![]()  | 
	   ![]()  | 
       
| 
 | 
  
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Cât privește filmul Patimile lui Hristos, nu cred că se îndoia cineva că soldații romani erau niște brute fără școală, obișnuiți să-l chinuie pe cel aflat în stare de parțială și aparentă inferioritate fizică ca să-ți bage măreția Romei pe gât, dacă i-ar fi dus capul, n-ar fi fost pe post de călăi și torționari, aveau alte profesii. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2.  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			 O chilie athonita considerente duhovnicesti  
		
		
		
		
		
		
			Trebuie să înțelegem că acest film este un unul artistic făcut de către o echipă neortodoxă care – la măsurile lor – au încercat să-L portretizeze pe Hristos. Acest lucru este imposibil, chiar și pentru ortodocși. Deci este foarte ușor să găsim probleme dogmatice în această lucrare. O astfel de acțiune împinsă la extrem socotim, însă, că ar dăuna, în loc să folosească duhovnicește. Din cauza aceasta amintim doar câteva lucruri care pot fi expuse succint și pe înțelesul publicului larg: Conform tradiției, Sfântul Iosif, logodnicul Maicii Domnului, nu a fost tânăr ci a avut o vârstă înaintată. Sfântul Iosif a avut și alți fii, dintr-o căsătorie anterioară (cu Salomeea) care nu apar Nu se vorbește niciunde că cei doi s-ar fi căsătorit, cum apare în film Apreciem, totuși, în mod deosebit prestația Oliviei Hussey care într-adevăr reușește să ne arate din curățenia Maicii Domnului. Buna Vestire a avut loc la fântână, în ascultare, și nu noaptea, în camera Maicii Domnului, pe când aceasta dormea. Magii au venit împreună, nu s-au întâlnit în apropierea destinației sau la mijlocul drumului. Maica Domnului NU a avut dureri la naștere. Magii s-au dus întâi la Irod și după aceea în Betleem. Evenimentul Întâmpinării Domnului – cuvântarea Dreptului Simeon – este un eveniment separat de Tăierea Împrejur Ritualul bar-mițvah, trecerea la majorat (maturizare) a copilului Iisus nu a existat în realitate. Astfel de ceremonii au apărut abia din secolul XV. Sunt anumite caractere ce primesc o mare pondere în film, care, însă, în realitate sau nu au existat sau Sfânta Scriptură nu ne amintește nimic despre ele. În acest episod este vorba, în principal, de rabinul satului, Yehuda. O mențiune specială – poate mai greu de înțeles – însă noi totuși o facem: Maica Domnului a fost perfectă, total nepătimașă. Ea nu se frământa. Nu avea ezitări. Nepătimirea ei este mai presus de orice descriere. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 10.04.2025 at 18:08:59.  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Intr-adevar. Maica Domnului nu a avut dureri la naștere și nici nu se framanta sau plângea. 
		
		
		
		
		
		
			Cat despre restul lucrurilor, depinde ce Biblie au avut cei care au făcut filmul. Dacă nu au avut pe Septuaginta, au avut posibil alte versiuni ale Sfintei Scripturi. Oricum ar fi, trebuie extrase informațiile care sunt utile, asta e clar 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)  | 
| 
 |