![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Mai frate Romeo da stai asa ca vorbesti cam in general.
Adica la ce te referi spunand ecumenism? Ca nu esti specific deloc. Daca te referi la relatiile BOR cu alte biserici crestine apoi BOR nu vrea deloc sa se uneasca cu celalte biserici fortat si numai pe baze strict administrative. Iar despre bunele relatii din Bisericile Ortodoxe ,musulmani si evrei care nu pot fi considerati pagani asta e ceva care a poruncit-o Domnul nostru Iisus Hristos care a zis "sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti". Si parintele Arsenie Papacioc citea rugaciuni la musulmani daca veneau sa i-o ceara. Nu zice nimeni ca trebuie sa schimbi religia crestina dar nici nu ai voie sa faci cuiva ceva rau pentru ca nu crede in Domnul nostru Iisus Hristos. Domnul nostru Iisus Hristos e atotputernic si nu are nevoie de noi sa il aparam. Ecumenismul este propovaduirea dreptei-credinte de catre BOR care are aceasta datorie. Normal ca daca te duci si le zici acelora ca sunt eretici nu o sa te asculte ca Dumnezeu oare de ce nu le propovaduieste Dansul personal dogmele? Pai ca nu ar putea sa le primeasca si atunci mai degraba s-ar osandi. Iar in legatura cu ecumenism , parintele Sofian Boghiu zice in interviul de aici: http://video.crestinortodox.ro/Predi...-20001327.html Ca toata lumea crestina de pe glob serbeaza nasterea Domnului pe 25 decembrie. Dom-le daca parintele Sofian i-a numit si pe catolici si pe protestanti si pe neo-protestanti crestini , la fel parintele Cleopa ce argumente se mai gasesc? Ca nu sunt crestini-ortodocsi asta asa e dar sa fim seriosi parca ce Dumnezeu nu stie ca in acea religie s-au nascut? Dupa Sfantul Grigorie Palama care zice caci credinta intr-un Dumnezeu personal este mai mare decat ratiunea si este lucrare a Duhului Sfant in om , nu inseamna oare caci toti acesti crestini chiar daca cu unele greseli,care marturisesc dogma Sfintei Treimi,se impartasesc si ei de Duhul Sfant? "[COLOR=black]3[/COLOR]. De aceea, vă fac cunoscut că precum [COLOR=black]nimeni[/COLOR], grăind în Duhul lui Dumnezeu, [COLOR=black]nu[/COLOR] zice: Anatema fie [COLOR=black]Iisus[/COLOR]! - tot așa [COLOR=black]nimeni nu poate[/COLOR] să zică: [COLOR=black]Domn este Iisus[/COLOR], - decât în Duhul Sfânt. " (Epistola intai catre corinteni a Sfantului Apostol Pavel,capitolul 12) Normal crestinii ortodocsi trebuie sa isi tina religia care au primit-o. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Frate Mihai,
Ca sa nu fie nicio neintelegere, am definit pe acest topic ecumenismul exact asa cum l-au definit protestantii, cei care au avut pentru intaia oara ideea unirii tuturor religiilor pe baze strict administrative. Iar astazi, inclusiv catolicii doresc o astfel de unire, in special cu ortodocsii...nu o unire bazata pe adevar si dragoste, ci una strict administrativa in urma careia noi, ortodocsii, sa devenim subalternii "sfantului parinte" de la Vatican, intaiul eretic al planetei, care in mod constient si-a asumat pe langa Filioque si doctrina primatului papal si a infailibilitatii papei pe probleme de religie. Adica...nu Dumnezeu este infailibil, ci si papa, el, o creatura pacatoasa intre atatea altele, care se considera perfect. Si se stie ce prevede Canonul 45 al Sfintilor Apostoli despre ierarhii care se roaga impreuna cu ereticii, caterisirea acelora. Intelesul ecumenismului in secolele XX si XXI a devenit unul eronat, avand la baza precepte protestante si in general, cacodoxe. Romeo |
#3
|
|||
|
|||
![]()
parintzii noshtrii duhovniceshti shi trupeshti au zis ca :
"panecumenismul este erezia tuturor ereziilor" par pr Arsenie Boca (trambitza nr3) zicea ca "numai putregaiul cade din Biserica Creshtin Ortodoxa" parintele Cleopa care s-a dus la Domnul spunea ca "eu sunt Moshul Putregaiul manca-v-ar Raiul" (trambitza nr6) sfanta Verginica spunea ca la Vulcana Bai este cel rau shi oricine e liber sa aleaga Cetatea Noului Ierusalim a LUI DUMNEZEU sau CIE-Vulcana Bai, deci e liber subliniez, liber sa aleaga, cand trece prin acele locuri BOR practica dupa cum a fost invatzatura sfantului shi Preafericitului patriarh Teoctist, Ecumenismul Activ... bazat pe cele 7 sinoade Ecumenice din proorocii am aflat ca o sa urmeze o adunare ecumenica ce vor stabili nishte talharii, nu shtiu ce sinod va fi acela shi la care se refera, daca a fost sau daca va fi, eu nu shtiu, dar parca asha am citit. ce m-am gandit citind in ziar o parte infima din viatza sf Vasile Cel Mare, poi asha cum a pastrat el credintza shi cum a aplicat catre oameni indiferent de religia shi rasa lor, poi asha se poate face ecumenism activ doar asha daca urmam pe marele sfant, doar asha cum s-a comportat el shi cum a lucrat el pt Hristos,.... dar trebuie avut in vedere ca nu mai suntem in vremurile acelea shi ca mai sunt shi altzi mari sfintzi shi ca Hristos-Duhul ne cheama la pastrarea credintzelor noastre stramosheshti de dinainte de fiara roshie... eu banui ca noi suntem mai rau ca shi celelalte culte, chiar daca in bisericile nostre este Harul lucrator, deci suntem indemnatzti de catre sf Ap Andrei "pocainti-va pentruca s-a apropiat Imparatzia Cerurilor", iar sf Lavrentzie de Cernigov, Al Domnului care ne Cerne pentru ca sa lamureasca aurul shi sa-l probeze in foc lamurit spune ca sa nu intram in bisericile unde s-a intronat satana dupa ce acestea au fost renovate pe la fatzadele interioare shi aurite pe la cupole shi clopotnitze, caci nu au Harul, se aduce in ele jertfe sangeroase shi sunt o sinagoga a satanei, ceva de genul asta, shi ne mai sfatuieshte sa fugim, sa nu privim la fatza spurcata a satanei ce se va arata printre shtiri la rubrica noutatzi, shi sa nu semnam cand vor veni asha ca pentru un recensamant pentru intronarea satanei, antichrist in care a crescut in chip de om satana shi a trimis echipa de scamatori ca umbland din casa in casa sa ne inchinam pentru bunastarea familiei, pentru sotzie sau copii, iar Domnul zice sa nu venim la El cu semnul lui antichrist, ca nu avem ce cauta cu semnul lui la el, cu pecetluirile lui, && ori 666 ori cineshtie ce alte semne cum spun parintzii Aghioratzi cu codul de bare nociv ala cu 6 dungi mari ||..(codificare)..||..(codificare)..|| shi am impresia ca te taie in doua dracul in locul Domnului ca eshti sluga necredincioasa shi nu veghezi caci asta este o codificare rautacioasa shi nu se justifica alegerea cifrei 6 ca delimitatori decat daca a fost ales asha cu reacredintza cu reaintentzie shi nici sa primim cipul adica transponderul in cartzile de identitate sau alte acte ca cineshtie in ce scopuri e folosit shi ce date contzeine sau cum este marcat, inca nu shtiu ce este nociv la transponder... iar sf Efrem Sirul spunea ca dupa o indelungata postire va veni shi te va insemna pe mana dreapta sau pe frunte, deci sa nu-l primeshti, ca va fi ca sa nu-tzi mai potzi face cruce shi sa nu te mai potzi pecetlui in numele Domnului ci sa fie evident ca te pecetluieshti in dracie.... nici pe tampla sa nu primitzi shi nici pe suflet. dar fiecare e liber shi foarte liber shi ultra foarte liber sa-shi aleaga asha cum doreshte, dar ne spune Domnul ca daca vine echipa de scamatori care vor invia pana shi pe mortzi shi vor face minuni mari pana acolo incat sa se coboare foc din cer in fatza oamenilor shi din uscaturi lucruri shi alimente proaspete shi daca te-ai inchinat, atunci adio... iar in apocalipsa spune ca vei suferi in fatza sfintzilor ingeri multa vreme.... dar in timpurile antichristului vor veni cei doi finici, maslini, Ilie shi Enoh shi vor invatza pe oameni sa nu credem in antichrist, shi sa nu cautam la fatza lui marshava... shi dintre evrei shi iudei se vor intoarce la Dumnezeu cel Adevarat, shi iudeii, dintre ei vor pastra ascultarea cea dreapta shi nu i se vor inchina antichristului... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Canonul 45 se refera la cei care nu cred in domnul nostru Iisus Hristos ca Dumnezeu intrupat.
Adica nu inteleg nu ai voie sa spui "Tatal nostru" impreuna cu un catolic sau prostestant sau miafizit? Normal nu ai voie sa iei Sfanta Impartasanie decat de la crestini ortodocsi,la fel anafura,aghiasma. Iar dupa cum a hotarat Sfantul Sinod nu ai voie sa faci slujbe nici macar de sfintire (ierurugii) impreuna cu ne-crestin-ortodocsi. Iar rugaciuni de astea cum se fac acum la saptamana de unitate nu e erezie. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce sunt fiecare dintre cei mentionati eretici? 1. Catolicii cel putin pentru dogma lor Filioque hulitoare la adresa Uneia dintre Persoanele Sfintei Treimi (Duhul Sfant); 2. Protestantii pentru eliminarea a 5 dintre cele sapte Sfinte Taine ale Bisericii, pentru nerecunoasterea icoanelor, ba pentru unii chiar contestarea semnului Sfintei Cruci, hulirea Prea Sfintei Nascatoare de Dumnezeu si Pururea Fecioarei Maria; 3. Monofizitismul și ramurile lui sunt o ereticească socotință nerecunoscand în Domnul Iisus Hristos deopotrivă firea dumnezeiască și cea omenească. Istoric vorbind, rădăcina ereziei monofizite se trage din învățăturile ereticului Nestorie, patriarh al Constantinopolului între anii 428 -431, care învăța că firile - cea dumnezeiască și cea omenească - ale lui Hristos sunt total separate și că Fecioara Maria nu este Născătoare de Dumnezeu ci de om, învățătură anatemizată de Soborul Sfinților Părinți la cel de al treilea Sobor al Bisericii Ortodoxe ținut la Efes în anul 431. Iata acum si un scurt istoric al ecumenismului contemporan de origine protestanta, deci eretica, preluat de la adresa http://www.sihastru.net/mirem/ceor/istorie_cucos.html Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
[continuarea postului precedent]
Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
[SIZE=3]Cel dintâi adaos este greșeala ce-au făcut [latinii] la Sfântul Simbol al credinței pentru care Părinții au întărit ca nimic să nu se adauge nici să se scoată. Și pe lângă acestea multe altele, depărtându-se de obiceiul cel vechi al[/SIZE]
[SIZE=3]Bisericii au născocit de la dânșii, și cu un cuvânt mai toate ale Bisericii, căci latinii aduc la jertfire și azimă în-tocmai cu obiceiul iudeilor, dezleagă posturile cele date de Apostoli și de Părinți, adică miercurea, vinerea, cele două zile dintâi ale Sfintelor Păresimi, și celelalte posturi date, care dezlegare e cu totul împotriva obiceiului creștinilor și datelor Sfinților noștri Părinți. Pentru aceste posturi și canonul cel Apostolesc poruncește și toată ceata Sfinților au învățat și au păzit. Ei postesc în toate sâmbetele, ceea ce este afară din canonul cel Apostolesc și peste așezământul Părinților, căci numai într-o sâmbătă zic ei că se cuvine a posti, iar nu într-alta, fiindcă[/SIZE] [SIZE=3]sâmbăta e mulțumirea Facerii, precum duminica e a Învierii, și închipuire fiind cu adevărat înaintea Învierii, pentru că Mântuitorul cu dumnezeiescul suflet mergând în iad a dăruit slobozirea și Învierea de care încredințată fiind Biserica, în fiecare sâmbătă face cele ce sunt pentru cei ce au adormit întru credință. Și nunțile lor le fac iarăși fără de lege.[/SIZE] [SIZE=3]Și liturghia o fac acești catolici cu totul schimbată și afară din rânduială; întâi că o fac cu azimă ca și evreii care aduceau și prăznuiau cu azimi, pe când nouă toate ni s-au înnoit. Nouă ni s-au dat a adu-ce pâine desăvârșită, de vreme ce și pâinea vieții Cuvântul lui Dumnezeu desăvârșit S-a dat nouă, unindu-se frământăturii noastre, fiind Dumnezeu desăvârșit și făcându-Se om desăvârșit, pentru ace-ea Mântuitorul a asemănat împărăția și socotința întrupării cu aluatul zicând: „Asemenea este împă-răția cerurilor aluatului”, și celelalte. Apoi nici dimpreună nu slujesc liturghia catolicii, nici dintr-același pahar și aceeași pâine cuminică pe mirean, precum face Biserica noastră, ci cu alt obicei. Nici Botezul nu-l fac în trei afundături, ci prin turnare și fără de mir, nici cuminecare nu dau pruncilor celor botezați, nici la alții până ce nu ajung înaintați în vârstă; și cei mai mulți copii ai lor sunt nemiruiți, și mare parte din ei murind, rămân neîmpărtășiți cu Sfintele Taine, pentru că nu pot vorbi. Nici nu fac hirotonia episcopilor lor la jertfelnic prin punerea mâinilor, după vechea rânduială de mai întâi a lui Hristos Dumnezeului nostru și Apostolilor Lui, care ridicându-Și mâinile i-a blagoslovit pe ei și Duhul cel Sfânt pe capetele Apostolilor a șezut; și prin punerea mâinilor arhiereului Lui (zice Pavel) iar nu prin mir și prin ungere.[/SIZE] [SIZE=3]Și lui Timotei zice: „Nu fi neîngrijit de darul care ți s-a datție prin punerea mâinilor mele”. Cei șapte diaconi și Varnava, șiînsuși Pavel și toți punere de mâini au primit.Chiar vorba hirotonie însemnează punere de mâini. La eihirotonia nu se face de mai mulți episcopi, nici prin punereaEvangheliei deschisă, precum înva-ță marele Dionisie, ci unsingur episcop dintr-înșii de multe ori hirotonisește episcopi,și cu ungere de mir, afară din rânduiala Apostolilor mai alesdupă legea veche. Însuși de s-ar afla față de mai mulți episcopeei nu slujesc împreună cu cel mai mare, căci nu poate și deaceea ei nu slujesc împreună nici hirotonisesc împreună pe cel[/SIZE] [SIZE=3]ce se hirotonisește, nici nu e cu putință să slujească împreună unii cu alții, căci nu le e cu putință a frânge azima cea sfințită și a da mulțimii precum a dat-o Mântuitorul sfințind, frângând și dând ucenicilor… Astfel toate le-au făcut mai izvodite șiafară din rânduiala Mântuitorului nostru, a Apostolilor și aucenicilor Sfinților Parinți.[/SIZE] [SIZE=3]Chipul călugărilor unul fiind, aceștia în multe părți le-au împărțit și multe feluri de chipuri călugărești au făcut, pe care nimeni din Părinți n-au așezat, căci toți zic că chipul călugăresc numai unul este ca și Botezul, pentru care și dumnezeiescul Dionisie învață, și deși numim noi chipul cel mare și chipul cel mic, cu aceasta nu zicem că sunt două, ci unul și același, cel mare și desăvârșit, iar acela pe care îi numesc mic, nu e altul decât arvuna celui mare, începătura aceluia și înainte închipuire, și pentru neputință mai pe urmă s-a socotit de unii din Pă-rinți ca o arvună ce se dă celui mai mare, și mai pe urmă după vreme sfârșindu-se în acel dat unic chip al călu-găriei. Aceștia ca și Origen aducând un purgatoriu (curățitor) dogmaticesc a fi sfârșit muncilor mai înainte de munca aceea întru care se zic a intra cei ce au făcut păcate, spre a-și plăti judecata lor până la ziua de apoi, care nici unul din Sfinți Părinți n-au rânduit aceasta. Aceasta este împotrivitoare și cuvintelor Domnului, care a zis a fi muncă veșnică și viață veșnică, schimbă și cuvintele dumnezeiescului Pavel care a zis pentru Sfinții cei ce s-au săvârșit în credință: „Însă a nu luapentru noi făgăduința, pentru ca nu fără noi (zice) să ia săvârșirea devreme ce și atunci va fi cea desăvârșit înviind noi, luându-și fiecaretrupul cu care a făcut bunătă-țile ori păcatele după faptele lui”.[/SIZE] [SIZE=3]Clericul: Părinte! Cum aceștia pe dânșii mărindu-se se laudă zicând, cum că papa al lor este întâiul celorlalți și că numai el este întâiul și toate cele de la dânsul trebuiesc a fi primite ca și de la însuși prea învățatul Petru; și cum că sobornicească este numai biserica lor, ca ceea ce este întâia celorlalte, și pentru aceia numai pe ei singuri se numesc laudă?[/SIZE] [SIZE=3]Arhiereul: A se lăuda, a se făli și a se înălța, este precum s-a zis patima trufiei, drept aceea, pentru aceasta mai cu seamă aceștia smeriți și sfărmați sunt cu viață și cu credință, căci Domnul stă împotriva trufașilor, precum zice David. Însă, întru ceea ce însuți întrebi, mulți dintr-ai noștri și buni și făcători de bunătăți și înalți cu cuvin-tele și îngerești cu mintea, dintre care este și fericitul Nil al Salunului, adevărat și drept au învățat; și mai înainte de dânsul marele între arhierei și făcătorul de minuni Grigorie, care a rușinat și stricat înșelăciunea păgânului Varlaam și a lui Achindin, și împreună cu dânsul și alți mulți din cei aleși de Dumnezeu au scris dumnezeiește după cum se cade pentru izvodirile aduse de catolici în dogme și în Preasfântul Simbol despre care cu trufie[/SIZE] [SIZE=3]grăiesc […][/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3][continuare in postul urmator][/SIZE] |
#8
|
|||
|
|||
![]()
[SIZE=3][continuarea postului precedent][/SIZE]
[SIZE=3]Ca să dăm însă aici și puțină știință, cât ne este cu putință, din zilele sfinților, latinii zic că Papa de la Roma este cel dintâi (aceasta nu e de mare însemnătate, nici nu adduce mare vătămare Bisericii), numai arată-l pe dânsul că este în credința lui Petru și fie cel dintâi vârf și cap tuturor și arhiereu și mai mare, căci aceasta este scris pentru patriarhii Romei cei după vremi și scaunul acesta este Apostolesc. Arhiereul care stă pe scaunul acesta ținând dreapta slăvitoare credință, se numește Diodoh lui Petru, și nimeni din cei ce cred și grăiesc drept, la aceasta nu vor grăi împotrivă. Al Doilea Sobor care a dat întocmai cinstea Țarigrădeanului, zice curat, că al Romei să fie cel dintâi, iar al Țarigradului, întocmai ca al Romei putând fi, să fie însă al doilea, și Soborul al Patru-lea al celor 630 a așezat același Canon pentru cinstea Romanului și Țarigrădeanului. Pe însuși Leon (care a scris cartea Soborului). Părinții Soborului îl numesc Apostolesc și că cuvintele lui să fie primite ca ale lui Petru, și cartea lui o au numit chipul dreptei slăvitoare credințe. Asemenea și al șaselea și al șaptelea, și celelalte soboare numesc Apostolesc scaunul acesta și noi nu stricăm hotărârile Părinților. Să fie dar papa al dreptei slăvitoare credințe lui Silvestru, lui Agaton, lui Leon, lui Livesie, lui Martin, lui Grigorie Diodohul, care sunt ai Romei, și atunci îl vom numi pe dânsul Apostolesc și întâiul altor arhierei și ne vom pleca lui nu numai ca înaintea lui Petru, dar chiar ca înaintea Mântuitorului. Iar de nu este cu credința următor Sfințiloracelora, nici scaunu-lui nu este Diodoh, și nu numai că nueste Apostolesc, întâiul Părinte, dar dimpotrivă este pierzătorși luptător Apostolilor.[/SIZE] [Dupa lucrarea ieromonahului Visarion Moldoveanu, "Ereziile Apusului", volumul I] Doamne, ajuta-ne si ai mila de noi, pacatosii! Romeo |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Poi iata cum a fost pus sf Ap Petru mai mare peste Apostoli:
cand s-a aratat Domnul a treia oara, (deci dupa reinvestirea lui sf Petru ca Apostol) nu au plecat sa pescuiasca apostolii sub comanda lui Petru, ascultand de el? toata noaptea au pescuit shi n-au prins NIMIC apoi spre Dimineazta li s-a aratat Cineva care le-a zis: "Fiilor aruncatzi mreaja la dreapta corabiei shi vetzi afla" shi au prins mult peshte, shi atunci au recunoscut ca Domnul este cel care le-a vorbit shi sf Petru shi-a luat haina shi s-a aruncat in mare shi a inotat degraba spre Domnul shi au gasit pe tzarm peshti pushi pe jaratic... deci cum atuncea este sf Petru Maimarele lor? doar iubindu-L shi ascultandu-L pe Hristos, caci altfel nu vor prinde nimic, asha cum au prins catolicii doar pui de naparca shi de vipere prin ierarhiile lor panecumenice... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
[COLOR=black]OMUL SI DUMNEZEU-OMUL[/COLOR]
[COLOR=black]de Sfantul Iustin Popovici[/COLOR] [COLOR=black]Fara Dumnezeul-om si în afara Dumnezeului-om, [/COLOR] [COLOR=black]omul se afla totdeauna în primejdia de a deveni [/COLOR] [COLOR=black]asemanator cu diavolul, fiindca pacatul e totodata [/COLOR] [COLOR=black]si putere si chip al diavolului. Robindu-se pacatului în afara [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeului-om, omul devine de buna voie asemanator [/COLOR] [COLOR=black]diavolului, se împropriaza diavolului: „Cel ce savârseste pacatul, [/COLOR] [COLOR=black]de la diavolul este” (I Ioan 3, 8). Nu trebuie sa ne scape din [/COLOR] [COLOR=black]vedere ca scopul principal al diavolului este acela de a-l lipsi [/COLOR] [COLOR=black]pe om de asemanarea cu Dumnezeu, de a-l dez-divino-[/COLOR] [COLOR=black]umaniza, de a-l dezlipi de Dumnezeu, si în felul acesta de a-l [/COLOR] [COLOR=black]transforma într-o fiinta asemanatoare cu el. Antropocentrismul [/COLOR] [COLOR=black]umanist e în esenta diavolocentrism, fiindca atât unul cât si [/COLOR] [COLOR=black]celalalt nu vor decât un singur lucru: sa fie doar în sine si [/COLOR] [COLOR=black]pentru sine. În felul acesta, însa, ele stramuta de fapt pe [/COLOR] [COLOR=black]oameni în împaratia „mortii celei de a doua”, unde nu este [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeu, nici ceva din cele ale lui Dumnezeu (Apoc. 21, 8; [/COLOR] [COLOR=black]20, 14). [/COLOR] [COLOR=black]Toate umanismele europene, de la cel mai primitiv pâna [/COLOR] [COLOR=black]la cel mai subtil, de la cel fetisist pâna la cel papal, se [/COLOR] [COLOR=black]întemeiaza pe credinta în om, asa cum este el în datul lui [/COLOR] [COLOR=black]psihofizic si istoricitatea lui psihofizica. În fapt, toata esenta [/COLOR] [COLOR=black]* Capitol preluat din „Biserica Ortodoxa si ecumenismul”, Ed. Orthodox Kypseli, [/COLOR] [COLOR=black]Tesalonic, 1974. [/COLOR] [COLOR=black]oricarui umanism este omul - homo. Redus la ontologia sa, [/COLOR] [COLOR=black]oricare umanism nu este altceva decât „hominism” (homo-[/COLOR] [COLOR=black]hominis). Omul este cea mai înalta valoare – valoarea totala, [/COLOR] [COLOR=black]omul este criteriul cel mai înalt – criteriul total: „omul este [/COLOR] [COLOR=black]masura tuturor fiintelor si lucrurilor”. Aceasta este „in nuce”, [/COLOR] [COLOR=black]orice umanism, orice hominism. Asadar, toate umanismele, [/COLOR] [COLOR=black]toate hominismele sunt în ultima analiza, de origine idolatra, [/COLOR] [COLOR=black]politeista. Toate umanismele europene, de la cele [/COLOR] [COLOR=black]prerenascentiste, cele renascentiste si mai departe, cele [/COLOR] [COLOR=black]protestante, filozofice, religioase, sociale, stiintifice, culturale, [/COLOR] [COLOR=black]politice au urmarit si urmaresc neîntrerupt, cu stiinta sau fara [/COLOR] [COLOR=black]stiinta, un singur lucru: sa înlocuiasca credinta în Dumnezeul-[/COLOR] [COLOR=black]om cu credinta în om, sa înlocuiasca Evanghelia Dumnezeului-[/COLOR] [COLOR=black]om cu evanghelia dupa om, filozofia dupa Dumnezeul-om cu [/COLOR] [COLOR=black]filozofia cea dupa om, cultura dupa Dumnezeul-om cu cultura [/COLOR] [COLOR=black]cea dupa om, într-un cuvânt, sa înlocuiasca viata dupa [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeul-om cu viata cea dupa om. [/COLOR] [COLOR=black]Si asa a fost timp de veacuri, pâna când în veacul trecut [/COLOR] în[COLOR=black] anul 1870, la Primul Conciliu de la Vatican, toate acestea s-[/COLOR] [COLOR=black]au contopit în dogma infailibilitatii papei. De atunci aceasta a [/COLOR] [COLOR=black]devenit dogma centrala a papismului. De aceea în zilele [/COLOR] [COLOR=black]noastre la Al Doilea Conciliu de la Vatican s-a tratat si aparat [/COLOR] [COLOR=black]atât de staruitor si de abil intangibilitatea si imuabilitatea [/COLOR] [COLOR=black]acestei dogme. Dogma aceasta are o însemn atate cât se poate [/COLOR] [COLOR=black]de epocala pentru întreaga soarta a Europei, mai ales pentru [/COLOR] [COLOR=black]apocalipsa ei, în care deja a pasit. Prin dogma aceasta toate [/COLOR] [COLOR=black]umanismele europene si-au atins idealul si idolul: omul a fost [/COLOR] [COLOR=black]declarat divinitate suprema, divinitate universala. Panteonul [/COLOR] [COLOR=black]european umanist si-a dobândit Zeusul sau. [/COLOR] [COLOR=black]Sinceritatea e limba Adevarului: dogma infailibilitatii [/COLOR] [COLOR=black]papei din secolul al XIX-lea, respectiv a omului, nu este altceva [/COLOR] [COLOR=black]decât renasterea pagânismului si a politeismului, renasterea [/COLOR] [COLOR=black]axiologiei si criteriologiei idolatre. „Horribile dictu”, dar si [/COLOR] [COLOR=black]urmatorul lucru trebuie spus: prin dogma infailibilitatii papei [/COLOR] [COLOR=black]a fost ridicat la rangul de dogma umanismul închinator la [/COLOR] [COLOR=black]idoli, si în primul rând cel elin. A fost ridicat la rangul de [/COLOR] [COLOR=black]dogma valoarea universala, a fost ridicata la rangul de dogma [/COLOR] [COLOR=black]criteriul universal al culturii, civilizatiei, poeziei, filozofiei, [/COLOR] [COLOR=black]artei, politicii si stiintei eline. Si toate acestea ce sunt? [/COLOR] [COLOR=black]Pagânatate ridicata la rangul de dogma. În felul acesta a ajuns [/COLOR] [COLOR=black]sa fie dogma autarhia omului european, dupa care timp de [/COLOR] [COLOR=black]veacuri au nazuit cu înfocare toate umanismele europene. [/COLOR] Romeo [continuare in postul urmator] |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Erezia catolica cu privire la nasterea din Dumnezeu | tikkun_olam | Biserica Romano-Catolica | 37 | 20.07.2013 13:29:23 |
eretic predicand erezia in biserica ortodoxa | emanuel2007 | Stiri, actualitati, anunturi | 144 | 02.01.2012 18:33:56 |
Unde se termina Dragostea de aproapele si incepe Lupta cu erezia??? | Remus | Generalitati | 25 | 04.03.2010 10:45:27 |
Adunarea ecumenica de la Sibiu si erezia ariana | mihailt | Despre Biserica Ortodoxa in general | 10 | 03.09.2008 08:45:41 |
|