![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
[COLOR=black]109.[/COLOR][COLOR=black]Când auzi pe Domnul zicând: «De nu se va [/COLOR][COLOR=black]lepăda cineva de toate averile lui, nu este vrednic de Mine»(Luc.14,33), [/COLOR][COLOR=black]nu înțelege cuvântul acesta numai despre averi ci și despre [/COLOR][COLOR=black]toate lucrurile păcatului.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]110. [/COLOR][COLOR=black]Cel ce nu cunoaște adevărul, nu poate nici crede [/COLOR][COLOR=black]cu adevărat. Căci cunoștința naturală premerge credinții.[/COLOR] [COLOR=black]111. [/COLOR][COLOR=black]Precum Dumnezeu a împărțit fiecăreia dintre cele văzute ceea ce e potrivit cu firea ei, așa a împărțit și gândurile omenești, fie că vrem, fie că nu vrem.[/COLOR] [COLOR=black]112.[/COLOR][COLOR=black] Dacă cineva, păcătuind în chip vădit și nepocăindu-se, n-a pătimit nimic până la moarte, socotește că judecata lui va fi fără milă acolo.[/COLOR] [COLOR=black]113. [/COLOR][COLOR=black]Cel ce se roagă întru cumințenie rabdă cele ce-i [/COLOR][COLOR=black]vin asupra-i. Iar cel ce ține minte răul, încă nu s-a rugat curat.[/COLOR] [COLOR=black]114.[/COLOR][COLOR=black]De ai fost păgubit, sau ocărât, sau prigonit de [/COLOR][COLOR=black]cineva, nu lua în seamă cele de față, ci așteaptă cele viitoare; si [/COLOR][COLOR=black]vei afla că acela ți-a fost pricină de multe bunătăți, nu numai [/COLOR][COLOR=black]în vremea de aici, ci și în veacul viitor.[/COLOR] [COLOR=black]115.[/COLOR][COLOR=black]Precum celor ce s-au hrănit fără socoteală le [/COLOR][COLOR=black]folosește absintul amar, asa celor cu purtări păcătoase le e de [/COLOR][COLOR=black]folos să pătimească rele. Căci leacurile acestea pe cei dintâi îi [/COLOR][COLOR=black]face sănătoși, iar pe ceilalți îi pregătește spre pocăința.[/COLOR] 116.[COLOR=black]De nu vrei să pătimești răul, să nu vrei nici să-1 [/COLOR][COLOR=black]faci, pentru că lucrul dintâi urmează neapărat celui de al [/COLOR][COLOR=black]doilea. «Căci ce seamănă fiecare, aceea va si secera»(Gal.6,8).[/COLOR] [COLOR=black]117. Semănând de bună voie cele rele si secerându-le [/COLOR][COLOR=black]fără de voie, trebuie să ne minunăm de dreptatea lui [/COLOR][COLOR=black]Dumnezeu.[/COLOR] [COLOR=black]118. Dar fiindcă s-a rânduit o vreme oarecare între [/COLOR][COLOR=black]semănat și seceriș, nu credem în răsplată.[/COLOR] [COLOR=black]119.[/COLOR][COLOR=black] Păcătuind, să nu învinovățești fapta, ci gândul. Căci dacă mintea nu o lua înainte, nu i-ar fi urmat trupul.[/COLOR] [COLOR=black]120.[/COLOR][COLOR=black] [/COLOR][COLOR=black]E mai rău cel ce săvârșește răul într-ascuns, decât cei ce săvârșesc nedreptate pe față. Pentru aceasta, acela se va [/COLOR][COLOR=black]și munci mai rău.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]121.[/COLOR][COLOR=black] Cel ce împletește viclenii si face răul într-ascuns [/COLOR][COLOR=black]este, după Scriptură, «șarpe ce sade în cale si muscă copita [/COLOR][COLOR=black]calului»(Gen.49,17).[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]122.[/COLOR][COLOR=black] Cel ce, în același timp, laudă pentru unele pe [/COLOR][COLOR=black]aproapele, iar pentru altele îl vorbește de rău, e stăpânit de [/COLOR][COLOR=black]slava deșartă si de pismă. Prin laude încearcă să-și ascundă [/COLOR][COLOR=black]pisma, iar prin vorbele rele se înfățișează pe sine mai bun [/COLOR][COLOR=black]decât acela. [/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]123.[/COLOR][COLOR=black]Precum nu pot paste la un loc oile si lupii, așa nu [/COLOR][COLOR=black]poate avea milă cel ce îl lucrează cu viclenie pe aproapele.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]124.[/COLOR][COLOR=black]Cel care amestecă pe ascuns în poruncă voia sa, e un desfrânat, cum s-a arătat în înțelepciune, si pentru neputința de-a se înfrâna sufere durere și rușine.[/COLOR] [COLOR=black]125.[/COLOR][COLOR=black]Precum nu se îngăduie apa si focul laolaltă, așa nu se îngăduie întreolaltă apărarea și smerenia.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] 126.[COLOR=black]Cel care cere iertare de păcate iubește smerenia cugetului. Iar cel ce osândește pe altul, își pecetluește relele [/COLOR][COLOR=black]sale.[/COLOR] [COLOR=black]127.[/COLOR][COLOR=black]Nu lăsa păcatul neșters, chiar dacă ar fi cât de [/COLOR][COLOR=black]mic, ca să nu te tragă pe urmă la rele mai mari.[/COLOR] [COLOR=black]128.[/COLOR][COLOR=black]De vrei să te mântuești, iubește Cuvântul adevărat si nu lepăda niciodată, fără judecată, mustrarea. .[/COLOR] [COLOR=black]129.[/COLOR][COLOR=black]Un cuvânt adevărat a schimbat puii de năpârci și [/COLOR][COLOR=black]le-a arătat să fugă de mânia ce va să vie (Mt.3,7).[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]130.[/COLOR][COLOR=black]Cel ce primește cuvintele adevărului, primește pe [/COLOR][COLOR=black]Dumnezeu Cuvântul. Căci zice: «Cel ce vă primește pe voi, [/COLOR][COLOR=black]pe Mine mă primește»(Mt.10,40).[/COLOR] [COLOR=black]131.[/COLOR][COLOR=black]Slăbănogul pogorât prin acoperiș (Luc.5,19) este păcătosul [/COLOR][COLOR=black]mustrat de credincioși pentru Dumnezeu, și care primește [/COLOR][COLOR=black]iertarea pentru credința acelora.[/COLOR] [COLOR=black]132.[/COLOR][COLOR=black] Mai bine este a ne ruga cu evlavie pentru aproapele, decât a-1 mustra pentru lot lucrul.[/COLOR] |
#2
|
||||
|
||||
![]()
[COLOR=black]133.[/COLOR][COLOR=black]Cel ce se pocăiește așa cum se cuvine, e luat în râs [/COLOR][COLOR=black]de nebuni. Dar aceasta să-i fie semn de bună plăcere la [/COLOR][COLOR=black]Dumnezeu.[/COLOR]
[COLOR=black]134.[/COLOR][COLOR=black]«Cel ce se luptă, se înfrânează de la toate»(1Cor.9,25) și [/COLOR][COLOR=black]nu se odihnește până nu va pierde Domnul sămânța din [/COLOR][COLOR=black]Babilon.[/COLOR] [COLOR=black]135. Gândește-te că patimile de ocară sunt douăsprezece. Dacă iubești cu voia pe una din ele, aceea va umplea locul celor unsprezece.[/COLOR] [COLOR=black]136. [/COLOR][COLOR=black]Păcatul este foc ce arde. Cu cât înlături materia, [/COLOR][COLOR=black]cu atât se stinge, si cu câț adaugi, va arde mai mult.[/COLOR] [COLOR=black]137. [/COLOR][COLOR=black]De ai fost înălțat prin laude, așteaptă ocara. Căci zice: «Cel ce se înalță pe sine, umili-se-va»(Luc.14.2).[/COLOR] [COLOR=black]138. [/COLOR][COLOR=black]Când vom lepăda din cuget tot păcatul de bună [/COLOR][COLOR=black]voie, vom lua lupta si cu patimile din obișnuință.[/COLOR] [COLOR=black]139. [/COLOR][COLOR=black]Obișnuința, care o ia înaintea voii si a conștiinței, este amintirea fără de voie a păcatelor de mai-nainte. La cel ce [/COLOR][COLOR=black]se nevoiește, ea e împiedecată să înainteze până la patimă; iar [/COLOR][COLOR=black]la cel biruitor e răpusă până la momeală [/COLOR] [COLOR=black]140. [/COLOR][COLOR=black]Atacul (momeala) este o mișcare fără imagini a [/COLOR][COLOR=black]inimii, care e prinsă îndată de cei încercați, ca într-o strungă.[/COLOR] [COLOR=black]141. [/COLOR][COLOR=black]Acolo unde se ivesc chipuri în gând, s-a produs [/COLOR][COLOR=black]consimțirea. Căci mișcarea fără chipuri este un atac nevinovat. Câte unul fuge și de acestea ca bușteanul din foc; dar câte unul nu se întoarce până nu arde cu flacără.[/COLOR] [COLOR=black]142. [/COLOR][COLOR=black]Nu zi: nu vreau și vine; căci cu siguranță dacă nu [/COLOR][COLOR=black]iubești lucrul însuși, iubești pricinile lui.[/COLOR] [COLOR=black]143.[/COLOR][COLOR=black]Cel ce caută lauda, e supus patimii și cel ce se [/COLOR][COLOR=black]plânge de necaz, iubește plăcerea.[/COLOR] [COLOR=black]144. [/COLOR][COLOR=black]Gândul celui împătimit de plăcere oscilează ca o [/COLOR][COLOR=black]cumpănă. Aci plânge și se tânguiește pentru păcate, aci se luptă cu aproapele și i se împotrivește apărându-și plăcerile.[/COLOR] [COLOR=black]145.[/COLOR][COLOR=black]Cel ce cearcă toate și retine binele, va fugi pe [/COLOR][COLOR=black]urmă de tot răul.[/COLOR] [COLOR=black]146. [/COLOR][COLOR=black]Bărbatul îndelung răbdător are multă cumințenie; [/COLOR][COLOR=black]asemenea și cel ce-și apropie urechea de cuvintele [/COLOR][COLOR=black]înțelepciunii.[/COLOR] [COLOR=black]147. [/COLOR][COLOR=black]Fără aducerea aminte de Dumnezeu nu poate fi [/COLOR][COLOR=black]cunoștință adevărată. Căci fără cea dintâi, cea de a doua e [/COLOR][COLOR=black]mincinoasă.[/COLOR] [COLOR=black]148. [/COLOR][COLOR=black]Celui învârtoșat la inimă nu-i folosește cuvântul [/COLOR][COLOR=black]unei cunoștințe mai subțiri, pentru că dacă nu e înfricat, nu [/COLOR][COLOR=black]primește durerile pocăinței.[/COLOR] [COLOR=black]149.[/COLOR][COLOR=black] Omului blând îi folosește credincioșia, căci îl face să nu ispitească îndelunga răbdare a lui Dumnezeu si să nu se rănească prin neascultare deasă.[/COLOR] [COLOR=black]150.[/COLOR][COLOR=black]Pe omul puternic să nu-1 mustri pentru slavă [/COLOR][COLOR=black]deșartă, ci arată-i viitoarea necinste. Căci în acest chip cel [/COLOR][COLOR=black]cuminte poate fi mustrat fără greutate.[/COLOR] [COLOR=black]151.[/COLOR][COLOR=black]Cel ce urăște mustrarea, se supune" patimii cu [/COLOR][COLOR=black]voia; iar cel ce o iubește, va lupta și cu obișnuința.[/COLOR] [COLOR=black]152.[/COLOR][COLOR=black]Nu voi să auzi răutățile străine; căci printr-o [/COLOR][COLOR=black]asemenea voință de-a auzi se sapă și în ține trăsăturile [/COLOR][COLOR=black]răutăților.[/COLOR] 153.[COLOR=black]Dacă îți intră în urechi cuvinte urâte, mânie-te pe tine[/COLOR][COLOR=black]însuți și nu pe cel ce le grăiește. Căci dacă urechea e rea, [/COLOR][COLOR=black]rău e și cel care o poartă.[/COLOR] [COLOR=black]154.[/COLOR][COLOR=black]Dacă cineva se nimerește între oamenii care [/COLOR][COLOR=black]grăiesc deșertăciuni, să se socotească pe sine însuși vinovat de [/COLOR][COLOR=black]asemenea cuvinte; chiar dacă nu are vreo vină proaspătă, are [/COLOR][COLOR=black]vreuna mai veche.[/COLOR] [COLOR=black]155.[/COLOR][COLOR=black]De vezi pe cineva că te laudă cu fățărnicie, [/COLOR][COLOR=black]așteaptă la vremea sa ocară de la el.[/COLOR] [COLOR=black]156. [/COLOR][COLOR=black]Necazurile de acum pune-le alăturea cu bunătățile viitoare, și nicicând descurajarea nu-ți va moleși nevoința.[/COLOR] [COLOR=black]157. [/COLOR][COLOR=black]Când, pentru vreo binefacere trupească, lauzi pe [/COLOR][COLOR=black]vreun om ca bun, uitând de Dumnezeu, același om pe urmă ți [/COLOR][COLOR=black]se va arăta că e rău.[/COLOR] [COLOR=black]158. [/COLOR][COLOR=black]Tot binele vine de la Dumnezeu după orânduirea [/COLOR][COLOR=black]Lui; și cei care fac un lucru bun sunt slujitorii Lui.[/COLOR] [COLOR=black]159. [/COLOR][COLOR=black]Primește împletirea celor bune și a celor rele, cu [/COLOR][COLOR=black]gând egal; și Dumnezeu va netezi neegalitățile dintre lucruri.[/COLOR] 160.[COLOR=black]Neegalitatea gândurilor aduce schimbările stărilor [/COLOR][COLOR=black]proprii. Căci Dumnezeu a rânduit în chip potrivit ca să vie [/COLOR][COLOR=black]după cele de voie, cele fără de voie.[/COLOR] [COLOR=black]161 întâmplările sensibile sunt puii celor inteligibile, [/COLOR][COLOR=black]împlinind cele cuvenite după voia lui Dumnezeu.[/COLOR] [COLOR=black]162.[/COLOR][COLOR=black]Din inima împătimită de plăcere, răsar gânduri si [/COLOR][COLOR=black]cuvinte spurcate. Iar din fum cunoaștem materia, care [/COLOR][COLOR=black]mocnește înăuntru.[/COLOR] [COLOR=black]163.[/COLOR][COLOR=black]Zăbovește în cuget si nu vei osteni în încercări. Iar [/COLOR][COLOR=black]plecând de acolo, rabdă necazurile ce vin asupra-ți.[/COLOR] [COLOR=black]164.[/COLOR][COLOR=black]Roagă-te să nu-ți vie încercare; iar când vine, [/COLOR][COLOR=black]primește-o ca pe a ta, nu ca pe una străină.[/COLOR] [COLOR=black]165.[/COLOR][COLOR=black]Ia-ți gândul de la orice lăcomie si atunci vei putea să vezi uneltirile diavolului.[/COLOR] [COLOR=black]166.[/COLOR][COLOR=black] Cel ce zice că cunoaște toate meșteșugurile diavolului, se dă pe sine ca desăvârșit, fără să știe.[/COLOR] [COLOR=black]167. Când mintea iese din grijile trupești, vede, în [/COLOR][COLOR=black]măsura în care iese, lucrăturile vrăjmașilor.[/COLOR] [COLOR=black]168.[/COLOR][COLOR=black]Cel purtat de gânduri, e orbit de ele. El vede [/COLOR][COLOR=black]lucrările păcatului, dar pricinile lor nu le poate vedea.[/COLOR] [COLOR=black]169. [/COLOR][COLOR=black]Se poate întâmpla ca unul, împlinind pe față o [/COLOR][COLOR=black]poruncă, să slujească în ascuns patimei si pringânduri [/COLOR][COLOR=black]păcătoase să strice fapta bună.[/COLOR] |
#3
|
||||
|
||||
![]()
[COLOR=black]170.[/COLOR][COLOR=black]Prinzându-te începutul vreunui păcat, nu zice: [/COLOR][COLOR=black]«nu mă va birui pe mine». Căci întrucât ai fost prins, ai si [/COLOR][COLOR=black]fost biruit.[/COLOR]
[COLOR=black]171.[/COLOR][COLOR=black]Tot Ce se naște începe de la ceva mic, si pe [/COLOR][COLOR=black]măsură ce e hrănit creste.[/COLOR] [COLOR=black]172.Mestesugirea păcatului e ca o mreajă bine [/COLOR][COLOR=black]împletită; și cel ce s-a încurcat dintr-o parte, de va fi cu [/COLOR][COLOR=black]nepăsare, va fi prins întreg.[/COLOR] [COLOR=black]173.[/COLOR][COLOR=black]Nu voi să auzi de nenorocirea dușmanilor, căci cei ce ascultă cu plăcere asemenea cuvinte, mănâncă, roadele plănuirii lor.[/COLOR] [COLOR=black]174.[/COLOR][COLOR=black]Nu socoti că orice necaz vine peste oameni din [/COLOR][COLOR=black]pricina păcațelor. pențru că sunt unii bine plăcuți si totuși [/COLOR][COLOR=black]încercați. E drept că s-a scris: «Necuvioșii si nelegiuiții vor fi [/COLOR][COLOR=black]prigoniți». Dar tot așa s-a scris: «Cei ce voiesc să trăiască [/COLOR][COLOR=black]cucernic în Hristos, prigoniți vor fi»(Tim.3,12).[/COLOR] [COLOR=black]173.[/COLOR][COLOR=black]în vreme de. necaz, ia seama la momeala plăcerii. [/COLOR][COLOR=black]Căci întru cât alină năcazul e bine primită.[/COLOR] [COLOR=black]176.[/COLOR][COLOR=black] Unii numesc înțelepți pe cei ce deosebesc lucrurile sensibile. Dar înțelepți sunt cei ce stăpânesc voile lor.[/COLOR] [COLOR=black]177.[/COLOR][COLOR=black]înainte de desrădăcinarea relelor, să nu asculți de [/COLOR][COLOR=black]inima ta; căci cele ce le are puse înăuntru, pe acelea caută să le și sporească.[/COLOR] [COLOR=black]178.[/COLOR][COLOR=black]Precum sunt șerpi ce se întâlnesc în păduri si alții care umblă prin case, așa sunt patimi ce se închipuesc de către [/COLOR][COLOR=black]cuget, și altele care se lucrează cu fapta, măcar că se [/COLOR][COLOR=black]preschimbă unele într-altele.[/COLOR] [COLOR=black]179.[/COLOR][COLOR=black]Când vezi poftele ce zac înăuntru că se mișcă cu [/COLOR][COLOR=black]putere si cheamă mintea ce viețuiește în liniște, la vreo patimă, cunoaște că mintea s-a ocupat mai înainte cu acestea si le-a adus la faptă si le-a așezat în inimă.[/COLOR] [COLOR=black]180.[/COLOR][COLOR=black]Nu se înfiripă nor fără adiere de vânt, si nu se [/COLOR][COLOR=black]naște patimă fără gând.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]181.[/COLOR][COLOR=black]De nu vom mai face voile trupului, cum zice [/COLOR][COLOR=black]Scriptura, ușor vor sfârși în Domnul cele ce zăceau înainte în [/COLOR][COLOR=black]noi.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] 182.[COLOR=black]Idolii consistenți (chipurile) din fața minții sunt [/COLOR][COLOR=black]mai răi si mai puternici. Dar cei gândiți sunt pricinuitorii si [/COLOR][COLOR=black]premergătorii celorlalți.[/COLOR] [COLOR=black]183. [/COLOR][COLOR=black]Este un păcat care stăpânește inima din pricina [/COLOR][COLOR=black]obișnuinței îndelungate; și este un alt păcat care [/COLOR][COLOR=black]ne războiește cugetare prin lucrurile de fiecare zi.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]184. [/COLOR][COLOR=black]Dumnezeu judecă faptele după intențiile lor. Căci, [/COLOR][COLOR=black]zice: «Să-ți dea ție Domnul după inima ta»(Ps.20,5).[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]185. [/COLOR][COLOR=black]Cel ce nu stăruește în cercetarea conștiinței, nu [/COLOR][COLOR=black]vrea să primească nici ostenelile trupești pentru credință.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]186. [/COLOR][COLOR=black]Conștiința e o carte naturală. Cel ce o cetește cu [/COLOR][COLOR=black]fapta, face experiența ajutorului dumnezeiesc.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]187. [/COLOR][COLOR=black]Cel ce nu ia asupra sa de bună voie ostenelile, pentru adevăr, e certat mai aspru de cele fără de voie.[/COLOR] [COLOR=black]188.[/COLOR][COLOR=black] Cel ce a cunoscut voia lui Dumnezeu si o împlinește după putere, prin osteneli mici scapă de cele mari.[/COLOR] [COLOR=black]189. [/COLOR][COLOR=black]Cel ce vrea să biruiască ispitele fără rugăciune si [/COLOR][COLOR=black]răbdare, nu le va depărta de la sine, ci mai tare se va încâlci în [/COLOR][COLOR=black]ele.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]190. [/COLOR][COLOR=black]Domnul e ascuns în poruncile Sale. Și cei ce-L [/COLOR][COLOR=black]caută pe El, îl găsesc pe măsura împlinirii lor.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]191. [/COLOR][COLOR=black]Nu zice: Am împlinit poruncile si n-am aflat pe [/COLOR][COLOR=black]Domnul. Căci ai aflat adeseori cunoștința împreunată cu [/COLOR][COLOR=black]dreptate, cum zice Scriptura. Iar cei ce-L caută pe El cum se [/COLOR][COLOR=black]cuvine, vor afla pace.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]192. [/COLOR][COLOR=black]Pacea este izbăvirea de patimi. Dar ea nu poate fi [/COLOR][COLOR=black]aflată fără lucrarea Duhului Sfânt.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]193. [/COLOR][COLOR=black]Altceva e împlinirea poruncii si altceva e virtutea, [/COLOR][COLOR=black]chiar dacă acestea se prilejuiesc una pe alta.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]194. [/COLOR][COLOR=black]Împlinirea poruncii stă în a împlini ceea ce s-a [/COLOR][COLOR=black]poruncit; iar virtutea, în a plăcea adevărului ceea ce s-a făcut.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]195. [/COLOR][COLOR=black]Precum bogăția văzută este una, dar de multe feluri după chipul agonisirii, așa și virtutea este una, dar are multe moduri de activitate.[/COLOR] [COLOR=black]196. [/COLOR][COLOR=black]Cel ce înșeală pe alții și grăiește cuvinte fără fapte, se îmbogățește din nedreptate si ostenelile lui vor trece în case [/COLOR][COLOR=black]străine, cum scrie Scriptura(Prov.5,10).[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]197. [/COLOR][COLOR=black]Toate se vor supune aurului, zice; iar gândurile [/COLOR][COLOR=black]vor fi cârmuite de harul lui Dumnezeu.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]198.[/COLOR][COLOR=black] Conștiința bună se află prin rugăciune, iar rugăciunea curată prin conștiință. Căci una are trebuință de alta, prin fire. [/COLOR] [COLOR=black]199. [/COLOR][COLOR=black]Iacob a făcut lui Iosif haină pestriță. Iar Domnul [/COLOR][COLOR=black]dăruiește celui blând cunoștința adevărului, precum s-a scris: [/COLOR][COLOR=black]«Domnul va învăța pe cei blânzi căile Sale»(ps.25,9).[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] 200.[COLOR=black]Fă totdeauna binele după putere. Iar în vremea [/COLOR][COLOR=black]lucrului mai mare, nu te întoarce spre cel mai mic. «Căci cel [/COLOR][COLOR=black]ce se întoarce înapoi, zice, nu este vrednic de împărăția [/COLOR][COLOR=black]Cerurilor[/COLOR][COLOR=black]»(Luc.9,62).[/COLOR] |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce parere aveti despre legea privind dispozitivele medicale? | antoniap | Generalitati | 101 | 10.09.2020 12:07:48 |
Politistii romani se sinucid pe capete !!! | guardian knight | Generalitati | 65 | 28.06.2014 23:34:11 |
Traire duhovniceasca vs citirea cartilor | Daniel777 | Spiritualitatea ortodoxa | 21 | 13.01.2011 20:18:48 |
Imaturitate duhovniceasca | OvidiuO | Generalitati | 6 | 13.05.2009 11:07:24 |
Viata duhovniceasca | Gabri | Generalitati | 23 | 14.08.2008 15:28:10 |
|