Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.01.2009, 00:37:39
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Mai frate Romeo da stai asa ca vorbesti cam in general.
Adica la ce te referi spunand ecumenism?
Ca nu esti specific deloc.
Daca te referi la relatiile BOR cu alte biserici crestine apoi BOR nu vrea deloc sa se uneasca cu celalte biserici fortat si numai pe baze strict administrative.
Iar despre bunele relatii din Bisericile Ortodoxe ,musulmani si evrei care nu pot fi considerati pagani asta e ceva care a poruncit-o Domnul nostru Iisus Hristos care a zis "sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti".
Si parintele Arsenie Papacioc citea rugaciuni la musulmani daca veneau sa i-o ceara.
Nu zice nimeni ca trebuie sa schimbi religia crestina dar nici nu ai voie sa faci cuiva ceva rau pentru ca nu crede in Domnul nostru Iisus Hristos.
Domnul nostru Iisus Hristos e atotputernic si nu are nevoie de noi sa il aparam.

Ecumenismul este propovaduirea dreptei-credinte de catre BOR care are aceasta datorie.
Normal ca daca te duci si le zici acelora ca sunt eretici nu o sa te asculte ca Dumnezeu oare de ce nu le propovaduieste Dansul personal dogmele?
Pai ca nu ar putea sa le primeasca si atunci mai degraba s-ar osandi.
Iar in legatura cu ecumenism , parintele Sofian Boghiu zice in interviul de aici:
http://video.crestinortodox.ro/Predi...-20001327.html
Ca toata lumea crestina de pe glob serbeaza nasterea Domnului pe 25 decembrie.
Dom-le daca parintele Sofian i-a numit si pe catolici si pe protestanti si pe neo-protestanti crestini , la fel parintele Cleopa ce argumente se mai gasesc?

Ca nu sunt crestini-ortodocsi asta asa e dar sa fim seriosi parca ce Dumnezeu nu stie ca in acea religie s-au nascut?

Dupa Sfantul Grigorie Palama care zice caci credinta intr-un Dumnezeu personal este mai mare decat ratiunea si este lucrare a Duhului Sfant in om , nu inseamna oare caci toti acesti crestini chiar daca cu unele greseli,care marturisesc dogma Sfintei Treimi,se impartasesc si ei de Duhul Sfant?
"[COLOR=black]3[/COLOR]. De aceea, vă fac cunoscut că precum [COLOR=black]nimeni[/COLOR], grăind în Duhul lui Dumnezeu, [COLOR=black]nu[/COLOR] zice: Anatema fie [COLOR=black]Iisus[/COLOR]! - tot așa [COLOR=black]nimeni nu poate[/COLOR] să zică: [COLOR=black]Domn este Iisus[/COLOR], - decât în Duhul Sfânt. "
(Epistola intai catre corinteni a Sfantului Apostol Pavel,capitolul 12)
Normal crestinii ortodocsi trebuie sa isi tina religia care au primit-o.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 14.01.2009, 07:20:28
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Frate Mihai,

Ca sa nu fie nicio neintelegere, am definit pe acest topic ecumenismul exact asa cum l-au definit protestantii, cei care au avut pentru intaia oara ideea unirii tuturor religiilor pe baze strict administrative. Iar astazi, inclusiv catolicii doresc o astfel de unire, in special cu ortodocsii...nu o unire bazata pe adevar si dragoste, ci una strict administrativa in urma careia noi, ortodocsii, sa devenim subalternii "sfantului parinte" de la Vatican, intaiul eretic al planetei, care in mod constient si-a asumat pe langa Filioque si doctrina primatului papal si a infailibilitatii papei pe probleme de religie. Adica...nu Dumnezeu este infailibil, ci si papa, el, o creatura pacatoasa intre atatea altele, care se considera perfect.

Si se stie ce prevede Canonul 45 al Sfintilor Apostoli despre ierarhii care se roaga impreuna cu ereticii, caterisirea acelora.

Intelesul ecumenismului in secolele XX si XXI a devenit unul eronat, avand la baza precepte protestante si in general, cacodoxe.

Romeo
Reply With Quote
  #3  
Vechi 14.01.2009, 09:17:10
vsovi vsovi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.02.2007
Locație: har†>>>s'C'e'r
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.954
Implicit

parintzii noshtrii duhovniceshti shi trupeshti au zis ca :
"panecumenismul este erezia tuturor ereziilor"

par pr Arsenie Boca (trambitza nr3) zicea ca
"numai putregaiul cade din Biserica Creshtin Ortodoxa"
parintele Cleopa care s-a dus la Domnul spunea ca
"eu sunt Moshul Putregaiul manca-v-ar Raiul"

(trambitza nr6) sfanta Verginica spunea ca la Vulcana Bai este cel rau shi oricine e liber sa aleaga Cetatea Noului Ierusalim a LUI DUMNEZEU sau CIE-Vulcana Bai, deci e liber subliniez, liber sa aleaga, cand trece prin acele locuri

BOR practica dupa cum a fost invatzatura sfantului shi Preafericitului patriarh Teoctist, Ecumenismul Activ... bazat pe cele 7 sinoade Ecumenice

din proorocii am aflat ca o sa urmeze o adunare ecumenica ce vor stabili nishte talharii, nu shtiu ce sinod va fi acela shi la care se refera, daca a fost sau daca va fi, eu nu shtiu, dar parca asha am citit.

ce m-am gandit citind in ziar o parte infima din viatza sf Vasile Cel Mare, poi asha cum a pastrat el credintza shi cum a aplicat catre oameni indiferent de religia shi rasa lor, poi asha se poate face ecumenism activ doar asha daca urmam pe marele sfant, doar asha cum s-a comportat el shi cum a lucrat el pt Hristos,.... dar trebuie avut in vedere ca nu mai suntem in vremurile acelea shi ca mai sunt shi altzi mari sfintzi shi ca Hristos-Duhul ne cheama la pastrarea credintzelor noastre stramosheshti de dinainte de fiara roshie...

eu banui ca noi suntem mai rau ca shi celelalte culte, chiar daca in bisericile nostre este Harul lucrator, deci suntem indemnatzti de catre sf Ap Andrei "pocainti-va pentruca s-a apropiat Imparatzia Cerurilor", iar sf Lavrentzie de Cernigov, Al Domnului care ne Cerne pentru ca sa lamureasca aurul shi sa-l probeze in foc lamurit spune ca sa nu intram in bisericile unde s-a intronat satana dupa ce acestea au fost renovate pe la fatzadele interioare shi aurite pe la cupole shi clopotnitze, caci nu au Harul, se aduce in ele jertfe sangeroase shi sunt o sinagoga a satanei, ceva de genul asta, shi ne mai sfatuieshte sa fugim, sa nu privim la fatza spurcata a satanei ce se va arata printre shtiri la rubrica noutatzi, shi sa nu semnam cand vor veni asha ca pentru un recensamant pentru intronarea satanei, antichrist in care a crescut in chip de om satana shi a trimis echipa de scamatori ca umbland din casa in casa sa ne inchinam pentru bunastarea familiei, pentru sotzie sau copii,

iar Domnul zice sa nu venim la El cu semnul lui antichrist, ca nu avem ce cauta cu semnul lui la el, cu pecetluirile lui, && ori 666 ori cineshtie ce alte semne cum spun parintzii Aghioratzi cu codul de bare nociv ala cu 6 dungi mari ||..(codificare)..||..(codificare)..|| shi am impresia ca te taie in doua dracul in locul Domnului ca eshti sluga necredincioasa shi nu veghezi caci asta este o codificare rautacioasa shi nu se justifica alegerea cifrei 6 ca delimitatori decat daca a fost ales asha cu reacredintza cu reaintentzie shi nici sa primim cipul adica transponderul in cartzile de identitate sau alte acte ca cineshtie in ce scopuri e folosit shi ce date contzeine sau cum este marcat, inca nu shtiu ce este nociv la transponder...

iar sf Efrem Sirul spunea ca dupa o indelungata postire va veni shi te va insemna pe mana dreapta sau pe frunte, deci sa nu-l primeshti, ca va fi ca sa nu-tzi mai potzi face cruce shi sa nu te mai potzi pecetlui in numele Domnului ci sa fie evident ca te pecetluieshti in dracie.... nici pe tampla sa nu primitzi shi nici pe suflet.

dar fiecare e liber shi foarte liber shi ultra foarte liber sa-shi aleaga asha cum doreshte, dar ne spune Domnul ca daca vine echipa de scamatori care vor invia pana shi pe mortzi shi vor face minuni mari pana acolo incat sa se coboare foc din cer in fatza oamenilor shi din uscaturi lucruri shi alimente proaspete shi daca te-ai inchinat, atunci adio... iar in apocalipsa spune ca vei suferi in fatza sfintzilor ingeri multa vreme....

dar in timpurile antichristului vor veni cei doi finici, maslini, Ilie shi Enoh shi vor invatza pe oameni sa nu credem in antichrist, shi sa nu cautam la fatza lui marshava... shi dintre evrei shi iudei se vor intoarce la Dumnezeu cel Adevarat, shi iudeii, dintre ei vor pastra ascultarea cea dreapta shi nu i se vor inchina antichristului...
Reply With Quote
  #4  
Vechi 14.01.2009, 14:58:06
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Canonul 45 se refera la cei care nu cred in domnul nostru Iisus Hristos ca Dumnezeu intrupat.
Adica nu inteleg nu ai voie sa spui "Tatal nostru" impreuna cu un catolic sau prostestant sau miafizit?
Normal nu ai voie sa iei Sfanta Impartasanie decat de la crestini ortodocsi,la fel anafura,aghiasma.
Iar dupa cum a hotarat Sfantul Sinod nu ai voie sa faci slujbe nici macar de sfintire (ierurugii) impreuna cu ne-crestin-ortodocsi.
Iar rugaciuni de astea cum se fac acum la saptamana de unitate nu e erezie.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 14.01.2009, 18:19:11
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Canonul 45 se refera la cei care nu cred in domnul nostru Iisus Hristos ca Dumnezeu intrupat.
Adica nu inteleg nu ai voie sa spui "Tatal nostru" impreuna cu un catolic sau prostestant sau miafizit?
Normal nu ai voie sa iei Sfanta Impartasanie decat de la crestini ortodocsi,la fel anafura,aghiasma.
Iar dupa cum a hotarat Sfantul Sinod nu ai voie sa faci slujbe nici macar de sfintire (ierurugii) impreuna cu ne-crestin-ortodocsi.
Iar rugaciuni de astea cum se fac acum la saptamana de unitate nu e erezie.
Conform Canonului 45 Apostolic nu ai voie sa spui nicio rugaciune in comun cu ereticul, fie el catolic, protestant sau monofizit.
De ce sunt fiecare dintre cei mentionati eretici?

1. Catolicii cel putin pentru dogma lor Filioque hulitoare la adresa Uneia dintre Persoanele Sfintei Treimi (Duhul Sfant);

2. Protestantii pentru eliminarea a 5 dintre cele sapte Sfinte Taine ale Bisericii, pentru nerecunoasterea icoanelor, ba pentru unii chiar contestarea semnului Sfintei Cruci, hulirea Prea Sfintei Nascatoare de Dumnezeu si Pururea Fecioarei Maria;

3. Monofizitismul și ramurile lui sunt o ereticească socotință nerecunoscand în Domnul Iisus Hristos deopotrivă firea dumnezeiască și cea omenească.
Istoric vorbind, rădăcina ereziei monofizite se trage din învățăturile ereticului Nestorie, patriarh al Constantinopolului între anii 428 -431, care învăța că firile - cea dumnezeiască și cea omenească - ale lui Hristos sunt total separate și că Fecioara Maria nu este Născătoare de Dumnezeu ci de om, învățătură anatemizată de Soborul Sfinților Părinți la cel de al treilea Sobor al Bisericii Ortodoxe ținut la Efes în anul 431.

Iata acum si un scurt istoric al ecumenismului contemporan de origine protestanta, deci eretica, preluat de la adresa
http://www.sihastru.net/mirem/ceor/istorie_cucos.html

Citat:
[justify]Mișcarea ecumenică, care din 1948 a primit denumirea de Conciliul Ecumenic al Bisericilor (The World Council of Churches), este de origine engleză și americană și își are rădăcinile în lumea anglicană și protestantă, din a doua jumătate a secolului al XIX-lea.

Ea a fost precedată de un număr de organizații anglicane și protestante care militau pentru apropierea și colaborarea Bisericilor, îndeosebi pentru înlăturarea războaielor dintre popoare. Primul război mondial (1914-1910) a provocat omenirii și mai ales popoarelor Europei suferințe nemaicunoscute în istorie, încît acest motiv a fost inițial folosit pentru a demara colaborarea și unirea cultelor creștine, cel puțin pe teren practic, pentru inlăturarea războiului și vindecărilor relelor sociale.

Dintre organizațiile intercreștine premergătoare Mișcării Ecumenice, care au militat pentru înfăptuirea colaborării și unirii cultelor creștine într-o organizație mondială, la loc de frunte se situează următoarele asociații :

1. "Asociatia Bisericilor anglicană și ortodoxă-răsăriteană" (The Anglican and Eastern Orthodox Churches Association), înființată în 1864, care, datorită ministrului anglican H. J. Fynes Cliton, a devenit în 1906 "Unirea Bisericilor Anglicană și Ortodoxă de Răsărit" (Anglican and Eastern Orthodox Churches Union). Ea a fuzionat în 1913 cu "Asociația Bisericilor de Răsărit (The Eastern Churches Association), în care au activat teologi englezi, americani, ruși greci ș a

2.. Consiliul misionar internațional (International Missionary Council) care a ținut prima conferință internațională a misiunilor în 1910 la Edimburg în Scoția și din care s-a dezvoltat mișcarea ecumenică. Acest Consiliu a ținut a doua conferință la Oxford în 1923, apoi altele, sub conducerea lui John Mott (1865-1955), metodist american, și J. H. Oldhain, la Madras (1928) ; apoi; la Witby - Canada, în 1947, la Willirigen în 1952 și în Ghana în 1958; iar din 1961 a fuzionat cu Consiliul Ecumenic al Bisericilor, cu ocazia celei de-a III-a Adunări Generale de la New-Delhy - India, ținută intre 18 noiembrie și 6 decembrie 1961.

3. Asociația mondială pentru promovarea păcii internaționale - între națiuni - prin Biserici (The World Alliance for promoting international Friendship among the Nations through the Churches), înființată la 2 august 1914 la Constanz, în Elveția. Președinte al Alianței a fost ales primatul Bisericii Anglicane, iar Vicepreședinte, din 1920, mitropolitul primat Miron Cristea al Bisericii Ortodoxe Române. Această asociație a ținut mai multe conferințe internaționale, după cum urmează: Geneva - 1920, Copenhaga - 1922, Novisad - 1923 și 1925, Sinaia - 1924, Atena - 1926; Sofia - 1927, Praga - 1928, Cambridge -1931, București - 1933, Chambry sur Montreux - 1935, Rîmnicu- Vîlcea - 1936, Farris Bad, Narvik (Norvegia) în 1938.

Observăm o vătămare a conștiinței eclesiologice la conducătorii ortodocși progresiști încă din acea perioadă, cînd înainte de constituirea propriu-zisă a mișcării ecumenice (1910-1920), Patriarhia de Constantinopol s-a preocupat de relațiile Ortodoxiei cu Catolicismul și Protestantismul. Astfel, patriarhul Ioachim III (1878 -1884; 1901-1912), printr-o Enciclică sinodală din anul 1902, cerea Bisericilor ortodoxe părerea asupra unirii cu cele două mari confesiuni creștine, punînd problema căutării unor puncte de întîlnire și contact cu ele. Primind răspunsuri favorabile, patriarhul scotea în relief, într-o altă enciclică din 1904, că, păstrînd cele ce ne sînt proprii, se cuvine să privim și la cele ale altora, să ne rugăm din tot sufletul pentru unirea tuturor fără să ne descurajăm în fața greutăților și fără să socotim lucrul ca imposibil. "Să deschidem drum pentru lucrul unirii tuturor, plăcut lui Dumnezeu, tratînd cu înțelepciune și blîndețe pe cei despărțiți, care cred în Sfînta Treime, se însemnează cu numele Domnului Iisus Hristos și speră să fie mîntuiți prin harul lui Dumnezeu, cuvinte care prin superficialitatea înțelesului pot fi primite de către toți protestanții zilelor noastre.

După primul război mondial (1914-1918), mitropolitul Dorotei de Brussa, locțiitor al patriarhului ecumenic, în ședința Sfîntului Sinod din 10 ianuarie 1919 a acceptat propunerea Bisericii anglicane, a Bisericii vechi-catolice și a Bisericii armeano-gregoriene, pentru colaborarea și unirea Bisericilor.

In Enciclica sinodală a Bisericii din Constantinopol către Bisericile lui Hristos de pretutindeni, din ianuarie 1920, el adresă un apel tuturor Bisericilor creștine din lume, în care afirma că diferențele dogmatice nu pot constitui o piedică de netrecut în calea apropierii și colaborării Bisericilor unele cu altele, pînă se va putea ajunge la unirea lor deplină, fapt care de atunci a stat ca un scop vital al realizărilor ecumeniste, tematicile ulterioare arătînd cum fundamentele Bisericii Ortodoxe au fost puse în discuție nu pentru a fi prezentate drept model unic și adevărat de urmat, ci pentru a fi negociate la masa tratativelor de unificare.

Mișcarea ecumenică, care din 1948 s-a organizat în Consiliul Ecumenic al Bisericilor, își are originea în trei mișcări paralele, al căror izvor comun este Conferința misionară mondială de la Edimburg - Scotia din 1910, despre care am amintit.[/justify]
[continuarea in urmatorul mesaj]
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.01.2009, 18:21:11
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

[continuarea postului precedent]
Citat:
Cele trei mișcări inițiale care au creat mișcarea ecumenică, instituită apoi în Consiliul Ecumenic al Bisericilor, sînt : Viață și acțiune (Life and Work), Credintă și organizare (Faith and Order) și Mișcarea misionară:
- Gruparea Viață și Acțiune (Life and Work) a ținut prima ei Conferință interconfesională între 1930 august 1925 la Stockholm, în Suedia. La ea au participat 680 de delegați din 37 de țări, reprezentînd 31 de confesiuni. Dintre Bisericile ortodoxe au participat : Patriarhia Ecumenică, Patriarhiile Alexandriei, în frunte cu patriarhul Fotie (1900-1925), Ierusalimului, Serbiei, României, Arhiepiscopia insulei Cipru, Biserica Greciei și a Bulgariei.

Patriarhia română a fost reprezentată de o delegație condusă de mitropolitul Nicolae Bălan al Ardealului.


Conferința a fost pregătită foarte minuțios de calvinistul american, Mc. Farland și de Nathan Soderblom, arhiepiscopu1 Uppsalei (+1931) - Suedia, istoric al religiilor, cel mai mare animator al creștinismului practic, care susținea că pentru a se ajunge la unirea Bisericilor creștine, este necesară mai întîi strînsa lor colaborare pe teren practic, stratagemă ce pînă astăzi prinde la țările ex-comuniste, sărăcite mai apoi de marile împrumuturi către finanțele internaționale. Astfel ajutoarele acordate cu multă "dragoste" de către frații protestanți au trebuit să fie răsplătite prin înmuierea dogmelor și pogorămintele canoanelor ortodoxe, alminteri "frații" ortodocși ar fi putut lesne fi considerați drept dezbinători ai ME și potrivnici însuși "dumnezeului comun", teamă ce se va vedea mai târziu cum a zămislit în mințile ierarhilor români lepădarea de ortodoxie.

La 12 ani după Conferința de la Stockholm, gruparea Viață și Acțiune a ținut între 12-16 iulie 1937, la Oxford, a doua Conferința generală prezidată de G. Bell, episcop anglican de Chiechester. Au participat 435 de delegați din 45 de țări, reprezentînd 120 de confesiuni din lume. Biserica Ortodoxă Română a trimis o delegație în frunte cu arhimandritul Iuliu Scriban. In această conferință s-au temperat excesele soclologice ale mișcării ecumenice și s-a dat importanță ideii de Biserică, căci această Mișcare trebuie să acorde un loc central problemelor ei și eshatologiei.

A doua grupare a mișcării ecumenice, Credintă și Organizare (Faith and Order), urmărește apropierea și unirea Bisericilor pe teren dogmatic, care de fapt rămîne cel mai important scop de realizat. Gruparea Credintă și Organizare a ținut prima ei conferință între 3 și 31 august 1927 la Lausanne, în Elveția, avînd ca președinte pe John R. Mott (1965- +1955).


Au participat 400 de delegați reprezentînd 100 de Biserici, culte și comunități creștine : anglican, vechi-catolice, protestante și ortodoxe. Din partea Bisericilor ortodoxe au trimis delegați Patriarhia Ecumenică, Patriarhia Alexandriei, Patriarhia Sîrbă, Patriarhia Română și Bisericile Greacă a insulei Cipru, Bulgară, Polonă și a Georgiei. Patriarhia Română a fost reprezentată printr-o delegație condusă de mitropolitul Nectarie al Bucovinei.

Discuțiile s-au axat pe următoarele probleme: Biserica, Mărturisirile de credință, Tainele și ierarhia, asupra cărora delegațiile au expus , în mod irenic, punctele de vedere ale Bisericii proprii.


Trebuie să amintim faptul că John Mott este socotit de către ME drept părintele ecumenismului, un om care s-a jertfit cu osârdie pe altarul unirii ecumenice, inițiatorul programelor pentru tineret YMCA, dar nu toți știu că Mott a primit inițierea în Francmasonerie încă din anul 1905, pînă astăzi masoneria punîndu-i numele întotdeauna la loc de cinste.


A doua Conferința a grupării Credintă și Organizare s-a ținut între 3 și 18 august 1937 la Edimburg, în Scoția, sub președinția arhiepicopului William Temple de York, apoi de Canterbury. Au participal 400 de reprezentanți din partea diferitelor Biserici creștine din lume. Delegația Bisericii Ortodoxe Române, care se afla la Oxford, la а doua conferință a grupării Viață și Acțiune, din 12-26 iulie 1937, nu a putut participa la a doua conferință a grupării Credintă și Organizare din 3-18 august 1937 de la Edimburg.

Conferința de la Edimburg a discutat următoarele învățături dogmatice : Despre har; Despre Biserica și Cuvîntul lui Dumnezeu; Despre Taine și Preoție; Despre unitatea Bisericii în viață și cult.

In mesajul Conferinței, Bisericile participante mărturisesc «o unitate a inimilor și a duhului», exprimîndu-și speranța că «o înțelegere mai adîncă ne va conduce către o înțelegere comună a adevărului, așa cum este el în Iisus Hristos».

Papa Pius al X-lea (1922-1939) a interzis participarea Bisericii romano-catolice la Conferința creștinismului practic "Viață și Acțiune" din august 1925 de la Stockholm.

Doi ani și jumătate mai tîrziu, prin enciclica «Mortalium animos»; promulgată la 6 ianuarie 1928, papa Pius XI socotea greșită acțiunea mișcării ecumenice și a interzis catolicilor, clerici și credincioși, orice fel de participare la lucrările ei. Clericii și credincoșii Bisericii romano-catolice n-au participat la nici unul dintre congresele ei (Geneva - 1920, Stockholm - 1925, Lausanne - 1927, Oxford - 1937, Edimburg - 1937), nici la alte manifestări ecumenice locale.

La conferințele mișcării ecumenice de la Oxford și Edimburg din 1937 s-a propus fuzionarea celor două grupări ale sale, creștinismul practic Viață și acțiune și creștinismul dogmatic Credintă și Organizare, într-o singură organizație intercreștină mondială, sub denumirea de Consiliul Ecumenic sau Mondial al Bisericilor (The World Council of Churches).

In vederea întocmirii statutului noii organizări, s-a format «Comitetul celor 14», care s-a întrunit între 9 și 23 mai 1938 in Conferința de la Utrecht, în Olanda, la care au fost convocate Bisericile participante la mișcarea ecumenică și s-a întocmit «Constituția Consiliului Ecumenic al Bisericilor», stabilind «baza» sau «platforma» lui doctrinară. S-a stabilit ca gruparea Credintă și Organizare să-și păstreze totuși oarecare autonomie, avînd în continuare un comitet propriu.

Izbucnind la 1 septembrie 1939 cel de al doilea război mondial (1939-1945), activitatea mișcării ecumenice se reduce simțitor. La adunarea de la Geneva din 1946 s-a format «Consiliul Ecumenic al Bisericilor» avînd cinci președinți, iar dr. W. A. Visser't Hooft - una dintre marile personalități ale ecumenismului mondial - a fost ales secretar general.

Constituirea definitivă a Consiliului Ecumenic al Bisericilor s-a făcut la prima adunare generală a mișcării ecumenice de la Amsterdam, O1anda, în prima ei ședință din 22 august 1948. La Amsterdam, noua ornizație și-a stabilit următoarea bază doctrinară : Consiliul Ecumenic al Bisericilor este o asociație frățească de Biserici, care primesc pe Domnul Iisus Hristos ca Dumnezeu și Mîntuitor. La această adunare generală au participat 351 de delegați din partea a 147 de Biserici din 44 de țări.

Impărțirile administrative pe care și le-a format Consiliul Ecumenic al Bisericilor în urma Conferințelor de la Oxford și Edimburg, din 1937, dar mai ales în 1948, la Amsterdam, cuprind : afaceri internaționa1e, finanțe, reconstrucție și ajutor internațional, serviciul creștin internațional al informațiilor și presei ș.a.

Toate aceste lumești năzuințe arată ponderea gândirii protestante în Miscarea Ecumenica, precum și atracția pe care au reușit să o producă asupra reprezentanților ortodocși, care pînă astăzi au uitat că rolul Bisericii Ortodoxe în lume este doar mîntuirea sufletelor prin primirea tainelor lui Hristos, singurul lucru de trebuință pentru ca omenirea să se tămăduiască de grijile osînditoare ale acestei lumi. Putem crede fără a greși că Mișcarea Ecumenică așa cum de oamenii cei fără de Hristos a fost născută, tot așa și pieirea ei va veni prin sfărîmarea de Piatra adevăratei Biserici a lui Hristos, iar potrivnicii lucrători se vor uni în cele din urmă cu Satana, tatăl lor, a cărui lucrare au făcut-o aici pe pămînt.
Romeo
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.01.2009, 15:36:53
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Mentionarea Unor Adaosuri Papale Eretice Dreptei Credinte [I]

[SIZE=3]Cel dintâi adaos este greșeala ce-au făcut [latinii] la Sfântul Simbol al credinței pentru care Părinții au întărit ca nimic să nu se adauge nici să se scoată. Și pe lângă acestea multe altele, depărtându-se de obiceiul cel vechi al[/SIZE]
[SIZE=3]Bisericii au născocit de la dânșii, și cu un cuvânt mai toate ale Bisericii, căci latinii aduc la jertfire și azimă în-tocmai cu obiceiul iudeilor, dezleagă posturile cele date de Apostoli și de Părinți, adică miercurea, vinerea, cele două zile dintâi ale Sfintelor Păresimi, și celelalte posturi date, care dezlegare e cu totul împotriva obiceiului creștinilor și datelor Sfinților noștri Părinți. Pentru aceste posturi și canonul cel Apostolesc poruncește și toată ceata Sfinților au învățat și au păzit. Ei postesc în toate sâmbetele, ceea ce este afară din canonul cel Apostolesc și peste așezământul Părinților, căci numai într-o sâmbătă zic ei că se cuvine a posti, iar nu într-alta, fiindcă[/SIZE]
[SIZE=3]sâmbăta e mulțumirea Facerii, precum duminica e a Învierii, și închipuire fiind cu adevărat înaintea Învierii, pentru că Mântuitorul cu dumnezeiescul suflet mergând în iad a dăruit slobozirea și Învierea de care încredințată fiind Biserica, în fiecare sâmbătă face cele ce sunt pentru cei ce au adormit întru credință. Și nunțile lor le fac iarăși fără de lege.[/SIZE]
[SIZE=3]Și liturghia o fac acești catolici cu totul schimbată și afară din rânduială; întâi că o fac cu azimă ca și evreii care aduceau și prăznuiau cu azimi, pe când nouă toate ni s-au înnoit. Nouă ni s-au dat a adu-ce pâine desăvârșită, de vreme ce și pâinea vieții Cuvântul lui Dumnezeu desăvârșit S-a dat nouă, unindu-se frământăturii noastre, fiind Dumnezeu desăvârșit și făcându-Se om desăvârșit, pentru ace-ea Mântuitorul a asemănat împărăția și socotința întrupării cu aluatul zicând: „Asemenea este împă-răția cerurilor aluatului”, și celelalte. Apoi nici dimpreună nu slujesc liturghia catolicii, nici dintr-același pahar și aceeași pâine cuminică pe mirean, precum face Biserica noastră, ci cu alt obicei. Nici Botezul nu-l fac în trei afundături, ci prin turnare și fără de mir, nici cuminecare nu dau pruncilor celor botezați, nici la alții până ce nu ajung înaintați în vârstă; și cei mai mulți copii ai lor sunt nemiruiți, și mare parte din ei murind, rămân neîmpărtășiți cu Sfintele Taine, pentru că nu pot vorbi. Nici nu fac hirotonia episcopilor lor la jertfelnic prin punerea mâinilor, după vechea rânduială de mai întâi a lui Hristos Dumnezeului nostru și Apostolilor Lui, care ridicându-Și mâinile i-a blagoslovit pe ei și Duhul cel Sfânt pe capetele Apostolilor a șezut; și prin punerea mâinilor arhiereului Lui (zice Pavel) iar nu prin mir și prin ungere.[/SIZE]
[SIZE=3]Și lui Timotei zice: „Nu fi neîngrijit de darul care ți s-a datție prin punerea mâinilor mele”. Cei șapte diaconi și Varnava, șiînsuși Pavel și toți punere de mâini au primit.Chiar vorba hirotonie însemnează punere de mâini. La eihirotonia nu se face de mai mulți episcopi, nici prin punereaEvangheliei deschisă, precum înva-ță marele Dionisie, ci unsingur episcop dintr-înșii de multe ori hirotonisește episcopi,și cu ungere de mir, afară din rânduiala Apostolilor mai alesdupă legea veche. Însuși de s-ar afla față de mai mulți episcopeei nu slujesc împreună cu cel mai mare, căci nu poate și deaceea ei nu slujesc împreună nici hirotonisesc împreună pe cel[/SIZE]
[SIZE=3]ce se hirotonisește, nici nu e cu putință să slujească împreună unii cu alții, căci nu le e cu putință a frânge azima cea sfințită și a da mulțimii precum a dat-o Mântuitorul sfințind, frângând și dând ucenicilor… Astfel toate le-au făcut mai izvodite șiafară din rânduiala Mântuitorului nostru, a Apostolilor și aucenicilor Sfinților Parinți.[/SIZE]
[SIZE=3]Chipul călugărilor unul fiind, aceștia în multe părți le-au împărțit și multe feluri de chipuri călugărești au făcut, pe care nimeni din Părinți n-au așezat, căci toți zic că chipul călugăresc numai unul este ca și Botezul, pentru care și dumnezeiescul Dionisie învață, și deși numim noi chipul cel mare și chipul cel mic, cu aceasta nu zicem că sunt două, ci unul și același, cel mare și desăvârșit, iar acela pe care îi numesc mic, nu e altul decât arvuna celui mare, începătura aceluia și înainte închipuire, și pentru neputință mai pe urmă s-a socotit de unii din Pă-rinți ca o arvună ce se dă celui mai mare, și mai pe urmă după vreme sfârșindu-se în acel dat unic chip al călu-găriei. Aceștia ca și Origen aducând un purgatoriu (curățitor) dogmaticesc a fi sfârșit muncilor mai înainte de munca aceea întru care se zic a intra cei ce au făcut păcate, spre a-și plăti judecata lor până la ziua de apoi, care nici unul din Sfinți Părinți n-au rânduit aceasta. Aceasta este împotrivitoare și cuvintelor Domnului, care a zis a fi muncă veșnică și viață veșnică, schimbă și cuvintele dumnezeiescului Pavel care a zis pentru Sfinții cei ce s-au săvârșit în credință: „Însă a nu luapentru noi făgăduința, pentru ca nu fără noi (zice) să ia săvârșirea devreme ce și atunci va fi cea desăvârșit înviind noi, luându-și fiecaretrupul cu care a făcut bunătă-țile ori păcatele după faptele lui”.[/SIZE]
[SIZE=3]Clericul: Părinte! Cum aceștia pe dânșii mărindu-se se laudă zicând, cum că papa al lor este întâiul celorlalți și că numai el este întâiul și toate cele de la dânsul trebuiesc a fi primite ca și de la însuși prea învățatul Petru; și cum că sobornicească este numai biserica lor, ca ceea ce este întâia celorlalte, și pentru aceia numai pe ei singuri se numesc laudă?[/SIZE]
[SIZE=3]Arhiereul: A se lăuda, a se făli și a se înălța, este precum s-a zis patima trufiei, drept aceea, pentru aceasta mai cu seamă aceștia smeriți și sfărmați sunt cu viață și cu credință, căci Domnul stă împotriva trufașilor, precum zice David. Însă, întru ceea ce însuți întrebi, mulți dintr-ai noștri și buni și făcători de bunătăți și înalți cu cuvin-tele și îngerești cu mintea, dintre care este și fericitul Nil al Salunului, adevărat și drept au învățat; și mai înainte de dânsul marele între arhierei și făcătorul de minuni Grigorie, care a rușinat și stricat înșelăciunea păgânului Varlaam și a lui Achindin, și împreună cu dânsul și alți mulți din cei aleși de Dumnezeu au scris dumnezeiește după cum se cade pentru izvodirile aduse de catolici în dogme și în Preasfântul Simbol despre care cu trufie[/SIZE]
[SIZE=3]grăiesc […][/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3][continuare in postul urmator][/SIZE]
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.01.2009, 15:38:06
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Mentionarea Unor Adaosuri Papale Eretice Dreptei Credinte [I]

[SIZE=3][continuarea postului precedent][/SIZE]
[SIZE=3]Ca să dăm însă aici și puțină știință, cât ne este cu putință, din zilele sfinților, latinii zic că Papa de la Roma este cel dintâi (aceasta nu e de mare însemnătate, nici nu adduce mare vătămare Bisericii), numai arată-l pe dânsul că este în credința lui Petru și fie cel dintâi vârf și cap tuturor și arhiereu și mai mare, căci aceasta este scris pentru patriarhii Romei cei după vremi și scaunul acesta este Apostolesc. Arhiereul care stă pe scaunul acesta ținând dreapta slăvitoare credință, se numește Diodoh lui Petru, și nimeni din cei ce cred și grăiesc drept, la aceasta nu vor grăi împotrivă. Al Doilea Sobor care a dat întocmai cinstea Țarigrădeanului, zice curat, că al Romei să fie cel dintâi, iar al Țarigradului, întocmai ca al Romei putând fi, să fie însă al doilea, și Soborul al Patru-lea al celor 630 a așezat același Canon pentru cinstea Romanului și Țarigrădeanului. Pe însuși Leon (care a scris cartea Soborului). Părinții Soborului îl numesc Apostolesc și că cuvintele lui să fie primite ca ale lui Petru, și cartea lui o au numit chipul dreptei slăvitoare credințe. Asemenea și al șaselea și al șaptelea, și celelalte soboare numesc Apostolesc scaunul acesta și noi nu stricăm hotărârile Părinților. Să fie dar papa al dreptei slăvitoare credințe lui Silvestru, lui Agaton, lui Leon, lui Livesie, lui Martin, lui Grigorie Diodohul, care sunt ai Romei, și atunci îl vom numi pe dânsul Apostolesc și întâiul altor arhierei și ne vom pleca lui nu numai ca înaintea lui Petru, dar chiar ca înaintea Mântuitorului. Iar de nu este cu credința următor Sfințiloracelora, nici scaunu-lui nu este Diodoh, și nu numai că nueste Apostolesc, întâiul Părinte, dar dimpotrivă este pierzătorși luptător Apostolilor.[/SIZE]

[Dupa lucrarea ieromonahului Visarion Moldoveanu, "Ereziile Apusului", volumul I]

Doamne, ajuta-ne si ai mila de noi, pacatosii!

Romeo
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.01.2009, 17:56:00
vsovi vsovi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.02.2007
Locație: har†>>>s'C'e'r
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.954
Implicit

Poi iata cum a fost pus sf Ap Petru mai mare peste Apostoli:

cand s-a aratat Domnul a treia oara, (deci dupa reinvestirea lui sf Petru ca Apostol)

nu au plecat sa pescuiasca apostolii sub comanda lui Petru, ascultand de el?

toata noaptea au pescuit shi n-au prins NIMIC

apoi spre Dimineazta li s-a aratat Cineva care le-a zis:

"Fiilor aruncatzi mreaja la dreapta corabiei shi vetzi afla"

shi au prins mult peshte, shi atunci au recunoscut ca Domnul este cel care le-a vorbit shi sf Petru shi-a luat haina shi s-a aruncat in mare shi a inotat degraba spre Domnul shi au gasit pe tzarm peshti pushi pe jaratic...

deci cum atuncea este sf Petru Maimarele lor? doar iubindu-L shi ascultandu-L pe Hristos, caci altfel nu vor prinde nimic, asha cum au prins catolicii doar pui de naparca shi de vipere prin ierarhiile lor panecumenice...
Reply With Quote
  #10  
Vechi 30.01.2009, 13:03:10
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Sf. Iustin Popovici - Despre EREZIA UMANISTA a occidentului latin si protestant

[COLOR=black]OMUL SI DUMNEZEU-OMUL[/COLOR]

[COLOR=black]de Sfantul Iustin Popovici[/COLOR]

[COLOR=black]Fara Dumnezeul-om si în afara Dumnezeului-om, [/COLOR]
[COLOR=black]omul se afla totdeauna în primejdia de a deveni [/COLOR]
[COLOR=black]asemanator cu diavolul, fiindca pacatul e totodata [/COLOR]
[COLOR=black]si putere si chip al diavolului. Robindu-se pacatului în afara [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeului-om, omul devine de buna voie asemanator [/COLOR]
[COLOR=black]diavolului, se împropriaza diavolului: „Cel ce savârseste pacatul, [/COLOR]
[COLOR=black]de la diavolul este” (I Ioan 3, 8). Nu trebuie sa ne scape din [/COLOR]
[COLOR=black]vedere ca scopul principal al diavolului este acela de a-l lipsi [/COLOR]
[COLOR=black]pe om de asemanarea cu Dumnezeu, de a-l dez-divino-[/COLOR]
[COLOR=black]umaniza, de a-l dezlipi de Dumnezeu, si în felul acesta de a-l [/COLOR]
[COLOR=black]transforma într-o fiinta asemanatoare cu el. Antropocentrismul [/COLOR]
[COLOR=black]umanist e în esenta diavolocentrism, fiindca atât unul cât si [/COLOR]
[COLOR=black]celalalt nu vor decât un singur lucru: sa fie doar în sine si [/COLOR]
[COLOR=black]pentru sine. În felul acesta, însa, ele stramuta de fapt pe [/COLOR]
[COLOR=black]oameni în împaratia „mortii celei de a doua”, unde nu este [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeu, nici ceva din cele ale lui Dumnezeu (Apoc. 21, 8; [/COLOR]
[COLOR=black]20, 14). [/COLOR]
[COLOR=black]Toate umanismele europene, de la cel mai primitiv pâna [/COLOR]
[COLOR=black]la cel mai subtil, de la cel fetisist pâna la cel papal, se [/COLOR]
[COLOR=black]întemeiaza pe credinta în om, asa cum este el în datul lui [/COLOR]
[COLOR=black]psihofizic si istoricitatea lui psihofizica. În fapt, toata esenta [/COLOR]

[COLOR=black]* Capitol preluat din „Biserica Ortodoxa si ecumenismul”, Ed. Orthodox Kypseli, [/COLOR]
[COLOR=black]Tesalonic, 1974. [/COLOR]

[COLOR=black]oricarui umanism este omul - homo. Redus la ontologia sa, [/COLOR]
[COLOR=black]oricare umanism nu este altceva decât „hominism” (homo-[/COLOR]
[COLOR=black]hominis). Omul este cea mai înalta valoare – valoarea totala, [/COLOR]
[COLOR=black]omul este criteriul cel mai înalt – criteriul total: „omul este [/COLOR]
[COLOR=black]masura tuturor fiintelor si lucrurilor”. Aceasta este „in nuce”, [/COLOR]
[COLOR=black]orice umanism, orice hominism. Asadar, toate umanismele, [/COLOR]
[COLOR=black]toate hominismele sunt în ultima analiza, de origine idolatra, [/COLOR]
[COLOR=black]politeista. Toate umanismele europene, de la cele [/COLOR]
[COLOR=black]prerenascentiste, cele renascentiste si mai departe, cele [/COLOR]
[COLOR=black]protestante, filozofice, religioase, sociale, stiintifice, culturale, [/COLOR]
[COLOR=black]politice au urmarit si urmaresc neîntrerupt, cu stiinta sau fara [/COLOR]
[COLOR=black]stiinta, un singur lucru: sa înlocuiasca credinta în Dumnezeul-[/COLOR]
[COLOR=black]om cu credinta în om, sa înlocuiasca Evanghelia Dumnezeului-[/COLOR]
[COLOR=black]om cu evanghelia dupa om, filozofia dupa Dumnezeul-om cu [/COLOR]
[COLOR=black]filozofia cea dupa om, cultura dupa Dumnezeul-om cu cultura [/COLOR]
[COLOR=black]cea dupa om, într-un cuvânt, sa înlocuiasca viata dupa [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeul-om cu viata cea dupa om. [/COLOR]

[COLOR=black]Si asa a fost timp de veacuri, pâna când în veacul trecut [/COLOR]
în[COLOR=black] anul 1870, la Primul Conciliu de la Vatican, toate acestea s-[/COLOR]
[COLOR=black]au contopit în dogma infailibilitatii papei. De atunci aceasta a [/COLOR]
[COLOR=black]devenit dogma centrala a papismului. De aceea în zilele [/COLOR]
[COLOR=black]noastre la Al Doilea Conciliu de la Vatican s-a tratat si aparat [/COLOR]
[COLOR=black]atât de staruitor si de abil intangibilitatea si imuabilitatea [/COLOR]
[COLOR=black]acestei dogme. Dogma aceasta are o însemn atate cât se poate [/COLOR]
[COLOR=black]de epocala pentru întreaga soarta a Europei, mai ales pentru [/COLOR]
[COLOR=black]apocalipsa ei, în care deja a pasit. Prin dogma aceasta toate [/COLOR]
[COLOR=black]umanismele europene si-au atins idealul si idolul: omul a fost [/COLOR]
[COLOR=black]declarat divinitate suprema, divinitate universala. Panteonul [/COLOR]
[COLOR=black]european umanist si-a dobândit Zeusul sau. [/COLOR]

[COLOR=black]Sinceritatea e limba Adevarului: dogma infailibilitatii [/COLOR]
[COLOR=black]papei din secolul al XIX-lea, respectiv a omului, nu este altceva [/COLOR]
[COLOR=black]decât renasterea pagânismului si a politeismului, renasterea [/COLOR]
[COLOR=black]axiologiei si criteriologiei idolatre. „Horribile dictu”, dar si [/COLOR]
[COLOR=black]urmatorul lucru trebuie spus: prin dogma infailibilitatii papei [/COLOR]
[COLOR=black]a fost ridicat la rangul de dogma umanismul închinator la [/COLOR]
[COLOR=black]idoli, si în primul rând cel elin. A fost ridicat la rangul de [/COLOR]
[COLOR=black]dogma valoarea universala, a fost ridicata la rangul de dogma [/COLOR]
[COLOR=black]criteriul universal al culturii, civilizatiei, poeziei, filozofiei, [/COLOR]
[COLOR=black]artei, politicii si stiintei eline. Si toate acestea ce sunt? [/COLOR]
[COLOR=black]Pagânatate ridicata la rangul de dogma. În felul acesta a ajuns [/COLOR]
[COLOR=black]sa fie dogma autarhia omului european, dupa care timp de [/COLOR]
[COLOR=black]veacuri au nazuit cu înfocare toate umanismele europene. [/COLOR]


Romeo

[continuare in postul urmator]
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Erezia catolica cu privire la nasterea din Dumnezeu tikkun_olam Biserica Romano-Catolica 37 20.07.2013 13:29:23
eretic predicand erezia in biserica ortodoxa emanuel2007 Stiri, actualitati, anunturi 144 02.01.2012 18:33:56
Unde se termina Dragostea de aproapele si incepe Lupta cu erezia??? Remus Generalitati 25 04.03.2010 10:45:27
Adunarea ecumenica de la Sibiu si erezia ariana mihailt Despre Biserica Ortodoxa in general 10 03.09.2008 08:45:41