![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Sincer nu mi se pare a fi carti adventise mai degraba protestante.Seamana cu niste carti protestante intr-adevar.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Am rasfoit cartile si nu am gasit nimic care sa sugereze ca nu e in regula,nici macar un paragraf,o eroare,o greseala imensa .Cartea lui Ellen il descrie pe Mantuitor si explica de ce e bine sa credem in El ,lalalala si cealalta a lui Bullon vorbeste despre lucrurile care se petrec in vremurile din urma,despre Apocalipsa.Fiti siguri ca daca vedeam ceva care
nu era in regula imediat le aruncam.E bun pentru incepatori ca mine si fiti siguri ca nu ma va atrage nimic sa ma duc la adventisti Doamne fereste |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stii care e strategia diavolului? Niciodata nu-ti va da un borcan pe care scrire "otrava" si va zice: "mananca otrava". Mai intai iti va da un borcan de miere si va spune "gusta". Ai sa vezi ca are culoarea mierii, gustul mierii, si ai sa spui "chiar e miere". Si ai sa gusti.. Dar undeva in miere este o picatura de otrava, de care n-ai sa dai la inceput, ci pe masura ce ai sa maninci, convins ca este ceva bun. Sf. Apostol Pavel spune in doua locuri " Puțin aluat dospește toată frământătura". (1Cor.5, Galateni 9). Iar in scrisoarea de la Galateni, vorbeste de un caz special care seamana cu problema adventista si chiar (neo)protestanta in general. Este vorba de iudaizarea crestinismului de catre unii care aparent erau crestini (convertiti si botezati dintre evrei) dar care nu puteau intelege ca Legea Veche a incetat si taiarea imprejur si urmarea celorlalte percepte ale Legii Vechi nu mai erau necesare. Moral vorbind erau crestini, faceau fapte bune si aparent era amabili si cuminti, la locul lor, dar dogmatic erau straini de crestinism deoarece aveau o intelegere gresita asupra mantuirii. Iar tot "crestinismul" lor era doar praf in ochii necunoscatorilor iar ceea ce era mai rau, incercau sa convinga si pe altii ca acela este modul corect de a fi crestin. Dar citeste toata scrisoarea catre Galateni ca sa vezi cum pune Sf. Ap. Pavel problema. Simptomatic in aceasta directie este si atitudinea crestinilor "supraconfesionali" (vezi mai sus msg. dl. Litanu) care sustin ca "confesiunea nu este importanta". Aparent mesajul dumnealui pare intelept, propunand o imagine a unei unitati in diversitate, un mod de viata crestina superior partizanatului confesional, dar nu e tocmai asa. Chiar si adventistii in randul carora se numara in prezent sustin acest partizanat confesional (binenteles, in favoarea lor), dar dincolo de asta, chiar si aceasta perspectiva pe care o propune dumnealui este practic tot o confesiune, avand un specific propriu, cel neoprotestant. Chiar daca invataturile sale nu sunt in totalitate bine definite si destul de schimbatoare (iar asta nu e o calitate!!), ele exista si tin de specificul traditiei protestante, deci reprezinta pana la urma o confesiune, chiar daca "no name".Iar lucrurile astea le puteti afla si dvs. daca o sa studiati credinta si crezurile in profunzime, dar pentru asta religia trebuie sa fie un mod de viata si nu un "hobby" sau o alta preocupare printre multe altele. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
AinB, spui multe lucruri destepte dar totusi, nu este oarecum periculos pentru noi ortodocsii sa incepem sa creem liste de carti puse la index pe care sa nu avem voie s le citim, cum faceau catolicii pana nu demult? Oare nu ar trebui sa ne folosim si discernamantul propriu, si credinta puternica oare nu se formeaza si supusa la ispite si indoieli venite din afara, ca de ex. din citirea unor carti neortodoxe? Ar trbui sa citim numai ce este ortodox atunci? Sunt sigura ca nu asta vrei sa zici, din cate te cunosc.
Ati citit dialogul Marele Inchizitor din Fratii Karamazov de Dostoievski? Sa devenim noi oare atat de lipsiti de libertate crestina ca cei pe care ii descrie el acolo? Un adevarat ortodox cerceteaza totul si alege ce e bun, cum spune sf. Pavel. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca esti teolog (fie si aspirant) si vrei sa duci un razboi teologic poti sa le citesti dar chiar si asa riscul e mare. Atunci cand nu cunosti (si e greu sa le stii pe toate!) unele argumente ale lor pot parea rezonabile, si pana sa te lamuresti unde e problema (si de multe ori e greu sa gasesti lamurire) planeaza indoiala si poate veni si sminteala. Dar hai sa punem problema si altfel, exista atata carte ortodoxa scoasa pe piata de nu ne-ar ajunge 3 vieti sa o dam gata, sub ce motiv ar trebui sa citim ceea ce este strain si potential smintitor? Eu te inteleg pe tine ca nu a avut cine sa-ti indrume lecturile si ai citit ce ai apucat si ca poate la un moment dat ti-a folosit poate ceea ce ai citit, dar nu crezi ca ar fi putut exista (teoretic) o alternativa (ortodoxa) la nevoile tale din acea perioada? A-ti pune in pericol libertatea (prin sminteala) nu este o libertate! Iar ceea ce spui despre Sf. Apostol Pavel nu este in duh ortodox ci este o scoatere din context in duh protestant! Uite ce spune el de fapt: "Toate sa le încercati; tineti ce este bine; Feriti-va de orice înfatisare a raului." (1Tes. 5:21,22). Raul nu este de "incercat", trebuie sa te feresti de el. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dl. Litanu, am vb si eu cu astfel de crestini supraconfesionali cum sunteti dvs. si sunt la fel de fanatici si plini de prejudecati ca oricare altii. Pacea si armonia cu ei este posibila doar in masura in care consimti sa aderi la perspectiva lor personala si subiectiva asupra crestinismului, in momentul in care iti manifesti dezacordul fata de anumite aspecte, in special criticismul lor fata de crestinismul traditional (ortodox, catolic) iti sar in gat ca orice "fanatic". Dvs. aveti alt ton pe acest forum, asta poate pentru ca dvs. constientizati rolul de musafir si poate aveti si un dram de bun simt in plus, dar asta nu inseamna ca nu sunteti atasat punctului dvs. de vedere, altfel ati frecventa o biserica catolica, ortodoxa si nu una neoprotestanta. Crestinismul pe care il promovati nu este decat o alta confesiune cum ziceam mai sus si lui "Tiger" si are dogme si perspectiva specifice neoprotestante iar daca ele nu ies la vedere de la bun inceput asta se datoreaza fara doar si poate ignorantei din ziua de azi si a vremurilor tulburi pe care le traim dpdv moral, crestinismul ajungand sa fie confundat cu morala superficiala. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Aveti dreptate: sunt atasat de punctul meu de vedere (dar nu lipit). Dar asta nu ma impiedica sa frecventez si alte biserici si sa apreciez ce gasesc bun. Eu nu promovez decat un principiu crestin, care s-ar putea traduce intr-un singur cuvant: "cercetati". |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Necazuri si daruri | ionut12 | Generalitati | 16 | 18.06.2012 22:13:26 |
Daruri si talanti | NECTARIE | Generalitati | 1 | 27.01.2011 00:23:02 |
Daruri | dorinastoica14 | Pocainta | 49 | 10.05.2009 23:38:29 |
Sola Scriptura?? | danyel | Despre Sfanta Scriptura | 16 | 02.07.2008 21:58:50 |
|