![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
[COLOR=black]OMUL SI DUMNEZEU-OMUL[/COLOR]
[COLOR=black]de Sfantul Iustin Popovici[/COLOR] [COLOR=black]Fara Dumnezeul-om si în afara Dumnezeului-om, [/COLOR] [COLOR=black]omul se afla totdeauna în primejdia de a deveni [/COLOR] [COLOR=black]asemanator cu diavolul, fiindca pacatul e totodata [/COLOR] [COLOR=black]si putere si chip al diavolului. Robindu-se pacatului în afara [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeului-om, omul devine de buna voie asemanator [/COLOR] [COLOR=black]diavolului, se împropriaza diavolului: „Cel ce savârseste pacatul, [/COLOR] [COLOR=black]de la diavolul este” (I Ioan 3, 8). Nu trebuie sa ne scape din [/COLOR] [COLOR=black]vedere ca scopul principal al diavolului este acela de a-l lipsi [/COLOR] [COLOR=black]pe om de asemanarea cu Dumnezeu, de a-l dez-divino-[/COLOR] [COLOR=black]umaniza, de a-l dezlipi de Dumnezeu, si în felul acesta de a-l [/COLOR] [COLOR=black]transforma într-o fiinta asemanatoare cu el. Antropocentrismul [/COLOR] [COLOR=black]umanist e în esenta diavolocentrism, fiindca atât unul cât si [/COLOR] [COLOR=black]celalalt nu vor decât un singur lucru: sa fie doar în sine si [/COLOR] [COLOR=black]pentru sine. În felul acesta, însa, ele stramuta de fapt pe [/COLOR] [COLOR=black]oameni în împaratia „mortii celei de a doua”, unde nu este [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeu, nici ceva din cele ale lui Dumnezeu (Apoc. 21, 8; [/COLOR] [COLOR=black]20, 14). [/COLOR] [COLOR=black]Toate umanismele europene, de la cel mai primitiv pâna [/COLOR] [COLOR=black]la cel mai subtil, de la cel fetisist pâna la cel papal, se [/COLOR] [COLOR=black]întemeiaza pe credinta în om, asa cum este el în datul lui [/COLOR] [COLOR=black]psihofizic si istoricitatea lui psihofizica. În fapt, toata esenta [/COLOR] [COLOR=black]* Capitol preluat din „Biserica Ortodoxa si ecumenismul”, Ed. Orthodox Kypseli, [/COLOR] [COLOR=black]Tesalonic, 1974. [/COLOR] [COLOR=black]oricarui umanism este omul - homo. Redus la ontologia sa, [/COLOR] [COLOR=black]oricare umanism nu este altceva decât „hominism” (homo-[/COLOR] [COLOR=black]hominis). Omul este cea mai înalta valoare – valoarea totala, [/COLOR] [COLOR=black]omul este criteriul cel mai înalt – criteriul total: „omul este [/COLOR] [COLOR=black]masura tuturor fiintelor si lucrurilor”. Aceasta este „in nuce”, [/COLOR] [COLOR=black]orice umanism, orice hominism. Asadar, toate umanismele, [/COLOR] [COLOR=black]toate hominismele sunt în ultima analiza, de origine idolatra, [/COLOR] [COLOR=black]politeista. Toate umanismele europene, de la cele [/COLOR] [COLOR=black]prerenascentiste, cele renascentiste si mai departe, cele [/COLOR] [COLOR=black]protestante, filozofice, religioase, sociale, stiintifice, culturale, [/COLOR] [COLOR=black]politice au urmarit si urmaresc neîntrerupt, cu stiinta sau fara [/COLOR] [COLOR=black]stiinta, un singur lucru: sa înlocuiasca credinta în Dumnezeul-[/COLOR] [COLOR=black]om cu credinta în om, sa înlocuiasca Evanghelia Dumnezeului-[/COLOR] [COLOR=black]om cu evanghelia dupa om, filozofia dupa Dumnezeul-om cu [/COLOR] [COLOR=black]filozofia cea dupa om, cultura dupa Dumnezeul-om cu cultura [/COLOR] [COLOR=black]cea dupa om, într-un cuvânt, sa înlocuiasca viata dupa [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeul-om cu viata cea dupa om. [/COLOR] [COLOR=black]Si asa a fost timp de veacuri, pâna când în veacul trecut [/COLOR] în[COLOR=black] anul 1870, la Primul Conciliu de la Vatican, toate acestea s-[/COLOR] [COLOR=black]au contopit în dogma infailibilitatii papei. De atunci aceasta a [/COLOR] [COLOR=black]devenit dogma centrala a papismului. De aceea în zilele [/COLOR] [COLOR=black]noastre la Al Doilea Conciliu de la Vatican s-a tratat si aparat [/COLOR] [COLOR=black]atât de staruitor si de abil intangibilitatea si imuabilitatea [/COLOR] [COLOR=black]acestei dogme. Dogma aceasta are o însemn atate cât se poate [/COLOR] [COLOR=black]de epocala pentru întreaga soarta a Europei, mai ales pentru [/COLOR] [COLOR=black]apocalipsa ei, în care deja a pasit. Prin dogma aceasta toate [/COLOR] [COLOR=black]umanismele europene si-au atins idealul si idolul: omul a fost [/COLOR] [COLOR=black]declarat divinitate suprema, divinitate universala. Panteonul [/COLOR] [COLOR=black]european umanist si-a dobândit Zeusul sau. [/COLOR] [COLOR=black]Sinceritatea e limba Adevarului: dogma infailibilitatii [/COLOR] [COLOR=black]papei din secolul al XIX-lea, respectiv a omului, nu este altceva [/COLOR] [COLOR=black]decât renasterea pagânismului si a politeismului, renasterea [/COLOR] [COLOR=black]axiologiei si criteriologiei idolatre. „Horribile dictu”, dar si [/COLOR] [COLOR=black]urmatorul lucru trebuie spus: prin dogma infailibilitatii papei [/COLOR] [COLOR=black]a fost ridicat la rangul de dogma umanismul închinator la [/COLOR] [COLOR=black]idoli, si în primul rând cel elin. A fost ridicat la rangul de [/COLOR] [COLOR=black]dogma valoarea universala, a fost ridicata la rangul de dogma [/COLOR] [COLOR=black]criteriul universal al culturii, civilizatiei, poeziei, filozofiei, [/COLOR] [COLOR=black]artei, politicii si stiintei eline. Si toate acestea ce sunt? [/COLOR] [COLOR=black]Pagânatate ridicata la rangul de dogma. În felul acesta a ajuns [/COLOR] [COLOR=black]sa fie dogma autarhia omului european, dupa care timp de [/COLOR] [COLOR=black]veacuri au nazuit cu înfocare toate umanismele europene. [/COLOR] Romeo [continuare in postul urmator] |
#2
|
|||
|
|||
![]()
[continuarea mesajului precedent]
[COLOR=black]Dogma infailibilitatii papei e nietzscheana „Ja–Sagung” [/COLOR] [COLOR=black](afirmare) a întregii creatii a omului european umanist, acel [/COLOR] [COLOR=black]„Ja–Sagung” al culturii si civilizatiei lui, care prin scopurile si [/COLOR] [COLOR=black]metodele lor predominant pagâne si politeiste umbresc [/COLOR] [COLOR=black]binevestirea si porunca Dumnezeului-om: „Cautati mai întâi [/COLOR] [COLOR=black]Împaratia lui Dumnezeu si dreptatea Lui si toate (celelalte) se vor [/COLOR] [COLOR=black]adauga voua” (Mt. 6, 33). Si ce nu a proclamat ca scop al [/COLOR] [COLOR=black]existentei omenesti si ca metoda de activitate a omului cultura [/COLOR] [COLOR=black]si civilizatia umanista europeana? Dumnezeul-om, Singurul [/COLOR] [COLOR=black]care mântuieste pe om de pacat, de moarte si de diavol, [/COLOR] [COLOR=black]Singurul care învesniceste si îndumnezeieste si divino-[/COLOR] [COLOR=black]umanizeaza pe om în toate lumile, prescrie raspicat si limpede [/COLOR] [COLOR=black]ca scop primordial al fiintei si al vietii omului este sa devina [/COLOR] [COLOR=black]desavârsit ca Dumnezeu (Mt. 5, 48). Iar omul umanist [/COLOR] [COLOR=black]european ce nu a tot asezat si consfintit ca scop al existentei [/COLOR] [COLOR=black]omenesti în locul acestui scop! Este un adevar evanghelic cu [/COLOR] [COLOR=black]neputinta de tagaduit: „toata lumea zace în rau” chiar si dupa [/COLOR] [COLOR=black]nevointa Dumnezeului-om în lumea noastra pamânteasca (I [/COLOR] [COLOR=black]In. 5, 19-21). Si nu numai atât, ci dupa Sfântul Apostol Pavel, [/COLOR] [COLOR=black]diavolul este „dumnezeul veacului acestuia” (II Cor. 4, 4). Între o [/COLOR] [COLOR=black]astfel de lume care de buna voie „zace în rautate” si omul care [/COLOR] [COLOR=black]urmeaza pe Dumnezeul-om Hristos, nu exista compromis. Cel [/COLOR] [COLOR=black]care urmeaza pe Dumnezeul-om nu poate face compromis în [/COLOR] [COLOR=black]dauna Adevarului Evanghelic, cu omul umanist care justifica [/COLOR] [COLOR=black]toate cele aratate mai înainte si le ridica la rangul de dogma. [/COLOR] [COLOR=black]Aici este vorba întotdeauna de cea mai hotarâtoare si [/COLOR] [COLOR=black]definitorie dilema si alegere: Dumnezeul-om sau omul. [/COLOR] [COLOR=black]Fiindca omul umanist prin toata activitatea lui se evidentiaza [/COLOR] [COLOR=black]s i se poarta ca actionând autarhic (autosuficient), ca valoare [/COLOR] [COLOR=black]suprema si masura suprema. Aici nu exista loc pentru [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeul-om. Ca atare, în împaratia umanista locul [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeului-om îl ocupa „Vicarius Christi” [Loctiitorul lui [/COLOR] [COLOR=black]Hristos], iar Dumnezeul-om a fost surghiunit în cer. În orice [/COLOR] [COLOR=black]caz, aceasta este o dez-întrupare sui generis a Dumnezeului-om [/COLOR] [COLOR=black]Hristos, nu-i asa? [/COLOR] [COLOR=black]Uzurpând prin dogma infailibilitatii în favoarea sa, adica [/COLOR] în[COLOR=black] favoarea omului, toata puterea si toate drepturile care [/COLOR] [COLOR=black]apartin numai Dumnezeului-om Domnului Hristos, papa s-a [/COLOR] [COLOR=black]autodeclarat în fapt, Biserica în Biserica papista si a devenit în [/COLOR] [COLOR=black]ea totul în toate. Un „Atottiitor universal” sui generis. De aceea [/COLOR] [COLOR=black]dogma infailibilitatii papei a si devenit pan-dogma papismului [/COLOR] [COLOR=black]iar papa nu se poate lepada de ea în nici un chip câta vreme va [/COLOR] [COLOR=black]fi papa al papismului umanist. [/COLOR] În[COLOR=black] istoria neamului omenesc exista trei caderi principale: a lui [/COLOR] [COLOR=black]Adam, a lui Iuda si a papei. Esenta caderii în pacat e întotdeauna [/COLOR] [COLOR=black]aceeasi: vointa de a deveni bun prin sine, vointa de a deveni [/COLOR] [COLOR=black]desavârsit prin sine, vointa de a deveni Dumnezeu prin sine. [/COLOR] [COLOR=black]Dar în felul acesta omul se asimileaza, fara sa-si dea seama, [/COLOR] [COLOR=black]diavolului, fiindca si acesta a vrut sa devina Dumnezeu prin [/COLOR] [COLOR=black]sine însusi, sa înlocuiasca pe Dumnezeu cu sine însusi, si în [/COLOR] [COLOR=black]aceasta îngâmfare a lui a devenit dintr-o data diavol, cu [/COLOR] [COLOR=black]desavârsire despartit de Dumnezeu si cu totul potrivnic lui [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeu. Tocmai în aceasta înselare de sine plina de trufie [/COLOR] [COLOR=black]consta esen ta pacatului, pacatul universal. În aceasta consta si [/COLOR] [COLOR=black]esenta diavolului, a capeteniei diavolului - satana. Aceasta nu [/COLOR] [COLOR=black]e altceva decât vointa de a ramâne în firea proprie, de a nu [/COLOR] [COLOR=black]primi în sine altceva decât pe sine. Toata esenta diavolului este [/COLOR] [COLOR=black]în faptul ca nu-L vrea câtusi de putin pe Dumnezeu în launtrul [/COLOR] [COLOR=black]lui, vrea sa ramâna totdeauna singur, totdeauna cu totul în [/COLOR] [COLOR=black]sine, tot pentru sine, totdeauna închis ermetic fata de [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeu si tot ce apartine lui Dumnezeu. Si ce este aceasta? [/COLOR] Romeo [continuare in postul urmator] |
#3
|
|||
|
|||
![]()
[continuare a mesajului precedent]
[COLOR=black]Omul a fost zidit de Iubitorul de oameni Dumnezeu ca [/COLOR] [COLOR=black]virtual dumnezeu-om, ca pe temeiul chipului dumnezeiesc pe [/COLOR] [COLOR=black]care îl poarta fiinta lui sa se zideasca de buna voie prin [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeu întru Dumnezeu-om. Dar omul prin libera sa [/COLOR] [COLOR=black]alegere a cautat sa ajunga prin pacat la nepacatosenie, prin [/COLOR] [COLOR=black]diavol la starea de Dumnezeu, si desigur ca urmând calea [/COLOR] [COLOR=black]aceasta el ar fi devenit un diavol sui generis daca Dumnezeu, [/COLOR] [COLOR=black]prin nesfârsita Sa iubire de oameni si „dupa mare mila Sa”, n-[/COLOR] [COLOR=black]ar fi intervenit facându-Se om, adica Dumnezeu-om, [/COLOR] [COLOR=black]aducându-l astfel pe om la Dumnezeul-om. L-a introdus prin [/COLOR] [COLOR=black]Biserica - Trupul Sau în nevointa divino-umanizarii prin [/COLOR] [COLOR=black]sfintele taine si sfintele virtuti, si în felul acesta a dat omului [/COLOR] [COLOR=black]putinta de a ajunge „întru barbat desavârsit, la masura vârstei [/COLOR] [COLOR=black]plinirii lui Hristos” (Ef. 4, 13), si de a-si atinge astfel menirea sa [/COLOR] [COLOR=black]dumnezeiasca de a deveni de buna voie Dumnezeu-om dupa [/COLOR] [COLOR=black]har. [/COLOR] [COLOR=black]Ce este caderea papei decât numai vointa de a-L înlocui [/COLOR] [COLOR=black]pe Dumnezeul-om cu omul? [/COLOR] [COLOR=black]În lumea noastra omeneasca, dupa spusele Sfântului [/COLOR] [COLOR=black]vazator al tainelor Ioan Damaschin, numai Dumnezeul-om [/COLOR] [COLOR=black]Hristos este „singurul lucru nou sub soare”.22 Si acesta e vesnic [/COLOR] [COLOR=black]nou prin Persoana Sa divino-umana, prin nevointa Sa divino-[/COLOR] [COLOR=black]2 2 Sfântul Ioan Damaschin, Expunerea exacta a credintei ortodoxe 3,1; PG 94, 984. [/COLOR] [COLOR=black]umana si prin Trupul Sau divino-uman – Biserica. Însa si omul [/COLOR] [COLOR=black]numai în Dumnezeul-om este nou, pururea nou, vesnic nou în [/COLOR] [COLOR=black]toate trairile sale divino-umane pe calea mântuirii, sfinteniei, [/COLOR] [COLOR=black]schimbarii la fata, îndumnezeirii, divino-umanizarii. În aceasta [/COLOR] [COLOR=black]lume pamânteasca toate îmbatrânesc si toate mor, numai omul [/COLOR] [COLOR=black]divino-umanizat cel „de acelasi trup cu Hristos”, si îmbisericit [/COLOR] [COLOR=black]prin Dumnezeul-om, nu îmbatrâneste si nu moare, fiindca a [/COLOR] [COLOR=black]devenit un madular viu si organic al Sfântului si vesnicului [/COLOR] [COLOR=black]Trup divino-uman al lui Hristos, al Bisericii, în care persoana [/COLOR] [COLOR=black]omeneasca se dezvolta si fara încetare „creste cresterea lui [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeu” (Col. 2, 19) „întru barbat desavârsit, la masura vârstei [/COLOR] [COLOR=black]plinirii lui Hristos” (Ef. 4, 13). Aceasta înseamna ca el creste si se [/COLOR] [COLOR=black]dezvolta nesfârsit si nemasurat, potrivit cu dimensiunile cele [/COLOR] [COLOR=black]dupa chipul lui Dumnezeu ale Dumnezeiestii nesfârsiri si [/COLOR] [COLOR=black]nemarginiri date fiintei omenesti de catre Domnul Cel în Trei [/COLOR] [COLOR=black]Sori atunci când l-a zidit pe om dupa chipul lui Dumnezeu.[/COLOR] [COLOR=black]Toate sunt noi în Dumnezeul-om si prin Dumnezeul-om, [/COLOR] [COLOR=black]El Însusi în primul rând, iar în consecinta si mântuirea, si [/COLOR] [COLOR=black]învatatura despre mântuire, si metoda de mântuire. Este cu [/COLOR] [COLOR=black]totul nou pentru neamul omenesc mesajul Dumnezeului-om: [/COLOR] [COLOR=black]s a despartim pacatul de pacatos, sa urâm pacatul si sa iubim [/COLOR] [COLOR=black]pe pacatos, sa ucidem pacatul dar sa mântuim pe pacatos, sa [/COLOR] [COLOR=black]nu identificam pe pacatos cu pacatul, sa nu ucidem pe pacatos [/COLOR] [COLOR=black]pentru pacat ci sa îl mântuim de pacat. O pilda cutremuratoare [/COLOR] [COLOR=black]despre aceasta este femeia prinsa în adulter. Atotmilostivul [/COLOR] [COLOR=black]Mântuitor a despartit pacatul femeii de fiinta ei cea dupa [/COLOR] [COLOR=black]chipul lui Dumnezeu, a osândit pacatul si a miluit pe [/COLOR] [COLOR=black]pacatoasa: „Nici eu nu te osândesc; mergi si nu mai pacatui” (In. 8, [/COLOR] [COLOR=black]11). [/COLOR] R. [continuare in postul urmator] |
#4
|
|||
|
|||
![]()
[continuarea mesajului anterior]
Aceasta este metoda Ortodoxiei ridicata la rangul de [COLOR=black]„dogma” în lucrarea mântuirii pacatosului de pacat – metoda [/COLOR] [COLOR=black]Sfintei Traditii în chip de Dumnezeu înteleptit dezvoltata si [/COLOR] [COLOR=black]legiuita în Biserica Ortodoxa de catre Sfintii Parinti si [/COLOR] [COLOR=black]formulata cu dumnezeiasca insuflare de catre Sfântul Simeon [/COLOR] [COLOR=black]Noul Teolog: „Binele nu este bine, atunci când nu se face bine”.23 [/COLOR] [COLOR=black]În lumina acestei evanghelice si sfinte Traditii ortodoxe e [/COLOR] [COLOR=black]o atrocitate antievanghelica si anticrestina a-l omorî pe pacatos [/COLOR] [COLOR=black]pentru pacat. Aici nici o inchizitie nu se poate declara sfânta. [/COLOR] [COLOR=black]În ultima instanta, toate umanismele omoara pe pacatos [/COLOR] [COLOR=black]pentru pacat, nimicesc pe om împreuna cu pacatul – fiindca nu [/COLOR] [COLOR=black]Îl vor pe Dumnezeul-om Care-i singura mântuire a omului si [/COLOR] [COLOR=black]de pacat, si de moarte, si de diavol. Cel ce nu e pentru [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeul-om e prin aceasta împotriva omului si este un [/COLOR] [COLOR=black]asasin al omului, prin urmare un sinucigas caci îl lasa pe om în [/COLOR] [COLOR=black]deplina putere a pacatului, a mortii si a diavolului, de care [/COLOR] [COLOR=black]poate sa-l mântuiasca numai Dumnezeul-om si nimeni altul [/COLOR] [COLOR=black]sub soare. Procedând cu pacatosul în felul acesta, omul [/COLOR] [COLOR=black]umanist în chip inevitabil savârseste o crima: ucide propriul [/COLOR] [COLOR=black]s au suflet, se preda singur iadului, spre vesnica petrecere [/COLOR] [COLOR=black]laolalta cu diavolul, cu acest „ucigator de oameni dintru început” [/COLOR] [COLOR=black](In. 8, 44). Iar prin aceasta împarateste si stapâneste în mod [/COLOR] [COLOR=black]absolut monstruoasa si universala dogma etica iezuito-[/COLOR] [COLOR=black]umanista: „scopul scuza mijloacele”. [/COLOR] [COLOR=black]Ce da omului Dumnezeul-om si nimeni altul nu îi poate [/COLOR] [COLOR=black]da? Biruinta asupra mortii, asupra pacatului, asupra [/COLOR] [COLOR=black]diavolului, Viata Vesnica, Adevarul Vesnic, Dreptatea Vesnica, [/COLOR] [COLOR=black]Binele Vesnic, Dragostea Vesnica, Bucuria Vesnica, întreaga [/COLOR] [COLOR=black]plinatate a Dumnezeirii si a desavârsirilor dumnezeiesti. [/COLOR] [COLOR=black]Vorbind apostoleste, Dumnezeul-om da oamenilor „cele ce [/COLOR] [COLOR=black]ochiul nu a vazut si urechea nu a auzit si la inima omului nu s-au [/COLOR] [COLOR=black]suit câte a pregatit Dumnezeu celor ce-l iubesc pe El” (I Cor. 2, 9; [/COLOR] [COLOR=black]Isaia 64,3; Ieremia 3,6). [/COLOR] [COLOR=black]Cel de-al doilea Conciliu de la Vatican e o renastere a [/COLOR] [COLOR=black]tuturor umanismelor europene, o renastere de cadavre, fiindca [/COLOR] [COLOR=black]de când Dumnezeul-om Hristos este prezent în lumea [/COLOR] [COLOR=black]2 3 Sfântul Simeon Noul Teolog, Cuvântarea 18 si 68. Editia Zagoraios, Smirna, 1886, [/COLOR] [COLOR=black]p.105 si 364. [/COLOR] [COLOR=black]pamânteasca, orice umanism este un cadavru. Si asa stau [/COLOR] [COLOR=black]lucrurile, întrucât Conciliul a ramas cu încapatânare la dogma [/COLOR] [COLOR=black]infailibilitatii papei – a omului. Privite din punctul de vedere [/COLOR] [COLOR=black]al Dumnezeului-om Celui Vesnic Viu, al Domnului Iisus [/COLOR] [COLOR=black]istoric, toate umanismele seamana mai mult sau mai putin cu [/COLOR] [COLOR=black]niste utopii criminale, fiindca în numele omului ucid si [/COLOR] [COLOR=black]nimicesc pe om în felurite chipuri ca entitate psiho-fizica. [/COLOR] [COLOR=black]Toate umanismele savârsesc o lucrare nebunesc de tragica: [/COLOR] [COLOR=black]strecoara tântarul si înghit camila, iar prin dogma [/COLOR] [COLOR=black]infailibilitatii papale lucrarea aceasta a fost ridicata la rangul [/COLOR] [COLOR=black]de dogma. Toate acestea sunt înfricosatoare, înfricosatoare [/COLOR] [COLOR=black]pâna la groaza desavârsita. De ce? Fiindca însasi dogma [/COLOR] [COLOR=black]despre infailibilitatea omului nu este altceva decât cumplitul [/COLOR] [COLOR=black]prohod a oricarui umanism, de la acela al Vaticanului ridicat la [/COLOR] [COLOR=black]rangul de dogma, si pâna la umanismul satanizat al lui Sartre. [/COLOR] [COLOR=black]În panteonul umanist al Europei toti zeii sunt morti, în [/COLOR] [COLOR=black]frunte cu Zeus-ul european. Sunt morti pân a ce în inima lor [/COLOR] [COLOR=black]vestejita va rasari pocainta cea cu desavârsita lepadare de sine, [/COLOR] [COLOR=black]cu fulgerele si durerile Golgotei sale, cu cutremurele si [/COLOR] [COLOR=black]schimbarile la fata ale învierii sale, cu viforele si înaltarile ei [/COLOR] [COLOR=black]aducatoare de roade. Si atunci? Atunci nesfârsite vor fi [/COLOR] [COLOR=black]slavosloviile lor catre Cel Ce în veci este de viata Facator si de [/COLOR] [COLOR=black]minuni Lucrator Dumnezeul-om, cu adevarat Singurul Iubitor [/COLOR] [COLOR=black]de oameni din toate lumile.[/COLOR] [COLOR=black]Care este inima dogmei cu privire la infailibilitatea papei [/COLOR] [COLOR=black]respectiv a omului? Dez-divino-umanizarea omului. Lucrul [/COLOR] [COLOR=black]acesta îl urmaresc toate umanismele, chiar si cele religioase. [/COLOR] [COLOR=black]Toate îl întorc pe om la pagânism, la politeism, la îndoita [/COLOR] [COLOR=black]moarte, duhovniceasca si fizica. Îndepartându-se de [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeul-om, tot umanismul s-a preschimbat treptat în [/COLOR] [COLOR=black]nihilism. Lucrul acesta îl arata crahul contemporan al tuturor [/COLOR] [COLOR=black]umanismelor în frunte cu papismul, parintele direct sau [/COLOR] [COLOR=black]indirect, cu voie sau fara voie, al tuturor umanismelor [/COLOR] [COLOR=black]europene. Iar crahul, crahul catastrofal al papismului consta în [/COLOR] [COLOR=black]dogma infailibilitatii papei si tocmai dogma asta e culmea [/COLOR] [COLOR=black]nihilismului. Prin dogma aceasta omul european a dogmatisit [/COLOR] [COLOR=black]si hotarât dogma autarhicitatii (autosuficientei) omului [/COLOR] [COLOR=black]european, si în felul acesta pâna la urma a aratat ca nu are [/COLOR] [COLOR=black]nevoie de Dumnezeul-om si ca pe pamânt nu exista loc pentru [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeul-om caci „Vicarius Christi” îl înlocuieste în chip [/COLOR] [COLOR=black]desavârsit. În fapt, din dogma aceasta traieste, pe aceasta o [/COLOR] [COLOR=black]urmeaza si o marturiseste cu încapatânare oricare umanism [/COLOR] [COLOR=black]european. [/COLOR] R. [continuare in postul urmator] |
#5
|
|||
|
|||
![]()
[continuara mesajului anterior]
[COLOR=black]Toate umanismele omului european nu sunt altceva, în [/COLOR] [COLOR=black]esenta lor, decât o razvratire necontenita împotriva [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeului-om Hristos. În toate chipurile cu putinta se [/COLOR] [COLOR=black]savârseste „Die Umwertung aller Werte” [rasturnarea tuturor [/COLOR] [COLOR=black]valorilor - Nietzche]. Dumnezeul-om este înlocuit pretutindeni [/COLOR] [COLOR=black]cu omul, pe toate tronurile europene se înscauneaza omul [/COLOR] [COLOR=black]umanismului european. Ca atare, nici nu mai exista un singur [/COLOR] [COLOR=black]„Vicarius Christi” ci nenumarati, deosebindu-se doar la straie, [/COLOR] [COLOR=black]fiindca în ultima instanta, prin dogma despre infailibilitatea [/COLOR] [COLOR=black]papei a fost proclamat infailibil omul în general. De aici si [/COLOR] [COLOR=black]nenumaratii papi din toata Europa si de la Vatican, si din [/COLOR] [COLOR=black]protestantism, între ei nefiind vreo deosebire esentiala, fiindca [/COLOR] [COLOR=black]papismul e cel dintâi protestantism, precum a spus vizionarul [/COLOR] [COLOR=black]Homiakov. [/COLOR] [COLOR=black]Infailibilitatea este o însusire naturala divino-umana si o [/COLOR] [COLOR=black]functie naturala divino-umana a Bisericii, în calitatea ei de [/COLOR] [COLOR=black]Trup divino-uman al lui Hristos, al carui vesnic cap – [/COLOR] [COLOR=black]Adevarul = Atoateadevarul – e Cel de-al Doilea Ipostas al Prea [/COLOR] [COLOR=black]Sfintei Treimi, Dumnezeul-om, Domnul Iisus Hristos. [/COLOR] [COLOR=black]Prin dogma despre infailibilitatea papei, papa a fost de [/COLOR] [COLOR=black]fapt declarat drept Biserica si el, un om, a luat locul [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeului-om. Acesta e triumful final al umanismului, dar [/COLOR] [COLOR=black]este în acelasi timp si „moartea a doua” (Apoc. 20, 14; 21, 8) a [/COLOR] [COLOR=black]papismului iar prin el si cu el, a oricarui umanism. Totusi, [/COLOR] [COLOR=black]înaintea Adevaratei Biserici a lui Hristos care de la aratarea [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeului-om Hristos exista în lumea noastra pamânteasca [/COLOR] [COLOR=black]ca trup divino-uman, dogma despre infailibilitatea papei este [/COLOR] [COLOR=black]nu numai erezie, ci o panerezie24, fiindca nici o erezie nu s-a [/COLOR] [COLOR=black]ridicat atât de radical si atât de integral împotriva [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeului-om Hristos si a Bisericii Lui, asa cum a facut [/COLOR] [COLOR=black]aceasta papismul prin dogma despre infailibilitatea papei – [/COLOR] [COLOR=black]om. Nu exista nici o îndoiala ca dogma aceasta este erezia [/COLOR] [COLOR=black]ereziilor, chinul chinurilor, o razvratire nemaivazuta [/COLOR] [COLOR=black]împotriva Dumnezeului-om Hristos. Dogma aceasta este, vai, [/COLOR] [COLOR=black]cea mai îngrozitoare surghiunire a Domnului nostru Iisus [/COLOR] [COLOR=black]Hristos de pe pamânt, o noua tradare a lui Hristos, o noua [/COLOR] [COLOR=black]rastignire a Domnului – numai ca nu pe crucea cea de lemn, ci [/COLOR] [COLOR=black]pe crucea de aur a umanismului papist. Si toate acestea sunt [/COLOR] [COLOR=black]iad, iad, iad pentru sarmana fiinta pamânteasca ce se numeste [/COLOR] [COLOR=black]om. [/COLOR] [COLOR=black]Exista oare vreo iesire din toate aceste nenumarate iaduri [/COLOR] [COLOR=black]umaniste? Exista oare vreo înviere din toate aceste nenumarate [/COLOR] [COLOR=black]morminte europene? Exista oare leac pentru toate aceste [/COLOR] [COLOR=black]nenumarate boli aducatoare de moarte? Exista, exista, exista: [/COLOR] [COLOR=black]pocainta. Ea e binevestirea fara de moarte a Evangheliei [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeului-om: „pocainta spre cunostinta adevarului” (II Tim. [/COLOR] [COLOR=black]2, 25). Altminteri nu poate cineva sa creada în mântuitoarea [/COLOR] [COLOR=black]Evanghelie a Dumnezeului-om: „Pocaiti-va si credeti în [/COLOR] [COLOR=black]Evanghelie” (Mc. 1, 15). Pocainta înaintea Dumnezeului-om [/COLOR] [COLOR=black]este singurul leac împotriva pacatului, singurul leac universal [/COLOR] [COLOR=black]pentru tot pacatul, chiar si pentru pacatul universal. Fara [/COLOR] [COLOR=black]îndoiala ca pocainta e si leacul pentru acest „pacat suprem” al [/COLOR] [COLOR=black]papismului ce e cuprins în trufasa dogma a infailibilitatii [/COLOR] [COLOR=black]papei, si prin aceasta este si leacul pentru orice pacat al [/COLOR] [COLOR=black]oricarui umanism în parte si al tuturor umanismelor laolalta. [/COLOR] [COLOR=black]Da, da, da, din pacatul atât de iubit lui al „infailibilitatii”, [/COLOR] [COLOR=black]„infailibilul” om european, omul european umanist se poate [/COLOR] [COLOR=black]2 4 Erezie universala, n.tr. [/COLOR] [COLOR=black]mântui numai prin pocainta din toata inima si schimbarea [/COLOR] [COLOR=black]totala la fata înaintea Minunatului si Atotînduratului si [/COLOR] [COLOR=black]Atotbunului Domn Iisus Hristos Dumnezeul-om, cu adevarat [/COLOR] [COLOR=black]Singurul Mântuitor al neamului omenesc de tot pacatul, de tot [/COLOR] [COLOR=black]raul, de tot iadul, de tot diavolul, de tot rationalismul umanist, [/COLOR] [COLOR=black]si îndeobste de toate pacatele pe care închipuirea omeneasca le [/COLOR] [COLOR=black]poate nascoci. [/COLOR] R. [continuare] |
#6
|
|||
|
|||
![]()
[continuarea mesajului anterior]
[COLOR=black]Pentru aceste pricini, toti sfintii de-Dumnezeu-purtatori [/COLOR] [COLOR=black]si de-Dumnezeu-înteleptiti Parinti ai celor sapte sfinte Sinoade [/COLOR] [COLOR=black]Ecumenice reduc toate problemele din Biserica lui Hristos la [/COLOR] [COLOR=black]problema persoanei Dumnezeului-om Hristos, ca la cea mai [/COLOR] [COLOR=black]mare si singura valoare suprema pentru orice fiinta [/COLOR] [COLOR=black]omeneasca, fie aceasta pe pamânt sau în vreo alta lume a lui [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeu. Da, pentru ei Dumnezeul-om Hristos este totul si [/COLOR] [COLOR=black]toate în lumile omenesti. Omul „infailibil” si înaintea lui omul [/COLOR] [COLOR=black]cel mai pacatos - smerenia de o parte si îngâmfarea de alta. [/COLOR] [COLOR=black]Privighetoarea cea neîntrecuta a Evangheliei Dumnezeului-[/COLOR] [COLOR=black]om, Sfântul Ioan Gura de Aur, binevesteste: „Smerenia este [/COLOR] [COLOR=black]piatra de temelie a filozofiei noastre”.25 Smerenia este piatra de [/COLOR] [COLOR=black]temelie a filozofiei noastre despre viata si lume, despre timp si [/COLOR] [COLOR=black]vesnicie, despre Dumnezeu si Biserica, în timp ce piatra de [/COLOR] [COLOR=black]temelie a oricarui umanism, chiar si a aceluia ridicat la rangul [/COLOR] [COLOR=black]de dogma, este trufia, credinta în ratiunea omului, în mintea si [/COLOR] [COLOR=black]logica lui. Trufia este boala fara leac a mintii diavolului. [/COLOR] [COLOR=black]Înlauntrul ei se gasesc si din ea izvorasc toate celelalte rele [/COLOR] [COLOR=black]diavolesti, în timp ce smerenia noastra ne învata sa ne punem [/COLOR] [COLOR=black]nadejdea si sa avem absoluta încredere în sfânta, [/COLOR] [COLOR=black]soborniceasca, divino-umana minte a Bisericii, mintea lui [/COLOR] [COLOR=black]Hristos. „Noi avem mintea lui Hristos” (I Cor. 2, 16). Noi suntem [/COLOR] [COLOR=black]în Trupul divino-uman al lui Hristos, Biserica Ortodoxa în care [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeul-om Hristos este totul: si Capul, si Trupul, si Viata, [/COLOR] [COLOR=black]si Adevarul, si Dragostea, si Dreptatea, si timpul, si vesnicia; [/COLOR] [COLOR=black]2 5 Sfântul Ioan Gura de Aur, PG 51, 312. [/COLOR] [COLOR=black]dar si noi, prin credinta în El si prin viata în El (Efes. 4, 11-21). [/COLOR] [COLOR=black]Pentru ca „toate prin El si în El s-au zidit; si El este mai înainte de [/COLOR] [COLOR=black]toate si toate în El viaza; si El este Capul trupului Bisericii, ca El sa [/COLOR] [COLOR=black]fie întru toate Cel mai întâi” (Col. 1, 16-18): El, Dumnezeul-om, si [/COLOR] [COLOR=black]nu doar omul, orisicum ar fi acesta. [/COLOR] [COLOR=black]Ecumenismul e numele de obste pentru toate pseudocrestinismele, [/COLOR] [COLOR=black]pentru pseudo-bisericile Europei Apusene. În el [/COLOR] [COLOR=black]se afla cu inima lor toate umanismele europene cu papismul în [/COLOR] [COLOR=black]frunte, iar toate aceste pseudo-crestinisme, toate aceste [/COLOR] [COLOR=black]pseudo-biserici nu sunt nimic altceva decât erezie peste erezie. [/COLOR] [COLOR=black]Numele lor evanghelic de obste este acela de „pan-erezie” [/COLOR] [COLOR=black](erezie universala). De ce? Fiindca în cursul istoriei feluritele [/COLOR] [COLOR=black]erezii tagaduiau sau denaturau anumite însusiri ale [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeului-om Domnului Hristos, în timp ce ereziile [/COLOR] [COLOR=black]acestea europene îndeparteaza pe Dumnezeul-om în întregime [/COLOR] [COLOR=black]si pun în locul Lui pe omul european. În aceasta privinta nu e [/COLOR] [COLOR=black]nici o deosebire esentiala între papism, protestantism, [/COLOR] [COLOR=black]ecumenism si celelalte secte, al caror nume este „legiune”. [/COLOR] [COLOR=black]Dogma ortodoxa în general si dogma centrala despre [/COLOR] [COLOR=black]Biserica în special a fost respinsa si înlocuita cu dogma [/COLOR] [COLOR=black]universala eretica latina despre primatul si infailibilitatea [/COLOR] [COLOR=black]papei, a omului. Din aceasta erezie universala s-au nascut si se [/COLOR] [COLOR=black]nasc fara încetare alte erezii: Filioque, eliminarea epiclezei, [/COLOR] [COLOR=black]introducerea harului creat, azimele, purgatoriul, depozitul de [/COLOR] [COLOR=black]merite suprarogatorii (prisositoare), învatatura mecanicista [/COLOR] [COLOR=black]despre mântuire si prin aceasta învatatura mecanicista despre [/COLOR] [COLOR=black]viata, papocentrismul, „sfânta” inchizitie, indulgentele, [/COLOR] [COLOR=black]uciderea pacatosului pentru pacatul savârsit, iezuistica, [/COLOR] [COLOR=black]scolastica, cazuistica, monarhistica, umanismul social... [/COLOR] [COLOR=black]Dar protestantismul? Este cea mai apropiata si credincioasa[/COLOR] [COLOR=black]odrasla a papismului, care prin scolastica sa rationalista se arunca[/COLOR] [COLOR=black]din erezie în erezie si se îneaca fara încetare în feluritele otravuri[/COLOR] [COLOR=black]ale ratacirilor eretice. Pe lânga asta, trufia papista si nebunia[/COLOR] [COLOR=black]„infailibila” domnesc în chip absolut în sufletele credinciosilor[/COLOR] [COLOR=black]protestantismului, pustiindu-le. În principiu, orice protestant este[/COLOR] [COLOR=black]un papa independent, papa infailibil în toate chestiunile de credinta, iar [/COLOR] [COLOR=black]lucrul acesta duce totdeauna dintr-o moarte duhovniceasca în [/COLOR] [COLOR=black]alta si nu mai e sfârsit acestei morti, fiindca numarul mortilor [/COLOR] [COLOR=black]duhovnicesti ale omului sunt fara numar. [/COLOR] [COLOR=black]Asa stând lucrurile, ecumenismul papisto-protestant cu [/COLOR] [COLOR=black]pseudo-biserica sa si cu pseudo-crestinismul sau, nu are iesire [/COLOR] [COLOR=black]din moarte si din chin daca nu se va pocai din toata inima [/COLOR] [COLOR=black]înaintea Dumnezeului-om Domnul Hristos si a Bisericii Lui [/COLOR] [COLOR=black]Ortodoxe. Pocainta este leacul pentru orice pacat, leacul dat [/COLOR] [COLOR=black]fiintei omenesti celei dupa chipul lui Dumnezeu, de catre [/COLOR] [COLOR=black]Singurul Iubitor de oameni. [/COLOR] [COLOR=black]Fara de pocainta si de intrarea în Adevarata Biserica a lui [/COLOR] [COLOR=black]Hristos este un lucru nefiresc si lipsit de noima sa vorbeasca [/COLOR] [COLOR=black]cineva de vreo unire a „bisericilor”, de dialog al dragostei, de [/COLOR] [COLOR=black]„intercommunio”. Lucrul cel mai de seama este a deveni omul [/COLOR] [COLOR=black]parte din trupul divino-uman al Bisericii lui Hristos, si prin [/COLOR] [COLOR=black]aceasta partas la sufletul Bisericii – Sfântul Duh – si mostenitor [/COLOR] [COLOR=black]al tuturor bunatatilor fara de moarte ale Dumnezeului-om. [/COLOR] [COLOR=black]„[/COLOR] R. [continuare] |
#7
|
|||
|
|||
![]()
[continuare a mesajului anterior]
Dialogul” contemporan „al dragostei”, care se [COLOR=black]realizeaza în forma unui sentimentalism gaunos, este în [/COLOR] [COLOR=black]realitate refuzul pornit din putinatatea de credinta al „sfintirii [/COLOR] [COLOR=black]Duhului si a credintei Adevarului” (II Tes. 2, 18), adica a singurei [/COLOR] [COLOR=black]„iubiri de Adevar” (II Tes. 2, 10) mântuitoare. Esenta dragostei [/COLOR] [COLOR=black]este Adevarul si dragostea viaza doar umblând întru adevar. [/COLOR] [COLOR=black]Adevarul este inima fiecarei virtuti divino-umane deci si a [/COLOR] [COLOR=black]dragostei, si fiecare din acestea arata si binevesteste pe [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeul-om Domnul Hristos, Care Singur este întruparea [/COLOR] [COLOR=black]si personificarea Adevarului Dumnezeiesc, a Adevarului [/COLOR] [COLOR=black]universal. Daca Adevarul ar fi fost altceva decât Dumnezeul-[/COLOR] [COLOR=black]om Hristos, el ar fi fost mic, insuficient, trecator, muritor. [/COLOR] [COLOR=black]Astfel ar fi fost adevarul daca el ar fi fost un concept, sau o [/COLOR] [COLOR=black]idee, sau o teorie, sau o schema, sau ratiunea, sau stiinta, sau [/COLOR] [COLOR=black]filozofia, sau cultura, sau omul, sau omenirea, sau lumea, sau [/COLOR] [COLOR=black]toate lumile, sau orisicine, sau orisice, sau toate acestea [/COLOR] [COLOR=black]laolalta. Adevarul însa este Persoana si anume Persoana [/COLOR] [COLOR=black]Dumnezeului-om Hristos, cea de-a doua Persoana a Sfintei [/COLOR] [COLOR=black]Treimi si, ca atare, el e desavârsit, netrecator si vesnic, fiindca [/COLOR] [COLOR=black]în Domnul Iisus Adevarul si Viata sunt de o fiinta: Adevarul [/COLOR] [COLOR=black]vesnic si Viata vesnica (vezi In. 14, 6; 1, 4-17). Cel ce crede în [/COLOR] [COLOR=black]Domnul Hristos creste mereu prin Adevarul Lui în [/COLOR] [COLOR=black]dumnezeiestile Lui nemarginiri. El creste cu toata fiinta lui, cu [/COLOR] [COLOR=black]toata mintea lui, cu toata inima si cu tot sufletul lui. În Hristos [/COLOR] [COLOR=black]traim „adevarati fiind întru dragoste”, fiindca numai în felul [/COLOR] [COLOR=black]acesta putem „sa crestem în toate întru Dânsul, Care este Capul, [/COLOR] [COLOR=black]Hristos” (Efes. 4, 15). Mai mult, aceasta se înf aptuieste [/COLOR] [COLOR=black]totdeauna împreuna „cu toti sfintii” (Efes. 3, 18), totdeauna în [/COLOR] [COLOR=black]Biserica si prin Biserica, fiindca altminteri omul nu poate sa [/COLOR] [COLOR=black]creasca în Acela Care este Capul trupului Bisericii, adica în [/COLOR] [COLOR=black]Hristos. Nemarginitele puteri ce sunt neaparat trebuincioase [/COLOR] [COLOR=black]pentru cresterea tuturor Crestinilor în trupul divino-uman al [/COLOR] [COLOR=black]Bisericii sunt dobândite de catre Biserica nemijlocit de la Capul [/COLOR] [COLOR=black]ei - Domnul Hristos, fiindca doar El, Dumnezeu si Domnul, [/COLOR] [COLOR=black]are aceste nenumarate puteri nemarginite si le iconomiseste în [/COLOR] [COLOR=black]chip întelept. [/COLOR] [COLOR=black]Sa nu ne amagim. Exista si un „dialog al minciunii”, [/COLOR] [COLOR=black]atunci când cei care dialogheaza se înseala, cu stiinta sau fara [/COLOR] [COLOR=black]stiinta, unii pe altii. Un astfel de dialog e propriu tat alui [/COLOR] [COLOR=black]minciunii, diavolul, caci mincinos este si parintele minciunii [/COLOR] [COLOR=black](In. 8, 44). Propriu este si pentru toti împreuna-lucratorii lui cei [/COLOR] [COLOR=black]de buna voie sau fara de voie, atunci când ei voiesc sa [/COLOR] [COLOR=black]realizeze binele lor cu ajutorul raului, sa ajunga la „adevarul” [/COLOR] [COLOR=black]lor cu ajutorul minciunii. Nu exista „dialog al dragostei” fara [/COLOR] [COLOR=black]dialogul Adevarului. Altminteri, un astfel de dialog e nefiresc [/COLOR] [COLOR=black]si mincinos. De aceea si porunca purtatorului de Hristos [/COLOR] [COLOR=black]Apostol cere ca „dragostea sa fie nefatarnica” (Rom. 12, 9). [/COLOR] [COLOR=black]Separarea si diferentierea umanista eretica între Dragoste [/COLOR] [COLOR=black]si Adevar este ea însasi o dovada a lipsei credintei divino-[/COLOR] [COLOR=black]umane si a pierderii echilibrului si gândirii sanatoase [/COLOR] [COLOR=black]duhovnicesti, divino-umane. În orice caz, aceasta nu a fost [/COLOR] [COLOR=black]niciodata si nu este calea Sfintilor Parinti. Ortodocsii, cu totul [/COLOR] [COLOR=black]înradacinati si întemeiati împreuna „cu toti sfintii” în Adevar si [/COLOR] [COLOR=black]Dragoste, au si vestesc din vremurile Apostolilor pâna astazi [/COLOR] [COLOR=black]aceasta dragoste mântuitoare divino-umana fata de lume si [/COLOR] [COLOR=black]fata de toate zidirile lui Dumnezeu. Minimalismul moral si [/COLOR] [COLOR=black]pacifismul umanist gaunos al ecumenismului contemporan nu [/COLOR] [COLOR=black]fac decât un singur lucru: vadesc radacinile lor umaniste [/COLOR] [COLOR=black]ftizice, filozofia lor morbida si etica lor neputincioasa cea [/COLOR] [COLOR=black]„dupa predania oamenilor” (vezi Colos. 2, 8). Si mai mult: vadesc [/COLOR] [COLOR=black]criza evidenta a credintei lor umaniste în Adevar si nesimtirea [/COLOR] [COLOR=black]lor dochetista fata de istoria Bisericii, fata de continuitatea ei [/COLOR] [COLOR=black]apostolica si soborniceasca, divino-umana în adevar si în har. [/COLOR] [COLOR=black]Iar cugetarea îndumnezeita si gândirea sanatoasa apostolica si [/COLOR] [COLOR=black]patristica binevestesc prin gura Sfântului Maxim [/COLOR] [COLOR=black]Marturisitorul adevarul credintei divino-umane: „Credinta e [/COLOR] [COLOR=black]temelia nadejdii si a dragostei... Caci credinta face neîndoielnic [/COLOR] [COLOR=black]însusi adevarul”. [/COLOR] R. [continuare] |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Erezia catolica cu privire la nasterea din Dumnezeu | tikkun_olam | Biserica Romano-Catolica | 37 | 20.07.2013 13:29:23 |
eretic predicand erezia in biserica ortodoxa | emanuel2007 | Stiri, actualitati, anunturi | 144 | 02.01.2012 18:33:56 |
Unde se termina Dragostea de aproapele si incepe Lupta cu erezia??? | Remus | Generalitati | 25 | 04.03.2010 10:45:27 |
Adunarea ecumenica de la Sibiu si erezia ariana | mihailt | Despre Biserica Ortodoxa in general | 10 | 03.09.2008 08:45:41 |
|