![]() |
![]() |
|
#381
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Neoprotestantismul le separa introducand un al treilea element care conditioneaza botezul desi nu exista in Sf. Scriptura: varsta minima a botezului. Citat:
Pe urma, intentionat ciuntiti Sf. Scriptura. Daca ati fi omis un verset, v-as fi inteles. Dar dvs. omiteti o parte foarte importanta din verset: "iar cel ce nu va crede se va osândi". Unde se incadreaza copii aici? In aceasta lume nu vin fara pacat si desi responsabilitatea lor fata de pacat creste gradual, pacatuiesc ca orice adult si sunt supusi consecintei pacatului. Fara indoiala ca e greu de vorbit de o "osandire" a copiilor pentru ca responsabilitatea lor este limitata, insa asta arata ca versetul dat de dvs. mai sus, in care botezul este precedat de necesitatea credintei se refera la adulti. Incercati sa sustineti ca botezul - ca lucrare a lui Dumnezeu le poate afecta negativ viata spirituala, mantuirea, capacitatea de a alege intre bine si rau? Sau nu reusiti sa mai vedeti lucrarea lui Dumnezeu in actul botezului? Care, este adevarat si fara nici o indoiala, lucreaza diferit in cazul unui copil fata de adult, in cazul din urma fiind nevoie de o participare personala, pe care un copil nu o poate oferi in mod vizibil. Si care de altfel nici nu ii este ceruta atunci cand de exemplu i se administreaza o educatie pe care de multe ori el poate sa nu o gaseasca pe gusturile lui (fa aia, aia nu fa, daca faci aia este pedepsit..etc). Sfanta Scriptura ne arata nu o data, cum copiii participa la cele spirituale indiferent de varsta si nu trebuie tinuti departe de Dumnezeu si viata crestina, in toate aspectele sale. Ioan Botezatorul, a saltat in pantecele mamei sale la auzul salutului Maicii Domnului. Vi se pare acest lucru putin? Cum puteti sustine ca un copil sa fie tinut de ceea ce in definitiv inseamna pentru un crestin "nasterea din nou" din apa si (mai ales) din Duh? Dar probabil, asa cum spuneam si mai sus, exista niste diferente de perceptie vizavi de botez pentru care dvs. tratati atat de usor necesitatea lui. |
#382
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am inteles si punctul dvs. de vedere, nu este vorba de a-l considera un sfat, este pur si simplu indiferenta fata de soarta lui in vesnicie, considerata conform interpretarilor protestante ale Scripturii ca fiind pecetluita o data cu moartea. Dar asta este deja alta discutie, prefer sa nu deschidem acum o discutie si despre cultul mortilor pentru ca deja sunt altele luuuungi. Eu vorbesc de ceva mai putin teologic si mai mult practic. Am fost la o inmormantare adventista. Toti de acolo vorbeau de raposat ca un sfant in viata (desi daca ai fi intrebat pe cativa in parte ce parere au ar fi spus altceva). Nimeni n-a zis nici macar o data "Dumnezeu sa-l ierte" decat o singura data, groparul, care era probabil romano-catolic, in rest s-a vorbit despre el de parca era un sfant proaspat trecut la cele vesnice, era desenat deja in scena invierii, plin de glorie alaturi de Dumnezeu si cu locul rezervat in Cer. Atentie! Nu vorbesc despre discursuri pline de speranta ci de afirmatii certe, facute nu de credinciosi oarecare care sa zicem ca nu-si cunosc credinta ci de pastori, care nu erau putini! Imi explicati si mie pe ce baze faceau respectivele afirmatii sau in ce mod cunosteau respectivii cum va fi judecat si care va fi soarta raposatului? |
#383
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Va povestesc o intamplare, care are legatura cu subiectul. O fosta ortodoxa i-a impartasit pastorului o problema. Inainte de a se converti la alta religie, promisese unei familii de tineri ca le va boteza copilul (va fi nasa de botez). Acum ce sa faca? Cum sa se tina de cuvant fara sa incalce Cuvantul Domnului? Pastorul a sfatuit-o foarte simplu:"Tineti-va de cuvant. Duceti-va si botezati copilul asa cum spune Sfanta Scriptura. Propopvaduiti-i Evanghelia si daca bebelusul va asculta si va crede, botezati-l." Nu avem nici o problema cu varsta celui ce urmeaza sa se boteze. Dvs. ati scornit acest lucru. |
#384
|
|||
|
|||
![]()
Daca este adevarat ce spuneti dvs., inseamna ca ati ascultat o simpla discutie intre niste oameni, care-si dadeau cu parerea. Nimic mai mult. Eu unul, ma feresc sa dau "pronosticuri" despre soarta unuia sau a altuia. Stiu ca as avea o gramada de surprize. Judecata lui Dumnezeu este atotcunoscatoare si dreapta.
|
#385
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#386
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Daca totusi sustineti ca partea "omisa" a versetului s-ar referi strict la actul botezului, rezulta o gravitate deosebita din botezarea pruncilor. Deoarece pruncii nu cred (nu au inca aceasta capacitate), botezandu-i ii destinam automat osandei. Si uite asa, in loc sa-i trimitem in rai (in cazul ca ar muri botezati), ii trimitem direct in osanda iadului! |
#387
|
|||
|
|||
![]()
Va intreb ce veti raspunde Mantuitorului care a zis: ,,Lasati copii sa vina la Mine ca a unora ca acestia este Imparatia Cerurilor.!,,
Cum poate sa vina copii la Hristos daca voi le opriti botezul? Daca mor pana la botez cum se mantuiesc fara botez?
__________________
Om rational este cel ce ingaduie sa fie indreptat. Iar cel ce nu ingaduie sa fie indreptat e neom caci s-a pogorat pe sine in randul dobitoacelor. (Sf. Antonie cel Mare) |
#388
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#389
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu e vorba de 'validitate' (in sens legalist) ci e vorba de botez ca lucrare a harului in sufletul omului. Confirmarea de care vorbesti tu este un formalism cu rol social, asa cum din pacate este si botezul neoprotestant, botezul ortodox este oricum lucrator in sufletul omului inca din momentul infaptuirii lui, fara a afecta negativ vointa libera a omului, in sensul unei determinari implacabile, asa cum sustin neoprotestantii. Insa lucrarea sa e mult mai eficienta si mantuitoare atunci cand vointa omului colaboreaza cu harul in mod constient si voluntar. |
#390
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Va faceti ca nu le vedeti si folositi politica "placii de patefon zgariate". Adica continuati sa faceti aceeasi afirmatie cand argumentele cu care o justificati v-am aratat mai sus ca sunt indoielnice. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Convertirea unui adventist la ortodoxie | kesarion_breb | Secte si culte | 12 | 02.08.2010 16:33:30 |
|