Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 25.01.2009, 17:58:25
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Iustin este klegionar nepocait si promotor al ideilor infantile despre conspiratia iudeo-masonica. Asta nu e ortodoxie. Atât timp cât nu-si renega trecutul legionar, nu poate fi numit nici macar crestin.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 25.01.2009, 19:05:42
adorcrysti
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Pe nimeni sa nu osandim, daca dorim sa ne mantuim

PE NIMENI SĂ NU OSÂNDUIM, DACĂ DORIM SĂ NE MÂNTUIM

• Sfinții nu au osândit niciodată, pentru că au fost smeriți •

Mărturisitor Ortodox

• JUDECAREA APROAPELUI, OSÂNDIREA, PUNE CAPĂT VIEȚII DUHOVNICEȘTI •

Judecarea aproapelui e văzută de unii ca ceva nevinovat din punct de vedere duhovnicesc, de alții ca ceva folositor și de alții chiar ca o virtute. Acest păcat a reușit să câștige mult adepți deoarece se arată în chipul virtuții. În realitate el are urmări dezastruoase. Perseverența în el zădărnicește mântuirea sufletului. Dintre cele mai grele păcate, osândirea este cea mai răspândită printre oameni. Îmbrăcați în mantia iubitorilor de dreptate, aproape fiecare dintre noi ne-am însușit dreptul acesta dușmănos de a ponegri pe alții și de a găsi tuturor defecte. Oare cum se va mântui omul care în fiecare zi osândește pe frații săi, pentru care Hristos a fost răstignit pe cruce ? Nu prin răutatea osândirii aproapelui putem să îndreptăm greșelile lui. Oricine se face pe sine judecător este asemenea unui doctor neglijent care, cu mâinile nespălate și cu pansamente de tifon murdare, leagă rănile bolnavilor, iar prin aceasta, în loc să-i tămăduiască, le pricinuiește o și mai mare infecție.

Comentând cuvintele Mântuitorului nostru Iisus Hristos privind paiul și bârna din ochii apropelui nostru , putem arăta că Hristos aseamănă păcatul aproapelui cu paiul, iar osândirea o compară cu bârna. Biserica Ortodoxă dă dreptul de a osândi doar pe eretici, care sunt cei mai rafinați slujitori ai satanei. Ei par a propovădui pe Dumnezeu, dar ne conduc la diavol. Sfântul Nichifor Mărturisitorul numea învățătura eretică : "mușcătură de șarpe." Un pustnic plângea în pustie: Vai, fratele meu a greșit azi, iar eu voi greși mâine la fel. Diavolul a reușit să întoarcă aproape toate lucrurile cu capul în jos în lume făcând confuzie în noțiunile oamenilor despre păcat și virtute, iar cea mai mare strădanie a lui e îndreptată în a ne învăța în rânduiala lui stricată.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 25.01.2009, 19:06:36
adorcrysti
Guest
 
Mesaje: n/a
Post

Încercați să apărați astăzi Sfânta Ortodoxie așa cum au apărat-o Sfinții Părinți și vă veți confrunta cu o deplină neînțelegere din partea multora ori cu o furtună de riposte. Creștinul ortodox înțelept trebuie să știe unde poate să osândească și unde să nu facă aceasta. Fiindcă fiecare patimă poate, cu ajutorul lui Dumnezeu și prin străduință personală, ca să se transforme dintr-un defect într-o calitate a sufletului. Adevărata dragoste de Dumnezeu nu este compatibilă cu atașamentul către diavol. Cel ce iubește pe vrăjmașii săi vede că aceștia sunt jertfe jalnice în mâinile satanei, ceea ce naște în inima lui compătimire și dragoste pentru ei.

Ce e la bază osândirea ? Manifestarea capacității sufletului de a critica, despărțind binele de rău, el laudă binele și mustră răul. Folosește drept acest dar de a judeca acela care-l mustră pe diavol ca inventator al răului și se osândește pe sine când urmează influenței lui. Care dintre noi, dacă a pierdut pe cel mai scump om pentru sufletul său, de pildă pe mama sa, va lăsa groapa ei și va pleca să plângă la morminte străine ? Păcatele străine sunt departe de sufletul nostru. Ele nu ne apasă conștiința. Nu pentru ele vom răspunde noi în fața lui Dumnezeu ! Cum putem să ne izbăvim de păcătoșenia proprie atâta timp cât o sprijinim cu cea străină ? Cel ce osândește este nesătul de răutate. Lui nu-i ajunge otrava propriilor lui vicii. Gândiți-vă: Osândirea pune capăt vieții duhovnicești. Ce lucru tulbură pe cineva, despre acela vorbește cel mai adesea. Chiar și când omul dorește să ascundă cele ce are în inima sa, gura, fără de voie, câteodată îl vădește. Limba e organul prin care, de obicei, se manifestă sentimentele inimii.

Treptele osândirii aproapelui acestea ar fi: să vorbești de rău, să osândești și să disprețuiești.

Poate să-i treacă prin cap orbului să-și bată joc de ceilalți orbi ? El se neliniștește de propria lui stare. Cine osândește pe alții este trufaș, nu e smerit. Cine osândește pe cineva nu îl laudă, ci îl mustră. Și, pe cât de multe cuvinte rele spune la adresa lui, pe atât se simte mai mulțumit. Noi osândim pe alții în mod obișnuit din auzite, fără să fi văzut și probat păcatul lor, deci clevetim. Cu clevetirea ne asemănăm diavolului. Dragostea toate le iartă. Nimeni nu poate să-i slujească drept motiv de a vorbi de rău pe alții. Ca să poți osândi, trebuie să-ți lipsească dragostea din inimă.

Sfântul Ioan Scărarul ne spune că : "cei ce zavistuiesc râd cu mulțumire de învățătura, faptele și meritele aproapelui" . Iar Sfântul Ioan Gură de Aur ne arată : "precum muștele se așează pe rănile străine, așa și cei ce osândesc apasă pe păcatele străine" . Avva Dorotei arată : Ce altă lucrare are diavolul decât să ne îndemne la răutate ? Câtă viclenie ! Cel rău ne împinge să greșim împotriva unei porunci a lui Dumnezeu și, dacă totuși nu o călcăm pe aceasta, măcar să osândim pe cei ce greșesc, astfel încât, dacă nu reușește să ne prindă în cursa păcatului, să ne prindă în cursa care pare că este împotriva păcatului.

Osândirea este unul dintre păcatele cele mai potrivnice lui Dumnezeu, pentru că e răpirea drepturilor Lui. Sfântul Atanasie Sinaitul ne arată: "cine osândește înaintea Judecății de Apoi a lui Hristos, acesta este Antihrist, pentru că își însușește dreptul lui Hristos" . Iar Sfântul Tihon de Zadonsk ne îndeamnă pe toți să fim buni: "fără harul lui Dumnezeu nu putem să săvârșim nimic în afară de răutate" . Sfântul Ioan Scărarul ne îndrumă: "osândirea este o boală subțire, dar o lipitoare grasă, ascunsă și tăinuită, care suge și seacă sângele iubirii … Ea este fățărnicia iubirii, pricinuitarea întinăciunii și a poverii inimii" . Pentru că omul nu stă într-un singur loc, dacă nu reușește în bine, el înainteaza în rău. Prin osândire, nimeni nu a îndreptat vreodată pe cineva. Dimpotrivă, cu ea mulți s-au rănit crud și s-au înrăit. Să luăm exemplu de la Cuviosul Isaia, ce a văzut pe un frate păcătuind :
Dacă Dumnezeu, Care l-a creat, vede aceasta și-l rabdă, cine sunt eu ca să-l osândesc ?" Păcătoșii care trec cu vederea greșelile lor, nu pot să sufere greșelile celorlalți. Iar drepții, ce se grăbesc să izgonească fiecare păcat ivit în propriul lor suflet, cu îndelunga răbdare suferă greșelile aproapelui.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 25.01.2009, 19:08:17
adorcrysti
Guest
 
Mesaje: n/a
Post

Sfinții nu au osândit niciodată, pentru că au fost smeriți. Astfel de judecători suntem noi. Altora le cerem totul, iar pe noi nu ne obligăm la nimic; la păcatele noastre privim printre degete, iar pe cele străine le punem sub lupă. Cât de cumplit este să osândești pe cel care chiar Dumnezeu l-a iertat și l-a îndreptat. Adesea ne minunăm de ce în jurul nostru este atâta haos. De ce, atât de des, ne ciocnim unii cu alții. Iar aceasta se întâmplă pentru că ne osândim reciproc, mai bine spus, ieșim din orbitele noastre. Dacă un creștin de rând începe să osândească pe aproapele său cu scopul de a-l face de râs în fața altora, va fi judecat de Dumnezeu cu mare asprime. Sfântul Ioan Gură de Aur ne arată : "cel ce cinstește pe preot va cinsti și pe Dumnezeu, iar cel ce a început să disprețuiască pe preot, treptat va ajunge să-L jignească și pe Dumnezeu" și "Când începem să examinăm viața celor care ne conduc, atunci dorim singuri să fim unși ca învățători și, în acest fel, se deformează toate" . Sfântul Ioan Hrisostom - "totul este după credința ta; nici cel drept nu-ți va aduce vreun folos dacă tu ești necredincios, nici cel necurat nu te va atinge cu ceva câtuși de puțin, dacă tu ești credincios … Darurile lui Dumnezeu nu atârnă de virtutea preoțească, totul provine din har. Lucrul preotului este numai să-și deschidă gura și totul săvârșește Dumnezeu; preotul săvârșește numai partea văzută a lucrurilor" . Sfinții Părinți ne sfătuiesc să nu credem, când este vorba de osândirea aproapelui, chiar dacă vedem cu ochii noștri. Avva Dorotei ne îndeamnă: "când mergem undeva, mai mult decât orice trebuie să ne păzim de bănuială, din care se naște osândirea cea de suflet pierzătoare" . Cel bun tot timpul descoperă ceva folositor pentru sine și se folosește de aceasta. Fantezia celui cu o stare păcătoasă este așa de bogată și așa de fină, că de multe ori ea vede păcatul și acolo unde nu este. Iar Sfântul Ioan Scărarul ne arată: "un bun grădinar gustă numai din roadele coapte, iar pe cele acre și necoapte le lasă; tot așa și sufletul bun și întelept ia aminte numai la virtuțile altora" .

Cum să scăpăm de clevetire:

Nu discuta cu oamenii bârfitori, nu te împrieteni cu clevetitorii, dar nici nu cădea în cealaltă extremă - să începi să osândești pe osânditori. Sfinții Părinți au oprit aspru transmiterea ori povestirea cuvintelor străine, când aceasta are caracter de bârfă. Dacă ceea ce vrei să spui nu este nici adevărat, nici bun și nici de trebuință, să rămână îngropat și să nu te mai împovărezi nici pe tine, nici pe mine cu acele cuvinte. Dacă invidia din noi vrea să nască osândirea, să ne reținem limba să nu vorbim acestea. Sfinții Părinți ne arată cum să tăiem acest izvor rău: Smeriți-vă, luați aminte la păcatele voastre și nu la cele străine ! Când un om se află în întuneric, el nu vede cât praf zboară prin cămăruța lui. Dar dacă, prin vreo oarecare crăpătură a ușii, se strecoară înauntru o rază de soare, deodată se pot vedea mii de particule de praf, care zboară prin aer. Dacă eu propriul meu suflet nu l-am înțeles, cum voi cunoaște fără greșeală neajunsurile, înclinările și predispozițiile din sufletele altora ? Când vedem pe cineva că greșește, noi trebuie să-l compătimim, să vedem în el pe cineva bolnav și să ne rugăm pentru el, ca să-l izbăvească Dumnezeu din ghearele păcatului. După cuvântul Sfântului Varsanufie cel Mare, "când cineva împinge pe altul în groapă, noi nu-l mustrăm pe cel căzut, ci pe acela (diavolul) care l-a împins" .

Cel mai bun medicament al acestei boli este osândirea de sine. Sfântul Serafim de Sarov ne îndrumă: "Osândește-te pe tine și vei înceta să mai osândești pe alții !" Cel ce se mustră pe sine duce o luptă eroică cu păcatul în arena sufletului său. Findcă, niciodată să nu uităm aceasta, cel ce osândește este asemenea apei din baie: dorind să-i spele pe alții, ea singură se murdărește.

Sfinții nu au osândit niciodată, pentru că au fost smeriți.

Pe nimeni să nu osândim, dacă dorim să ne mântuim.

Gândiți-vă: Osândirea pune capăt vieții duhovnicești.

Cel ce osândește este nesătul de răutate. Lui nu-i ajunge otrava propriilor lui vicii.

Cum putem să ne izbăvim de păcătoșenia proprie atâta timp cât o sprijinim cu cea străină ?

Manca-v-ar raiul (Arhim.Ilie Cleopa)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.01.2009, 22:57:23
daniel79 daniel79 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 26.01.2009
Mesaje: 4
Implicit sf

402]Pe nimeni sa nu osandim, daca dorim sa ne mantuim

PE NIMENI SĂ NU OSÂNDUIM, DACĂ DORIM SĂ NE MÂNTUIM

• Sfinții nu au osândit niciodată, pentru că au fost smeriți •

Mărturisitor Ortodox

• JUDECAREA APROAPELUI, OSÂNDIREA, PUNE CAPĂT VIEȚII DUHOVNICEȘTI •

Judecarea aproapelui e văzută de unii ca ceva nevinovat din punct de vedere duhovnicesc, de alții ca ceva folositor și de alții chiar ca o virtute. Acest păcat a reușit să câștige mult adepți deoarece se arată în chipul virtuții. În realitate el are urmări dezastruoase. Perseverența în el zădărnicește mântuirea sufletului. Dintre cele mai grele păcate, osândirea este cea mai răspândită printre oameni. Îmbrăcați în mantia iubitorilor de dreptate, aproape fiecare dintre noi ne-am însușit dreptul acesta dușmănos de a ponegri pe alții și de a găsi tuturor defecte. Oare cum se va mântui omul care în fiecare zi osândește pe frații săi, pentru care Hristos a fost răstignit pe cruce ? Nu prin răutatea osândirii aproapelui putem să îndreptăm greșelile lui. Oricine se face pe sine judecător este asemenea unui doctor neglijent care, cu mâinile nespălate și cu pansamente de tifon murdare, leagă rănile bolnavilor, iar prin aceasta, în loc să-i tămăduiască, le pricinuiește o și mai mare infecție.

Comentând cuvintele Mântuitorului nostru Iisus Hristos privind paiul și bârna din ochii apropelui nostru , putem arăta că Hristos aseamănă păcatul aproapelui cu paiul, iar osândirea o compară cu bârna. Biserica Ortodoxă dă dreptul de a osândi doar pe eretici, care sunt cei mai rafinați slujitori ai satanei. Ei par a propovădui pe Dumnezeu, dar ne conduc la diavol. Sfântul Nichifor Mărturisitorul numea învățătura eretică : "mușcătură de șarpe." Un pustnic plângea în pustie: Vai, fratele meu a greșit azi, iar eu voi greși mâine la fel. Diavolul a reușit să întoarcă aproape toate lucrurile cu capul în jos în lume făcând confuzie în noțiunile oamenilor despre păcat și virtute, iar cea mai mare strădanie a lui e îndreptată în a ne învăța în rânduiala lui stricată.[/quote]
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.01.2009, 23:08:27
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Osândirea înseamna a dispretui si a crede ca Dumnezeu trimite un sufket în iad. Dar a discuta despre orientarile gresite ale unor persoane nu este osândire.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 27.01.2009, 04:41:11
Anca-Miha
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
Osândirea înseamna a dispretui si a crede ca Dumnezeu trimite un sufket în iad. Dar a discuta despre orientarile gresite ale unor persoane nu este osândire.
Ce orientare gresita?!? Oare Pr. Iustin Parvu nu este ortodox si unul din cei mai mari duhovnici in viata ai Bisericii Ortodoxe Romane? Si-a demonstrat cu prisosinta orientarea: Hristos de numeste orientarea lui. Nu cred ca-i putem cere mai mult. Macar sa ne ridicam si noi la credinta acestui curajos marturisitor al Credintei Ortodoxe.
A-i pune la indoiala verticalitatea nu e osandire?!? Ba este! Doar din nestiinta se poate spune ceva rau despre Pr. Iustin Parvu.
http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...tin/#more-5647
Reply With Quote
  #8  
Vechi 27.01.2009, 05:18:10
ortodox4life's Avatar
ortodox4life ortodox4life is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.10.2008
Locație: undeva departe
Mesaje: 232
Implicit

Daca puteti sa-l ignorati pe Traditie,el are mare nevoie de ajutor,de la oricine il poate ajuta,dar nu cu vorbe ci cu ragaciune,Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #9  
Vechi 25.01.2009, 20:39:10
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
Iustin este klegionar nepocait si promotor al ideilor infantile despre conspiratia iudeo-masonica. Asta nu e ortodoxie. Atât timp cât nu-si renega trecutul legionar, nu poate fi numit nici macar crestin.
aiurezi,baiete,exista conspiratie de cind si scopul lor e arhicunoscut parintele IUSTIN stie f.bine,tu esti habarnist
Reply With Quote
  #10  
Vechi 25.01.2009, 20:42:05
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit

parintele IUSTIN PIRVU A FACUT ANI BUNI DE PUSCARIE PT CREDINTA ,iar cei -i pun la indoila vorbele ,ba mi si clevetesc isi f.f.mari pacate.Sa multumim lui DUMNEZEU ca mai avem inca asemenea oameni printre noi ca sfintia sa.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Au murit pentru libertatea noastra! laurastifter Generalitati 123 03.01.2013 11:58:34
Expresie neinteleasa CosminN Generalitati 10 25.02.2011 09:47:33
Semnati declaratia crestina internationala Manhattan lyvkid Stiri, actualitati, anunturi 3 10.02.2010 15:14:26
semnati petitia de introducere a tvtrinitas emanuel2007 Biserica Ortodoxa Romana 6 20.08.2008 08:34:33