![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
@Fani71
Nu știu de ce am mai primit această obiecție, că încerc să subminez ceva, să semăn cu un user bannat ?! Am postat prima replică pe acest forum la câteva minute după ce l/am descoperit. Nu am intrat să citesc alte topicuri, nu știu care este activitatea pe alte rubrici, deocamdată nu mă interesează. Toate intențiile mele se rezumă, repet, la a/mi lămuri unele aspecte stricte pe care le am asupra religiei tradiționale a țării mele. Iar tu spui că încerc să ironizez sau să arunc o umbră de absurditate asupra religiei ortodoxă, în care m/am născut. Departe de mine astfel de gânduri, numai Dumnezeu mi/e martor. Nu sunt ateu, cred în Dumnezeu, însă vreau să înțeleg dacă în același Dumnezeu al religiei creștin/otodoxe. Dacă veți considera că acest topic aduce o știrbire și o ofensă adusă dumneavoastră, aveți tot dreptul să/l ștergeți după ce mă voi lămuri asupra tuturor întrebările pe care le am. Mărturisesc că nu înțeleg această atitudine pe care am întâlnit/o. Însă o pun pe seama existenței anumitor persoane care au intrat în cercul dumneavoastră de discuții în scopuri subservise și doar pentru a ironiza, aduce contraargumente sau a vă jigni credința. Dar vă asigur că nu sunt dintre aceștia. Nu veți citi în posturile niciun cuvânt care să fie o jignire, un atac la persoană sau o încercare (intenționată) de a face religia ortodoxă să pară absurdă sau altfel decât este, nu voi aduce niciun contraargument pentru a isca o polemică. De ce ? Pentru că nu cunosc în întregime teologia ortodoxă și consider că pentru a/L accepta pe Dumnezeu așa cum o înfățișează ea trebuie mai întâi să cunosc tot ce mă interesează despre discursul teologic ortodox. Repet, nu am intrat în discuțiile dumneavoastră pentru a fi convins să/L îmbrățișez necondiționat pe Dumnezeul ortodox, sunt încă într/o căutare, însă nu este exclusă posibilitatea ca la finalul căutărilor mele să accept fără tăgadă ortodoxismul și să devin practicant. Și nu te poți lămuri prea lesne (crede/mă) citind manualul de dogmatică ortodoxă asupra modului în care va fi judecat de către Dumnezeu un om care a murit la 2 ani după moartea lui Iisus, după care legi și multe alte întrebări care mă intrigă. Al treilea punct neclar mie: Știu că Botezul reprezintă un ritual religios prin care, pe lângă sărbătoarea aderării nou-născutului la comunitatea în mijlocul căreia s/a născut, are menirea de a “spăla” păcatul strămoșesc (originar, înfăptuit de către Adam și Eva ...). Or, când Iisus a murit crucificat, El a anulat, înlăturat, revocat, mântuit pe Om de toate păcatele trecute sau viitoare, deci și de păcatul strămoșesc ? Atunci de ce Botezul reprezintă și o acțiune de “iertare” a păcatului originar, deși Iisus l/a înlăturat ? Doctrina ortodoxă afirmă că: orice copil e condamnat încă înainte de a se naște la moștenirea unui păcat al unui strămoș îndepărtat ? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intrebarile tale, luate asa, fara prejudecata careia m-am facut victima, sunt de inteles... dar sa stii ca tocmai, nu se poate raspunde mereu ca da si nu. Credinta crestina este mai subtila si cunoaste mai multe nuante.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pacatul originar nu este o vina personala a omului, ci este un fel de solabiciune a naturii umane, comparabila cu o boala. Chiar si unele boli genetice se trabnsmit urmasilor. Tot asa, umarile acelei caderi care inseamna despartirea de Dumnezeu se rasfrang asupra tuturor oamenilor, prin moarte. Oamenii au devenit muritori, de accea au devenit si inclinati spre pacat. Hristos a distrus moartea pe cruce. Insa noi, ca sa ne facem partasi acestei victorii, trebuie nu numai sa fim botezati, ci si sa facepm boezul sa dea roade in noi. Botezul este ca o samanta care trebuie udata si igrijita ca sa dea roade. Un copil nebotezat nu este 'condamnat', el este nascut in natura slabita de pacat, prin moarte, si pe masura ce creste aceasta slabiciune se vadeste, el are tendinta spre pacat. El nu este 'pacatos', in sensul personal, iar daca moare nebotezat, in ortodoxie nu este considerat ca pierdut, ca in anumlite scoli catolice. Botezul copiilor se face pentru a-i pune de la inceput in comunitatea sfintilor, nu ca sa-i scape de iad in cazul ca ar muri inainte de maturitate... Ar trebui totusi daca poti sa citesti si o carte despre aceste intrebari de baza, nu sa te bazezi numai pe raspunsurile noastre pe aici. O carte buna de inceput este 'Viu este Dumnezeu è catehism pentru familii'.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nastere in Duh. Iisus a spus f clar: nasterea "de sus" este o conditie pentru a intra in Imparatia lui Dumnezeu. Copiii nu sunt "condamnati" cum spui tu. Pacatul stramosesc inseamna firea pacatoasa, predispozitia noastra spre rau. Asta se mosteneste, nu un pacat in sine, ci EFECTUL lui. In acest sens, botezul devine o eliberare de efectul pacatului lui Adam. La botez omul primeste Har din plin, ceea ce este foarte important deoarece "inarmeaza" omul in lupta cu pacatul. Iisus a fost ispitit in pustie dupa botez. Noi toti suntem ispititi si trebuie sa luptam cu pacatul.. Un om neglijent, care nu se ingrijeste in permanenta de sufletul lui, care nu lupta cu ispitele, nu va fi mantuit, chiar daca a fost botezat. Viata dupa botez trebuie sa fie a lui Hristos, nu a noastra, din moment ce El ne-a rascumparat. Trebuie sa intelegi ca omul nu poate fi rupt de Dumnezeu. Omul a fost creat pt. comuniune cu Dumnezeu. Starea lui fireasca este cunoasterea si ascultarea lui Dumnezeu. Toata creatia exista doar prin si pentru Iisus Hristos (Coloseni 1:15-17) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Minunile ortodoxiei pentru ora de religie | spre_rasarit | Sectiune dedicata profesorilor de religie | 43 | 21.03.2014 19:21:41 |
O alimentatie corecta | ovidiu b. | Generalitati | 469 | 26.07.2013 19:03:38 |
Chemare la rugaciune individuala pentru conversia la credinta a dusmanilor ortodoxiei | spre_rasarit | Generalitati | 45 | 21.07.2011 01:23:02 |
care varianta e corecta? | victortiti89 | Generalitati | 76 | 16.06.2011 17:14:43 |
Bun simț si intelegere | I.Calin | Generalitati | 7 | 24.08.2010 20:10:13 |
|