![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cel ce inițiază schimbarea nu poate fi un om ci Sfântul Sinod și trebuie să fie ei întru ascultare de Domnul sau de trimisul Domnului care scrie și trimite Cuvântul Lui Dumnezeu pentru aceia cărora le este adresată îndreptarea, exact așa cum sf. Ap. Pavel a scris multe scrisori către diferite comunități spre pocăință și îndreptare adică pentru reforma acelei biserici creștine primare. Orice schimbare dreaptă odată decisă trebuie pusă în aplicare cu credință imediat căci altfel pregătirile îndelungi duc la exacerbarea îndoielilor și dezbinărilor. Nu poți aștepta ca să înțeleagă toți credincioșii căci ei trebuie să asculte și să urmeze dreptatea și nu să le fie schimbările sau neschimbările pe placul poftelor. Revenirea la vechiul calendar trebuie făcută pentru că asta cere Domnul Dumnezeu, pentru că așa e drept, pentru că așa suntem o biserică ortodoxă unită și pentru că doar așa sărbătorile tuturor sfinților și posturile se țin la vremea lor, precum în Cer așa și pe pământ așa cum au fost ele puse în viața credincioșilor pe temelia Biserici zidită întru Adevăr de apostoli și de sfinții canonizatori spre slava Lui Dumnezeu. Dacă nu se face îndreptare sau reformă sau dreptate de frica gurii lumii, de frica papilor sau ziariștilor și intelectualilor lumii, atunci biserca devine o biserică a lumii care a lepădat frica de Dumnezeu pentru frica și închinarea la părerile, la ideile și grijile lumii... păcătoase, ”normale”. Nu putem să ne facem că nu vedem că sâmbăta asta va fi Sfântă Mărie Mare în BOR iar la rușii ortodocși sâmbătă va fi abea a treia zi de post iar sărbătoarea în 28 august. Însă viclenia vine de la lupii eretici occidentali și de la mai marii noștrii în frunte cu guvernul ICBrătianu din 1919 care fiind masoni n-au avut milă de Dumnezeu și au acceptat și au decis schimbarea. Înainte cu câțiva ani papistașii au trimis austro-ungarii să atace România Ortodoxă care a fost părăsită de rușii ortodocși la momentul culminant rămânând să lupte singuri împotriva ereticilor invadatori. Au rezistat și au învins cu vechiul calendar ortodox și asta i-a ajutat să învingă. Deci calendarul ne-a ajutat să câștigăm marele război și câștigând primul război mondial ni s-a zidit în biserica ortodoxă adevărul că nu a fost greșit să ținem calendarul nedefazat cu 13 zile. Imediat după victorie ne-au băgat mortul în casă, calendarul pe noul stil ca să asociem victoria cu noul calendar și iată apoi am intrat în al doilea război alături de eretici și asta ne-a costat, am pierdut totul până am întors armele și deși am învins am ajuns să fim 42 de ani sclavii comuniștilor atei care ne-au confiscat victoria asta împotriva nazismului și fascismului alături de ruși socotindu-ne învinși și după bolșevizarea țării ne-am întărit noul calendar în suflet împreună cu victoriile din război dar asta este întărirea minciunii. Din pricina acestei greșeli orice om simplu dorind să devină ortodox clatină din cap când se uită la ortodoxia rusă și română căci e unită de Paști și e dezbinată în toate posturile și sărbătorile celelalte ale sfinților, deci ortodoxia de azi e și unită și dezbinată, adică e și bună și rea, iar ciudățenia asta sigur nu e de la Dumnezeu deci mulți vor clătina din cap pe drept gândindu-se la noi atunci când vor vrea să urmeze Căii Domnului, Căii lui Iisus Hristos care este Biserica Ortodoxă, singura cale care duce la împăcarea cu Dumnezeu.
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈LUMEjuglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasiamin∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa Last edited by Moroco; 12.08.2020 at 14:16:19. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar când vine în parohie să discute și cu dulgherul și cu profesorul universitar și cu femeia casnică pe vorba fiecăruia și după nivelul lui de cunoaștere. Nu să ajungă toți oamenii nepregătiți preoți și să nu fie în stare să apere credința din nepricepere sau să vatăme încrederea în Biserică prin viața lor morală nepusă la punct. Altă pretenție legitimă la oraș, să țină preotul mai mult parohia deschisă nu să o zbughească cât mai repede acasă și să fie lacăt pe biserică cum e în unele sate, să facă slujbă că poate omul vine de la servici și vrea și un maslu, vrea să se spovedească, vrea un acatist, o vecernie la care să-și liniștească sufletul după o zi grea. Poate-i vine unul care are gânduri puternice de deznădejde și sinucidere și preotul fiind acolo îl liniștește, îl întărește în cuvânt, poate câștiga raiul un preot doar fiindcă e atent la nevoile oamenilor și e la locul potrivit. Când spovedește să închidă telefonul, nu să-i sune și să răspundă ca și cum nu ar fi atent la penitența credinciosului. Altă pretenție, preotul să vină la om acasă să-i mai deschidă ușa, nu doar de bobotează ci și în timpul anului și să vadă dacă are probleme cu un copil mic, să-i citească o rugăciune de liniștire din proprie inițiativă, fără să ceară nimic, fără să aibă pretenția să fie pus la masă, doar din dragoste față de om, să meargă la un bătrân să-l spovedească pentru că ține la bătrâni ca la părinții lui în etate. Altă pretenție legitimă, să fie transparență în cheltuirea banului, banul să se întoarcă spre săraci, dar și spre tinerii parohiei și spre oamenii care frecventează, să meargă toți împreună într-un pelerinaj prin țară, la un preț accesibil subvenționat din donații, să se închege parohia, parohia să fie un corpus viu care respiră în care oamenii chiar simt lipsa celor care nu sunt la Liturghie. Dacă e cineva bolnav, preotul să anunțe fratele cutare e la spital să ne rugăm pt el și să-l vizităm. Din încasări să tocmească un grup psaltic care să cânte după rigoarea psaltică, nu să facă economie pt a păstra mai mulți bani și să lase răspunsurile pe seama a tot felul de voci tremurate care iau tonul aiurea și sunt stridente. Altă pretenție legitimă, preotul să studieze înainte de a predica, să se pregătească cu post și rugăciune, să nu fie predici monotone - făcute să fie la număr, copiate de pe internet sau din alți ani, să se roage înainte de a predica să spună lucruri care ating inimi și schimbă vieți. Să nu fie nici prea lungi, nici prea scurte, ci potrivite cu capacitatea de concentrare a omului și cu cât poate asimila. Altă pretenție legitimă, preotul să fie și tată și frate și ghid și dascăl și omul care e primul în Biserică și pleacă ultimul pt că se asigură de buna rânduială a lucrurilor, fiecare slujbă să fie pt el ca o urcare pe Tabor, nu să fie un tip care vine să facă o slujbă mecanic, să-și ia banii și gata. Și câte ar mai fi, dacă le enumăr nu-mi ajunge spațiul.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 12.08.2020 at 23:06:46. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tocmai pretenții din astea ca cele expuse de tine nu e voie să aibă omul la adresa preoților sau la adresa lui Dumnezeu, exact asta ziceam, doar Domnul poate să aibă pretenții la credincios, la preotul tânăr, la ucenic, la omul care vine la biserică.
Citat:
Cine a mai văzut să-și facă oamenii griji și să aibă pretenții? Nemulțumirile astea ”legitime” sunt un fel de bârfă, gura cea spurcată a lumii iar ideile multe și filozofiile astea revolute cu pretenții intelectuale reformatoare sunt un fel de ”morală” propagandistă a ateilor veșnic nemulțumiți, ei vin și bagă strâmbe, bagă în mase idei bolnave care prin unii și alții se înfiltrează în biserică pentru ca să strice, să dezbine și pentru ca oamenii să înceapă să facă mutre, să strâmbe din nas, să umilească și să se batjocurească între ei și biserica ortodoxă. Astea nu sunt de luat în seamă sau în serios ci trebuiesc măturate rapid afară până nu se urcă la capul cuiva sub formă de duh necredincios perpetuu corector care cere perfecțiuni de la alții în timp ce omul însuși trufește cu lașitate și furie în închipuirea de sine ca om însemnat ce și-a luat liber de la păcat tot felul de dezlegări și libertăți încât nu mai are nevoie să asculte de Dumnezeu ca să se supună Domnului. Domnul având pretenție de la ucenici, de la preoți, de la credincioși, poruncește, cere, trimite carte scrisă și omul auzind sau citind crede și ascultă și se schimbă după cum cere pretenția Domnului și nu a omului! Omul să-și lepede pretențiile sale căci pretenția omului e un fel de îngîmfare cosmopolită. În scripturi e pilda cu Fariseul și Vameșul. Fariseul avea pretenție la vameș dar vameșul nu avea pretenție la fariseu fiind nu pe placul fariseului ci pe placul lui Dumnezeu astfel că s-a coborât de la Templu mai îndreptat ca fariseul care și el s-a coborât nu mai îndreptat ci mai îngâmfat și mai pretențios față de alții.
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈LUMEjuglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasiamin∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa Last edited by Moroco; 13.08.2020 at 14:47:52. |
|