![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Sfintul Atanasie cel Mare - combatind invatatura ariana ca Hristos este " inceputul " tuturor lucrurilor,si deci asemenea celor zidite - arata cum intelege cele sase Zile ale Facerii si spune ca toate lucrurile acestor zile au fost zidite deodata:
" Cit despre stele si marii luminatori,nu a aparut intii acesta si apoi celalalt,ci toate intru aceeasi zi si la aceeasi porunca au fost chemate la fiintare.Si tot asa a fost plasmuirea dintii a celor cu patru picioare,si a pasarilor si a pestilor si a dobitoacelor si a ierburilor... Nici o faptura nu a fost zidita inaintea alteia,ci toate lucrurile ce au luat inceput au prins viata la o singura porunca " Sfintul Athanasie cel Mare, Patru cuvinte impotriva arienilor ii,48,60.
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sfintul Ambrozie scrie ca atunci cind Moise spune dintr-o data Intru inceput a facut Dumnezeu, el vrea "sa arate negraita repezeciune a lucrarii".
Si avind in minte speculatiile cosmogonice ale elinilor,el scrie cuvinte ce se potrivesc la fel de bine speculatiilor din vremea noastra: " El [Moise] nu se astepta la o zabavnica si tihnita facere a lumii dintr-o ingramadire de atomi " Sfintul Ambrozie spune in continuare: " Si Moise in chip potrivit a adaugat: " au facut",ca nu cumva sa se creada ca ar fi fost vreo zabava in zidire.Pe deasupra oamenii pot vedea si ce neasemuit Ziditor a fost Acela ce a plinit o asemenea mareata lucrare intr-o clipita a lucrarii Sale ziditoare,astfel ca urmarea voii Sale a luat-o inaintea simtirii timpului. " Sfintul Ambrozie,Hexaimeron 1,2
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
#3
|
|||
|
|||
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
"Dumnezeu a creat "taria", prin care a despartit apele si pe care a numit-o "cer". Potrivit cosmologiei gre*cesti/ majoritatea Sfintilor Parinti au interpretat "taria" ca fiind un mediu stabil, chiar stanca, o bolta pe care sunt fixate stelele, sau unu! din "principii" (pamant, aer, apa, foc)."
(din http://www.crestinortodox.ro/alte-ar...ratului-biblic ) As vrea sa te intreb, Sherlock Holmes: daca sfinbtii parinti, folosind cosmologia greceasca pe care o cunosteau, au crezut ca trebuie sa interpreteze acest verset ca referindu-se concret la o bolta solida pe care sunt fixate stelele, trebuie si noi sa credem ca cerul chiar asa este? Ca stelele nu sunt facute asa cum stie astronomia moderna, ci sunt ca un fel de lampi? Asta ne duce iar la problema cosmologiei simbolice.. dar nu am citit inca articolele de care ziceam si nu am timp acum din pacate, pt ca am in 2 saptamani un examen despre cu totul altceva. Vroiam deci numai sa pun aceasta intrebare deocamdata, tie si celorlalti care sunt pt o interpretare literala. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Simt eu asa,ca daca imi pastrez calmul si reusesc cit de cit sa port un dialog cu tine,mihailul si alinul...cred ca o sa ma mintuiesc,o sa mi se considere aceasta o minune si nu fapta de credinta,caci ar fi prea putin. Nu puteai sa ramii si tu in Rai, cind erai entuziasmata de cartea parintelui Serafim Rose sau de ideile sale...ai ascultat la ispitele sarpelui,precum Eva cindva.M-ai innebunit cu Costache,am sa-l rog pe admin sa-i scoata articolele de pe site,caci sint f nocive...poate putini stiu ca dumnezeul lui Teilhard de Chardin pe care-l tot referentiaza "Autorul articolului" este Antihristul. Citat:
Uite ce scrie la pag 78,Ziua a Doua ( Facere 1, 6-8)...printre altele: Ideea ca stelele sint incrustate in sfere de clestar este o speculatie a vechii gindiri pagine,si nu are de ce sa fie proiectata asupra textului insuflat al Facerii. Sfintul Vasile invata ca,desi se mai numeste si " cer ",ea nu este sinonima cu " cerul " pomenit la inceputul Facerii. " Deoarece s-a dat celui de-al doilea cer si alt nume si o intrebuintare deosebita,acesta este alt cer decit cel facut la inceput,de o natura mai tare,caruia i s-a dat si o intrebuintare deosebita in univers[...] Si socotim ca acest cuvint a fost pus aici pentru a arata o natura tare,in stare sa tina apa care aluneca si se imprastie usor. Dar,pentru ca dupa conceptia comuna,se pare ca "taria" isi are nasterea din apa,nu trebuie sa se creada ca taria este asemenea cu apa inghetata sau cu...piatra stravezie...ce are aproape transparenta aerului. Noi nu asemanam taria cu nici una din aceste materii. Intr-adevar,a avea despre cele ceresti niste idei ca acestea,inseamna a fi copil si a avea mintea usoara[...] Sintem invatati de Scriptura sa nu lasam mintea noastra sa-si inchipuie ceva dincolo de cele ce sint ingaduite... Scriptura nu numeste "tarie" substanta rezistenta si tare ce are greutate si este solida;caci pamintul ar fi meritat mai potrivit o astfel de numire; dar din pricina ca substanta celor care stau deasupra pamintului este fina si rarefiata si nu e perceputa de nici unul din simturile noastre,substanta aceasta s-a numit " tarie ".... Sfintul Vasile cel Mare,Hexaimeron 3,3-4..pag 100-101 ; 104-105
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Iar din cite mi-a spus doctor Watson,duh se mai spune la mintea omului,sau la adincul mintii omului...care este o putere a sufletului.Sau constiinta,care jumatate este omeneasca si jumatate dumnezeiasca...un bridge ( pod ) care face trecerea de la creat la necreat.Adica te apuci sa o traversezi...pina la jumatate podului inca mai vezi oamenii,istoria,cultura,stiinta,cei dragi,amintirile,pacatele,biserica,iubirile....dup a care,trecind de jumatatea ei...eu nu stiu ce mai vezi,oricum ceva asemanator Taborului,ai intrat in Dumnezeu adica.
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mai frate Sherlock da oare ce vroia sa zica Sfantul Vasile cand zicea iarba?
Oare numai iarba asta de ii zicem gazon? Eu nu stiu dar cred ca se referea cam la toate florile,plantele,ierburile si la ce se mai referea Sfantul. Da parintele Serafim Rose daca vedea trandafirii sau lalele ce zicea ca sunt a "lumii cazute"?Sau ca sunt rele? Cum numea parintele Serafim Rose lumea materiala cea preabuna si preafrumoasa creata de Sfanta Treime "lume cazuta"?.A numi lumea materiala rea e inselaciune draceasca(nu stiu exact cum se numeste aceasta erezie dar sunt mai multe erezii care propovaduiesc aceasta ).Normal ca Dumnezeu a creat toate florile si arbustii decorativi si alte de acestea cu diverse scopuri. Recomand cartea parintelui Cleopa: "Minunile lui Dumnezeu din lumea plantelor". Oare nu a vazut parintele Serafim Rose ca Sfantul Ioan Damaschinul la Dogmatica zice ca multe plante s-au creat de preabunul Dumnezeu cu lucrari lecuitoare pentru diverse boli?Dar nu numai cu aceste lucrari ca negresit creatia materiala e infinita. Alte flori ca sa ne desfatam sufletul cu privirea lor si sa intelegem ca daca florile sunt asa frumoase si au asa buna mireasma cu atat mai mult Sfintii care se poate vedea ca Sfintelor lor moaste au buna mireasma si Sfintii sunt atat de frumosi la chip.Si pentru alte multe motive. Si nu numai pentru aceasta ci si pentru alte motive cum arata dumnezeiescul parinte Sfantul Ioan Damaschinul. Iata ce zice Sfantul Ioan Damaschinul: "Când a poruncit Dumnezeu, însă, s-au făcut locurile în care s-au strâns apele și atunci au luat naștere munții, iar la porunca dumnezeiască pamântul a primit propria sa podoabă fiind înfrumusețat cu tot felul de ierburi și de plante. Porunca dumnezeiască a pus în ele puterea de creștere, de nutriție și de rodire, care este asemănătoare puterii de naștere. La porunca Creatorului, pamântul a produs tot felul de neamuri de animale, de târâtoare, de fiare si de vite. Toate sunt pentru întrebuințarea potrivită a omului. Din acestea unele pentru hrană, spre exemplu: cerbii, oile, căprioarele și cele asemenea; altele pentru lucru, spre exemplu: cămilele, boii, caii, măgarii si cele asemenea; altele pentru plăcere, cum sunt maimuțele, iar dintre păsări, mierlele și papagalii și cele asemenea. Dintre plante si ierburi, pamântul produce unele cu rod,altele pentru mâncare, altele mirositoare; florile sunt dăruite spre desfătarea noastră, spre exemplu: trandafirul si cele asemenea; altele pentru vindecarea bolilor. Căci nu este vreo viețuitoare, nici vreo plantă în care Creatorul să nu fi pus o oarecare energie, care să nu fie folositoare spre trebuința oamenilor." Mai concret interpretarea la Facere a parintelui Serafim Rose mi se pare o absurditate. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Interpretarea parintelui Serafim Rose e mai absurda ca cea a evolutionistilor cel putin aceia nu considera materia rea.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vroiam sa-ti mai zic, merci pt indicatia cum se dau citatele. Am folosit-o cu succes. Citat:
Daca citeai mai atent sau te uitai pe alte lucrrai publicate ai fi vazut ca atat el cat si profesorul lui, p. Dumitru Popescu, il critica pe Teilhard de Chardin, spunand ca ideile lui duc la panteism, pt ca teologiei occidentale ii lipsesc energiile necreate si o vreme au exagerat in despartirea lui Dumnezeu de univers, iar acum exagereaza in directe inversa (ca de obicei cand faci un exces, exagerezi si cand incerci sa scapi de el). p. Doru Costache are un articol despre asta (o perspectiva ortodoxa asupra lui Teilhardt de Chardin parca) pe scribd pe care insa nu l-am citit inca. Merci pt precizarea cu sf. vasile. Abia astept sa am maui mult timp sa citesc despre lucrurile astea iar, acum trebuie sa ma ocup cu altceva. Mai vorbim atunci. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Geneza | Templier Knight | Din Vechiul Testament | 67 | 27.05.2017 19:14:27 |
Interpretarea viselor | redandrei90 | Generalitati | 14 | 02.04.2014 14:09:09 |
Interpretarea Scripturii | ancah | Secte si culte | 78 | 20.11.2011 15:33:47 |
|