Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sectiune dedicata profesorilor de religie
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.09.2016, 11:53:22
abaaaabbbb63
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan67 Vezi mesajul
Erau politicosi, respectuosi dar nu le placea, nu ii interesa.
Vezi ce inseamna sa asiste un parinte la ora? Copiii sunt respectuosi.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 20.09.2016, 12:13:58
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

.....:)
Fii linistit ca am asistat si la alte ore...
Atmosfera din clasa atarna de profesor, in primul rand. Dupa cum mai depinde si de tipul de colectiv, de "personalitatea" lui - sunt clase linistite si altele mai agitate, zgomotoase etc.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 20.09.2016, 12:15:42
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Un moment cheie in activitatea didactica il reprezinta "captarea atentiei", cu care de obicei debuteaza ora. Se stie ca fara atentie nu exista invatare sau are loc o invatare neglijenta, superficiala etc.
Numai ca, desi mai toti profesorii stiu si pot sa capteze atentia, se intampla ca pe parcursul orei atentia fluctueaza, se pierde. In primul rand din pricina oboselii, a concentrarii indelungate dar si din alte motive - unii elevi nu pot fi atenti, stabilitatea nu e insusirea lor forte.
In acest caz, profesorul face o serie de manevre pentru a readuce pe elev in starea de atentie. Una din ele mizeaza pe efectul cathartic al unei glume bine plasate, altul pe schimbarea stimularii (noutatea e un factor prosexic), altul pe ridicarea nivelului de dificultate al intrebarilor etc. Sunt multe trucuri...
Dar la noi, ca nota generala, profesorii sunt foarte slab pregatiti pe plan didactic si psihologic. Au unele cunostinte corecte, solide, la materia lor dar nu stiu sa lucreze cu copiii. Asta e foarte trist... Multi copii rateaza scoala tocmai din pricina nepriceperii profilor.

*
Lucrul de care, se pare, nu voieste sa se debaraseze invatamantul romanesc este accentul pus pe profesor, pe predare, iar nu pe activitatea elevului. La noi profesorii sunt "buni" daca predau multe cunostinte si dau teme barosane.
In realitate, acestia sunt profesorii slabi. E o intreaga discutie aici despre calitatea invatarii si eficienta didactica.
Eu spun doar atat: a fi bun profesor inseamna a pune in valoare elevul ca persoana care invata, si nu pe tine sau materia predata.
Cand elevul se simte "important" pentru propria lui activitate si pentru profesor, atunci el se mobilizeaza si devine capabil de invatare autentica. Este activ, investigheaza, pune intrebari, creaza, cauta si ofera feedback etc.
Alternativa e cea binecunoscuta: elev pasiv, distrat, atent la orice dar nu la lectie etc.
Pentru primul, scoala e o experienta benefica. Pentru al doilea, un chin, o corvoada de care nu mai stie cum sa scape.
In fine, ar fi multe de spus...

Last edited by ioan67; 20.09.2016 at 12:28:54.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare