![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nicaieri nu poti alege ce sa controlezi, unde, cum, in ce forma. Samsara nu se rerfera la moarte, ci la la un inceput continuu, nu e vorba de moarte, ci de innoirea experientei prin schimbarea trupului, sufletul ramanand cu aceeasi identitate, deci imortal. Iisus vine si ne demonstreaza samsara intr-un singur trup, un singur ciclu, insa prin rastignire, adica prin maxima implicare voluntara. Oricum, si prin samsara tot la Hristos se ajunge; ultima veriga din samsara e jertfa proprie. 6. Iisus i-a zis: Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine.(In 14,6)
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jertfa de sine, innoirea, virtutile, experientele din care invatam este Dharma. Parerea de sine, repetitia/cliseul, pacatele, durerile din care nu invatam - este Samsara. Privind insa in natura ultima a experientelor, Samsara si Nirvana sunt aceeasi realitate. Dualitatea, scindarea este catalizata de ignoranta, necunoasterea Adevarului - radacina tuturor pacatelor.
__________________
|
#3
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Asa ca ... Citat:
Citat:
Si vezi si treaba cu forumul de budhisti, mai sus. Acolo parerile tale nastrusnice ar putea suscita un oarecare interes. Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prin clarificarile aduse lucrurile se limpezesc, fiind nevoit sa reformulez diferenta pe care o vad eu, nu pentru ca n-as fi de acord cu laudele, pe care le innoiesc, ci pentru ca am inceput sa zic si eu ceva, daca tot vorbim de aceeasi realitate. Deci: Fata de promisiunea lui Hristos a unei existente in afara samsarei(dstul de vag pentru Iisus), totusi, El demonstreaza... Dharma, pur si simplu; adica dovedeste Adevarul.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dumnezeu nu este inchis in forma. Dumnezeu este dincolo de orice expresie. Trupul Lui Hristos este pentru ochiul trupesc. Ranile Lui Hristos pentru simtire trupeasca. Cele simtite intru dragoste sunt doar inceputul curatiei mintii. De la cele trupesti la curatia fara forma, fara intipariri. Cunoasterea Lui Hristos transcende cele vazute si simtite. Aceasta implica in mod necesar o abordare apofatica. O negare a oricarei expresii, a oricarui existent. Dragostea este o aripa iar cunoasterea apofatica cealalta aripa in zborul spre Adevar.
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
"A true cessation is not merely the final abandonment of any delusion or imprint of delusion - it is the emptiness of a mind that has attained such a cessation.
When we attain true cessations, although we may still experience sickness, old age, and death, these do not cause us suffering. Since true cessations protect us from suffering they are Dharma Jewels and holy objects of refuge." --------- "O adevarata despatimire nu este doar eradicarea patimii sau stergerea intiparirii patimii din mintea noastra ci este chiar curatia acelei minti care realizat despatimirea. Pe treapta despatimirii, desi experimentam inca boala, batranetea si moartea acestea nu ne mai pot cauza niciun pic de suferinta. Intrucat adevaratele despatimiri ne protejeaza de suferinta mai sunt numite Nestemate ale Dharmei, sfintenii in care ne gasim refugiul" Kelsang Gyatso
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
"When we see that someone we like is experiencing pain we feel compassion and sympathy for them, but this feeling is not the great compassion we need to cultivate in order to enter Mahayana paths.
Great compassion observes all living beings" --------------------- "Cand vedem pe cineva care ne este foarte drag ca sufera suntem cuprinsi de durere in aspectul milei. Dar aceasta strapungere nu este marea compasiune pe care trebuie sa o cultivam pentru a intra pe Marea Cale. Marea compasiune suspina pentru toate fapturile, fara deosebire." Kelsang Gyatso
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
as zice o vorba mare: ce nu se vede nu exista, dar ma ia alin in suturi imediat despicand in 4 unica line dinpost...
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai bine pui "zborul spre adevar" sa fie coada. Sau trenul de aterizare. Sau Adevarul ar trebui sa fie la mansa, nu doar un accesoriu in elucubratii filosofice?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Dragostea este catafaticul. Toate existentele isi au izvorul in dragoste.
Curatenia ei, adancimea si limpezimea ei este apofaticul. Dupa cum este dezvaluit in Perfectiunea Intelepciunii, "catafaticul nu este altceva decat apofatic, iar apofaticul nimic altceva decat catafatic". Nu sunt doua diviziuni, ci una si aceeasi expresie. Intelepciunea perfecta le vede inseparabile, realizeaza unimea celor doua adevaruri: existentul si natura ultima a acestuia.
__________________
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 14:54:36 |
Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 21:05:47 |
Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 21:55:18 |
Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 10:13:01 |
Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 20:14:10 |
|