Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.01.2017, 06:22:42
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Daca vrem sa facem o paralela crestinism-budism, Iisus promite o existenta in afara samsarei - o viata fara de moarte.

In samsara se moare, inevitabil. Este un domeniu aflat in puterea mortii.
In samsara ne nastem, inevitabil - fara control, fara sa putem alege unde, cum, in ce forma.

Adevarul este singura portita de salvare din acest proces vicios.
Am fost dirijat aici de laudele dr Mihnea si apreciez si eu remarca referitoare la Iisus si samsara, insa o vad diferita.

Nicaieri nu poti alege ce sa controlezi, unde, cum, in ce forma.
Samsara nu se rerfera la moarte, ci la la un inceput continuu, nu e vorba de moarte, ci de innoirea experientei prin schimbarea trupului, sufletul ramanand cu aceeasi identitate, deci imortal.

Iisus vine si ne demonstreaza samsara intr-un singur trup, un singur ciclu, insa prin rastignire, adica prin maxima implicare voluntara.

Oricum, si prin samsara tot la Hristos se ajunge; ultima veriga din samsara e jertfa proprie.

6. Iisus i-a zis: Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine.(In 14,6)
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări,
Zvâcnită din Vrerea divină,
Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări
Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 15.01.2017, 10:00:09
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
Am fost dirijat aici de laudele dr Mihnea si apreciez si eu remarca referitoare la Iisus si samsara, insa o vad diferita.

Nicaieri nu poti alege ce sa controlezi, unde, cum, in ce forma.
Samsara nu se rerfera la moarte, ci la la un inceput continuu, nu e vorba de moarte, ci de innoirea experientei prin schimbarea trupului, sufletul ramanand cu aceeasi identitate, deci imortal.

Iisus vine si ne demonstreaza samsara intr-un singur trup, un singur ciclu, insa prin rastignire, adica prin maxima implicare voluntara.

Oricum, si prin samsara tot la Hristos se ajunge; ultima veriga din samsara e jertfa proprie.

6. Iisus i-a zis: Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine.(In 14,6)
Este o problema de cum iti clarifici, cum iti definesti terminologia.

Jertfa de sine, innoirea, virtutile, experientele din care invatam este Dharma.

Parerea de sine, repetitia/cliseul, pacatele, durerile din care nu invatam - este Samsara.

Privind insa in natura ultima a experientelor, Samsara si Nirvana sunt aceeasi realitate.

Dualitatea, scindarea este catalizata de ignoranta, necunoasterea Adevarului - radacina tuturor pacatelor.
__________________

Reply With Quote
  #3  
Vechi 15.01.2017, 14:26:53
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Este o problema de cum iti clarifici, cum iti definesti terminologia.
Tu ai fost invitat sa o faci in asa fel incat sa fie congruenta cu ideile tale, dar n-ai reusit.

Asa ca ...

Citat:
Jertfa de sine, innoirea, virtutile, experientele din care invatam este Dharma.
Asta sa explici unui forum de budhisti, noi nu ne raportam la bazaconiile din alte religii :)

Citat:
Parerea de sine, repetitia/cliseul, pacatele, durerile din care nu invatam - este Samsara.
Sau corect spus: "Parerea mea este ca pararea de sine... etc".

Si vezi si treaba cu forumul de budhisti, mai sus.
Acolo parerile tale nastrusnice ar putea suscita un oarecare interes.

Citat:
Privind insa in natura ultima a experientelor, Samsara si Nirvana sunt aceeasi realitate.
Problema ta si numai a ta, dragule :)

Citat:
Dualitatea, scindarea este catalizata de ignoranta, necunoasterea Adevarului - radacina tuturor pacatelor.
Imi pare rau pentru starea ta de confuzie, dar teologia crestina are o alta perspectiva.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 15.01.2017, 23:15:18
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Este o problema de cum iti clarifici, cum iti definesti terminologia.

Jertfa de sine, innoirea, virtutile, experientele din care invatam este Dharma.

Parerea de sine, repetitia/cliseul, pacatele, durerile din care nu invatam - este Samsara.

Privind insa in natura ultima a experientelor, Samsara si Nirvana sunt aceeasi realitate.

Dualitatea, scindarea este catalizata de ignoranta, necunoasterea Adevarului - radacina tuturor pacatelor.
Da, recunosc, terminologia e definitorie.
Prin clarificarile aduse lucrurile se limpezesc, fiind nevoit sa reformulez diferenta pe care o vad eu, nu pentru ca n-as fi de acord cu laudele, pe care le innoiesc, ci pentru ca am inceput sa zic si eu ceva, daca tot vorbim de aceeasi realitate. Deci:

Fata de promisiunea lui Hristos a unei existente in afara samsarei(dstul de vag pentru Iisus), totusi, El demonstreaza... Dharma, pur si simplu; adica dovedeste Adevarul.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări,
Zvâcnită din Vrerea divină,
Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări
Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 16.01.2017, 18:06:35
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
Da, recunosc, terminologia e definitorie.
Prin clarificarile aduse lucrurile se limpezesc, fiind nevoit sa reformulez diferenta pe care o vad eu, nu pentru ca n-as fi de acord cu laudele, pe care le innoiesc, ci pentru ca am inceput sa zic si eu ceva, daca tot vorbim de aceeasi realitate. Deci:

Fata de promisiunea lui Hristos a unei existente in afara samsarei(dstul de vag pentru Iisus), totusi, El demonstreaza... Dharma, pur si simplu; adica dovedeste Adevarul.
Daca mintea omului ar fi fost suficient de pura, nu era necesar ca Adevarul sa ia infatisare umana.

Dumnezeu nu este inchis in forma. Dumnezeu este dincolo de orice expresie.

Trupul Lui Hristos este pentru ochiul trupesc. Ranile Lui Hristos pentru simtire trupeasca.

Cele simtite intru dragoste sunt doar inceputul curatiei mintii.
De la cele trupesti la curatia fara forma, fara intipariri.

Cunoasterea Lui Hristos transcende cele vazute si simtite.

Aceasta implica in mod necesar o abordare apofatica.

O negare a oricarei expresii, a oricarui existent.

Dragostea este o aripa iar cunoasterea apofatica cealalta aripa in zborul spre Adevar.
__________________

Reply With Quote
  #6  
Vechi 17.01.2017, 19:01:19
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

"A true cessation is not merely the final abandonment of any delusion or imprint of delusion - it is the emptiness of a mind that has attained such a cessation.

When we attain true cessations, although we may still experience sickness, old age, and death, these do not cause us suffering.

Since true cessations protect us from suffering they are Dharma Jewels and holy objects of refuge."


---------


"O adevarata despatimire nu este doar eradicarea patimii sau stergerea intiparirii patimii din mintea noastra ci este chiar curatia acelei minti care realizat despatimirea.

Pe treapta despatimirii, desi experimentam inca boala, batranetea si moartea acestea nu ne mai pot cauza niciun pic de suferinta.

Intrucat adevaratele despatimiri ne protejeaza de suferinta mai sunt numite Nestemate ale Dharmei, sfintenii in care ne gasim refugiul" Kelsang Gyatso
__________________

Reply With Quote
  #7  
Vechi 17.01.2017, 20:58:58
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

"When we see that someone we like is experiencing pain we feel compassion and sympathy for them, but this feeling is not the great compassion we need to cultivate in order to enter Mahayana paths.

Great compassion observes all living beings"
---------------------
"Cand vedem pe cineva care ne este foarte drag ca sufera suntem cuprinsi de durere in aspectul milei. Dar aceasta strapungere nu este marea compasiune pe care trebuie sa o cultivam pentru a intra pe Marea Cale.

Marea compasiune suspina pentru toate fapturile, fara deosebire." Kelsang Gyatso
__________________

Reply With Quote
  #8  
Vechi 17.01.2017, 22:28:50
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

as zice o vorba mare: ce nu se vede nu exista, dar ma ia alin in suturi imediat despicand in 4 unica line dinpost...
Reply With Quote
  #9  
Vechi 18.01.2017, 02:53:04
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Dragostea este o aripa iar cunoasterea apofatica cealalta aripa in zborul spre Adevar.
Esti sigur? Parca cealalta aripa era cunoasterea catafatica.
Mai bine pui "zborul spre adevar" sa fie coada.
Sau trenul de aterizare.

Sau Adevarul ar trebui sa fie la mansa, nu doar un accesoriu in elucubratii filosofice?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 19.01.2017, 18:29:50
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Dragostea este catafaticul. Toate existentele isi au izvorul in dragoste.
Curatenia ei, adancimea si limpezimea ei este apofaticul.

Dupa cum este dezvaluit in Perfectiunea Intelepciunii, "catafaticul nu este altceva decat apofatic, iar apofaticul nimic altceva decat catafatic".

Nu sunt doua diviziuni, ci una si aceeasi expresie.

Intelepciunea perfecta le vede inseparabile, realizeaza unimea celor doua adevaruri: existentul si natura ultima a acestuia.
__________________

Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Citate preferate, cugetari, vorbe de duh silverstar Generalitati 1175 03.08.2016 14:54:36
Cugetari ORTODOXE ! cristiboss56 Pocainta 80 02.07.2015 21:05:47
Cugetari si Citate Ortodoxe adorcrysti Generalitati 90 12.11.2014 21:55:18
Cugetari despre Hristos florin.oltean75 Generalitati 55 07.04.2012 10:13:01
Cugetari de Craciun florin.oltean75 Generalitati 5 25.12.2011 20:14:10