![]() |
![]() |
|
#21
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
Pentru a concluziona răspunsurile primite la cea de/a doua nedumerire (ce se întâmplă cu oamenii de azi din afara țărilor creștine – în condițiile în care au auzit de învățatura lui Iisus, dar au rămas în credința lor religioasă - după moarte ?) dacă “aș întreba” doctrina ortodoxă, atunci ei toți ar avea parte de o judecată dreaptă a lui Dumnezeu, în sensul că toți ar ajunge în iad, în infern sau cu alte cuvinte, n/ar ajunge într/un loc cu fericire eternă.
Așa este ? |
#23
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Raspuns: Nu este asa. Bineinteles, hardlinerii de pe aici o sa-ti spuna ca pana si catoliicii se impartasesc din 'sangele lui Lucifer' la impartasanie, si ca oricine nu este crestin este damnat din start. Nu cred ca ortodoxia se pronunta despre soarta celor din afara ei, mai ales din afara crestinatatii. Unii au zis (mi se pare ca p. Cleopa se numara printre ei) ca ceilalti vor fi judecati 'dupa legea lor'. Sf Pavel spune ca vor fi judecati dupa legea naturala. Dar mai mult nu prea cred ca putelm zice. Putem arata care este calea dreapta spre Dumnezeu, dar caile Domnului sunt misterioase, nu putem sti ce pregateste pentru fiecare. Este o taina asta.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#24
|
|||
|
|||
![]()
@Fani71
Nu știu de ce am mai primit această obiecție, că încerc să subminez ceva, să semăn cu un user bannat ?! Am postat prima replică pe acest forum la câteva minute după ce l/am descoperit. Nu am intrat să citesc alte topicuri, nu știu care este activitatea pe alte rubrici, deocamdată nu mă interesează. Toate intențiile mele se rezumă, repet, la a/mi lămuri unele aspecte stricte pe care le am asupra religiei tradiționale a țării mele. Iar tu spui că încerc să ironizez sau să arunc o umbră de absurditate asupra religiei ortodoxă, în care m/am născut. Departe de mine astfel de gânduri, numai Dumnezeu mi/e martor. Nu sunt ateu, cred în Dumnezeu, însă vreau să înțeleg dacă în același Dumnezeu al religiei creștin/otodoxe. Dacă veți considera că acest topic aduce o știrbire și o ofensă adusă dumneavoastră, aveți tot dreptul să/l ștergeți după ce mă voi lămuri asupra tuturor întrebările pe care le am. Mărturisesc că nu înțeleg această atitudine pe care am întâlnit/o. Însă o pun pe seama existenței anumitor persoane care au intrat în cercul dumneavoastră de discuții în scopuri subservise și doar pentru a ironiza, aduce contraargumente sau a vă jigni credința. Dar vă asigur că nu sunt dintre aceștia. Nu veți citi în posturile niciun cuvânt care să fie o jignire, un atac la persoană sau o încercare (intenționată) de a face religia ortodoxă să pară absurdă sau altfel decât este, nu voi aduce niciun contraargument pentru a isca o polemică. De ce ? Pentru că nu cunosc în întregime teologia ortodoxă și consider că pentru a/L accepta pe Dumnezeu așa cum o înfățișează ea trebuie mai întâi să cunosc tot ce mă interesează despre discursul teologic ortodox. Repet, nu am intrat în discuțiile dumneavoastră pentru a fi convins să/L îmbrățișez necondiționat pe Dumnezeul ortodox, sunt încă într/o căutare, însă nu este exclusă posibilitatea ca la finalul căutărilor mele să accept fără tăgadă ortodoxismul și să devin practicant. Și nu te poți lămuri prea lesne (crede/mă) citind manualul de dogmatică ortodoxă asupra modului în care va fi judecat de către Dumnezeu un om care a murit la 2 ani după moartea lui Iisus, după care legi și multe alte întrebări care mă intrigă. Al treilea punct neclar mie: Știu că Botezul reprezintă un ritual religios prin care, pe lângă sărbătoarea aderării nou-născutului la comunitatea în mijlocul căreia s/a născut, are menirea de a “spăla” păcatul strămoșesc (originar, înfăptuit de către Adam și Eva ...). Or, când Iisus a murit crucificat, El a anulat, înlăturat, revocat, mântuit pe Om de toate păcatele trecute sau viitoare, deci și de păcatul strămoșesc ? Atunci de ce Botezul reprezintă și o acțiune de “iertare” a păcatului originar, deși Iisus l/a înlăturat ? Doctrina ortodoxă afirmă că: orice copil e condamnat încă înainte de a se naște la moștenirea unui păcat al unui strămoș îndepărtat ? |
#25
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intrebarile tale, luate asa, fara prejudecata careia m-am facut victima, sunt de inteles... dar sa stii ca tocmai, nu se poate raspunde mereu ca da si nu. Credinta crestina este mai subtila si cunoaste mai multe nuante.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#26
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pacatul originar nu este o vina personala a omului, ci este un fel de solabiciune a naturii umane, comparabila cu o boala. Chiar si unele boli genetice se trabnsmit urmasilor. Tot asa, umarile acelei caderi care inseamna despartirea de Dumnezeu se rasfrang asupra tuturor oamenilor, prin moarte. Oamenii au devenit muritori, de accea au devenit si inclinati spre pacat. Hristos a distrus moartea pe cruce. Insa noi, ca sa ne facem partasi acestei victorii, trebuie nu numai sa fim botezati, ci si sa facepm boezul sa dea roade in noi. Botezul este ca o samanta care trebuie udata si igrijita ca sa dea roade. Un copil nebotezat nu este 'condamnat', el este nascut in natura slabita de pacat, prin moarte, si pe masura ce creste aceasta slabiciune se vadeste, el are tendinta spre pacat. El nu este 'pacatos', in sensul personal, iar daca moare nebotezat, in ortodoxie nu este considerat ca pierdut, ca in anumlite scoli catolice. Botezul copiilor se face pentru a-i pune de la inceput in comunitatea sfintilor, nu ca sa-i scape de iad in cazul ca ar muri inainte de maturitate... Ar trebui totusi daca poti sa citesti si o carte despre aceste intrebari de baza, nu sa te bazezi numai pe raspunsurile noastre pe aici. O carte buna de inceput este 'Viu este Dumnezeu è catehism pentru familii'.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#27
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#28
|
|||
|
|||
![]()
Si daca dumnezeu e partinitor , de ce nu...da fiecaruia dupa cum doreste
|
#29
|
||||
|
||||
![]()
Cum ar arăta lumea asta dacă toate ar fi după "doririle "noastre ?
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#30
|
|||
|
|||
![]()
@Fani71
Și eu trebuie să/mi cer iertare pentru aciditatea anumitor reacții în fața anumitor răspunsuri subiective și ilogice (din punctul meu de vedere), deh, meteahnă de spirit critic. Unul dintre motivele pentru care vă adresez aceste întrebări este speranța de a obține replici pertinente, DA sau NU, ceea ce tu spui că mai greu se dezvăluie din doctrină. Referitor la răspunsul privitor la Botez – nu am înțeles nimic. A răscumpărat Iisus păcatul strămoșesc sau nu ? Iar în legătură cu acea carte indicată am impresia (fără a știi despre ce scrie în ea) că este mai potrivită celui care deja se confundă cu ortodoxia și mai puțin unuia care vrea să o cunoască structural. Iar legat de mottoul tău, eu citesc mai degrabă Nicolae Steinhardt decât Dumitru Stăniloae. @orthodoxia.i.thanatos Mulțumesc pentru cel mai pertinent răspuns la cea de/a două nelămurire a mea, și care, dacă ar fi venit mai devreme, ar fi evitat atâtea posturi inutile. @liviualina Cred că există multe alte topice pe acest forum unde se poate face polemică și iniția dezbateri pe marginea unei idei (deși n/am intrat să văd). Iar în acest cerc de discuții sunt decât 2 tabere: eu, care încerc să obțin niște răspunsuri la anumite întrebări concrete și cei care îmi pot oferi aceste informații certe, care au studiat doctrina ortodoxă și o cunosc în detaliu, mai mult sau mai puțin. După cum vezi, fără supărare, nu este loc pentru polemică și discuții contradictorii. În concluzie: cum rămâne cu Botezul ? Clar și univoc. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Minunile ortodoxiei pentru ora de religie | spre_rasarit | Sectiune dedicata profesorilor de religie | 43 | 21.03.2014 19:21:41 |
O alimentatie corecta | ovidiu b. | Generalitati | 469 | 26.07.2013 19:03:38 |
Chemare la rugaciune individuala pentru conversia la credinta a dusmanilor ortodoxiei | spre_rasarit | Generalitati | 45 | 21.07.2011 01:23:02 |
care varianta e corecta? | victortiti89 | Generalitati | 76 | 16.06.2011 17:14:43 |
Bun simț si intelegere | I.Calin | Generalitati | 7 | 24.08.2010 20:10:13 |
|