![]() |
![]() |
|
#71
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Mama - de obicei frumusetea fizica a mamei este asociata cu sentimentele de bine, siguranta, afectiune, etc. 2. Educatia - fetele in mod special sunt educate de mici in spiritul unui anumit narcisism (sunt laudate si apreciate pentru/in functie de frumusetea fizica) observa ca cele frumoase au parte de mai multa atentie, popularitate, si atunci frumusetea fizica devine in mintea lor un fel de "cheie" pentru accesul social la nivele cat mai inalte. Daca lor le lipseste acea frumusete sau mai bine zis, nu regasesc in propria frumusetea genul de frumusete pe care ele il considera "ideal", obsesia se poate accentua. De la astfel de aspecte pana la un cult al frumusetii cu accente patologice nu e greu, mai ales cand astfel de conditionari de ordin psihic se amesteca cu sexualitatea. In astfel de situatii se creeaza un amestec nedefinit de fascinatie, atractie, etc. a carui origini cu greu pot fi deslusite si multi il iau ca pe un "dat" si se multumesc sa-l traiasca ca atare facand abstractie de aspectele morale implicate dar a caror consecinte le resimt mai tarziu si de cele mai multe ori nu reusesc sa le inteleaga pana nu merg in trecut si trateaza problema.. Nu exista asemenea lucru ca "unica fascinatie sexuala". Acel "unic" se construieste pe cu totul alte baze decat sexualitatea, sexualitatea fiind de fapt un "adaos" care este si trebuie sa ramana secundar. Pentru ca atunci cand raporturile se rastoarna, sau acele baze lipsesc si sexualitatea domina ideile si sentimentele, acel "unic" este extrem de labil si relativ si ai intuit bine: nu este si nu poate ramane "unic". |
#72
|
|||
|
|||
![]()
Sa nu uitam: Dumnezeu vede tot oricand si oriunde. Chiar cand suntem in intimitate cu sotul/sotia, El tot ne vede. Mare grija ce facem!
|
#73
|
|||
|
|||
![]() Citat:
[quote=sophia;135146]Observ ca se poarta dou discutii diferite pe acest fir, dar nu conteaza. Eu nu vorbeam de barbati, femei si atractia fizica dintre ei, sau adulter. Vorbeam de relatia trupeasca intre soti. Unii leaga asta de pericolul de infidelitate, de adulter si de cadere in pacat si ca se tine post trupesc ca sa nu uitam de Dumnezeu. Eu intreb altceva: 1. De ce nu e voie sa se aibe relatii decat in anumite zile ale saptamanii, fix stabilite? 2. De ce nu e voie sa ai relatii cu sotul/sotia daca te duci a doua zi la biserica? Si nu ai voie acolo anumite lucruri religioase. Pentru mine asta inseamna ca cei casatoriti sunt considerati pacatosi si murdari. Ca sa-ti raspund la obiect.. E cam greu sa tii post de mancare dar nu post de la relatiile trupesti si lucrul asta totusi sa se numeasca post. Adica pana la urma, lipseste finalitatea postului. Asta inseamna miercuri si vineri. Referitor la ziua de sambata (referitor la faptul ca mergi la biserica a doua zi dimineata) si duminica (vii de la Liturghie) nu cred ca este vorba de faptul ca ai fi "murdar" intr-un mod trupesc, ci este vorba de starea psihica, emotionala, etc. Sunt niste stari incompatibile si pur si simplu nu le poti trai pe amandoua in acelasi timp. Nu poti ajunge la Biserica "infierbantat" si cu anumite amintiri despre noaptea precedenta si totusi sa traiesti intr-un mod adecvat ceea ce se intampla la Sf. Liturghie. De asemeni, nu poti veni cu trairea de acolo si sa spui ca vrei ceva care se afla undeva mult dedesupt. Alt restrictii care mai sunt, exista probabil pentru a nu se ajunge la o anumita banalizare a unor gesturi de credinta. Cum este de exemplu postul care se tine de sambata seara pana a doua si dupa Sf. Liturghie. La inceput crestinii mancau (impreuna) imediat inainte de Sf. Liturghie, dar pentru ca in acest fel s-a ajuns la diverse nereguli (betie, mancare peste masura - vezi Sf. Scriptura) s-a luat in timp o decizie total opusa. Un rezumat foarte bun la ceea ce am spus mai sus, sta in rugaciunea pe care o face preotul in altar: „Nimeni dintre cei legați cu pofte și cu desfătări trupești nu este vrednic să vină, să se apropie, sau să slujească Ție, Împăratul Slavei (Psalm 23, 7-10); căci a sluji Ție este lucru mare și înfricoșător chiar pentru puterile cele cerești.” (cu accent pe "legat", legatura de care de multe ori nu suntem constienti pana nu experimentam si "legatura" cu cele de Sus). Dar, aceste lucruri depind de fiecare, si din pacate putini inteleg crestinismul ca traire si nu ca o suma de reguli care trebuiesc implinite pentru ca...asa trebuie. Daca se ajunge la traire, regulile sunt usor de asimilat, daca nu - multe devin inexplicabile, inutile, prea "riguroase", etc. Citat:
|
#74
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Patinina34, uite asta e genul de vorbire care ne sminteste pe noi. Exemplu pentru ce a zis Sophia si ce au mai zis si altii pe aici. Adica daca tu crezi ca nu mai poti avea copii sau daca esti insarcinata sau alaptezi - atunci cand femeia are nevoie de tandrete, si barbatul se simte uneori neglijat sau dat de o parte, gata, uitam ca suntem casatpriti si in sensul asta? Cine este acest parinte Arsenie sa ne dea noua oamenilor casatoriti asemenea lectii? Sa ma iertati, dar este in stare un asemenea text sa te faca chiar sa te indepartezi de biserica, daca nu ai mai citit si alte scrieri. |
#75
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sotul meu mereu imi spune cat sunt de frumoasa si va asigur ca nu sunt pentru toata lumea si nu stiu daca as intra in criteriile de selectie pentru prietenul nostru ionpat in ceea ce priveste tenul :-)) Frumusetea e ceva personal si depinde foarte mult si de interior, depinde si de iubirea pe care o dai si o primesti. |
#76
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu insa cred ca aici se dau chiar prea multe reguli. E un domeniu prea intim si depinde de prea multi factori personali. La urma urmelor, de mancat mancam imediat dupa liturghie, deci luam parte la ceva de 'jos' cum ziceai tu. Eu cred ca in explicatiile tale se strecoara totusi ideea ca sexul ar fi ceva josnic, animalic si necurat, in moment ce e incompatibil cu liturghia. Dar sunt de acord ca in principiu asa cum ajunam de mancare inainte de impartasanie, putem ajuna si de relatii trupesti, daca putem (daca cei doi sunt de acord, daca au acelasi mod de a intelege lucrurile, daca, daca..) Cred ca se vorbeste pur si simplu prea mult despre niste lucruri care ar trebui sa fie intime. Ar trebui sa se dea niste principii de baza si sa fie lasati oamenii sa le aplice ei la viata lor. |
#77
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asta nu inseamna ca a fost mai putin sfant sau ca in alte privinte nu are dreptate. Cel mai bine e sa ai un duhovnic bun, si sa-l intrebi pe el ce se cuvine sau nu, avand ca reper si canoanele Bisericii. Din pacate nu stiu de nici o lucrare care sa faca un fel de exegeza cat mai completa si corecta a canoanelor si Traditiei Bisericii vizavi de toate aspectele sexualitatii in cadrul si afara casatoriei.. Daca cineva poate sa recomande anumite carti in directia asta, chiar cu o mica recenzie (in cazul in care le-a citit) ar fi bine ca sa fie oamenii cat mai lamuriti. |
#78
|
||||
|
||||
![]()
Pacatul nu apare decat atunci cand omul rupe relatia cu Dumnezeu. Asa ca "murdaria", "uratenia" de care se vorbeste, nu este o urmare a casatoriei, ci o lipsa a trairii lui Dumnezeu. Cel care nu traieste in uitare fata de Dumnezeu, nu poate sa nu simta cum sotia aduce peste el zilnic lumina. (si sotul la fel) Iar lumina e frumusetea nepieritoare.
|
#79
|
|||
|
|||
![]()
Sunt de acord cu asta. Eu tot zic ca a fi sfant nu inseamna a fi perfect si ca nici sfintii nu sunt litera de evanghelie, si ca Dumnezeu ne-a dat si noua fiecaruia preotia imparateasca deci puterea de a discerna pana la un punct. Dar multi mi-au spus ca sunt protestantizanta.. Adica ori luam totul, ori aruncam totul? Nu asa, tovarasi! :-)
|
#80
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca in multe cazuri e valabil ce mi-a spus un prieten cunoscut aici pe forum. Mi-a placut foarte mult si ma ajuta mult in a nu judeca. Un parinte este sfant prin trairea sa, prin viata sa, nu neaparat prin ceea ce spune. De aceea nu trebuie sa luam ca litera de lege tot ce spun ei, fiecare cuvintel. Eu cred ca parintele Arsenie a fost ffff aproape de Dumnezeu, dar prin viata sa, si lucrurile acestea pe care le spune poate ca ajuta anumiti oameni, in anumite contexte, poate oamenii foarte impatimiti. Cine stie, nu cred ca trebuie luat ca un adevar universal valabil. De asemenea daca cineva urmeaza aceste sfaturi din ravna pentru Dumnezeu, si sotii amandoi de voie si in buna intelegere, si in pace, fara certuri, sunt sigura ca Dumnezeu le primeste osteneala si viata le va fi binecuvantata. Dar daca altii nu merg exact pe sfaturile acestea, nu cred ca fac un pacat. Exista multe scrieri care ne pot sminti. Dar nu inseamna ca cei care le-au scris sunt mai putin sfinti. Eu de exemplu cunosc oameni care nu prea stiu lucruri teologice, n-ar sti nici macar sa dea un sfat simplu, dar duc o viata asa de curata si plina de dragoste. De asemenea cunosc oameni cu fapte total nepotrivite care scot genialitati in legatura cu Dumnezeu.
Cred ca Duhul Sfant doar ne poate ajuta sa alegem cele bune pentru viata noastra din scrierile sfintilor. Poate pentru un om e bine ceva, poate pentru altul altceva. In acest fel putem si sa nu ramanem dezamagiti de Pr. Cleopa, sau Arsenie sau mai stiu eu cine (poate ei chiar au avut o viata fff sfanta si placuta lui Dumnezeu si multa ravna) si in acelasi timp sa nu ne smintim de ceea ce spun ei. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Parintii fara copiii se numesc ... pacatosi ... oare asa o fi? refuz sa cred | paulici | Botezul | 57 | 26.02.2011 00:10:06 |
Sa nu judecam, caci toti suntem pacatosi! | sofronie | Generalitati | 28 | 12.02.2011 20:41:11 |
intrebare pt cei casatoriti | Anna | Nunta | 260 | 05.09.2010 16:27:03 |
Catolicii sunt considerati eretici? | smaranta | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 37 | 29.09.2008 16:00:47 |
TINERI CASATORITI | saccsiv | Nunta | 9 | 14.01.2008 18:15:19 |
|