![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
M-am referit la "intelepciune, drepti, sa ascultam Sfanta Evanghelie". Mie, personal, nu mi se pare normală vânzoleala care se face în biserică când credincioșii îngenunchează. Cred atenția ar trebui îndreptată spre cuvântul citit de preot. Vânzoleala are loc și la terminarea citirii Evangheliei sau când se iese cu darurile...și povestea poate continua. Sau care cum intră în biserică se duce să se închine fără să țină cont că a început slujba, ba mai mult unii iau toate icoanele la rând chiar și pe cele de pe catapeteasmă. Dacă a început slujba, firesc este să te închini discret la intrarea în biserică și la fel de discret să îți cauți un loc fără să perturbi slujba, defilând prin toată biserica.
Perioadele de „ne-îngenunchere canonică” în Biserică: - Toate duminicile (52) anului liturgic (de la vecernia de sâmbătă după-amiază la vecernia de duminică după-amiază); - De la Paște la Cincizecime (de la Dumnezeiasca Liturghie pascală până la Vecernia din Duminica Cincizecimii); - În cele 12 zile de la Crăciun la Bobotează; - În timpul unei hirotonii de diacon, preot sau episcop (în afară de candidatul la hirotonie, și aceasta numai începând cu secolul al XVII-lea); - În timpul tuturor Sfintelor Liturghii zilnice, fie că se săvârșește Dumnezeiasca Liturghie a Sfântului Vasile cel Mare, a Sfântului Ioan Gură de Aur, sau a Sfinților Iacob și Marcu. Perioadele de „îngenunchere canonică“ în Biserică: - Îngenuncherea este poruncită de Biserică atunci când episcopul, preotul sau diaconul ne invită să îngenunchem: „Plecând genunchii noștri, Domnului să ne rugăm!”. - În timpul Dumnezeieștii Liturghii a Darurilor mai-înainte-sfințite; - În timpul slujbelor din Postul Mare (în afară de sâmbătă și duminică); - În timpul slujbei Paraclisului Născătoarei de Dumnezeu din luna august (în afară de sâmbătă și duminică); - În timpul tainei sfintei spovedanii (în afară de sâmbătă și duminică); - Începând cu Vecernia Cincizecimii (duminică după-amiază); - Acasă, se îngenunchează în aceleași ca și la biserică (în afară de sâmbătă și duminică). Pentru a preciza orientarea Bisericii în acest sens, trebuie să spunem aici că imediat după perioada liturgică pascală, la Vecernia din după-amiaza duminicii Cincizecimii, credincioșii, pentru prima dată de la Paște, primesc porunca de a îngenunchea. Pentru restul anului liturgic, momentele în care se îngenunchează sunt cele de mai sus. Creștinii rămân deci în genunchi în cursul săptămânii, pentru a-și aminti căderea și îndepărtarea lor de Dumnezeu, și se roagă în picioare duminica în amintirea învierii lor de către Hristos. http://forum.teologie.net/viewtopic.php?t=182 Last edited by simpllu; 28.02.2017 at 02:58:10. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Glumeam. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Categoric avem nevoie de cateheză (cu siguranță pescuitorii în ape tulburi nu mai aveau ce momi), dar vezi unele lucruri sunt neclare, la fel ca și cu problema căsătoriilor mixte. Avem nevoie de o uniformizare a textelor și practicilor liturgice, dar nu e cazul acum. :) Last edited by simpllu; 28.02.2017 at 10:33:48. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Dragilor, ortodoxia este despre reguli lumești sau despre reguli dumnezeiești?
![]()
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
edit.vreau sa spun ca nu cred ca primeaza regulile bisericesti ci comunitatea crestina, oamenii. Last edited by Lancelot; 28.02.2017 at 12:06:10. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sunt trei intelesuri ale Bisericii, pe langa cladire si comunitatea credinciosilor este si sensul cel mai important, institutia lasara de Hristos, care este Trupul lui Iisus si al carei Cap este Hristos. In acest ultim inteles Biserica este infailibila, fara greseala, la fel ca si Capul Sau.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asa cum spune si IPS Bartolomeu Anania, se poate sta si in picioare si ingenunchat, ingenuncherea insemna mai multa smerenie. Cred ca inainte s-a spus sa se stea in picioare pentru ca ingenuncherea era vazuta ca un semn de odihna. Acum lumea ingenuncheaza in semn de smerenie. Oricum, asa cum spun si teologii de la noi e un lucru de mica importanta. Singura problema e reformarea aceasta in spirit protestant. Citeste link-ul dat de mine, acolo e analizat fiecare argument adus de reformisti. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Sfântul Petru al Alexandriei (sec. al IV-lea) ne spune în canonul 15: iar duminica o ținem zi de bucurie pentru Cel ce a înviat în ea, întru care am primit să nu plecăm nici genunchii. http://ortodoxiatinerilor.ro/credint...nchem-duminica Așa este, ce mai contează încă un lucru mic pe lângă multe altele. Aparent pare doar o problemă de formă (eu zic și cu implicații de fond dacă ții cont de ce spun canoanele). Ca la noi, la nimeni, fiecare cu regula lui, iar Biserica cu regulile sale. |
|