![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#27
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
În continuare am boldat afirmația care nu mai are ghilimele (poate tot Sf Maxim se exprimă, sau poate tu) care ar avea nevoie de o corectare(zic eu) rezultată din deosebirile primului comentariu pe care l-am scris mai sus. Firea omenească nu este făcută să se apropie de Dumnezeu prin firea sa, decât sub acțiunea Duhului Sfânt, căci fără acțiunea Duhului Sfânt el rămâne un animal supus instinctelor sau exemplului preluat din mediul în care trăiește. Toate voirile trupești sunt generate de instinct, iar voirile sufletești sunt generate de Duhul Sfânt. E drept că omul are capacitatea de a se deschide spre educare, iar dacă educarea începe din fragedă pruncie cu botezul lui Ioan și se continuă cu includerea Duhului Sfânt in toate aspectele educației, puterea sufletească crește exponențial, ajungând apoi să supună trupul obiectivelor duhovnicești. Această primă deschidere spre educație vine(în multe feluri) tot sub influența Duhului Sfânt și e susținută de un accept de voință, deoarece nu vine automat din instinct și de aceea nu are acceptul formal, având nevoie de o așa-zisă ”analiză conștientă a riscurilor”, sau de o... autoritate ”părintească”. Exemplele pe care le-am ales ca să numesc voirile sufletești și trupești susțin și caracterizările ulterioare, adică se înțelege ușor că un om fără educație, deși are multe dorințe, nu va dori să postească și să se roage pentru că nu are niciun rost pentru el; orice schimbare ar apărea în viața lui care să-l conducă la a se ruga și a posti ar veni numai sub acțiunea Duhului Sfânt.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
|