![]() |
![]() |
|
#631
|
||||
|
||||
![]() In privința botezului destinat exclusiv adulților pe care il practică grupările neoprotestante. Aceste secte (adventiste, baptiste, penticostale etc) care au apărut ca o ramură a anabaptismului se folosesc de următoarele versete (complet scoase din context) ca să susțină că botezul copiilor nu are valabilitate: Fapte 16.31 "Iar ei au zis: Crede în Domnul Iisus și te vei mântui tu și casa ta." 1 Petru 3.21 "Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos" Marcu 16.16 "Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi." Raționamentul lor este următorul: 1.Un copil nu poate mărturisi credința în Domnul IIsus , ca atare nu poate fi botezat. Si celalat raționament al rătăcirii lor, strâns legat de primul : 2. In momentul mărturisirii și al Botezului, "credinciosul" este "născut din nou" (pt asta se folosesc de versetele de la Ioan cap. 3) și este MÂNTUIT !!! O să mă ocup de primul aspect al rătăcirilor lor, de celălalt mă voi ocupa cu altă ocazie. Marcu 5. 22 "Și a venit unul din mai-marii sinagogilor, anume Iair, și văzându-L pe Iisus, a căzut la picioarele Lui, 23. Și L-a rugat mult, zicând: Fiica mea este pe moarte, ci, venind, pune mâinile tale peste ea, ca să scape și să trăiască... 36. Dar Iisus, auzind cuvântul ce s-a grăit, a zis mai-marelui sinagogii: Nu te teme. [COLOR=red]Crede numai[/COLOR]." Asadar, Hristos nu o intreabă nimic pe fetiță, ci îl îndeamnă pe tatăl ei "crede numai" și o tămăduiește pe fetiță prin mijlocirea tatălui: 41. "Și apucând pe copilă de mână, i-a grăit: Talita kumi, care se tâlcuiește: Fiică, ție zic, scoală-te!" Iată alt exemplu in care niște creștini mijlocesc pentru un altul: Marcu 16.4 "4. Și neputând ei, din pricina mulțimii, să se apropie de El, au desfăcut acoperișul casei unde era Iisus și, prin spărtură, au lăsat în jos patul în care zăcea slăbănogul. 5. Și văzând Iisus [COLOR=red]credința lor[/COLOR], i-a zis slăbănogului: Fiule, iertate îți sunt păcatele tale!" Luca 7. 2 Iar sluga unui sutaș, care era la el în cinste, fiind bolnavă era să moară. 3. Și auzind despre Iisus, a trimis la El bătrâni ai iudeilor, rugându-L să vină și să vindece pe sluga lui. 4. Iar ei, venind la Iisus, L-au rugat stăruitor, zicând: Vrednic este să-i faci lui aceasta, 5. Căci iubește neamul nostru și el ne-a zidit sinagoga. 6. Iar Iisus mergea cu ei. Și nefiind El acum departe de casă, a trimis la El prieteni, zicându-I: Doamne, nu Te osteni, că nu sunt vrednic ca să intri sub acoperământul meu. 7. De aceea nici pe mine nu m-am socotit vrednic să vin la Tine. Ci spune cu cuvântul și se va vindeca sluga mea....9. Iar Iisus, auzind acestea, S-a minunat de el și, întorcându-Se, a zis mulțimii care venea după El: Zic vouă că nici în Israel n-am aflat atâta credință; 10. Și întorcându-se cei trimiși acasă, au găsit sluga sănătoasă. L-a întrebat ceva Hristos pe cel pe care l-a vindecat? NU. Ci doar mijlocirea pe care a avut-o prin stăpânul lui l-a făcut sănătos din nou. Așadar un creștin poate să mijlocească pentru altul, așa cum o face nașul la botez. 11. Și după aceea, S-a dus într-o cetate numită Nain și cu El împreună mergeau ucenicii Lui și multă mulțime. 12. Iar când S-a apropiat de poarta cetății, iată scoteau un mort, singurul copil al mamei sale, și ea era văduvă, și mulțime mare din cetate era cu ea. 13. Și, văzând-o Domnul, I s-a făcut milă de ea și i-a zis: Nu plânge! 14. Și apropiindu-Se, S-a atins de sicriu, iar cei ce-l duceau s-au oprit. Și a zis: Tinere, ție îți zic, scoală-te. 15. Și s-a ridicat mortul și a început să vorbească, și l-a dat mamei lui. L-a întrebat ceva Hristos pe copil înainte de a-l vindeca? Nicidecum! Ci doar mijlocirea mamei copilului a fost de ajuns. Nu stie părintele de ce anume are nevoie copilul său? Asadar creștinii pot să mijlocească unul pentru altul in fața Domnului la fel ca in exemplele de mai sus, la fel cum o face nașul la botez pentru copilul mic. Fapte 16.15 "Iar după ce s-a botezat [COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]și ea ȘI CASA EI[/COLOR][/COLOR], ne-a rugat, zicând: De m-ați socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneți." Fapte 16.33"Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat el și [COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]toți ai lui îndată[/COLOR][/COLOR]." [COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]In Antichitate casa unui om insemna si copii mici și servitorii.[/COLOR][/COLOR] [COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]Unde scrie in [/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]cele două versete [/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]de mai sus că au fost excluși copii[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]i[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000] de la botez? Absolut nicăieri, nici aici nici în alte locuri.[/COLOR][/COLOR]
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#632
|
|||
|
|||
![]()
Traim cu adevarat intr-o lume a contradictiilor... Un adevar biblic clar e numit ratacire, iar adevarata ratacire, erezie are valoare de dogma sfanta.
Rationamentul este total deplasat. Mijlocirea parintilor din exemplele Evangheliei este facuta pentru insanatosirea copiilor, nu pentru o decizie a sufletului lor. Aceasta o poate lua doar persoana in cauza, or pruncul e incapabil de o asemenea decizie. A alege sa-L urmezi pe Hristos este decizia capitala a vietii. Decizii importante (insa de care nu depinde chiar mantuirea) precum alegerea carierei sau alegerea sotiei le-ati lasa la latitudinea nasului? |
#633
|
||||
|
||||
![]()
Ai uitat să aduci argumente biblice in sprijinul speculațiilor dvs neoprotestante d-le doartemporar/tricesimusquintus, iar in privința sănătății sufletești se pare că nu ați citit versetele:
Marcu 16.4 "4. Și neputând ei, din pricina mulțimii, să se apropie de El, au desfăcut acoperișul casei unde era Iisus și, prin spărtură, au lăsat în jos patul în care zăcea slăbănogul. 5. Și văzând Iisus [COLOR=red]credința lor[/COLOR], i-a zis slăbănogului: [COLOR=red]Fiule, iertate îți sunt păcatele tale![/COLOR]" Iată alt exemplu in care niște creștini mijlocesc pentru un altul, nu numai în ce privește sănătatea trupească, ci și cea sufletească, la fel cum o face nașul la botez.
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#634
|
||||
|
||||
![]() Citat:
cine va crede in locul altuia , sau alte variante....
__________________
baftalo |
#635
|
|||
|
|||
![]() Citat:
16. Atunci acești trei bărbați, aflându-se în el, precum este de adevărat că Eu sunt viu, zice Domnul, tot așa este de adevărat că ei n-ar scăpa nici pe fii, nici pe fiice, ci numai ei singuri ar scăpa, iar țara ar ajunge pustie... 20. Apoi Noe, Daniel și Iov, aflându-se în ea, precum este adevărat că Eu sunt viu, zice Domnul, tot așa este de adevărat că n-ar scăpa nici fii, nici fiice; prin dreptatea lor ei și-ar scăpa numai viața lor". (Iezechiel 14) Citat:
|
#636
|
||||
|
||||
![]()
Si iarăși ați uitat să aduceți argumente biblice în favoarea botezului destinat exclusiv adulților. Așa că reiau ceea ce spune duhovniceasca Scriptură, pentru că văd că o contraziceți. Răspundeți că rog prin da și prin nu:
Marcu 16.4 "4. Și neputând ei, din pricina mulțimii, să se apropie de El, au desfăcut acoperișul casei unde era Iisus și, prin spărtură, au lăsat în jos patul în care zăcea slăbănogul. 5. Și văzând Iisus [COLOR=red]credința lor[/COLOR], i-a zis slăbănogului: [COLOR=red]Fiule, iertate îți sunt păcatele tale![/COLOR]" Au mijlocit niște creștini pentru un altul, în ce privește sănătatea trupească și cea sufletească în fața lui Hristos, la fel cum o face nașul la botez pentru copil? Fapte 16.15 "Iar după ce s-a botezat [COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]și ea ȘI CASA EI[/COLOR][/COLOR], ne-a rugat, zicând: De m-ați socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneți." Fapte 16.33"Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat el și [COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]toți ai lui îndată[/COLOR][/COLOR]." [COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]In Antichitate casa unui om insemna si copii mici și servitorii.[/COLOR][/COLOR] [COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]Unde scrie in [/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]cele două versete [/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]de mai sus că au fost excluși copii[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]i[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000] de la botez? Astept versetul.[/COLOR][/COLOR]
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#637
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...?t=871&page=36 Citat:
"Uite apa. Ce ma impiedica sa fiu botezat?", Filip a zis: Daca crezi din toata inima se poate" (Faptele Apostolilor 8:37) Citat:
Dvs. ne intrebati unde scrie ca au fost exclusi copii. Raspuns: nu scrie. Dar va intreb si eu: unde scrie ca era vorba despre copii? Nu ati mai vazut "case" in care toti membri sa fie maturi (in sensul de a putea lua decizii)? Asupra acestui aspect va lamureste Sfanta Scriptura (recititi explicatiile de la link-ul postat, sa nu umplem paginile). |
#638
|
||||
|
||||
![]() Citat:
La fel ca versetul care l-ai dat este și Fapte 16.31 "Iar ei au zis: Crede în Domnul Iisus și te vei mântui tu și casa ta." dar spune in continuare Fapte 16.33"Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat el și [COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]toți ai lui îndată[/COLOR][/COLOR]." Fapte 16.15 "Iar după ce s-a botezat [COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]și ea ȘI CASA EI[/COLOR][/COLOR], ne-a rugat, zicând: De m-ați socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneți." [COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]In Antichitate casa unui om insemna si copii mici și servitorii.[/COLOR][/COLOR] De ce nu au avut bunăvoința apostolii să ne arate că pruncii erau excluși de la botez? De ce nu au avut bunăvoința apostolii să prevadă faptul că că după 17 secole de existență a Bisericii (trupul lui Hristos cel viu Col.1.18) se vor ridica niște erezii care vor susține că botezul pruncilor e "antibiblic"? Citat:
Fapte 16.31 "Iar ei au zis: Crede în Domnul Iisus și te vei mântui tu [COLOR=red]și casa ta[/COLOR]." Dar citatele de mai jos nu sunt tot o mărturisire a credinței pentru cei mici sau pentru cei neajutorați? [SIZE=1]Marcu 16.4 "4. Și neputând ei, din pricina mulțimii, să se apropie de El, au desfăcut acoperișul casei unde era Iisus și, prin spărtură, au lăsat în jos patul în care zăcea slăbănogul. 5. Și văzând Iisus [COLOR=red]credința lor[/COLOR], i-a zis slăbănogului: [COLOR=red]Fiule, iertate îți sunt păcatele tale![/COLOR]"[/SIZE] [SIZE=1]Marcu 5. 22 "Și a venit unul din mai-marii sinagogilor, anume Iair, și văzându-L pe Iisus, a căzut la picioarele Lui, 23. Și L-a rugat mult, zicând: Fiica mea este pe moarte, ci, venind, pune mâinile tale peste ea, ca să scape și să trăiască...[/SIZE] [SIZE=1]36. Dar Iisus, auzind cuvântul ce s-a grăit, a zis mai-marelui sinagogii: Nu te teme. [COLOR=red]Crede numai[/COLOR].[/SIZE][SIZE=1]" [/SIZE] [SIZE=1]Asadar, Hristos nu o intreabă nimic pe fetiță, ci îl îndeamnă pe tatăl ei "crede numai" și o tămăduiește pe fetiță prin mijlocirea tatălui:[/SIZE] [SIZE=1]41. [/SIZE][SIZE=1]"Și apucând pe copilă de mână, i-a grăit: Talita kumi, care se tâlcuiește: Fiică, ție zic, scoală-te!" [/SIZE] [SIZE=1]Iată alt exemplu in care niște creștini mijlocesc pentru un altul:[/SIZE] [SIZE=1]11. Și după aceea, S-a dus într-o cetate numită Nain și cu El împreună mergeau ucenicii Lui și multă mulțime. 12. Iar când S-a apropiat de poarta cetății, iată scoteau un mort, singurul copil al mamei sale, și ea era văduvă, și mulțime mare din cetate era cu ea. 13. Și, văzând-o Domnul, I s-a făcut milă de ea și i-a zis: Nu plânge! 14. Și apropiindu-Se, S-a atins de sicriu, iar cei ce-l duceau s-au oprit. Și a zis: Tinere, ție îți zic, scoală-te. 15. Și s-a ridicat mortul și a început să vorbească, și l-a dat mamei lui.[/SIZE] [SIZE=1]L-a întrebat ceva Hristos pe copil înainte de a-l vindeca? Nicidecum![/SIZE] [SIZE=1]Ci doar mijlocirea mamei copilului a fost de ajuns. Nu stie părintele de ce anume are nevoie copilul său?[/SIZE]
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#639
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
32. Și i-au grăit lui cuvântul lui Dumnezeu și tuturor celor din casa lui. 33. Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat el și toți ai lui îndată. 34. Și ducându-i în casă, a pus masa și s-a veselit cu toată casa, crezând în Dumnezeu. Pruncilor nu li se poate vesti Cuvantul, ca nu-l inteleg. Pruncii nu sunt capabili de o bucurie intensiva, nu pot exprima o bucurie excesiva (aceasta vrea sa zica expresia originala greceasca agalliao). Pruncii nu pot mnanifesta credinta in Dumnezeu, acest lucru il pot face doar cand devin mai marisori. Si daca totusi sustineti ca erau prunci in casa aceea, ce credeti ca faceau ei in acel ceas al noptii(vers.33)? |
#640
|
|||
|
|||
![]() Citat:
- botezul cu nisip, - botezul cu petale de trandafir, - botezul prin stropire, - botezul cailor, etc.etc... O mica remarca: slabanogul din Marcu 2 nu avea un handicap psihic, era doar paralizat [paralutikos], nu avea nevoie de "nasi" care sa pledeze pentru el. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Intrebari pentru adventisti, baptisti si penticostali | Anca-Miha | Secte si culte | 1268 | 12.07.2016 01:44:25 |
Profeti adventisti | NeInocentiu | Secte si culte | 592 | 07.05.2012 09:41:27 |
Baptisti | elena_si | Secte si culte | 15 | 01.09.2010 21:28:04 |
Despre inmormantare la baptisti | cdiasimi | Secte si culte | 3 | 28.12.2008 19:24:00 |
|