![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Evanghelia acestei duminici ( 22 februarie ) , ne indeamnă și ne cheamă ca impreunând credința cea dreaptă cu fapta cea bună să ne facem impreună- lucrători cu Dumnezeu la implinirea mântuirii noastre. Evanghelia din această duminica atrage atenția că nu vom fi judecați după "haina noastră" ci după faptele noastre. Să nu uităm cele spuse de Sfântul Marcu Ascetul " neâmplinirea poruncilor vine din necrdință , și că, in măsura in care crezând, lucrăm poruncile, lucrează și Duhul Sfânt in noi roadele sale ". Tot el spune : "Drept aceea , o , omule, care ai fost botezat in Hristos, dă numai lucrarea pentru care ai luat putere . . . Celor botezați li s-a dăruit harul in chip tainic ; dar el lucrează in ei pe măsura implinirii poruncilor . "
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
In Evanghelia de la Ioan, Mantuitorul spune: "Cine asculta cuvantul Meu si crede in Cel ce m-a trimis pe Mine, are viata vesnica si la judecata nu va veni, ci s-a mutat din moarte la viata". Deci, vor fi si oameni care vor fi la judecata, ca si cum n-ar merge la judecata. Pentru ca daca au trait o viata asa cum vrea Dumnezeu, inseamna ca judecata pe ei nu-i va nelinisti nici inainte de judecata, nici in momentul venirii acesteia.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Da, a fost frumos zi la biserica!!!
Lasatul la carne!!! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ascultam ieri Evanghelia care s-a citit la Sfanta Liturghie in care ne-au fost puse inainte criteriile Judecatii de Apoi: "flamand am fost si (nu) Mi-ati dat sa mananc; insetat am fost si (nu) Mi-ati dat sa beau; strain am fost si (nu) M-ati primit; gol am fost si (nu) M-ati imbracat; bolnav am fost si (nu) M-ati cercetat; in temnita am fost si (nu) ati venit la Mine".
Judecata se arata infricosatoare inca de acum, cand constientizezi ca multe alte fapte alegi sa savarsesti in viata, tocmai aceste fapte fundamentale ignorandu-le. Atat timp cat nu-L intrezarim in chipul semenului pe Hristos, nevoile sale concrete, se vor lovi intotdeauna de refuzul nostru sau de propria noastra ignoranta. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Pace sa avem!
In predica sfintei liturghii din duminica ce tocmai a trecut, preotul, facand referire la subiectul in discutie, a spus cateva lucruri mari. Imi permit sa vi le impartasesc si voua intrucat sunt cuvinte de mare pret. Mai intai, Dumnezeu este cu mult mai presus de firea omeneasca si astfel mintea noastra nu va izbuti niciodata sa-L priceapa ori sa-L inteleaga in mod deplin. Dintre nenumaratele atribute divine pe care I le putem descoperi lui Dumnezeu, cele ce stralucesc cel mai puternic sunt "dragostea" si "mila", al doilea decurgand firesc din primul. Se spune ca Dumnezeu, in decursul a 24 de ore, petrece 1 ora pe tronul dreptatii, iar restul de 23 de ore le petrece pe tronul milei. Sfantul Isaac Sirul spunea, aparent in mod revoltator, ca "Dumnezeu este nedrept". Potrivit sfantului, Dumnezeu este nedrept caci daca ne-ar judeca intr-adevar cu dreptate, cu dreptatea pe care o meritam si care ni se cuvine, atunci nu s-ar mantui niciun suflet omenesc ("caci toata dreptatea noastra inaintea Ta este ca o carpa lepadata..."). Insa Dumnezeu este "nedrept" si nu ne aplica rigorile sau procedura unei judecati pamantesti, ci mai cu osebire ne judeca pe noi cu nemarginita Lui MILA. Ne judeca dupa ratiunile unei judecati superioare, "nedreapta" in raport cu justitia argumentelor si a dovezilor incriminatoare, ce ne condamna in mod clar si evident. Ne judeca dupa o justitie luminata de universul intelepciunii Lui, o justitie in care "iubirea acopera multime de pacate", iar legea iubirii si legea milei sunt mai presus de legea dreptatii. In acest sens, al infinitei Lui milostiviri, iata ca spune Sf. Isaac Sirul ca Dumnezeul nostru este unul "nedrept". Acelasi preot mai spunea si ca indoiala din suflet ca "OARE Dumnezeu ma va ierta pentru aceste grele pacate ale mele...?" este prin sine insasi un pacat ce striga la cer. Indoindu-ne de iubirea si mila lui Dumnezeu, care este grabnic iertator, punand sub semnul intrebarii iertarea pe care El o ofera neconditionat, rupem legatura de dragoste dintre noi si El. Ne indoim de insasi natura Sa divina "iubitoare" si "atotiertatoare". Trebuie sa credem cu tot sufletul ca pacatele noastre ne vor fi iertate, de ne vom pocai pentru ele si, mai mult, sa fim SIGURI ca ele se vor ierta. Pentru ca, nu-i asa, Dumnezeul nostru este unul nedrept si preamult ne iubeste ca sa nu ne ierte... O judecata a sufletului asteptata in speranta fericita a Lui Dumnezeu, Care ne va intinde bratele de dor de noi, fiii Sai instrainati si rataciti pe planeta asta, si nu o judecata asteptata in nelinistea si teama perpetue de un "tribunal divin infricosator", care ne va da noua dupa dreptatea noastra. Vai noua de ni s-ar da fiecaruia dupa dreptate, vai noua! Calea spre El e batatorita de altii inaintea noastra, portile Imparatiei sunt deschise, Dumnezeu asteapta plin de iubire sa ne reunim cu El dupa judecata. Fie numele Lui binecuvantat!
__________________
"Dar mai presus de toate, țineți din răsputeri la dragostea dintre voi, pentru că dragostea acoperă mulțime de păcate." (1 Petru 4:8) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Cu multă înțelepciune, Biserica răsăriteană a așezat "Duminica Înfricoșătoarei Judecăți" înaintea Postului Paștelui. Ca din întâmplare, ea vine imediat după Sâmbăta Morților. Există întotdeauna un "schepsis" în felul în care sunt dispuse atât zilele liturgice, cât și pericopele.
În acest caz, părerea mea este că s-a așezat astfel Duminica aceasta, pentru ca noi, păcătoșii, să petrecem cu mai mult folos timpul penitențial al Sfântului și Marelui Post. Să ne amintim de cuvintele Sfintei Scripturi și de dezvăluirile bineplăcuților lui Dumnezeu sfinți despre cât de puțini se vor mântui și despre cât de mulți se vor pierde. Să ne amintim că avem un singur mod prin care putem petrece o veșnicie întreagă alături de Domnul nostru, iar acest mod este de a fi în uniune cu El prin iubire. Iar a-L iubi pe Domnul nu înseamnă altceva decât a-i respecta dumnezeieștile porunci. "Nu cel ce spune "Doamne, Doamne!" va intra în Împărăția Cerului, ci acela ce face voia Tatălui". Verbis Domini.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Bene diagnonoscitur , bene curatur !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
In Sinaxarul din sambata lasatului sec de carne se spune cum au hotarat Sfintii Parinti aceasta asezare: Biserica ne arata ca trebuie sa ne rugam pentru cei adormiti si ca starea lor se poate schimba, pana la Judecata de apoi, pana la cea de-a doua venire a Domnului. In duminica aceasta se pune capat tuturor faptelor savarsite de Dumnezeu pentru mantuirea noastra, o data cu infricosatoarea judecata. Apoi ciclul se reia, deoarece duminica viitoare praznuim izgonirea lui Adam din rai si urcam, tot urcam, pana la Invierea Domnului.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Pacatul si libertatea omului sunt cele care fac ca Judecata de Apoi sa fie infricosatoare, nu Dumnezeu. Dumnezeu nu este un fel de "Bau-Bau" care sperie copiii, ci este Parinte.
Ba, mai mult, indraznesc sa spun ca si pentru Dumnezeu Judecata Universala este un moment infricosator. Este un moment ce Ii vadeste inaintea tuturor neputinta de a incalca libertatea niciunui om, neputand sa mantuiasca pe nimeni cu forta. Este un moment infricosator pentru ca vor fi fii ai Sai care vor fi lasati prada suferintei vesnice. Cu atat mai mult, aceste lucruri fac si mai infricosator momentul judecatii in ceea ce ne priveste. Last edited by Marius22; 26.04.2012 at 16:19:45. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| judecata | lore86 | Generalitati | 20 | 08.05.2013 18:49:23 |
| BARFA SI JUDECATA | iosif | Pocainta | 74 | 03.04.2013 15:50:25 |
| Judecata | patinina34 | Din Noul Testament | 6 | 04.01.2009 09:01:09 |
| Infricosatoarea Judecata | ortodox4life | Generalitati | 2 | 14.11.2008 22:02:21 |
| Judecata Milostiva | Laurentiu | Generalitati | 1 | 04.02.2007 19:29:03 |
|
|