). Pentru falsele minuni pe care le făceau demonii, oamenii le aduceau jertfe și le ofereau onoruri, măgulind astfel orgoliul satanei. Astfel de oameni sunt așa de uniți cu demonii, încât atunci când Dumnezeu săvârșea prin creștini o minune dumnezeiască, aceștia îi prigoneau și-i omorau. 1.10. De ce îngăduie Dumnezeu existența diavolilor? Din iconomie dumnezeiască, diavolul n-a fost trimis în Gheena sortită lui, ci a fost lăsat dezlegat pentru probarea și cercetarea omului și a voii lui libere, pentru ca fără voia sa să-i facă pe sfinți mai încercați și mai drepți și să le fie pricină de și mai mare slavă, iar sieși să-și adune osândă și mai îndreptățită, prin răul pe care îl face și cu ispitele pe care le ridică împotriva oamenilor. Căpetenie a veacului acestuia și stăpânitor al celor văzute a fost la început omul, fiind rânduit la aceasta de Dumnezeu. Pentru că nici focul nu putea ceva asupra lui, nici fiarele nu-l vătămau, nici otrava nu avea efect asupra lui. Dar odată ce a fost amăgit de diavol, a pierdut harul Duhului Sfânt și stăpân al lumii a devenit diavolul. Din această cauză, vrăjitorii și fermecătorii devin prin puterea diavolească făcători de minuni diavolești. Ei stăpânesc otrăvurile și apa și focul, după cum au arătat vrăjitorii din Egipt, care s-au împotrivit lui Moise (leșirea 7, 8, 9, 10) și Simeon care s-a luptat împotriva Sfântului Apostol Petru. Sfântul Ignatie Brianceaninov spune: "Porunca dată de Dumnezeu în Rai, care interzice omului să guste din rodul pomului cunoașterii binelui și a răului, nu a fost anulată. Ea îl încearcă mereu pe om, până astăzi. Mereu este prezent lângă noi diavolul și ne îndeamnă să gustăm din rodul oprit. El nu încetează să ne ademenească prin cugetări păcătoase și lumești, dezlănțuindu-ne nemăsurat patimile". Sfântul Ioan Gură de Aur ne spune exact motivele pentru care Dumnezeu îngăduie existenta diavolului și nu-l împiedică să ne atace cu ispitele sale: "în primul rând ca să cunoști că te-ai făcut mai puternic decât diavolul, însemnându-te, în numele lui Hristos, cu Crucea dătătoare de viață; în al doilea rând, pentru a trăi în smerenie și a nu te preamâri prin bogăția darurilor și să nu uiți neputinta ta și puterea celui care te ajută; în al treilea rând pentru că acest duh necurat, văzându-ți răbdarea cu care reziști ispitelor, să se convingă că l-ai părăsit cu desăvârșire și te-ai depărtat de el; în al patrulea rând, pentru a avea o cunoștință clară asupra comorilor ce îți sunt încredințate, căci diavolul nici nu ar încerca să te atace dacă te-ar vedea pe treapta cea mai de sus a neprihănirii".
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citește, sau pune pe cineva sa-ti citească in fiecare seară, sase luni până îți intră în tartacuta , si dacă tot nu înțelegi , apelează urgent un psihiatru !
Noapte bună!
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Văd că și tu îmi recomanzi un psihiatru dacă citesc și tot nu vreau să înțeleg să mă lepăd de Cuvîntul lui Dumnezeu, deci pentru voi toți văd că e foarte clar, dacă eu cred în Dumnezeu în timp ce voi nici măcar nu vreți să citiți ce vă transmite Domnul prin Trîmbițe și ce scrie tuturor oamenilor atunci musai eu sunt bolnav și trebuie musai să merg la psihiatru. Vi se pare că aș avea nevoie de psihiatru? Foarte interesant mod exclusivist de credință aveți, voi știți fără măcar să cercetați, voi călcați în picioare și excludeți fără să vreți măcar să vă lămuriți, etichetați și socotiți pe cei ce urmează Cuvîntului ca diavoli, ca secte, ca eresuri fără măcar să pricepți de ce sunt eresurile eresuri sau sectele secte și credeți în minciuni și judecați pripit doar pentru că cineva necredincios a dorit să-și împlinească interesele străine de Dumnezeu și pentru că iată, a fost cîndva un arhiereu mai mare decît vicarul Irineu Bistrițeanu care după ce a murit Hrineanu și a fost înscăunat Bartolomeu Anania care nici el nu credea așa ca Vasile al Tîrgoviștei și ca alții care nu au cercetat temeinic voi iată mergeți orbește după necredinciosul sau necredincioșii care v-au păcălit și acum nu mai are cum să vă mărturisească de dincolo, dar a mărturisit și e scris în Cuvînt dar voi nu citiți și nu știți ci mergeți mai departe după necredința lui sau a celor care n-au vrut să creadă... și iată așa nu pe ei îi excludeți, nu pe poporul lui Dumnezeu și pe cele 7 Trîmbițe le excludeți din BOR ci pe voi înșivă de la Calea spre Adevăr... Nu ai dat nici autorul sau autorii din care ai postat. Păi pe cine citesc? De la cine? Iar dacă nu poți crede de frica legislativă căci văd că ai dat din hotărîrile sinodale, nu-i bai. Poate cu timpul vor reveni temeinic asupra deciziilor și nu așa cum au revenit pripit călcînd peste sfîntul Episcop Hrineanu plin de Duh Sfînt căci am asistat la slujbele lui liturgice și simțeam cum se deschidea cerul la cuvîntul lui și vedeam cum se umplea de mult Har el însuși căci lumina toată catedrala și așa era și Vicarul Irineu Bistrițeanul pe vremea aia, plin de Duh Sfînt și plin de Har. Ei au binecuvîntat împreună cu Dumnezeu prin credință iar apoi arhiereul Vasile al Tîrgoviștei împreună cu Irineu prin necredința lui Vasile care era mai mare în grad bisericesc decît Irineu dart mult mai mic în sfințenie au retras și au anulat actele excluzîndu-i din BOR. Deci așa este, ei sunt excluși din BOR dar asta nu înseamnă că i-a părăsit și Dumnezeu. Nu i-a părăsit pentru că Dumnezeu nu părăsește pe cel prigonit. Acolo Domnul Iisus grăiește în continuare în ciuda unora sau altora. Iar eu ca mirean din BOR, nedat încă afară de nimeni ci chiar azi am primit niște prescură sfîntă de la preot mărturisesc fără frică și cu răspundere înaintea lui Dumnezeu că Domnul Iisus le grăiește lor, celor de la Noul Ierusalim de la Pucioasa trimis de Tatăl Savaot Atotțiiitorul. Cine poate crede bine iar cine nu, să caute a se lămuri citind, cercetînd, vizitînd, rumegînd... rugîndu-se și poate că vor primi și ei darul credinței în Cuvîntul lui Dumnezeu și mărturia celor 7 Trîmbițe Apocaliptice. Pentru mine a fost simplu: am citit și am crezut, pentru că nu există ființă care să poată născoci așa ceva, nici înger, nici demon, nici om și nici orice altceva... nimeni nu poate grăi ca Dumnezeu... atît de mîngîietor și de frumos și de Adevărat. Iar apoi m-a întărit în BOR Dumnezeu ca mirean căci fără El poate că aș fi pus botul la caterinca voastră și la vrăjeală... așa cum încearcă igor să mă ''mîntuie''. Citiți și voi și credeți și nu vă lăsați păcăliți cu sectarismele, că ei n-au nimic cu americanii ci au introdus în decizii legătura cu americanii ca să aibă o bază legală, un argument, pentru că după cercetare nu au găsit nimic rău dar așa era deja decizia luată la masa verde și toți s-au conformat... Păi dacă așa a vrut patriarhul Teoctist... s-au supus, au făcut formele și gata. Au găsit ei legătura cu ''frații'' sectanți din America... un trib de romîni neaoși ajunși acolo de pe vremea lui Noe... și gata care au numit un stat cu numele sfintei Virginia fiindcă le proorocise Domnul și lor încă de pe atunci. :) Nu exista nicio legătură cu America și cu sectele Noului Ierusalim de acolo... ăștia de aici toți sunt țărani romîni... de pe la Maluri și de prin Pucioasa și din împrejurimi, toți creștini ortodocși din BOR. Socotiți și voi acum de cine trebuie să ascultăm, de Credinnță sau de necredință? Credința și sfințenia a binecuvîntat iar necredința nedreaptă și încăpățînarea a retras și a exclus... după care și-a pierdut piciorul și a șchiopătat și apoi a murit ca abea în iad să-și recunoască greșala... Ce credeți că ar fi bine să facem, să mergem în iad după Vasile al Tîrgoviștei sau să mergem în Rai după cele 6 sfinte Trîmbițe Apocaliptice ca să ascultăm și de a 7-a? Ce părerea aveți? Eu cred că trebuie să credem pe mai departe în Cuvîntul lui Dumnezeu în ciuda oricărui necredincios oricît ar fi de mare sau de mic... așa cum ne este dat fiecăruia, să citim și să mărturisim. Credința în Dumnezeu e mai mare decît Credința în slujitorii lui Dumnezeu care au ajuns necredincioși. Last edited by vsovi; 30.07.2016 at 00:08:44. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Cam așa e pe scurt. Doar că ''palmele'' pe care le încasez nu sunt de la sf. Nicolae ci de la smințișorul terorist Niculae... ăla împușcatu' cu sinsitra lui soție cu tot care a lansat propaganda în memoria colectivă băgînd împreună cu Dej groaza în burgheji.... deși ăstia despre care discutăm au fost cei mai săraci săteni romîni. Toate cele 7 Trîmbițe Apocaliptice au fost oameni săraci... n-au avut nimic, au trăit și trăiesc din Credință și din Mila lui Dumnezeu.
Last edited by vsovi; 30.07.2016 at 00:16:44. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Stii cum se zice, o imagine face cat o mie de cuvinte
Serios, la cat circ e topicul asta si nu doar, ce mai conteaza o farama de umor in plus? Macar e de calitate, de data asta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Vsovi, ai putea sa ne spui de ce ne-ar ajuta pe noi, crestinii "obisnuiti", astia din BOR care nu ne deosebim cu nimic (in ale credintei indeobste asumata) de oricare altul dintre noi, sa tinem strans de duhul celor pe care ni-i prezinti aici?
Ce aduce in plus duhul celor din Pucioasa fata de Duhul din Biserica noastra? Si ce minus am avea noi, crestinii obisnuiti, cata vreme ramanem fiecare in parohiile si ascultarile noastre si nu aderam la insufletirea pucioasana? Cat despre tine, care te prezinti repetat ca simplu crestin din BOR, ce anume te anima sa sus-tii pe cei din Pucioasa? Sa nu te superi, te rog, dar asa cum amicul Florin Oltean zice ca s-a facut punte (luntre?) peste neantul dintre crestinism si budhism, asa imi pare, sa ma ierti, ca te vrei si tu: o legatura (din ce armatura?) intre BOR si credinciosii puciosani. Cum sta treaba, oare? |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Acum am văzut pozele...
Nu sunt de acord cu poza cu datul palmei ăleia... Sunt destul de pălmuiți de demoni, sărăcuții, ei, cei de acolo, nu trebuie să mai punem și noi prostii, sub formă de glume. Unii, mai neputincioși, iau în serios poza aia, ne hulesc, ne arată cu degetul, că am fi violenți, Doamne ferește, nu, nu suntem violenți sub nicio formă, aia-i poză și glumă de foarte mult prost gust. Iar poza cu "trâmbițele nu sunt oameni", de corect, așa este, nu sunt oameni, sunt instrumente muzicale de suflat... dragii de ei, ce face ura și mândria cu oamenii...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre Post in Biserica universala | achimovjan | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 9 | 06.05.2010 15:53:11 |
| Care e adevarat Biserica Crestina?Ne arata istoria aceasta | mihailt | Generalitati | 15 | 09.12.2009 16:00:47 |
| BISERICA UNIVERSALA | mara2008 | Generalitati | 8 | 06.08.2008 07:07:57 |
|
|