![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Nu am avut intentia in replica de mai sus decat doar sa spun si eu ca nu ii priveste pe cei mireni cum isi traiesc viata monahii.
Daca nu a fost formulat explicit imi cer iertare! Iertati! Zic ca indiferent care e atitudinea fata de ei, monahii ramin a fi monahi si manastirile manastiri. Si ce este manastire!? Oare ziduri, cladiri si cupole aurite? Da, dar nu numai. Eu cred ca, manastire e ceea ce nu se vede, e corelatiea dintre membrii unei obsti monahale, e stima, respectul, dragostea unul fata de altul, e trairea in duh ,, ce e mai frumos si mai bine decat a trai fratii impreuna,, e ceea ce nu e cu putinta de perceput fara a trai. Si iar telefoane, calculatoare sunt fleacuri .... Iertare! |
#12
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Nu am avut intentia sa judec ci sa spun ca manastirea nu mai ofera ceea ce o face manastire, adica ziduri, izolare, liniste. Obstile s-au redus numeric si vor continua sa se reduca, ajungând ca în Grecia unde manastirile sunt ori închise neavând obsti ori au obsti de câtiva vietuitori. Aceasta situatie e benefica deoarece în cazul unor obsti mici e mai multa pace în conditiile tehnologizate ale lumii contemporane. Vremea obstilor mari, de sute de calugari asa cum era odinioara a trecut. În secolele trecute astfel de obsti mari erau binevenite fiindca manastirile erau într-adevar asezaminte de viata pustniceasca (opusul lumii, vietii din orase) si familiile mari de calugari ce traiau la departare de civilizatie ofereau un raport bun între necesitatea de izolare si de contact uman necesar celor ce nu doreau sau nu erau pregatiti de sihastrie.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce frumoase intamplari! ![]() multumim
__________________
[SIZE=3][COLOR=blue]Hristos a inviat! ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Cred ca nu exista suflet crestin fara nostalgia monahismului, oricat de firava ar fi prezenta acestuia in el. Tot crestinul isi doreste sa-l iubeasca mai mult si mai mult pe Dumnezeu, sa intre cu El intr-o comuniune din ce in ce mai adanca. Dar "nu toti sunt calugari, nu toti sunt preoti, nu toti invatatori", parafrazand pe Apostolul Pavel.
Sa nu uitam de monahismul interiorizat. Nimic nu ne impiedica sa iubim, in lume fiind. Sfantul Ioan Gura de Aur era in mijlocul Constantinopolului, si atatia multi alti sfinti. Sa ne amintim si de seria de sfinti casatoriti, din lume. Diavolul profita de orice gand si miscare a sufletului pentru a tulbura si intrista pe om, mai ales pe cel ravnitor de cele sfinte. Monahismul poate fi una dintre cele mai mari ispite, pentru unii dintre noi. Sa pastram o stransa legatura cu duhovnicul, pentru a-l lasa pe acela sa vada de suntem de manastire sau nu. In cele din urma, tot noi vom hotara, sau inima noastra. Monahismul, vot personal sau harisma. In ultimele zile am tot gasit temeiuri pentru faptul ca acesta este o harisma, data de Dumnezeu celor cu inima fierbinte de dragoste pentru lume, pentru om si pentru Dumnezeu. Eram la Manastirea Sihastria. Am mers in cimitir si am vazut o maicuta, era sora Maria. Avea atata pace si liniste, incat am indraznit sa merg sa iau cuvant. In acea perioada aveam o mare intrebare (aparent prosteasca, dar pe atunci tulburatoare) "se mai poate mantui omul in lume?". In momentul in care am ajuns langa ea, mi-a zis direct. "Sa nu crezi ca trebuie sa intre omul in manastire ca sa se mantuiasca. Omul trebuie sa faca rugaciune acolo unde l-a pus Dumnezeu, pentru a sfinti acel loc cu rugaciunea sa. Si sa stea acolo, pana ce Domnul il va binecuvanta in inima sa. Toata natura sufera si are nevoie de rugaciune." Batrana avea in jur de 80 de ani. In punga de langa ea se aflau Filocalii, iar un parinte mi-a spus apoi.. "este ucenica Parintelui Paisie Olaru". Cuvantul ei mi-a ramas in minte. Sa iubim mai intai pe toti oamenii, apoi sa ravnim la mai mult. Pace, bucurie si iertare. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Domnule, oriunde eshti shi unde te duci, manastireshte-tzi shi calugareshte-tzi viatza...
"fura" de la calugari, asha cum ucenicul "fura" de la maistru (nu maestru ci maistru) shi aplica la tine acasa, la tine in suflet, la tine insutzi... shi roaga-te sa nu intri in ispita, in mandrie, in trufie ca indoielile nu dorm shi abea ashteapta ca sa se manifeste cand vine incercarea... oferindu-tzi bineintzeles, scuza shi apoi rezolvarea... shi ai sa fii fericit ca ai fost shi dumneata Rezolvat... ca defapt doar asta vrOIai ca sa fi shi dumneata rezolvat shi nicidecum mantuit. |
#18
|
|||
|
|||
![]()
CLD ne spune asha shi nu eu pacatosul shi sfatosul, asha par dar nu sunt, deci CLD zice ca oriunde eshti shi unde te duci, manastireshte-tzi shi calugareshte-tzi viatza... citez aproximativ shi sintetic pentruca nu am memorie prea clara, dar dupa moarte, cand trupul nu ne va mai obosi cu neputintzele sale , toate ni le-vom vedea shi aminti fara greshala, toate ne vor fi in fatza ochilor... asha parca am citit peundeva.
Citat:
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#20
|
|||
|
|||
![]() "Manastire poate fi si casa ta, numai sa vrei. Nu e cu nimic diferita de o manastire. Este de-ajuns sa faci ce-ti spun. Nu locul face manastirea, ci felul in care vietuiesti. Du-te acum, roaga-te si fii rabdator in toate". - Parintele Porfirie
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
De ce a vrut Domnul sa-l omoare pe Moise? | lorena29 | Generalitati | 3 | 23.05.2012 14:43:09 |
|