Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 25.01.2021, 19:39:57
Moroco's Avatar
Moroco Moroco is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.04.2019
Locație: Crestin Ortodox cu Calea ✝ Apocalipsa
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.844
Implicit

Citat:
În prealabil postat de gpalama Vezi mesajul
1. Modelul geospatial folosit de GPS este WGS - World Geodetic System.



2. Modelul asta foloseste calcul numeric si o corespondenta 1:1 cu spatiul real.

.................
https://app.spectator.earth/
Te rog fa acesti pasi:

1. Priveste sistemul de coordonate 3D WGS dat de tine! Fa abstrctie de sfera si de numele Geodesis din WGS. Priveste de parca sfera cu centrul in originea sistemului de coordonate n-ar exista.

2. Avem un spatiu3D virtual ( TEORETIC-ipotetic-axiomatic) si un sistem de coordonate definit peste spatiul3D virtual. Sa-l redenumim W?S. Ok.

3. Acest sistem de coordonate W?S din spatiul 3D infinit (nu in realitate infinit ci teoretic-axiomatic-ipotetic, infinit in toate directiile) este similar oricarui alt sistem de coorodnate cartezian folosit in matematica, in geometria plana si spatiala, Oxy si Oxyz, in care sunt valabile legile geometriei si trigonometriei.

4. Asa cum pe baza unor date initiale virtuale cunoscute : distante, unghiuri, relatii intre puncte, functii matematice, etc., folosind geometria si trigonometria in plan si in spatiu putem calcula si gasi coordonatele x,y,z ale oricarui punct in spatiul3D virtual in care avem un sistem de coordonate cartezian Oxyz, tot asa putem calcula coordonatele oricarui punct in acelasi spatiu3D virtual in care avem sistemul de coordonate W?S. Deci sistemul de coorodonate Oxyz sau W?S sau oricare alt sistem de coordonate polar-spatial nu schimba proprietatile matemaice geometrice si trigonometrice ale unui spatiu3D virtual, mental, definit axiomatic-matematic infinit in toate directiile.

5. Ambele sisteme de coordonate (Oxyz si W?S) acopera spatiul3D-ideal-virtual-mental (matematic-axiomatic-teoretic infinit) punct cu punct si in acest spatiu3D-virtual sunt valabile geometria si trigonometria si orice fel de demonstratii si calcule pe baza axiomelor si teoremelor si proprietatilor cunoscute asa cum stim si cum am invatat la geometrie si trigonometrie in liceu si facultate.

6. Acest spatiu3D virtual-matematic-teoretic il socotim si-l inchipuim ca fiind identic cu spatiul real pe baza unei presupuneri (posibil false (sigur)) prin care acceptam ca fiind adevarata axioma: Spatiul 3D mental-virtual-teoretic infinit in care sunt valabile geometria si trigonometria este identic cu spatiul real in care ne aflam si traim.

7. In realitate exista o foarte mare diferenta intre spatiul3D virtual-matematic infinit definit de matematico-fizicieni si spatiul3D real. Noi insa socotim ca nu exista nicio diferenta deoarece ne-am obijnuit sa acceptam aceasta axioma (falsa) ca pe un adevar infailibil acceptand si toate teoriile si demonstratiile si logica.

8. In spatiul3D real in care ne aflam avem niste sateliti-drone-avioane (receptori de semnal GPS) ce stau fix sau se misca prin spatiul3D real. Nu-i lega de forma sferei, nu te gandi la miscarea lor in jurul unei sfere sau la miscarea lor in jurul globului ci gandeste ca satelitii-drone-avioane se misca liber in acest spatiu3D real si ca stim in fiecare clipa pozitia lor, nu fata de o sfera ci fata de niste repere fixe legate de pamant, cum ar fi: Casa Alba, Turnul Effel, Palatul Imperial din Beijing, etc. repere unde avem sisteme de receptie al semnalului emis de sateliti incat putem calcula distanta pana la ei in fiecare clipa.

9. Putem deci obtine niste date reale culese din sistemul3D real. Putem obtine in fiecare clipa 3 distante reale ale fiecarui satelit pana la 3 repere fixe (nesituate pe aceiasi dreapta teoretica). Aceste distante D1,D2,D3 pot fi masurate si sunt sigure, reale, cu o foarte mare precizie deci le putem socoti niste date reale.

10. Fiecare satelit folosit in acest scop primeste semnal GPS de la sursele de semnal GPS din aparatele din realitate pornite-alimentate cu energie electrica. Avand un aparat cu GPS instalt pe autovehicol, satelitii din raza de acoperire receptioneaza semnalul GPS emis de aparatul nostru si poate calcula metematico-fizic distanta satelitului fata de autovehicol, distanta de la care se emite semnalul GPS. Deci se poate stii in fiecare clipa distanta reala dintre sateliti-drone-avioane si autovehicolul in care ne aflam deplasandu-ne. Aceste distante d1,d2,d3 (sunt suficiente 3) sunt inca un set de date reale.

11. Deci prin masuratori reale ale directiei undelor E-M si a puterii de semnal si prin calcule matematico-fizice putem obtine niste valori reale ca din ele sa obtinem date reale de intrare in programul de calcul. Pentru o localizare spatiala intrun spatiu3D avem nevoie de doua seturi de date reale: distanta satelitilor fata de niste repere fixe legate de pamant D1,D2,D3 si distanta autovehicolului fata de 3 sateliti d1,d,2,d3. Deci avem valorile reale ale unor distante D1, D2, D3 si d4, d5 si d6 ca date de intrare in sistemul de calcul care printrun soft-program va funrniza o pozitie, niste coordonate, ca date de iesire din program.

12. Datele de iesire pot fi o pozitie intr-un saptiu 3D virtual-matematic-teoretic sau o pozitie pe harta plasata pe o suprafata sferica-glob (latitudine si longitudine) sau o adresa pe o harta plana si distantele pe care le ai pana la niste repere topografice cunoscute aflate la acea adresa.

13. Pentru calcularea si aflarea acestor date de iesire din program avem nevoie de o transpunere-asezare, de o corespondenta cat mai corecta, intre spatiul3D-virtual (definit matematic axiomatic in care folosim matematica, geometria si trigonometria) si spatiul3d real in care ne aflam.

14. Pentru efectuarea calculelor si aflarea rezultatelor de iesire din program va trebui sa modelam printro teorie matematico-fizica spatiul3D-real necunoscut ca sa avem un spatiu3D-"real" cunoscut si peste acest spatiu3D real sa asezam un spatiu3D-virtual defininit matematic-axiomatic in care avem un sistem de coordonate cartezian Oxyz sau W?S si in care stim sa calculam folosind geometria si trigonometria.

15. Asezam si fixam spatiul3D virtual-matematic-teoretic peste spatiul 3D real si legam cele doua spatii intre ele prin alegerea, in spatiul3D real, a unei origini si a trei axe de coordonate ortogonale. Am putea alege originea la intersectia diagomallelor, in centrul patratului format de cele 4 picioarea ale turnului Effel aflate in colturi. Axa Ox ar putea fi spre intersectia strazilor Deschanel si Quai Branlei trecand prin piciorul stalpului aflat in coltul patratului , axa Oy la 90 de grade, spre intersecta strazilor Deschanel si Gustav Effel trecand prin piciorul Turnului Effel iar axa Oz ar trece prin varful Turnului. Astfel am avea spatiul3D matematic-virtual asezat peste spatiul 3D real.

15. Intre spatiul3D virtual-matematic si spatiul3D real construim o corespondenta punct cu punct axiomatica, ipotetica, teoretica, ideala.
Pentru asta introducem cateva axiome, ipoteze matematico-fizice facand afirmatii cu valoare de "adevar" incontetabil:
1.Cele doua spatii3D sunt infinte. (Defapt cel real e finit)
2.Cele doua spatii3D pot fi suprapuse punct cu punct:
-in ambele spatii3D putem alege un sistem de coordonate cartezian format din originea O si 3 drepte ortogonale, Ox, Oy, Oz
-dreptele Ox, Oy si Oz ale sistemelor de coordonatele le putem duce tot drept pana la infinit
-suprapunand sistemele de coordonate Oxyz se va face o corespondenta biunivoca punct cu punct a tuturor punctelor din cele 2 spatii3D.

16. Pe baza acestei asezari-suprapuneri consideram ca ceea ce e valabil matematic geomtric si trigonometric in sistemul3D-virtual va fi valabil si in sistemul3D real.

17. Avem datele de intrare D1, D2, D3 si d1, d2, d3 si data t1 (an, luna, zi, ora, minut, secunda), timpul t1 la care a fost transmis de catre autovehicol semnalul GPS catre sateliti si pozitia satelitilor catre cele 3 repere a caror pozitie fixa (x,y,z) in spatiul3D-real se poate calcula folosind spatul3D-virtual asezat-suprapus punct cu punct peste spatiul3D-real. Pe baza acestor date putem calcula geometric-trigonometric niste valori x1,y1,z1 care sunt coordonatele la t1 ale autovehicolului in sistemul cartezian. Deci putem calcula matematic sau prin program pe calculator o pozitie a autovehiculului A(x1,y1,z1) la momentul t1 in sistemul cartezian de coordonate al spatiului3D virtual care corespunde punct cu punct cu spatiul3D-real asa cum am construit si definit folosind cateva axioame-ipoteze-afirmatii cu valoare de "adevar".

18. Dupa cum se poate vedea si intelege calcularea si obtinerea pozitiei A(x1,y1,z1, t1) in spatiul3D virtual asezat peste spatiul3D-real nu tine seama de forma sau de suprafata pamantului.

19. Acum, pentru a converti aceasta pozitie spatiala A(x1,y1,z1,t1) din spatiul3D-virtual asezat peste spatiul3D-real intro pozitie pe harta fizica plana a lumii sau pe harta fizica a lumii asezata pe o suprafata sferica-glob pentru oferi o pozitie A(latitudine, longitudine, t1) e nevoie de o noua constructie si idealizare matematico-fizica axiomatica.
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈maiLUMEUjUglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasia∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa
  #2  
Vechi 25.01.2021, 20:21:05
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Moroco Vezi mesajul
Te rog fa acesti pasi:

7. In realitate exista o foarte mare diferenta intre spatiul3D virtual-matematic infinit definit de matematico-fizicieni si spatiul3D real. Noi insa socotim ca nu exista nicio diferenta deoarece ne-am obijnuit sa acceptam aceasta axioma (falsa) ca pe un adevar infailibil acceptand si toate teoriile si demonstratiile si logica.
Si ai scos din palarie o falsitate a unei afirmatii... De unde si pana unde e falsa afirmatia aia... si pui cuvinte mari frumoase axiomatic.. etc. diferente ne-am obisnuit.

Vezi ca pornesti invers in argumentari.

REALITATE -> MODELARE 3D APROXIMATIVA (99.9999% precizie in modelare) -> RECUPERARE IN REALITATE.


Nu se face pamantul dupa modelare ci realitatea este modelata.

Cand s-a facut modelul, s-a facut pornind de la pamant rotund.

Asta este realitatea... pamantul este ROTUND si este modelat folosind un model rotund

Daca era plat, era modelat folosind un model plat care este mult mai convenabil... de ce nu s-a ffolosit un model plat ???? Pentru ca este dificil sa olosesti un model rotund in loc de unul plat.

Last edited by gpalama; 25.01.2021 at 21:00:12.
  #3  
Vechi 25.01.2021, 22:41:41
Moroco's Avatar
Moroco Moroco is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.04.2019
Locație: Crestin Ortodox cu Calea ✝ Apocalipsa
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.844
Implicit

Citat:
În prealabil postat de gpalama Vezi mesajul
Citat:
7. In realitate exista o foarte mare diferenta intre spatiul3D virtual-matematic infinit definit de matematico-fizicieni si spatiul3D real. Noi insa socotim ca nu exista nicio diferenta deoarece ne-am obijnuit sa acceptam aceasta axioma (falsa) ca pe un adevar infailibil acceptand si toate teoriile si demonstratiile si logica.
Si ai scos din palarie o falsitate a unei afirmatii... De unde si pana unde e falsa afirmatia aia...
De acolo este falsa ipoteza, din faptul ca o minte umana a produs o teorie bazata pe axiome, pe ipoteze, ca spatiul ar fi infint, ca pamantul ar fi sferic, ca exista milioane de km de la pamant pana la stele, care ar fi sori, ca spatiul si timpul si universul a aparut prin BigBang si ca se dilata. Deci e o mare diferenta intre spatiul3D inchipuit de mintea unui om si spatiul3D real necunoscut si care se poate cunoaste prin simturi.

Citat:
Vezi ca pornesti invers in argumentari.
Pornesc de la Dumnezeu, de la Scripturi, de la Facerea, de la Cuvant, de la cunostiintele pe care le-am dobandit si de la experienta pe care o am dupa absolvirea unei facultati tehnice si dupa studierea a tot felul de informatii pe net. Nu pornesc invers. (Spui tu mereu lucruri ciudate despre mine sau despre ce am "spus" ca sa te afli in treaba si ca sa ai ce contrazice si sa ma scoti ca n-as stii ce spun sau ce fac sau ca as gresi. Nu mai spune lucruri din astea despre mine mai inainte de a le putea dovedi si fara sa dai citate din ce am postat ca sa se poata vedea clar ce spun sau de unde ar putea rezulta o afirmatie adevarata de a ta despre mine sau la adresa felului in care gandesc, rationez sau lucrez.)

Citat:
REALITATE -> MODELARE 3D APROXIMATIVA (99.9999% precizie in modelare) -> RECUPERARE IN REALITATE.
Nu stiu ce spui si ce implicatii-consecinte-logice faci.
-> semnul folosit in matematica inseamna ca din ceva rezulta demonstrand matematic, logic, altceva.

Din realitatea existenta nu rezulta nicio modelare. Omul incercand sa-si explice o realitate emite o teorie despre o realitate in care marimile fizice pot fi masurate.

Precizie in modelare? O precizie se refera la o masurare a unor valori ale unor marimi fizice observabile. (Sistemul international contine sapte unitati fundamentale: metrul-pentru distanta, kilogramul-pentru greutate =masa x g, secunda- pentru timp, amperul pentru intensitatea curentului electric, kelvinul- pentru temperatura, molul- pentru cantitatea de substanta si candela-pentru intensitatea luminoasa. Restul unitatilor sunt derivate din cele fundamentale.)

Cum dintro precizie (in modelare) rezulta o recuperare ->recuperare in realitate asta nu stiu ce poate sa insemne pentru tine. O recuperare inseamna a obtine din nou ceva din altceva, a refolosi ceva, a reutiliza lucruri sau materiale din ceva ce nu se mai foloseste, ce se arunca la gunoi.


Citat:
Nu se face pamantul dupa modelare ci realitatea este modelata.
Tu spui asta de parca ai nega ceva ce as fi spus eu.
Bineinteles ca realitatea este modelata folosind o teorie matematico-fizica.

Citat:
Cand s-a facut modelul, s-a facut pornind de la pamant rotund.
Mai inainte de a se face modelul spatiului3D cu sistemul de coordonate WGS s-a facut un model fizico-matematic in care pamantul s-a considerat rotund, sferic. Nu s-a pornit de la o realitate ca pamantul ar fi rotund ci de la o teorie a unor oameni care au modelat matematico-fizic realitatea.

Citat:
Asta este realitatea... pamantul este ROTUND si este modelat folosind un model rotund
Asta spui tu ca asta e realitatea. Nu e realitatea ci afirmatia ta ca asta e realitatea. Ca pamantul este un glob nu este o realitate ci asta este o teorie a unor oameni care au modelat realitatea necunoscuta, matematico-fizic-spatial, socotind-postuland-afirmand axiomatic in aceasta modelare a lor ca avem un pamant sferic. Ne este o realitate ci o afirmatie a unora care au scris si ei teorii asa ca mine sustinand pe baza lor ca au gasit un model matematico-fizic-spatial pe baza caruia pot demonstra si afirma ca pamantul este un glob. Eu afirm ca toate teoriile lumii, pamant plat-moneda-farfurie intre stele, pamant sferic intre stele ca in geocentrism sau heliocentrism sunt false. Eu sustin ca Teoria PacMan3D-nD e valabila in practica.

Citat:
Daca era plat, era modelat folosind un model plat care este mult mai convenabil... de ce nu s-a ffolosit un model plat ????
Nu s-a folosit un pamant plat pentru ca lumea in general a adoptat acest model cu pamantul sferic dupa teoriile heliocentriste ce se predau la fizica si geografie in toate scolile lumii.

Citat:
Pentru ca este dificil sa olosesti un model rotund in loc de unul plat
Sigur ca era mult mai usor de folosit un model in care suprafata pamantului si marilor ar fi fost plana. Ar fi fost o modelare in care in spatiul3D am avea un sistem de coordonate cartezian Oxyz in care suprafata pamantului ar fi planul xOy. Ti-am demonstrat mai sus ca folosind geometria spatiala si trigonometria intrun spatiu3D cu un sistem de coordonate cartezian Oxyz ar fi functionat un sistem si un program de aflarea pozitiei A(x1,y1,z1,t1) a autovehicolului dotat cu GPS. Electronic folosind undele E-M, puterea si directia undelor E-M, ai fi putut afla foarte usor niste distante si unghiuri intre 3 sateliti si sistemul de coordonate Oxyz. Trei sateliti ar trimite un semnal E-M originii O a sistemului de coordonate Oxyz pentru aflarea pozitiilor satelitilor B(x2,y2,z2,t1), C(x3,y3,z3,t1) si D(x4,y4,z4,t1) in spatiul 3D folosind geometria in spatiu si trigonometria. Iar apoi folosind cele 3 distante, AB, AC si AD ai putea calcula geometric si trigonometric pozitia A(x1,y1,z1,t1) in spatiul 3D. Putand pune aceste calcule intrun program de calculator s-ar automatiza si robotiza toate operatiile deci ar merge fara ca omul sa mai intervina si fara sa mai fie obligat sa calculeze matematic, geometric si trigonometric.
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈maiLUMEUjUglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasia∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa

Last edited by Moroco; 25.01.2021 at 23:16:03.
  #4  
Vechi 25.01.2021, 23:00:47
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Pamantul nu este NICI ROTUND NICI PLAT, ESTE CUBIC.

Cum gasesti tu forma pamantului????

Adu-mi 3 puncte pentru a gasi forma pamantului.
  #5  
Vechi 25.01.2021, 21:18:28
Moroco's Avatar
Moroco Moroco is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.04.2019
Locație: Crestin Ortodox cu Calea ✝ Apocalipsa
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.844
Implicit Continuare.

Citat:
În prealabil postat de Moroco Vezi mesajul
Te rog fa acesti pasi:

1. ...
18. Dupa cum se poate vedea si intelege calcularea si obtinerea pozitiei A(x1,y1,z1, t1) in spatiul3D virtual asezat peste spatiul3D-real nu tine seama de forma sau de suprafata pamantului.

19. Acum, pentru a converti aceasta pozitie spatiala A(x1,y1,z1,t1) din spatiul3D-virtual asezat peste spatiul3D-real intro pozitie pe harta fizica plana a lumii sau pe harta fizica a lumii asezata pe o suprafata sferica-glob pentru oferi o pozitie A(latitudine, longitudine, t1) e nevoie de o noua constructie si idealizare matematico-fizica axiomatica.
Avand intrun spatiul3D distanta satelit-drona-avion pana la originea sistemului de coordonate Oxyz D1 si avand unghiurile pe care le face dreapta satelit-origine cu axele de coordonate, alfa1, alfa2, alfa3 se poate calcula matematic geometric-trigonomtric pozitia S(x,y,z) a satelitului in spatiul3D la momentul t. Pentru 3 sateliti vom avea la momentul t1 3 pozitii B(x2,y2,z2,t1), C(x3,y3,z3,t1) si D(x4,y4,z4,t1) in spatiul3D.

Avem la momentul t distanta d1 dintre autovehicol si un satelit. Avand 3 sateliti obtinem 3 distante d1,d2,d3 la mementul t1. Pe baza celor 3 distante d1, d2, d3 putem construi in spatiul 3D un tetraedru avand baza triunghiul in colturile caruia se afla cei trei sateliti B,C,D si cu varful in punctul A in care se afla autovehicolul. Pozitia in spatiul3D a punctului A(x1,y1,z1,t1) in spatiul3D se poate calcula geometric-trigonometric deoarece la momentul t1 avem cunoscute pozitiile satelitior B(x2,y2,z2), C(x3,y3,z3) si D(x4,y4,z4) in spatiul 3D.

Originea sistemului de coordonate Oxyz trebuie sa fie in apropierea satelitilor si a autovehicolului. Cum nu apare nicaieri o legatura cu forma pamantului inseamna ca forma pamantului nu conteaza.

Conteaza doar originea sistemului de coordonate si directiile celor 3 axe, obtinerea distantei si a unghiurilor pentru aflarea pozitiilor celor 3 sateliti in spatiul3D si conteaza distantele de la autovehicol pana la fiecare satelit si putem afla matematic-geometric poztita autovehicolului la momentul t.
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈maiLUMEUjUglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasia∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare