![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
www.sfgrigoriedenazianz.ro
http://www.sfgrigoriedenazianz.ro/35...gati/#more-356 "Altundeva Grigorie se referă la suflet ca și la „suflarea lui Dumnezeu” sau o „mică parte din divinitate.”" Nu cred sa fi zis Sfantul Grigorie Teologul asa ceva. Tot de acolo: "Grigorie admite probabil că purificarea poate fi dobândită după moarte fiindcă el scrie că păcătoșii „pot fi botezați prin foc. Acesta este ultimul botez, cel mai dificil și mai lung, care înghite materia ca și cum ar fi din fân și arde greutatea fiecărui păcat.” Este probabil că el a avut în minte numai destinul creștinilor nepocăiți fiindcă el scrie: „mă uit la un foc care nu curăță, ci avertizează. Domnul se pogoară jos ca ploaia pe fiecare păcătos, adăugând valuri și furtuni. Acest foc a fost gătit diavolului și îngerilor lui și pentru toți cei care nu se pleacă Domnului și arde pe dușmanii din jurul Lui.” " Nici nu e greu de observat aci teoria eretica a purgatoriului. Eu ma indoiesc ca Sfantul Grigorie Teologul a scris asa ceva. Tot pe acolo mai aflam ca cica s-ar fi publicat Filocalia lui Origen pe la IMBMBOR . Sufletul uman nu e deloc suflarea lui Dumnezeu. Este tinut de lucrarile lui Dumnezeu in existenta dar nu este lucrarile lui Dumnezeu,din lucrarile lui Dumnezeu si in niciun caz din fiinta lui Dumnezeu. Este creat de Dumnezeu. (este adevarat caci suflarea lui Dumnezeu este lucrarea de viata pe care Dumnezeu o impartaseste sufletelor umane si prin care le tine in viata. Dumnezeu a creat omul trup si suflet dar era cu totul fara viata. Apoi cand a inceput sa ii impartaseasca suflarea de viata omul a inceput sa vieze.) Cum e asa e nu putem afla ce natura are.(referitor la suflet). Dar credem ca nu e din lucrarile lui Dumnezeu caci e creat iar lucrarile lui Dumnezeu sunt necreate. Dealtfel acest punct de vedere e sustinut si de Sfantul Ioan Gura de Aur,Sfantul Maxim Marturisitorul etc. Chiar Dumnezeu ii zice Sfantului Simeon Noul Teolog ca e in toate si in afara de toate. (in toate cu lucrarile in afara de toate cu fiinta cum talcuieste parintele Cleopa.) Dar ii zice ca e in toate nu ii zice ca e toate. Una e sufletul uman,altceva e lucrarea lui Dumnezeu de il tine in existenta,altceva este harul de il primeste si altceva sunt alte lucrari ale Sfintei Treimi de poate sa le primeasca sufletul. Acesta se vede ca nu e asa caci zice la cartea lui Iov: " 14.Daca Dumnezeu n-ar cugeta decat la sine insusi si daca ar lua inapoi la sine duhul sau si suflarea sa 15.Toate fapturile ar pieri deodata si omul s-ar intoarce in tarana. " (cap 34 din cartea lui Iov). (cuvantul e zis de Elihu care nu e deloc mustrat de Dumnezeu pentru ce a vorbit ceea ce arata ca Elihu e mare teolog si ce a zis el are valoare de dogma.Puteti observa caci Dumnezeu continua vorbirea lui Elihu si prin asta putem vedea ca Duhul Sfant ii aratase lui Elihu ce sa spuna. Prietenii lui Iov : Elifaz,Bildad si Sofar sunt foarte mustrati de Dumnezeu pentru aiurelile de le debitasera despre Dansul. Si Iov e mustrat de Dumnezeu pentru ce a zis dar mai putin.Prietenii lui Iov : Elifaz,Bildad si Sofar sunt iertati de Dumnezeu pentru rugaciunea lui Iov .Iata aci alta dogma ca Dumnezeu pentru rugaciunea placutilor sai poate sa nu mai lase mustrari asupra noastra desi dupa dreptate asa ar trebui.) Dealtfel Sfantul Dionisie Areopagitul zisese aceasta de multa vreme. Sfantul Grigorie Palama si Sfantul Simeon Noul Teolog arata aceasta clar. Dealtfel si la utrenie intr-o cantare se zice: "Prin Sfantul Duh tot sufletul viaza si prin curatie se înalta". Iar mai zice: "Prin(din) Duhul Sfânt izvorasc izvoarele harului, adapând toata zidirea, spre rodire de viata". Se poate vedea foarte clar caci zice adapand. De adapat trebuie sa sa fii adapat mereu ca sa nu mori de sete. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Cine putea face asta? Falsii proroci, nu? Au atribuit cuiva ceva ce nu-i apartinea!!!!!!!
Nu este oare spus ca ultima vreme vor apare deformari si ca biserica va fii opresata si batjocorita? Iata vremurile de pe urma, ca apar!!! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Din nascocirile satanice ale secolului XX face parte si inchinarea cu faclii aprinse la monumente. Si faclia aprinsa a fost numita de catre admiratorii focului - focul vesnic. Focul-vesnic,care arde la monumentul-idol,este numai o limba de foc care iese printr-un tub din adancul ce ii aminteste crestinului despre iadul care deja exista. Diferitele parastase,cu atat mai mult cele bisericesti,la idolul cu focul vesnic reprezinta tradarea directa a credintei noastre la lumina zilei.Acesta este ritualul inchinarii directe inaintea satanei." |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ori traducerea e aiurea dar in cele cinci cuvantari teologice ale Sfantului Grigorie Teologul scrie complet diferit.
Eu ma indoiesc ca Sfantul Grigorie Teologul se contrazicea. Iata de exemplu ce zice Sfantul Grigorie Teologul despre Dumnezeu: " Rațiunea dumnezeiască aduce la existență și menține in ea făpturile raționale din extrema ei bunătate, deci in mod liber și nu printr-o lege. Dacă le-ar produce printr-o lege, am ințelege din legea existenței lor, cauza lor producătoare, căci nu ar fi făcute din nimic. Rațiunea supremă este una cu Bunătatea extremă, deci și cu libertatea deplină. De aceea nu poate fi ințeleasă de rațiunea creată a omului, care cunoaște ceea ce e supus legilor."
Iarasi: "Dumnezeirea nu aduce și nu ține in existență făpturile nici spre slava ei, ca să-i aducă ele prin existența lor o slavă, care le este neapropiată. Aceasta o pot susține numai cei ce țin cu exclusivitate la o gandire proprie, neținand seama că poate au și alții o gandire chiar mai dreaptă decat a lor." |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ce e postat mai sus e talcuirea parintelui Dumitru Staniloae la urmatoarele ziceri ale Sfantului Grigorie Teologul:
" Deoarece insuși faptul aducerii lor la existență se datorează bunătății ei extreme. (prima talcuire postata)
Nici nu le aduce și le ține in existență spre slava “plinătății” ei (Is. 1, 11), ca să se aducă Celui neapropiat cinstirea și venerarea". (a doua talcuire postata) " Parintele Dumitru Staniloae a tradus si explicat cele cinci cuvantari teologice ale Sfantului Grigorie Teologul. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ca sa se inteleaga mai bine iata tot citatul din Sfantul Grigorie Teologul:
"[SIZE=1][COLOR=#240f02][SIZE=1][COLOR=#240f02][SIZE=1][COLOR=#240f02] [/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE] Că dumnezeirea nu poate fi cuprinsă de ințelegerea omenească, nici nu poate fi inchipuită intreagă. Și aceasta nu din pricina invidiei. Căci e departe de firea dumnezeiască invidia, fiind singură lipsită de patimă și bună și stăpană, mai ales cand e vorba de ceea ce are ea mai prețios decat toate creaturile ei. De fapt, are “Cuvantul” (Rațiunea) inaintea făpturilor cuvantătoare (raționale). Deoarece insuși faptul aducerii lor la existență se datorează bunătății ei extreme. Nici nu le aduce și le ține in existență spre slava “plinătății” ei (Is. 1, 11), ca să se aducă Celui neapropiat cinstirea și venerarea. Afirmarea acestui lucru este cu totul sofistică și străină nu numai de Dumnezeu, ci și de omul in oarecare măsură cuviincios și conștient de oarecare cumințenie, care il impiedică de-a nu recunoaște altora vreo intaietate. "[SIZE=1][COLOR=#240f02][SIZE=1][COLOR=#240f02][SIZE=1][COLOR=#240f02] [/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE] |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Poate e o confuzie între sfintii Grigorie de Nyssa si Grigorie de Nazians. Grigorie de Nyssa a fost cel mai perfect teolog, singurul caruia nu i se pot atribui greseli dogmatice. Adica citatele din Staniloaie sa fie ale Sfantului Grigorie de Nyssa de fapt.
Sfantul Grigorie de Nazians a fost, ca si altii, influentat de erezia lui Origen, dar scrierile sale sunt considerate folositoare in cea mai mare parte. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfantul Grigorie Palama- teologul harului dumnezeiesc | georgeval | Generalitati | 12 | 14.11.2013 15:37:45 |
Din înțelepciunea Sfântului Grigorie Teologul | cristiboss56 | Pocainta | 5 | 06.08.2013 23:27:32 |
Sfantul Grigorie Teologul | costel | Sfinti Parinti (Patrologie) | 17 | 17.02.2013 20:45:56 |
Sfantul Grigorie Teologul | georgeval | Diverse Sarbatori | 2 | 29.01.2011 20:57:30 |
Sfantul Grigorie Teologul | georgeval | Diverse Sarbatori | 6 | 26.01.2010 15:19:43 |
|