![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#31
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#32
|
|||
|
|||
![]()
Un ratacitor este un om care nu are ceva stabil in aceasta viata,ci rataceste printre ispite .Este o umilinta,care vrea sa arate nestatornicia vietii si zadarnicia placerilor lumesti!eu nu m-am aparat pe mine ci pe cineva care terminat un seminar teologic terminat si care (iti spun eu,fara sa-l cunosc)are sigur un atestat de preot cu studii medii!:deci poate oricand(daca este nevoie) sa fie hirotonit!
...este acela careia ii dadeai lectii de morala crestina!Nu pe mine m-am aparat! Oare nu ai inteles asta?L-am aparat pe Valentin,care (repet)sigur are un atestat de preot in buzunar si cred ca luat cu 10!
__________________
Binecuvinteaza suflete al meu pe Domnul! |
#33
|
|||
|
|||
![]()
Mai frate eu nu cred ca dupa cum spunea si parintele Sofronie Saharov ca un doctorat in teologie are vreo valoare.
Asemenea nu are valoare nici sa fi absolvit cineva seminarul. Una e sa vorbesti despre Duhul Sfant mai mult din auzite cum se face de majoritatea si de mine si alta e sa vorbesti dupa ce L-ai cunoscut pe Dansul personal asa cum face de exemplu Sfantul Vasile cel Mare. Iar noi pentru ca prea putin L-am cunoscut pe Duhul Sfant trebuie sa ascultam si sa spunem despre Dansul ce ne invata cei ce Il cunosc. Daca o sa citesti mata "Despre Duhul Sfant" al Sfantului Vasile cel Mare o sa vezi ca se zice acolo clar si lamurit ca Duhul Sfant este o persoana,ca este Dumnezeu fara inceput impreuna cu Tatal si cu Fiul. Daca o sa citesti din Dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul o sa vezi iar ca Duhul este de sine miscator,viu,activ,liber etc. Normal ca Duhul Sfant,Fiul si Tatal au aceeasi voie. Deci Duhul Sfant a vrut sa vina sa se pogoare peste Sfintii Apostoli. Asadar nu poti sa hulesti pe Duhul Sfant considerandu-l actiune si nepersonal ca sa zici ca te faci partas Lui. |
#34
|
|||
|
|||
![]() Citat:
inca mai astept raspuns la aceasta intrebare...daca exista binevoitori. ![]() via nu este tot una cu lumea. ![]() si nici in textul original, din Sf Scriptura, nu scrie "lumea". "Dumnezeul puterilor, intoarce-Te dar, cauta din cer si vezi si cerceteaza via aceasta, si o desavarseste pe ea, pe care a sadit-o dreapta Ta, si pe fiul omului pe care l-ai intarit tie." (Ps 79) in Sf Scriptura se vorbeste frecvent de vie si se face clar diferenta dintre vie si restul lumii.. am sa caut sa va dau trimiteri exacte ca sa intelegeti, dar inca mai astept si eu un raspuns... haideti... :) .. un cuvant trebuie sa urmariti.. :) |
#35
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#36
|
|||
|
|||
![]()
Oricum respectiva modificare este numai ca propunere.
Eu sper sa nu se adopte ca obligatorie. |
#37
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#38
|
|||
|
|||
![]()
Dom-le eu inteleg ca PS Ciprian intelege corect.
Dar sensul primar al cuvantului din DEX e altul. |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Acum scuza-ma, daca nici parintele Ica nu a tradus corect, daca si sensurile din Dex sunt altele, pentru mine poate sa insemne rea vointa din partea ta sau chiar o o incapatanare. In orice caz m-am straduit sa argumentez nu sa-mi dau cu parerea. Doamne ajuta.
|
#40
|
|||
|
|||
![]()
COMUNIÚNE, comuniuni, s.f. 1. Legătură puternică, unire strânsă. 2. (Bis.) Împărtășanie, euharistie. [Pr.: -ni-u-] – Din fr. communion, lat. communio, -onis.
PĂRTĂȘÍE s. v. avantajare, favorizare, patimă, părtinire, protejare, subiectivism. PĂRTÁȘ, -Ă, părtași, -e, s.m. și f. 1. Persoană care participă (împreună cu altele) la o activitate, care ia parte la o acțiune; participant; spec. complice. ♦ (Rar) Partizan, adept. ♦ Persoană căreia cineva îi încredințează gândurile, planurile, sentimentele sale intime; confident. 2. Persoană care se bucură (împreună cu altele) sau beneficiază de un bun spiritual ori care împărtășește (cu altele) un necaz, o nenorocire. 3. Persoană care primește o parte dintr-un bun material sau care stăpânește ori folosește un bun material împreună cu o altă persoană. – Parte + suf. -aș Cuvantul partasia nu am reusit sa il gasesc in DEX. Mi se pare mie sau nu prea sunt aceleasi sensuri la comuniune si partasie? Deci impartasirea era un termen extrem de bun si de corect. Mata mai frate ai postat acolo sensul cuvantului partas. Nu se poate zice ca toti participa la Duhul Sfant ca bun spiritual ca Duhul Sfant e persoana , liber,activ,de sine miscator etc. (cititi la dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul). Corect este ca Duhul Sfant se impartaseste ca asa zice in crestin-ortodoxie ca Dumnezeu se reveleaza fiecaruia dupa cat poate sa il cunoasca iar nu caci credinciosul prin propriul efort cunoaste pe Dumnezeu care este inactiv si se lasa cunoscut dupa cat poate fiecare ca in hinduism. De aici era si "impartasirea Duhului Sfant". Partasie da un inteles gresit ca am intelege ca noi prin propriile puteri ne indreptam spre cunoasterea Duhului Sfant pe cand nu e asa El ni se reveleaza noua pe cat ne e cu putinta sa-l cunoastem. De aceea il rugam pe Duhul Sfant la rugaciunea "Imparate Ceresc": "vino si te salasluieste intru noi". |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Candelabrul ciudat in catedrala patriahala din Bucuresti | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 71 | 20.02.2011 13:25:15 |
Sarbatorea Sfintei Parascheva-2010 la Catedrala Mitropolitana din Iasi | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 2 | 11.10.2010 12:22:38 |
Ingerul pazitor in timpul Sfintei Liturghii | giovaninnaa | Sfanta Liturghie | 6 | 11.09.2009 13:52:27 |
istoria Sfintei Liturghii | catalinabalhui | Sfanta Liturghie | 2 | 23.04.2009 00:12:33 |
|