![]() |
![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
"Lumina a numit-o Dumnezeu ziua, iar intunericul l-a numit noapte. Si a fost seara si a fost dimineata : ziua intai ." ( Facerea 1 , 5 ) . Din Sfanta Scriptura aflam ca in ziua intai a facut materia si lumina. Prin "cerul" se intelege lumea nevazuta a ingerilor iar prin "pamantul" se intelege lumea vazuta, dar intr-o forma nedefinita, neformata, deoarece "pamantul era netocmit si gol", deducandu-se de aici ca materia creata trebuia organizata , din ea urmand sa ia fiinta tot ce exista. Dumnezeu a facut lumina, pentru ca far de lumina nu este posibil a se infaptui nici o lucrare sau o dezvoltare a fiintelor ce urmau sa fie create mai tarziu. Am citit de curand despre un termen ce nu-l stapaneam bine si anume despre "teoria logumena". Dar sa va spun mai intai la ce face referire si in cadrul carui context. Desi Cartea Facerii face precizarea , la sfarsitul fiecareia din zilele creatiei, ca " a fost seara si a fost dimineata", invatatura despre durata zilelor nu este o dogma, ci ramane numai o teorie, aceasta poarta denumirea de teoria logumena ( parere, idee, judecata personala, asupra unor puncte de credinta care nu sunt dogmatice ) . In "Teologia Dogmatica" publicata la Editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane se mentioneaza ca nu este necesar sa credem ca aceste zile au avut o durata de 24 de ore, ele putand fi socotite perioade de timp mult mai indelungate, echivalentele erelor geologice. De altfel , potrivit psalmistului " caci inaintea ochilor Tai o mie de ani e ca ziua de ieri ce a trecut si ca o straja de noapte " (Psalm 89) , precum si cele spuse de Sf. Apostol Petru, "o zi inaintea Domnului este ca o mie de ani si o mie de ani ca o zi" ( II Petru 3 , 8 ) , rezulta ca, pentru Dumnezeu, care e vesnic, durata timpului e fara importanta. Dupa Voia Sa, poate crea totul intr-o clipa sau intr-un timp mai indelungat. Toate au fost create dupa Voia Sa , in mod progresiv si corespunzatoare scopului pe care Dumnezeu i l-a dat : " Si iata a privit Dumnezeu toate cate facuse si iata erau foarte bune " ( Facerea 1 , 31 ) .
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Asa este Cristi. in mediile teologice se vorbeste despre un dialog intre teologie si stiinta. Cuvantul zi-eon in greaca si ebraica. Sfantul Vasile cel Mare in Omilii la Heaimeron, dupa ce explica zilele creatiei oridinea lor dupa logica lui Dumnezeu, ne spune ca Dumnezeu in atotputernicia Sa putea sa creeze lumea intr-o clipa
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mare este taina lui Dumnezeu si puterile sale nemarginite!!!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Felul numararii zilelor ( "ziua intai", "ziua a doua" si nu "noaptea intai", "noaptea a doua" etc ) , care e parte a exprimarii obisnuite curente ( ex : "trei luni de zile" si nu "trei luni de nopti" ) , este intalnit in Sfanta Scriptura, motivul fiind scoaterea in evidenta a partii principale a intervalului de timp de 24 de ore. Astfel intalnim in Biblie expresii ca "zilele anilor mei"( Psalm 89, 10) , "zilele vîetii mele, si bune si rele " ( Facerea 47 , 9 ) , "toate zilele vietii mele "( Psalm 22, 8 ).
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
In anumite manuscrise foarte vechi (care preced vechiul testament), este spus ca o zi din viata lui Dumnezeu are 311.040 miliarde de ani pamantesti. (311.040.000.000.000 ani)
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Chiar nu dau crezare la asa ceva , cred ca sunt pure speculatii.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Cifra spusa de mine nu este o ipoteza sau o speculatie a unor oameni de stiinta, ... ci este luata din Scrierile Vedice, cele mai vechi manuscrise din lume.
__________________
Iraționalitatea unui lucru, nu este un argument al inexistetei sale ci mai degrabă o condiție a sa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
au legatura cu Sfânta Scriptura sau Invataturile Sf. Parinti ?
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu stiu de unde ai scos informati aia insa numai crestina nu pare a fi. Bogdan. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Eu m-am nascut ortodox, sunt crestin ortodox, si nimic nu-mi clinteste credinta. Dar asta insemna ca nu am voie sa citesc si sa analizez alte scrieri ?
__________________
Iraționalitatea unui lucru, nu este un argument al inexistetei sale ci mai degrabă o condiție a sa. |
|