![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Slava Domnului ca macar o parte a problemei a fost rezolvata.
De fapt discutia a pornit de la altceva, si anume se facea o comparatie (a cata oara) a femeii om cu Fecioara Maria, pentru ca o fata de aici a spus ca ar dori sa aibe familie si chiar copii, dar fara relatii sexuale. Acum ca biologic ar fi posibil ca o fata virgina sa ramana insarcinata, eu nu stiu. Sincer nu cred, ar trebui sa cunosc mecanismul. Eu nu am auzit de asa un caz. Daca abia este posibil pe cale naturala sa se realizeze "intalnirea" si uniunea celor doua celule, ca sunt atatea probleme cu spermatozoidul, atunci cum sa mai treaga si printr-o membrana? Am auzit in schimb ca himenul se poate rupe si accidental, deci fara relatii. Dar se cheama ca fata este totusi virgina, nu a cunoscut barbat. Acum termenul de virginitate este si el cu mai multe conotatii. Virginitate inseamna a fi intact, dar si a nu fi avut relatii cu sexul opus. Poti fi totusi intact, dar sa fi avut relatii de alt fel cu partea opusa. Dar fara sarcina. Problema mea si altora de aici este daca este mai important sa fii intact trupeste, sau curat, fara relatii cu sexul opus. Aici cred ca nu este clar. Credinta cere sa fii totalmente intact, deci sa nu fi cunoscut partea opusa. Cere asa pentru ca se opune desfranarii, dar de aici incep problemele, pentru ca nu se fac niste diferentieri. Ce inseamna desfranare, mai ales la cei casatoriti? Ma rog aici este o discutie intreaga. Din toate discutiile de-a lungul timpului, rezulta cumva ca biserica are o problema cu relatiile sexuale in sine. Pe de alta parte stiu ca exista o regula care spune ca sotii trebuie sa-si realizeze casatoria (imi scapa acum termenul), in sensul ca trebuie sa aibe relatii sexuale si sa aibe copii (daca le da Dumenezeu). Revin putin la Fecioara Maria, pe care putem sa o luam ca model dar doar partial. Sunt detalii pe care biserica nu le explica. Omul in schimb, prin natura lui, vrea sa stie, sa inteleaga lucrurile asa cum se petrec la el. Omul nu poate sa inteleaga supranaturalul, minunile. Noi oamenii, stim cum se procreeaza. Si pentru noi este imposibil sa intelegem anumite lucruri. Trebuie barbat si femeie cu celulele lor. Asa ia nastere viata, pruncul. Dar la Iisus cum a fost? Se spune ca Fiul a fost in mod intentionat creat cu parte omeneasca, tocmai pentru ca oamenii sa-l considere de-al lor. Dar nu era chiar de-al lor, pentru ca avea si partea Dumnezeiasca. Unii spun ca nu trebuie sa intelegem. Dar ne este mai usor daca intelegem si luam totul ca pe ceva natural, firesc. Ca dorim sa intelegem este una, dar mai facem si greseala sa comparam omenescul cu minunile. Tot timpul. Si nu ne ajuta la nimic. Noi tot omeneste trebuie sa facem totul. Pai ia sa vedem: 1. Fecioara Maria a primit prunc fara a cunoaste barbat. La noi nu se poate. Dupa nastere nu stiu cum a fost. Ioan aduce aici o teza care nu stiu daca biserica o explica: daca ea a ramas intacta si dupa nastere. Nu stiu. Asta deja nu mai este important. Si a mai fost o problema amintita aici - rolul lui Iosif. Cineva spunea ca pentru ca lumea sa nu-si puna intrebari asupra copilului si curateniei morale a Mariei. Dar asta inseamna ca s-au gandit si la acest aspect, la neputinta omeneasca de a intelege si accepta unele lucruri? Lui Dumnezeu i-a pasat si de acest aspect? Chiar fara barbat nu putea sa apara pruncul. 2. De multe ori se da exemplul Sf. Ioachim si Ana, respectiv Zaharia si Elisabeta. Ei au primit copii la varsta inaintata si fiind sterpi. Nu stiu cine dintre ei avea infertilitatea. Stim cu siguranta (din scripturi), ca in primul caz erau deja batrani. Deci Ana era demult la menopauza. Cum a ramas ea insarcinata? Minune dumnezeiasca. De altfel ei au murit cand Maria era inca mica. La Zaharia si Elisabeta nu stim varsta. Se pare ca ea era mai tanara. De ce nu puteau avea copii? Nu stim, dar au primit tot prin minune dumnezeiasca. La oamenii obisnuiti se mai intampla si minuni, in sensul ca in mod neasteptat pot sa apara sarcini cand nu te astepti (pe cale naturala ma refer): ori la varsta avansata, la menopauza (care inca nu este instalata definitiv), ori se rezolva macar temporar unele dezechilibre hormonale. Dar sunt si cazuri unde nu se intampla asa. Unde sarcina nu apare nicicum, singura solutie fiind medicul si laboratorul. Si de multe ori nici asa nu apare. Caci tot voia lui Dumnezeu trebuie sa fie si acolo. La Ana si Elisabeta rugaciunile au fost ascultate. Asa a vrut Dumnezeu si asa a fost scris. O minune (Iisus) s-a nascut din alta (Maria). Maria nu a fost o fata oarecare ci a fost nascuta tot dintr-o minune. Exista multe intrebari si nelamuriri la oameni. Ei se zbat cu problemele lor si ajung sa caute rezolvari si in credinta si scripturi, comparand, analizand. "Daca la aia a mers, o sa mearga si la mine". Dar nu intotdeauna se intampla asta. Si suferinta este si mai mare. Si poate ca astfel de intrebari ar trebui lamurite de biserica: casatorie, monahism, feciorie. Vad ca sunt tare derutati oamenii, mai ales tinerii.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape Last edited by sophia; 27.12.2016 at 13:04:25. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Asa e maica, noi ăstia tinerii suntem că niste gaini fără cap.Dar însă stim una si bună:acolo unde este taina s-au terminat discutiile si s-a terminat subiectu'.Altfel uita-te si tu ce blasfemii se pot naste.
Last edited by Copacel; 27.12.2016 at 16:39:49. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asta este raul pe care il oamenii, fara sa stie. Si aici pe forum. Am mai spus eu. Extrema duhovniceasca, in spirit monahal. Tinerii nu sunt pregatiti (nici in ziua de azi) pentru casatorie si ceea ce-i asteapta acolo. Acum nu stiu ce este la tine, de unde vine asta. Cine ti-a spus tie ceva care sa te faca sa te simti atat de rau in urma unui sarut? 1. Casatoria nu te strica si nu-ti face rau. Este o taina daruita oamenilor. Nu stiu ce varsta ai. Poate ca nici nu esti inca pregatita pentru maritis. Lasa ce vor altii. Fa-ti viata ta: invatura, profesie, lucru, hobby-uri. Va veni candva si momentul cand vei dori tu sa fii cu un baiat si te vei simti bine. Casatoria este ceva frumos si pur, bazat pe dragoste si in care se nasc prunci. Ce poate sa aibe rau atunci? Faptul ca nu mai esti virgina, ca ai fost cu sotul tau? Nu esti pregatita nici pentru sex si nu stiu ce fel de educatie ti s-a dat in acest sens. 2. Daca vrei totusi sa faci ceva care sa te ajute, atunci poate ar trebui sa mergi la un psiholog si la duhovnic. Trebuie sa poti sa vorbesti si sa vezi de unde vine totul. Psihologul nu-ti face rau. Doar discutati si el te ajuta sa gasesti treptat problema si sa capeti liniste si siguranta. Duhovnicul te ajuta sa vezi greseli strecurate in sufletul tau, legate de taina cununiei. Exista greseli de intelegere a credintei, inclusiv la teologi si ele fac mult rau. Familia, casatoria, relatiile dintre soti sunt vazute ca un pacat, ca ceva murdar. Totul este vazut ca desfranare. La fel exista greseli de intelegere a situatiei femeii. Ca e murdara, ca e pacatoasa, ca Eva, ca nu are voia aia si aia, ca sa se supuna barbatului. Sunt lucruri care trebuie lamurite si puse la punct, pentru ca se distrug suflete de oameni.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mihnea
Biserica are mari probleme si ar trebui sa le rezolve. Se amesteca monahismul cu casatoria. Nu se defineste desfranarea si limitele ei. Sunt multe lucruri care pleaca de la ideea ca relatiile intre soti sunt rele. Daca as putea as cauta acum toate citatele care se vehiculeaza si defaimeaza familia, incepand cu acela care spune ca omul ar trebui sa fie singur si doar cei care nu pot altfel, sa se casatoreasca. Parca Pavel a spus asta. Nu stiu ce e cu teoria asta marianica. Am mai spus, depinde la ce se refera virginitatea. La nastere se rupe totul in femeie. Virgina se refera probabil, ca nu a avut barbat. Asta este cu totul altceva. Cum s-a nascut pruncul, pe unde? La fel ca orice prunc, sau a fost scos fara dureri si urme din corp? Eu n-as considera pe Fecioara Maria ca fiinta exclusiv umana. Si Ea este rodul unei minuni de la Dumnezeu. Nu este o femeie care oricare alta. Si i s-au dat si niste puteri speciale. Nu e numai un singur mister, ci totul este invaluit in necunoscut. Si pentru oameni este foarte greu de inteles si acceptat. La tot pasul ne punem intrebari si ele nu au raspuns.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sophia, constat cu regret că ești (iar!) în formă. Da' în cel mai nasol sens cu putință!
Pune mâna, omule, pe un catehism, învață-l pe de rost și nu mai scrie prostiile pe care le scrii.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Catehismul complica credinta.
Massmedia, cei ca Dan Brown, incearca sa o simplifice, sa fie pe intelesul tuturor, cu explicatii naturale, sa fie accesibila si celor care nu tin post, si celor care vor sa faca avort, etc. Doar Dumnezeu ii iubeste pe toti, nu?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ci sfințenia! Preocupat să îi sprijine pe frații săi în drumul către Împărăție, Apostolul precizează că și căsătoria este o condiție potrivită pentru sfințenie. Și arată mai departe cum ar fi bine să traiască soții pentru a dobândi acces la Viață. În rest, diverse confuzii și neînțelegeri ale noastre, atunci când ne stă capul cel plin de toate grijile pământești, la orice altceva și altcineva dar nu la Dumnezeu, la Iubire. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mai intai un articol care cuprinde cam ceea ce spuneam eu.
http://www.crestinortodox.ro/nunta/c...eie-68990.html Pe urma am gasit randurile din Scriptura la care faceam referire si care pun niste semne de intrebare. (Pentru Ioan - nu cred ca se vorbeste despre sfintenie acolo, ci despre un mod de viata) Sf. Apostol catre 1 Corinteni 7: 1. ...eu cred ca este bine ca omul sa nu se atinga de femeie. mai apoi spune despre casatorie (se recomanda din cauza curviei) Mai jos: 7. Eu as vrea ca toti oamenii sa fie ca mine... 8. Celor neinsurati si vaduvelor, le spun ca este bine pentru ei sa ramana ca mine. 9. Dar daca nu se pot infrana, sa se casatoreasca... Mai departe scrie si despre fetele fecioare. Mai sunt de citit 37-40. E mai bine ca fetele sa nu se marite. Se pedaleaza mult pe desfrau si curvie si spune ca fetele vor fi mai nefericite in casatorie. Tocmai ca te stradui sa fii la Dumnezeu, sa intelegi niste cerinte, sa inveti cate ceva si esti mereu aruncat intr-o oala mare: Omul, omenirea, desfranarea. Dar nu suntem toti la fel si conteaza mult lucrul asta. Nu la toti se potrivesc aceleasi sfaturi. Iata ca o fata ca adelina02 poate sa fire afectata citind asemenea lucruri, daca si asa are probleme legate de casatorie. "In casa spanzuratului..." Si eu sunt foarte afectata de tot felul de generalizari si comparari si etichetari.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Nu spune. Versetul 1 Cor 7:40, la care va referiti, spune: "Dar mai fericită este dacă rămâne așa, după părerea mea. Și socot că și eu am Duhul lui Dumnezeu. "
In esenta, intregul capitol din aceasta epistola paulina spune ca: -exista doua stari in care omul, barbat si femeie, poate ajunge in rai si poate obtine fericirea pe pamant: starea de feciorie si starea de casatorie. -dintre acestea doua, starea de feciorie este prima in onoare: e mai apropiata de starea ingereasca. Este mai usor pentru necasatoriti sa atinga atat fericirea vesnica, precum si fericirea pe pamant. -dar, pentru cei in care concupiscenta lucreaza cu putere, este mai bine sa se casatoreasca decat ca, ramanand in feciorie, sa cada in pacat. -capitolul mai afirma ca sacramentul casatoriei este indisolubil. O casatorie nu poate fi desfacuta decat prin moartea unuia dintre soti; vorbeste despre "privilegiul paulin": o situatie rara in zilele noastre; in sfarsit, capitolul mai afirma ca fecioria si casatoria sunt doua chemari ale lui Dumnezeu. Asta e cel mai important daca revenim la cazul Adelinei, care e subiectul topicului: capitolul acesta arata ca trebuie sa cerceteze daca are chemare spre feciorie sau spre casatorie. Din cate inteleg, nu numai ca la ea nu lucreaza cu putere concupiscenta, ci are un fel de oroare fata de actul matrimonial. Aici ar putea fi o problema psihologica, dar ar putea fi si un semn spiritual care ar putea arata o chemare spre starea perfecta a fecioriei. Personal, si sub rezerva ca nu pot avea o parere temeinica dupa atat de putine elemente, as inclina spre prima varianta. De ce ? Fiindca exista o regula universala a deosebirii duhurilor: cand Dumnezeu, prin persoana Sfantului Spirit, lucreaza, mai degraba El o face prin atragere decat prin respingere. De aceea spunem "chemare spre feciorie" si nu "impingere spre necasatorie". Nu din oroare fata de actul matrimonial si fata de multe alte lucruri pe care casatoria le presupune si fata de servituti pe care le impune, ci din dorinta fierbinte de a trai asa cum lui Isus ii place cel mai mult si asa cum a trait El insusi, din dorinta de a se asemana mai perfect cu El, din dorinta de a fi asemenea ingerilor inca din timpul vietii in trup: dupa acestea recunoastem ca o chemare spre feciorie este autentica, adica vine de la Dumnezeu si, acela sau aceea care o va urma, va fi mai fericit.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 28.12.2016 at 22:01:11. |
|