![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am impresia ca tu nici macar in progres nu mai esti...ci done! Deci scopul Sfintilor si marilor duhovnici si traitorilor ortodocsi ( Biserica ) de pe diferite continente si dea lungul a aproape 100 de ani, care lupta pentru salvarea credintei ortodoxe si marturisirea Adevarului mintuitor in intreaga lume...este sa-i atraga pe BOR in politica...si sa-i faca deputati si senatori,te pomenesti.
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu, ma refer la cei de factura mai recenta. Vezi chestiunea "cipusoarelor". |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Cuviosul Paisie Aghioritul:
"Diavolul are trei cozi: pentru cei saraci comunismul, pentru cei credinciosi, ecumenismul, iar pentru cei bogati, masoneria". Dragi frati si surori, cel mai important pentru noi, este mantuirea noastra, care echivaleaza practic cu infrangerea necuratului. Daca noi intram in dialog cu alte confesiuni, cu gandul de a-i lumina si de a-i ajuta pe acestia, este foarte posibil sa fim smintiti de aceeia si sa fim invinsi de diavol. Sa stam noi bine aici, ca stam foarte bine cat suntem aparati de dreapta credinta.
__________________
Doamne Iisuse Christoase, Fiul lui Dumnezeu, milueste-ma pe mine, pacatosul! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar daca stam unde suntem, aparati, acolo, sa nu dam cu piatra in cei ce e avanta in dialog si cred ca poate folosi. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Exista insa in cetate si cozi de topor si tradatori. Unii se prefac ca apara, altii calatoresc...
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Sa foloseasca cui?
"Calatoriile" acestea mi se par atat de periculoase, incat personal as prefera sa nu ma aventurez in ele. Ceea ce putem face cu adevarat, este sa ne rugam pentru cei de o alta confesiune, sa le aratam curatia credintei noastre. Dar, nu sa dialogam cu ei, sa facem schimb de impresii, sa ne adaptam, sa mai schimbam de aici cate un pic, de dincolo cate un pic etc. Cand la o asemenea intalnire participa mai multe confesiuni, deja imi miroase urat pentru ca se incearca o amestecare, o uniformizare in ideologii. Asta e ecumenismul! Eu cu asa ceva nu pot sa fiu de acord niciodata! Or sa spuna ca de fapt toti credem in aceeasi Divinitate, apoi ca ar fi mai bine sa nu mai tinem sarbatorile noastre, iar apoi o sa ajungem sa ne inchinam cu totii la mama Natura.
__________________
Doamne Iisuse Christoase, Fiul lui Dumnezeu, milueste-ma pe mine, pacatosul! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Tu chiar crezi ca catolicii cred in alta divinitate, de exemplu? Nu ne cere nimeni in miscarea ecumenica sa renuntam la sarbatorile noastre. Singurul lucru care se poate intampla este sa vedem si partile pozitive ale celorlalti, sa nu mai credem ca tot ce au ei este rau. Evenetual sa invatam cu smerenie sa citim biblia mai mult, ca protestantii, si sa facem mai multe actiuni caritative, din dragoste fata de aproapele, precum catolicii. Toate astea fara sa asam nimic din credinta ortodoxa. Niste exemple. Ortodoxia este vie, ea nu este un muzeu sau un cult ritualic al curateniei spirituale. Nu ar trebui sa ne fie teama, daca suntem in comuniune cu Adevarul (adica cu Hristos) si il tarim, sa ne intinam. Altfel facem ca fariseii si carturarii care nu vroiau sa intre la tribunal ca sa nu se spurce (deci uite ce credinciiosi erau...) insa il rastigneau pe Mesia prezis de profeti. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Ceea ce posteaza userul Fani71 si altii cu pareri asemanatoare in privinta dialogului inter-religios nici macar nu mai este de actualitate.
Pun si eu o intrebare: de ce vreme de mai bine de 60 de ani din 1948 de cand a luat fiinta Consiliul Mondial al Bisericilor nici o asa-zisa biserica eretica [protestanta , catolica, anglicana] sau macar o parte din ea nu s-a convertit la Ortodoxie, ci din contra acest Consiliu a smintit pe multi ortodocsi care au adoptat cu nonsalanta ecumenismul, propus pentru prima oara de anglicani pe la anii 1860, afirmand ca in toate asa-zisele biserici, nu numai in Ortodoxie exista Taine valide. Chiar de rasul curcilor!!! Cum sa existe Sfinte Taine in afara Adevaratei Biserici a lui Hristos, in afara Ei fiind inclusiv adeptii ecumenismului, adica intreaga asa-numita World Orthodoxy - toate Patriarhiile istorice in frunte cu cea cazuta din 1923 a Constantinopolului sub propriile anateme pronuntate in 1583, 1587, 1591, 1752 si 1848??? O data ce acesteaaccepta ca si protestantii, catolicii si anglicanii [adica toti cei care sunt in afara Bisericii] au Sfinte Taine valide,deja AU CAZUT DIN ADEVARATA CREDINTA, NEMAIAVAND NICI MACAR TAINE VALABILE, POATE CU EXCEPTIA CELEI A BOTEZULUI SAVARSITE PRIN TREI AFUNDARI COMPLETE. In rest nimic, sunt asemenea celor din afara Bisericii, orisicat s-ar stradui utilizatoarea forumului Fani71 sa dovedeasca contrarul. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Tu nu consideri Constatinopolul ci BOR canonice, ELE sunt schismatice sau eretice dupa tine. 2) Nu vorbim despre dialogul interreligios ci interconfesional. Nu vorbim de budisti, hindusi, musulmani aici, ci de alti crestini (care cred in Iisus Hristos Dumnezeu om mort si inviat si in Sfanta Treime). 3) Botezul facut de alte confesiuni in numele Sfintii treimi se accepta in BO. Am mai discutat despre asta in alta parte. Uitati-va in molitvelnic cum se face trecerea lor la ortodoxie. Poate sa zica razvan oricat ca astea sunt adausuri ecumenice, nu ma convinge de loc, sunt cartile de cult actuale si eu stiu din studiile pe care le-am facut ca asa se primeau la ortodoxie ceilalti, cu exceptuia unor scurte perioade, de sute de ani. 4) Este adevarat ca dialoguml ecumenic nu a dat prea multe roade. Insa prin cunoasterea ortodoxiei in sec 20 (din cauza, mai ales, a prezentei ortodocsilor in occident) un numar de crestini de alte confesiuni au trecut la ortodoxie. Si un numar de lucruri din perspectiva ortodoxa au inceput sa-si faca loc in gandirea occidentala. Am mai spus despre ele in alte parti. 5) Un rezultat pozitiv; nu ne mai scuipam intre noi, vorbim ca oamenii. 6) ceilalti crestini pot fi considerati in afara Bisericii dar avand cumva parte la ea partial, ceea ce face ca tainele lor sa nu fie egatle cu zero. termenul de valabiul nu este, de altfel, voriam sa mult sa o zic, de origine ortodoxa, cu scolastica. 7) Acest mod de argumentare de mai sus este de tip neoprotestant. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Fani, te intreb si eu asa: nu mai bine incercam noi sa ne smerim, sa ducem o viata cat mai placuta lui Dumnezeu, decat sa ne punem intrebari legate de ecumenism?
__________________
Doamne Iisuse Christoase, Fiul lui Dumnezeu, milueste-ma pe mine, pacatosul! |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Ce argumente sa-i aduc unei persoane care nu crede in sfinti? | pacatoasa | Generalitati | 19 | 28.04.2023 22:31:00 |
| Argumente in favoarea faptului ca BO este adevarata Biserica a Lui Hristos | Lucian008 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 106 | 27.03.2014 15:34:37 |
| Dialogul BOR cu BC si bisericile crestine | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 38 | 11.07.2011 18:29:40 |
| Dialogul cu catolicii din Cipru | BogdanF2 | Generalitati | 2 | 16.11.2009 14:03:37 |
| Dialogul ortodoxiei cu neoprotestantii | PadreCory | Secte si culte | 0 | 21.06.2008 00:42:10 |
|
|