![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
"Iacov a născut pe Iosif, logodnicul Mariei, din care S-a născut Iisus, Care se cheamă Hristos."
Din cate scrie mai sus, genealogia duce la Iosif, nu la Maria. Ma intreb de ce nu este prezentata genealogia Mariei, care din cate stiu este tot din neamul lui David, prin Iesei parca... Deci care este explicatia?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Un posibil raspuns:
Evanghelistul Matei scrie Evanghelia sa pentru crestinii convertiti dintre evrei, si utilizeaza procedurile specifice iudaismului (prezinta genealogia pe linie masculina). De asemenea, dansul argumenteaza de fiecare data faptele si invataturile Mantuitorului in lumina Vechiului Testament - cunoscut cititorilor sai. Formula "Si..cutare..s-a facut pentru ca sa se plineasca..." inseamna atesta acest lucru. Pe subiectul genealogiei Mantuitorului, din perspectiva ortodoxa, tratata aproape exhaustiv, gasiti aici: http://www.cartiortodoxe.ro/cartea-c...ntin,-pr..html De asemenea, un suport de curs al Studiului Noului Testament, tot de Pr.Coman, gasiti aici: http://www.scribd.com/doc/5571367/Co...lia-dupa-Matei In ceea ce priveste acest domeniu, autorii de referinta, in spatiul ortodox romanesc, ar fi : Pr.Stelian Tofana (Cluj), Pr.Vasile Mihoc (Sibiu), Pr.Coman (Bucuresti). Orice carte scrisa de dansii este la un inalt nivel academic si teologic. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Iar nașterea lui Iisus Hristos așa a fost: Maria, mama Lui, fiind logodită cu Iosif, fără să fi fost ei înainte împreună, s-a aflat având în pântece de la Duhul Sfânt.
19. Iosif, logodnicul ei, drept fiind și nevrând s-o vădească, a voit s-o lase în ascuns. 20. Și cugetând el acestea, iată îngerul Domnului i s-a arătat în vis, grăind: Iosife, fiul lui David, nu te teme a lua pe Maria, logodnica ta, că ce s-a zămislit într-însa este de la Duhul Sfânt. 21. Ea va naște Fiu și vei chema numele Lui: Iisus, căci El va mântui poporul Său de păcatele lor. Posibila interpretare: Toate neamurile sint descrise ca plecand de la parte barbateasca in VT si in NT. Se redau doar sentimentele- temerile-indoielile partii barbatesti, in capitolul la care ne referim, insa este predominant in Biblie. Ma intreb daca aceasta versiune este cea autentica, poate cineva sa-mi spuna? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Marcu - Cap 2. - despre "sfinti pacatosi?"
Vameșii erau urâți de toți evreii chiar dacă și prin venele lor curgea tot sânge evreiesc, erau și ei urmași ai lui Avraam și beneficiari ai promisiunilor poporului ales. Formaseră încet acea pătură ostracizată a societății dar beneficiară a momentului istoric pe care îl trăiau; erau priviți ca spurcați, păcătoși și trădători pentru că au semnat pact cu romanii în urma căruia ei aveau să adune impozitele pe care Roma le cerea an de an. Strălucirea aurului și argintului îi făcuse să uite repede că cereau de la frații lor și impozitul romanilor a cunoscut rapid o creștere spectaculoasă prin adăugarea unui impozit personal, ilegal dar tolerat. Erau păcătoșii bogați, trădătorii avuți și parcă nici nu mai conta pentru ei dacă sunt plăcuți sau nu, dacă au o imagine bună sau sunt priviți cu ură la fiecare răspântie. Nimic nu conta din moment ce visteria era tot mai plină. Într-o zi însă, pe lângă o vamă trece fiul tâmplarului din Nazaret, Învățătorul. Nu era singur, după el o întreagă mulțime de oameni, gata să îi soarbă cuvintele, să îi măsoare acțiunile, să îi judece atitudinile. Ar fi trebuit să treacă pe lângă vamă cu o căutătură aspră, să îl priveacă pe Matei vameșul cu o privire de gheață care să condamne irevocabil toată vina vameșilor. Dacă ar fi făcut așa, Domnul Isus ar fi trecut drept sfânt în ochii evreilor extrem de religioși care vedeau în vameși dușmani de moarte; o predică ad-hoc care să înfiereze acțiunile vameșilor și să îi dovedească drept marii trădători ai poporului sfânt ar fi transformat din acești evrei religioși un electorat fin și statornic pentru Marele Domn. Sau ar fi trebuit să treacă repede, să nu se uite nici în dreapta nici în stânga, să vină mai târziu, neînsoțit și să vorbească cu Matei. Acum era mai importantă imaginea pe care trebuia să și-o facă mulțimea despre El și orice privire duioasă sau cuvânt blând către Matei ar fi afectat puternic această imagine. Dar El se oprește, în cheamă pe Matei, intră în casa lui și se așează la masă alaturi de alți vameși și păcătoși. O făcea intenționat? chiar nu îi păsa de imaginea Lui? O, nu, Marele Medic văzuse rana inimii lui Matei, văzuse condiția fără nici o scăpare a păcătoșilor recunoscuți de toți și s-a oprit pentru a oferi vindecare, alinare, iertare. De câte ori în vama vieții nu trecem victorioși, cu privirea acuzatoare ce arde tot ce știm că este păcătos în jurul nostru sau cu capul plecat în speranța că nimeni nu vede că suntem și noi, sfinții, acolo, în preajma elementelor reprobabile ale societății. Cristos ne-a dat iertarea la Calvar prin jertfa și învierea Sa, este zi de zi pentru noi un Soare și un Scut dar de prea multe ori noi suntem așa de mândri de sfințenia noastră încât nimic nu mai contează decât imaginea de credincioși, haina strălucitoare și respectul celorlalți. Spunem predici usturătoare la colț de stradă, în liniștea casei sau gălăgia străzii, curăția bisericii sau murdăria societății. Spunem ce credem și o facem acid și dur ca mai apoi să plecăm lăsând rănile și mai adânci ale păcătoșilor nelegate, sufletele nemângăiate, speranțe nehrănite. Alteori trecem înainte fără ca măcar să privim către păcătoșii căzuți între tâlhari sau pradă marelui hoț - Satan. Îi lăsăm acolo pentru că mâna noastră curată s-ar putea murdări de obrazul lor patat, vorba noastră este prea prețioasă pentru urechile obișnuite cu înjurături și vorbe grele iar parfumul veșniciei pe care sperăm sa-l raspandim nu trebuie întinat cu cel al morții care iese din fiecare por al păcătosului. Dar Cristos s-a oprit, s-a aplecat, a atins, a ridicat, a plâns! Mâinile Lui puteam fi noi, vorba Lui putea fi în gura noastră, hrana Lui putea să vină prin noi… cei răscumpărați pentru El, nu pentru noi înșine. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Capitolul 2
1.Iar dacă S-a născut Iisus în Betleemul Iudeii, în zilele lui Irod regele, iată magii de la Răsărit au venit în Ierusalim, întrebând: 2.Unde este regele Iudeilor, Cel ce S-a născut? Căci am văzut la Răsărit steaua Lui și am venit să ne închinăm Lui. 3.Și auzind, regele Irod s-a tulburat și tot Ierusalimul împreună cu el. 4.Și adunând pe toți arhiereii și cărturarii poporului, căuta să afle de la ei: Unde este să Se nască Hristos? 5.Iar ei i-au zis: În Betleemul Iudeii, că așa este scris de proorocul: 6."Și tu, Betleeme, pământul lui Iuda, nu ești nicidecum cel mai mic între căpeteniile lui Iuda, căci din tine va ieși Conducătorul care va paște pe poporul Meu Israel". 7.Atunci Irod chemând în ascuns pe magi, a aflat de la ei lămurit în ce vreme s-a arătat steaua. 8.Și trimițându-i la Betleem, le-a zis: Mergeți și cercetați cu de-amănuntul despre Prunc și, dacă Îl veți afla, vestiți-mi și mie, ca, venind și eu, să mă închin Lui. 9.Iar ei, ascultând pe rege, au plecat și iată, steaua pe care o văzuseră în Răsărit mergea înaintea lor, până ce a venit și a stat deasupra, unde era Pruncul. 10.Și văzând ei steaua, s-au bucurat cu bucurie mare foarte. 11.Și intrând în casă, au văzut pe Prunc împreună cu Maria, mama Lui, și căzând la pământ, s-au închinat Lui; și deschizând vistieriile lor, I-au adus Lui daruri: aur, tămâie și smirnă. 12.Iar luând înștiințare în vis să nu se mai întoarcă la Irod, pe altă cale s-au dus în țara lor. 13.După plecarea magilor, iată îngerul Domnului se arată în vis lui Iosif, zicând: Scoală-te, ia Pruncul și pe mama Lui și fugi în Egipt și stai acolo până ce-ți voi spune, fiindcă Irod are să caute Pruncul ca să-L ucidă. 14.Și sculându-se, a luat, noaptea, Pruncul și pe mama Lui și a plecat în Egipt. 15.Și au stat acolo până la moartea lui Irod, ca să se împlinească cuvântul spus de Domnul, prin proorocul: "Din Egipt am chemat pe Fiul Meu". 16.Iar când Irod a văzut că a fost amăgit de magi, s-a mâniat foarte și, trimițând a ucis pe toți pruncii care erau în Betleem și în toate hotarele lui, de doi ani și mai jos, după timpul pe care îl aflase de la magi. 17.Atunci s-a împlinit ceea ce se spusese prin Ieremia proorocul: 18."Glas în Rama s-a auzit, plângere și tânguire multă; Rahela își plânge copiii și nu voiește să fie mângâiată pentru că nu sunt". 19.După moartea lui Irod, iată că îngerul Domnului s-a arătat în vis lui Iosif în Egipt, 20.Și i-a zis: Scoală-te, ia Pruncul și pe mama Lui și mergi în pământul lui Israel, căci au murit cei ce căutau să ia sufletul Pruncului. 21.Iosif, sculându-se, a luat Pruncul și pe mama Lui și a venit în pământul lui Israel. 22.Și auzind că domnește Arhelau în Iudeea, în locul lui Irod, tatăl său, s-a temut să meargă acolo și, luând poruncă, în vis, s-a dus în părțile Galileii. 23.Și venind a locuit în orașul numit Nazaret, ca să se împlinească ceea ce s-a spus prin prooroci, că Nazarinean Se va chema. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Capitolul 3
1.În zilele acelea, a venit Ioan Botezătorul și propovăduia în pustia Iudeii, 2.Spunând: Pocăiți-vă că s-a apropiat împărăția cerurilor. 3.El este acela despre care a zis proorocul Isaia: "Glasul celui ce strigă în pustie: Pregătiți calea Domnului, drepte faceți cărările Lui". 4.Iar Ioan avea îmbrăcămintea lui din păr de cămilă, și cingătoare de piele împrejurul mijlocului, iar hrana era lăcuste și miere sălbatică. 5.Atunci a ieșit la el Ierusalimul și toată Iudeea și toată împrejurimea Iordanului. 6.Și erau botezați de către el în râul Iordan, mărturisindu-și păcatele. 7.Dar văzând Ioan pe mulți din farisei și saduchei venind la botez, le-a zis: Pui de vipere, cine v-a arătat să fugiți de mânia ce va să fie? 8.Faceți deci roadă, vrednică de pocăință, 9.Și să nu credeți că puteți zice în voi înșivă: Părinte avem pe Avraam, căci vă spun că Dumnezeu poate și din pietrele acestea să ridice fii lui Avraam. 10.Iată securea stă la rădăcina pomilor și tot pomul care nu face roadă bună se taie și se aruncă în foc. 11.Eu unul vă botez cu apă spre pocăință, dar Cel ce vine după mine este mai puternic decât mine; Lui nu sunt vrednic să-I duc încălțămintea; Acesta vă va boteza cu Duh Sfânt și cu foc. 12.El are lopata în mână și va curăța aria Sa și va aduna grâul în jitniță, iar pleava o va arde cu foc nestins. 13.În acest timp a venit Iisus din Galileea, la Iordan, către Ioan, ca să se boteze de către el. 14.Ioan însă Îl oprea, zicând: Eu am trebuință să fiu botezat de Tine, și Tu vii la mine? 15.Și răspunzând, Iisus a zis către el: Lasă acum, că așa se cuvine nouă să împlinim toată dreptatea. Atunci L-a lăsat. 16.Iar botezându-se Iisus, când ieșea din apă, îndată cerurile s-au deschis și Duhul lui Dumnezeu s-a văzut pogorându-se ca un porumbel și venind peste El. 17.Și iată glas din ceruri zicând: "Acesta este Fiul Meu cel iubit întru Care am binevoit". |
#8
|
|||
|
|||
![]()
As vrea sa studiem impreuna versetele din Ioan 5:24-29.
Vrea cineva? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
a ajuns imparat..” „II Cronici”(22:2)” Ahazia avea patruzeci si doi de ani cand a ajuns imparat....” Intrebare: Douazeci si doi sau patruzeci si doi? .................................................. ...... .................................................. ...... „II Samuel”(24:1) „Domnul S-a aprins de manie din nou impotriva lui Israel; si a starnit pe David impotriva lor, zicand: “Du-te si fa numaratoarea lui Israel si lui Iuda.” „I Cronicele”(21:1) „Satana s-a sculat impotriva lui Israel, si a atatat pe David sa faca numaratoarea lui Israel.” Intrebare: Asadar Stapanul lui David este Satana? Doamne fereste! Deci se vede clar ca nu mai putem avea incredere in biblie. pentru ca au fost luate, si adaugate cuvinte.am si eu o intrebare", ........ daca un om e prins inselind, furind etc, de nenumarate ori, mai putem avea incredere in el? Bunul Dumnezeu n-a dat oportunitatea de a alege ce vrem noi. eu sincer recunosc ca Nu Exista O Alta Divinitate In Afara De Dumnezeu Cel Unic! Iar Moise, Isus, Muhamed, si Toti ceilalti Profeti Sunt Mesagerii Lui Dumnezeu Cel Unic. Singura Carte la care nu s-au facut adaugiri, este Sfintul Coran. Daca va spun ca Biblia este plina de contraziceri si neadevaruri cred nu ma credeti. Dar totusi uita-te la ce ti/am scris si poti vedea in ce ai crezut ani de zile. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
valentin_top_bizant |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Istoria Bibliei romanesti | Alustor | Intrebari utilizatori | 3 | 09.10.2012 14:48:27 |
Crestinii , Scrierea Bibliei | dobrin7m | Istoria bisericii | 10 | 02.03.2012 00:44:25 |
deschiderea bibliei | dulcineea | Din Noul Testament | 39 | 17.05.2011 21:15:32 |
Autenticitatea Bibliei | Florin-Ionut | Generalitati | 17 | 16.08.2008 13:50:56 |
|