![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Unii din apostoli nu erau casatoriti. Multumesc Alin pentru citate! Eu cred ca este foarte legitim ce intreaba sophia asa, fara sa dea citate exacte, din 'ce se spune', pentru ca ce se spune corespunde totusi unei stari de spirit, unui duh prezent in Biserica intr-un mod concret, pe care il simt toti. Eu cred ca exista o problema in Biserica in legaura cu sexualitatea, din cauza ca primii crestini au trebuit sa se opuna unor culturi ale fertilitati, unei sexualitati orgiastice pagane, care era periculoasa, si din cauza asta au pus mai mult accentul pe pericolul continut in placere. Stiu ca Traditie nu va fi de acord (sunt partial de acord cu ce scrie el, dar nu in totalitate) si nici eu nu m-am lamurit inca prea bine cum sa intelegem unele lucruri. Eu sunt convinsa ca daca crestinismul este viu, pot aparea oricand noi forme de spiritualitate, diferite de cea impregnata de calugarie. Si calugaria a aparut la un moment dat, nu exista dintotdeauna. Exista de altfel si sfinti parinti casatoriti, cum ar fi sf. Grigore de Nyssa sau Cabasilas. As scrie mai multe dar nu am timp... Si asa iar ma las acaparata de forum in loc sa scriu despre ce trebuie. :-( |
#2
|
|||
|
|||
![]()
V-ati gandit vre-odata la contrazicerea statutului unui episcop, care are in acelasi timp si statutul de calugar ?
Acestea doua nu se potrivesc, si, chiar daca strigam sus si tare ca nu exista mantuire in afara ortodoxiei, sau ca fratii nostri catolici sunt niste eretici, tocmai de la acestia a fost imprumutata calugariea sa fie atribuita obligatoriu episcopului. Inainte episcopul era casatorit, catolicii, insa, au considerat ca aceasta tagma trebuie sa fie sfintita mai cu precadere de feciorie si abstinenta, cum, de altfel ei considera orice parte bisericeasca sa fie obligatoriu supusa acestui fapt. Daca veti patrunde adevaratele juraminte si taine ale calugariei, veti constata ca ele nu au cum sa faca casa buna cu statutul de episcop, respectiv conducator al bisericii, om politic, pana la urma, determinat de biserica pentru buna functionare a acesteia pe plan social, dar si monahal. Nu are cum sa fie un episcop sarac...si nu veti gasi nici unul astfel, nu are cum sa fie imbracat saracacios, nu are cum sa mearga pe jos, sa se osteneasca, sa stea departe de lux si lucruri materiale, nu are cum sa vorbeasca un episcop putin, asa cum se presupune in calugarie, nu are cum sa fie supus...cui sa fie supus, cand el supune aproape totul in calea lui ? ! Nu are cum sa fie un episcop "inchis" , vazandu-si de ascultare , de canonul calugaresc destul de greoi si de cele de trebuinta monahicismului, atata timp cat el trebuie sa umble in lumea larga, sa prezideze cazuri de mireni, preoti de mir...etc. Episcopii sunt supusi unor influiente extraordinare, unor presiuni destul de mari din partea intregii activitati pastorale, cum sa-si mai vada acestia de canonul calugarului, de linistea acestuia, nici atat... Un episcop nu are cum sa se lepede de lume...decat intr-o aparenta oarecare, impusa, practic. Oricum, nu mai conteaza...mergem inainte fara nici un drept de a gandi...ci doar a crede.
__________________
" Nu suntem prizonierii propriului destin, suntem prizonierii propriei minti " |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sotul meu are o vorba ; "oamenii vorbesc multe, vrute si nevrute, fac, dreg...singuri, cum doresc, iar avantajul lor este ca Dumnezeu tace in tot acest timp " . Oamenii fac ce vor, ei taie, ei spanzura, ei leaga, ei dezleaga, care si cum le trece prin cap, iar in alta ordine, nu suntem decat niste manipulati, sau manipulatori . ATAT !
Si, credeti-ma, sotul meu a citit si simtit o intreaga biblioteca mistica pana la 28 de ani...stie cu ce se mananca religia, nu s-ar compromite nicicand pe acest forum .(multa vorbarie, putin duh)
__________________
" Nu suntem prizonierii propriului destin, suntem prizonierii propriei minti " |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce spui tu pare a fi parerea unui om care s-a zbatut si se zbate intr-un soi de formalism care se presupune ca ar fi trebuit sa-l conduca automat spre cele duhovnicesti, fara ca el insusi sa se simta obligat sa judece sau sa traiasca duhovniceste. Nu est de mirare ca asteptarile ti-au fost inselate dar din pacate, in continuare nu reusesti sa vezi unde este problema si continui sa o pui in carca altora. Citat:
Si cuvantul "compromis" in acest context mi se pare chiar foarte prost ales si plin de sine (desi impropriu spus avand in vedere ca tu vorbesti despre altcineva) dar poate ai pris ideea. A te crede superior (dintr-un motiv sau altul) nu te face neaparat superior, si desprea asta Scriptura ne spune destul de clar: "cine se inalta pe sine, va fi smerit".. Si chiar vad destula smerenie in ce povestesti, in sensul ca, iertata sa-mi fie expresia dar pana acum cred ca ai luat-o destul de serios peste nas.. Doar ca din pacate nu reusesti sa ridici problemele cum trebuie, refuzi sa le vezi in interior si mereu si mereu altii sunt de vina pentru problemele tale.. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In orice caz, nu cred ca decizia de a face episcopi numai calugarii are legatura cu viata sexuala. In occident in aceeasi perioada dar si inainte si mai ales dupa se facea din ce in ce mai mare presiune ca nu numai episcopii dar si toti clericii sa fie celibatari. Pana la urma a castigat factiunea asta, dar abia in Evul mediu, definitiv (sec. 13 sau 14 daca nu ma insel). Citat:
Acum, de multe uri un calugar care se face preot se face pt ca vrea sa devina episcop, ceea ce e din start o problema (exceptia confirma regula). Situatia s-a schimbat. Daca ne uitam la marii episcopi sfinti din vechime, veneau oamenii supa ei sa-i roage sa fie episcopi si cu creu acceptau. Cred ca intr-adevar ar trebui un om sa fie inaintat mult pe carle ca sa poata sa-si asume acele ispite si pericole de care vorbesti, ori adeseori nu-i asa. Nici calugaria nu mai are acea aura de nesubordonare lumeasca si purinate pe care o avea in Bizant la inceput... Si sa ma iertati, dar se pare ca exista si ulta homosexualitate printre episcopi, au fost multe scandaluri in Grecia pe tema asta. Adica unii oameni care nu au atractie fata de femei se fac calugari si pe urma ies la iveala alte tendinte, pe care nu pot intotdeauna sa si le infraneze, mai ales pe scaunul episcopal. Unii zic ca ar trebui sa se revina la episcopii casatoriti. Altii zic la asta ca exista iar pericolul nepotismului si pericolul de a-si neglija familia sau de a fi influentati tot in directia puterii de sotie. Eu tind sa cred ca ar fi totusi mai bine si ar fi lumea mai echilibrata daca s-ar lasa si episcopi casatoriti. Dar mai ales daca s-ar alege mai mult pe criterii duhovnicesti si oameni induhovniciti si care nu cauta putere si slava. |
#6
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Te rog trimitere exacta de unde reise ca "a fost imprumutata". O scurta prezentare istorica, documentata ar fi importanta, in felul asta am vedea ca vorbesti in cunostinta de cauza si nu din informatii culese de aiurea. Citat:
Unii au ales sa traisca intr-adevar in saracie si desculti, dar asta nu inseamna ca trebuie data o norma in directia asta. Poti sa mergi pe jos 1000km descult si tot sa nu te folosesti (duhovniceste) dar poti sa mergi si 10.000km cu masina sau avionul daca vrei, si sa nu te pagubesti (duhovniceste). Cred ca exista o prea mare preocupare in a judeca pe ceilalti si inca formalist iar preocuparea asta, dusa pana la astfel de cote frenetice, cam exclude judecarea de sine, cea mantuitoare, fata de cealalta care poate fi pierzatoare. Citat:
Poate a ramas putin din ce au scris, dar prin insasi natura misiunii lor nu puteau vorbi putin. Citat:
In plan spiritual, el da socoteala lui Dumnezeu. Citat:
Citat:
Si eu te-as intreba cum e posibil ca la un calugar sa vina zeci poate sute de oameni in fiecare zi si totusi acesta sa mai aiba timp sa fie calugar.. Uite ca in unele cazuri se poate, in altele nu, unora Dumnezeu le-a dat har sa le duca pe toate, altii doar se cred "meseriasi" si de fapt nu reusesc sa o scoata la capat, insa asta nu inseamna ca lucrurile stau in mod obligatoriu ori..ory.. [quote] Un episcop nu are cum sa se lepede de lume...decat intr-o aparenta oarecare, impusa, practic. Aici este vorba de un handicap spiritual pe care il ai in ceea ce priveste intelegerea "lepadarii de lume". Ea este in primul rand spirituala, afectiva daca vrei. Un om care nu este legat prin patimi de cele materiale este un om liber, chiar daca traieste in mijlocul celor materiale, pe cand un om, fie el si undeva in varf de munte, intr-o chilie saracacioasa, daca inca viseaza la cele din lume, in mod clar nu s-a lepadat de lume.. Citat:
O gandire care nu este condusa in primul rand de principii spirituale nu are nici un merit in sine ci este doar aparent o virtute, in realitate poate fi mai periculoasa chiar decat ignoranta. Un exemplu in aceasta directie ar fi "gandirea" protestanta, care a pornit de la observatii pertinente intr-o oarecare masura dar a esuat lamentabil atunci cand a ajuns sa propuna solutii, cele de pe urma ajungand mai rele ca cele dintai.. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
De ce este condusa BOR de calugari | idealist | Biserica Ortodoxa Romana | 296 | 07.12.2017 20:53:05 |
Imaginea ideala a femeii laice in biserica | sophia | Tinuta in Biserica | 55 | 22.01.2012 06:11:46 |
Lasata secului pentru Postul Sfintei Marii | mena2376 | Intrebari utilizatori | 0 | 01.08.2011 15:08:15 |
imbracamintea la calugari | gheorghie | Generalitati | 12 | 09.09.2010 14:30:20 |
|