![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Cu bosulică bosunflică la butoane. :))
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
După 10 ani de forum, te fac muci , si nu oricum , treaptă cu treaptă, psihologic original forumustic :)))
Pace ție cititorule !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Psihologia (din limba greacă: psyché = suflet, logos = știință) este știința sufletului , care studiază comportamentul uman, inclusiv funcțiile și procesele mentale ca inteligența, memoria, percepția, precum și experiențele interioare și subiective cum sunt sentimentele, speranțele și motivarea, procese fie conștiente, fie inconștiente.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
o gramada de ramuri,discipline are psihologia
Discipline psihologice: Psihologie generală Psihologia persoanei Psihologia dezvoltării Psihologia învățării, memoriei și cunoașterii Psihologia socială Biopsihologia Psihologia diferențială a personalității Metodologie și statistică psihologică Neuropsihologie Psihofiziologie Psihologia aplicată: Psihologie clinică Psihosomatică Psihologia sănătății Psihoterapie Psihodiagnoză Psihopatologie Psihologie judiciară Expertiza psihologica Psihologia educației (Psihologia pedagogică) Psiholingvistică Psihologie economică (Psihologia publicității, consumatorului etc.) Psihologie organizațională (Psihologie managerială, psihologia muncii, ergonomie, comportament organizațional etc.) Psihologia transporturilor Psihologia aplicată în domeniul securității naționale Psihologia sportului Psihologia artei Psihologia introspectivă Psihologia matematicii Socionică Psihologie diplomatică |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Uite , dacă tot căutăm ceva pe net , aceasta este cu adevărat de folos , zic eu :)
http://www.youtube.com/watch?v=OW4yw3w611w
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
...care studiază Ionii printre care... șoc! pe Ionică? Sau mai nica dpdv social, desigur.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
În socionică se crede că relațiile interpersonale depind nu atat de educație cat de tipul de personalitate. Principalele domenii de aplicare ale socionicii sunt următoarele: pedagogia - studierea raporturilor dintre dascal și discipol, facilitarea însușirii materialului didactic; consultații de familie - consultanță în probleme de căsătorie și divorț, probleme de vârstă; consultanță de carieră - orientarea profesională; compatibilitățile în cadrul unui colectiv de muncă - strategia de acțiune după constituirea colectivului lucrări de știință fundamentală - modelarea matematică, genetica, psihofiziologia, morfologia — parametrii exteriori sociotipurilor jocurile psihologice și antrenamentele. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Aș atrage atenția deocamdată asupra a două locuri din definiție: a) zice că e știința sufletului; nu îmi e clar ce să înțelegem prin "suflet"! Să fie același "suflet" despre care vorbim în teologie? b) de ce mentale și nu mintale? P.S. Inteligența, speranțele, motivația - nu sunt procese psihice. Celelalte da, așa sunt considerate. Pentru ca o componentă a vieții psihice să fie un proces psihic, la rigoarea aceasta însemnă să aibă obligatoriu 3 însușiri: un conținut informațional propriu, specific; operații specifice, distincte, specializate pentru un anumit tip de prelucrare; un produs specific, inconfundabil cu al altui proces. Aceste însușiri nu apar la primele 3 componente enumerate de mine mai sus. Inteligența este un construct de personalitate considerat aptitudine generală (un ansamblu de însușiri personale stabile, generale, unice pentru un om anume); speranța și motivația sunt conținuturi energetice cu rol dinamogen al vieții psihice, adică pun în mișcare sau opresc desfășurările procesuale, le potențează ori le aplatizează, avînd un rol de reglaj pentru procesele psihice și pentru actele comportamentale. P.P.S. Prin comportament denumim tot ce poate fi observat și măsurat direct în activitatea unui om. Mișcarea unei mâini este, de pildă, un act comportamental. Prin conduită subiectivă, însă, desemnăm ceea ce nu e observabil direct dar poate fi cunoscut prin efectele sale care se "obiectivează" în comportament. Nu pot observa acuratețea memoriei, dar pot să constat în ce măsură o deține careva, după ceea ce scrie sau spune sau face omul respectiv. |
|
|