|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#241
|
||||
|
||||
Care, dom'le ? O lista, ceva ? Nu, texte: asta ati invatat de la comunisti, asta debitati neobosit. Pana cand, Catilina ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#242
|
|||
|
|||
De Giordano Bruno ati auzit ? Patru sute de ani după executarea sa, Biserica Catolică, prin glasul papei Ioan-Paul II, și-a exprimat "profunda durere", regretând eroarea comisă prin condamnarea la moarte a lui Giordano Bruno!
De Nicolaus Copernic , ale carui scrieri au fost condamnate de Biserica Catolica, ati auzit ? De Galileo Galilei ati auzit ? Dar dincolo de aceste mari nume, inchizitia se face vinovata si pentru condamnarea la moartea si executarea unor oameni simpli, pentru invinuiri absurde- in aceea epoca, era suficient ca un vecin care te ura sa duca un denunt secret la inchizitie, in care sa te acuze in mod evident absurd de vrajitorie, ca sa fii condamnat la moarte! Apoi inchizitia a fost utilizata si ca o arma politica de diversi regi sau imparati din epoca medievala, pentru a scapa de adversarii politicii! |
#243
|
|||||||
|
|||||||
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Avantaje mai puerile n-am citit nicaieri. Expui ca si cum invatamantul iti interzice sa te mai ocupi in vreun fel de copilul tau. Din nefericire, gandesti ca majoritatea parintilor: daca va trimiteti copiii la scoala nu mai aveti datoria morala de a va ingriji de educatia lor. "'de aia te trimit la scoala, sa te educe aia". Nu asta e scoala si educatia!
__________________
"Fiecare persoana este responsabila de desfasurarea intregului univers fizic si spiritual. Cel mai mic gest al nostru pune lumea in vibratie si ii modifica starea. (...) Deci niciodata actiunea noastra nu se infaptuieste intr-un cerc absolut inchis."(Pr. D. Staniloae) |
#244
|
|||
|
|||
Nu cred ca scoala acasa ar reprezenta o alternativa viabila!
Intradevar, problemele din sistemul de invatamant romanesc de astazi sunt foarte mari (si cred ca in anii 90 eveam un sistem de invatamant mai bun, iar legea educatiei din 1995 a fost destul de buna si trebuia pastrata), insa un copil este bine sa creasca tot impreuna cu altii copii, sa invete tot in sistemul public de stat de educatie! Ca si organizare, as vedea astfel un invatamant de stat -In primul rand, pentru ca un copil sa se poata bucura de copilarie, renuntat la inovatiile aparute in ultimii ani, cu absurditati de genul clasa 0, sau cu fortarea invatarii unor discipline, la varste mult prea mici! -Gradinita nu trebuie sa fie obligatorie (cum ne era obligatorie nici inainte de 1990), iar la gradinitii copii sa invete in primul rand sa socializeze intre ei, sa invete deprinde practice de baza, sa se joace, etc! Dar renuntat la absurditatile de genul ca la gradinita deja sa-l obligi sa invete sa scrie sau sa citeasca, ori chiar sa inceapa sa invete o liba straina. -Apoi scoala generala de 8 clase sa fie obligatorie. In clasele 1-4 sa invete lucruri de baza (a scrie, a citi, operatiuni matematice elementare, cunostiinte generale despre istorie, geografie, biologie). In clasele 5-8 sa invete lucruri care tin de cultura generala, si pe care orice om, indiferent de meseria care o va practica in viata, trebuie sa le cunoasca. -Apoi dupa terminarea celor 8 clase obligatorii, fiecare elev sa aleaga o anumita specializare, in functie de aptitudinile si inclinatiile sale -Daca are aplecare sau pasiuni spre o anumita meserie practica, sa fie indrumat sa faca o scoala profesionala ori liceu industrial. Din pacate astazi invatamantul profesional in Romania este la pamant, fiind o criza acuta de meseriasi (instalatori, electricieni, sudori, fierar-betonisti, etc). Invatamantul profesional trebuia complet reorganizat, astfel incat in scolile profesionale sa se puna accent pe instruirea practica a elevilor in meseria respectiva (dar pentru asta trebuia dotate acele scoli profesionale cu utilaje de specialitate si schimbata complet programa scolara. De exemplul, daca un elev , dupa terminarea celor 8 clase obligatorii, vreia sa se califice in meseria de electrician-constructor, apoi el trebuia ca cel putin 6 ore/zi sa stea pe santier, sa invete practic meseria, si nu in sala de clasa). Nu stiu cum este in Franta de exemplul si cum sunt instruiti elevii care vor sa invete o meserie, si cat accent se pune acolo pe instruirea practica a acestora. O alta masura pentru dezvoltarea invatamantului profesional care s-ar putea adopta, ar fi si organizarea unor scoli profesionale in comun de ministerul educatiei si de unele companii nationale (Hidroelectrica, Transelectrica, Romgaz, Transgaz, Nuclearelectrica, CN Posta Romana, CN Radiorelee, CFR-SA-Infrastructura, SNTFC-CFR-Calatori, SNTFC-CFR-Marfa, Tarom, Administratia porturilor si canalelor navigabile, Romatsa, etc), in care numarul de elevi scolarizati sa fie strict in functie de necesarul de personal operativ al acestor companii nationale, astfel incat, dupa terminarea acelei scoli profesionale, elevului respectiv sa i se poata asigura si locul de munca in cadrul uneia din aceste companii nationale, asa cum se asigura inainte de 1990. -Daca elevul respectiv are un anumit talent literar, muzical, sportiv, etc, atunci sa fie indrumat, dupa terminarea celor 8 clase obligatorii, sa dea la un liceu vocational (muzical, sportiv, etc) -Daca elevul respectiv are inclinatie spre studiu, atunci sa fie indrumat sa faca un liceu teoretic si apoi o facultate. Si foarte important- in sistemul public de invatamant de stat din Romania, sa li se explice elevilor si sa li se insufle valorile familiei traditionale (formate dintr-un barbat si o femeie), a moralitatii si bunelor moravuri, a respectului fata de ceilalti oameni, a importantei familiei ca celula de baza a societatii, etc! |
#245
|
||||||||
|
||||||||
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#246
|
||||
|
||||
Citat:
Sigur că socializarea este obligatorie, dar participarea într-o colectivitate de genul claselor de la școală ar putea să înceapă un pic mai tîrziu, cînd omulețul e puțin mai copt, mai pregătit pentru competiție și pentru întîlnirea cu răul din societate, fie că vine din partea colegilor, fie din partea cadrelor didactice. La modul cel mai sincer, dacă aș putea aș face clasele primare acasă și i-aș înscrie într-a V-a în învățămîntul de stat. În timpul ăsta aș vedea dacă ni se potrivește metoda și, dacă nu, încercăm să-i înscriem înainte de gimnaziu. Problema e că nu știu de pe acum nici cît de inteligenți sînt copiii, nu știu dacă vor putea trece de acele examene de echivalare, nu știu nici în ce constă ele, la ce obiecte se dau, nu am întîlnit concret oameni care eventual au venit din străinătate în România pentru a-i adapta pe ai lor la sistemul nostru public. Deci deocamdată alternativa ȘA cade, însă mai e timp de meditat pe tema asta.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#247
|
||||
|
||||
Citat:
Galilei a fost prieten cu papa. A murit in patul lui, intr-un palat. Vorbim de: sau despre ce vorbim ? Asta afirmati in mod gratuit, nu ? Prin urmare lista pe care ati furnizat-o de "mari oameni de stiinta asasinati de inchizitie" este urmatoarea: 1. Print "Giordano Bruno" 2. Goto 1 3. Run. Acuma, presupunand ca Giordano Bruno a murit asasinat si ca autoarea asasinatului este Inchizitia, ramane sa ne spuneti prin ce anume Giordano Bruno a fost "mare om de stiinta". Succes in demonstratie !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#248
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Uneori, noi ne intrebam cum rezista copiii care lucreaza, practic, din zori in noapte: teme, scoala, club, cerc etc. De joaca in aer liber nu prea mai e timp. Si apoi mai vine si tentatia computerului, televizorului etc. Curios ca daca nu se tin "la zi" cu noutatile din sfera desene animate/jocuri, apare fenomenul marginalizarii in grupurile de elevi. Citat:
In definitiv, pentru ce pregatim copiii? Ce fel de adult voim sa "producem"? Imaginati-va o lume in care baietii se ocupa cu ogorul si cu alte cateva activitati casnice, in limita vechilor practici de la noi. Cum ar trebui sa fie scoala, in acest caz? Din pacate tendinta nu e spre cultivarea tarinei si spre activitatile traditionale, ci spre supratehnologie si comert. Citat:
Problema care ramane mereu de discutat este idealul educational. Dar nu stiu ca in istorie sa fi fost prea des un acord in acest sens. Probabil, in mod fatal, suntem siliti sa ne razboim pentru promovarea unui ideal sau al altuia si sa purtam o suferinta cronica datorata galcevei generalizate. |
#249
|
||||
|
||||
Citat:
Scoala acasa este o forma improvizata si neacreditata de scoala, in care parintii functioneaza pe post de profesori. De aici, necesitatea echivalarilor. Este si aceasta o forma larg practicata de catolicii traditionalisti, in care mai multe familii coopereaza si constituie mici clase. De exemplu, eu as putea preda biologia si chimia fiului meu, Ioan. Un confrate din parohie, care e inginer, ar putea preda matematica si fizica fiului lui, Hugo. Si atunci, ne asociem. Eu predau biologia si chimia fiilor nostri Ioan si Hugo, iar el le preda mate si fizica, in timp ce eu am partida de bridge. Ne asociem cu o a treia familie, unde mama e arhitecta si le poate preda desenul si istoria artei. De regula, intra cam intre 4 si 6 elevi in aceste mici clase de homeschooling. Oficial, ele nu tin de parohie, fiindca ar fi prea complicat din punct de vedere birocratic sa se ceara acreditare pentru fiecare asemenea microgrup si inspectoratul ar incepe sa puna tot felul de conditii: cerinte gandite pentru scoli, nu pentru case de oameni. In practica preotul sprijina astfel de lucruri: el face vorba, el imi spune "vedeti, doamna X e arhitecta, a mai facut asta cu fiul ei care e student acum, vorbiti dv sau sa vorbesc eu ?". De multe ori, pune la dispozitie sala de cateheza, care tot sta degeaba o gramada de timp. Mai exista si forme mixte. Copilul merge la scoala, iar parintii fac un fel se seminarii la sala de cateheza despre ce au facut la scoala, ce au priceput si ce n-au priceput, etc. Presupun un efort mai mic din partea parintilor, fiindca se fac una sau doua ore pe zi, ca si complemente ale scolii, iar copilul poate veni la toate sau numai la unele.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 08.11.2016 at 14:12:20. |
#250
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Mda... Din pacate. Un adevar ingrozitor. Probabil ca nici o faptura nu e mai oropsita azi decat copilul de scoala. Ipoteza mea e ca multi isi vor lua "revansa" dupa incheierea studiilor. Vom avea adolescenti si mai "intarziati" decat sunt acum. Iar sotiile vor zice si mai apasat ca au acasa "n copii + 1".... Ele fiind silite sa poarte tot greul. Anticipez ca adolescenta se va incheia dupa 50 de ani... Sau niciodata. Urmarea unor frustrari imense acumulate in copilaria furata. Solutia pe care o vad eu ar fi o regandire a invatamantului din perspectiva familiei. Pparintii si copiii ar trebui sa aiba un cuvant mult mai ferm de spus. In definitiv, beneficiarii scolii sunt elevii, nu altcineva... Dar ceea ce vedem azi in scoli arata ca asta e mai degraba un vis albastru propulsat intr-un viitor incert... |
|