|
#1
|
||||
|
||||
reforma protestanta
Care sunt cauzele si urmarile reformei protestante?
|
#2
|
|||
|
|||
Depinde prin ce prizma privesti lucrurile
Cauze ar putea fi -Coruptia Bisericii Catolice, -Traficul de indulgente -Framantarile lui Martin Luther cu privire la credinta si mantuire duc la o interpretare proprie a Scripturii - Luther compune 95 de teze ale reformei Consecinte, -Luther este excomunicat de BC -Isi infinteaza o proprie "biserica" basata pe teoria "Sola Scriptura" -Apar si alti reformatori - in timp miscarea de reforma a dat nastere unui val de reforme si re-re forme formand un conglomerat de secte crestine si pseudo-crestine care se faramiteaza pana in ziua de azi
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8 Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15) |
#3
|
|||
|
|||
Intervenția divină prin Reformă a fost surprinzătoare, dar din perspectivă biblică ea a fost departe de a fi suficientă. Aici stăm în fața întrebării dacă reformatorii, în totalitate fii ai bisericii romane, au înțeles cu adevărat că era necesar un nou început, pentru că acest sistem nebiblic și lumesc nu mai era reformabil. Într-un fel s-a potrivit atunci, pe de-o parte, cuvîntul profetic din Ieremia: „ Desțeleniți-vă un ogor nou, și nu semănați între spini! ” (cap. 4, 3), iar pe de altă parte, s-a potrivit și proorocia: „ Am voit să vindecăm Babilonul, dar nu s-a vindecat! Părăsiți-l și haidem... ” (cap. 51, 9). A fost un exod, o ruptură, ca și cum ai auzi un glas strigînd din cer: „ Ieșiți din mijlocul ei, poporul Meu, ca să nu fiți părtași la păcatele ei, și să nu fiți loviți cu urgiile ei! ” (Apoc. 18, 4).
Reformatorul Martin Luther a înțeles corect sensul cuvintelor pe care apostolul Ioan le-a vestit în Numele Domnului: „ pentru că negustorii tăi erau mai marii pămîntului, pentru că toate neamurile au fost amăgite de vrăjitoria ta, și pentru că acolo a fost găsit sîngele proorocilor și al sfinților și al tuturor celor ce au fost înjunghiați pe pămînt ” (Apoc. 18, 23-24). Tot așa, el a înțeles și sensul cuvintelor proorocului Ieremia: „ Babilonul era în mîna Domnului un potir de aur, care îmbăta tot pămîntul; Neamurile au băut din vinul lui; de aceea au fost neamurile ca într-o nebunie ” (cap. 51, 7). Totuși reformatorii nu au făcut o străpungere spre creștinismul primar. De fapt au fost reformate unele lucruri, altele au fost schimbate sau anulate. În primul rînd era vorba despre comerțul cu indulgențe, despre rolul papei și despre stările mizerabile în general. Străpungerea spre o mărturie puternică, potrivit căreia omul este neprihănit doar prin har, prin credința în Mîntuitor, a format apogeul scriptural. A fost o străpungere propriu-zisă, au fost rupte zăvoarele închisorii babiloniene. Dar, pe de altă parte, au fost preluate învățături care sînt cu totul nebiblice și tipic catolice. Așa-zisele sacramente, de exemplu, au fost reduse, botezul copiilor a fost preluat ș.a.m.d. |
#4
|
|||
|
|||
Ai omis ceva foarte important. Daca "Reforma" n-ar fi fost sustinuta politic din dorinta de indepenenta politica fata de Roma, care se putea traduce numai si numai prin indepenenta religioasa, ea ar fi esuat fara doar si poate. Reformatii si cei care le-au urmat n-au fost cu nimic mai buni in esenta decat catolicii, a fost nevoie doar de o noua religie pentru o noua politica. "Apogeul scriptural" de care vorbeste Maleahi n-a fost decat o alta aberatie doctrinara, cu nimic mai prejos decat comertul cu indulgente. In chestiunea asta a castigat cine a vandut mantuirea mai ieftin, romano-catolicii o dadeau pe bani, reformatii au promis-o perfect gratuit, "prin credinta". Asta nu inseamna ca reformatii au fost scutiti de plati si daruri catre biserica reformei, banii s-au luat doar prin alte cai, mai tarziu s-a introdus zeciuiala (alta aberatie protestanta), etc.
|
#5
|
|||
|
|||
Citat:
Imediat după cel de-al doilea război mondial, în mai 1946, a început în S.U.A. o mișcare puternică de trezire printr-un predicator simplu și smerit, William Branham (†1965). Reverendul Gordon Lindsay, martor ocular timp de mai mulți ani, relatează în cartea sa „ William Braham, un om trimis de Dumnezeu” , că Dumnezeu a lucrat prin slujba acestui predicator aceleași minuni și semne care s-au întîmplat în zilele lui Isus Hristos și ale apostolilor: orbii au primit vederea, șchiopii au putut umbla din nou, chiar bolnavii de cancer în stadiu avansat au fost vindecați. În ediția a doua a cărții pe care a editat-o la vremea sa editura „ Mehr-Licht ” , din Hamburg, este tipărită pe pagina a patra și scrisoarea episcopului german al bisericii evanghelice-lutherane, D. Dr. Dibelius către traducătorul și preotul M. Gensichen: „ Vă mulțumesc din inimă pentru bunăvoința prin care ne-ați trimis această broșură interesantă despre evanghelistul William Branham, pe care ați tradus-o așa de curgător. Această metodă, care este folosită de americani, nouă ne este încă oarecum străină. Dar probabil este bine, că se aduce un alt duh în practica noastră de evanghelizare. Dealtfel eu sînt de acord cu planul dumneavoastră de a-l invita pe Branham și în Germania.” Această slujbă supranaturală și legitimată a fost un impuls pentru un mare număr de evangheliști care au apărut mai tîrziu cu o lucrare asemănătoare. Astfel au apărut multe comunități evanghelice, ca, de exemplu, «Asociația oamenilor de afaceri ai Evangheliei pline»; chiar și mișcarea charismatică și alte diferite orientări și-au făcut apariția. La o privire mai atentă observăm însă că încurcătura religioasă este azi mai mare ca niciodată. Se spune: „ Aici este Hristosul! Acolo este Hristosul! ” Însă nu s-a format nici o biserică întru totul asemănătoare, în învățătură, în practică, printr-o confirmare divină, cu aceea care trebuie să existe conform Scripturii. Acum, la sfîrșitul timpului noutestamentar, este necesară o lucrare puternică de încheiere a Duhului, prin care Biserica ajunge la desăvîrșire. Scopul divin este de a face sfîrșitul la fel ca începutul. Așa cum a lucrat Hristos la început, așa o va lucra El și la sfîrșit. |
#6
|
|||
|
|||
Citat:
Asa cum ai parafrazat tu, in vremurile din urma vor veni multi hristosi mincinosi care vor zice ca Hristos este la ei, chiar acest lucru il fac sectele neoprotestante, Problema e ca orice neo-protestant acuza Biserica traditionala in necunostinta de cauza sau informandu-se din surse scrise tot de neo-protestanti, surse care distorsioneaza imaginea adevarata a Bisericii, aceea de lucratoare a tainelor lui Dumnezeu si revarsatoare a Harului Sau S-a ajuns la acel individualism excesiv, in care Biserica, comunitatea este data la o parte si se formeaza o relatie sentimentala si teoretico-emotionala cu Hristos, pierzndu-se toata comuniunea prin Tainele Bisericii, prin Euharistie, prin marturisirea pacatelor, si formandu-se o "biserica" individualista , in interiorul fiecaruia, individul insusi fiindu-si propriul mentor si propriul talcuitor al Scripturii si a invataturii despre mantuire
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8 Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15) |
#7
|
||||
|
||||
DECI SA INTELEG CA URMARILE REFORMEI PROTESTANTE SUNT:
-aparitia unor noi secte -aparitia indoielii in perceperea adevarului evanghelic -scepticismul -individualismu ........... |
#8
|
|||
|
|||
Depinde ce vrei sa vezi ca urmari. Urmarile ortodoxiei pot fi si ele:
aparitia unor noi secte -aparitia indoielii in perceperea adevarului evanghelic -scepticismul -individualismu |
#9
|
||||
|
||||
Citat:
-tembelismul , etc.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#10
|
|||
|
|||
Da, putem continua la nesfirsit! Fiecare vede doar ce vrea sa vada, sau e capabil sa vada!
|
|
Subiecte asemănătoare | ||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Biblia protestanta sau Bibila ''Cornilescu'' | Templier Knight | Despre Sfanta Scriptura | 22 | 13.03.2015 17:43:49 |
Sinod pentru reforma BC posibil?! | mihaiB | Biserica Romano-Catolica | 8 | 27.09.2012 14:32:03 |
Casa protestanta | nicolae_nicolae | Biserici Protestante | 51 | 27.06.2010 19:39:55 |
|