![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uite un experiment foarte interesant, care ar trebui sa va dea de gindit, despre felul in care functioneaza creierul nostru si lumea virtuala ce ni se formeaza in cap: Este vorba de doua regiuni A si B colorate intr-o nuanta de gri, nuanta ce depinde de context. Aceasta iluzie e una dintre cele mai puternice, nu putem scapa de ea nici macar daca constientizam ca este un experiment si ca stim logic ce ar trebui sa vedem [IMG]file:///D:/PF/desktop/AB/0.jpg[/IMG] [IMG]file:///D:/PF/desktop/AB/1.jpg[/IMG] sper sa pot incarca imaginile |
#2
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Stiinta nu extinde necesitatea conceptul de cauzalitate asupra unei cauze primare
Teoria evolutiei NU are un scop: adaptarea la mediu are ca o consecinta (teoria) evolutiei Sa citez din mult stimatul dorkins (Dawkins), noua vedeta pop stiintifico-propagandista : 1. "Our DNA builds its own self-copying machinery. This is what we are : we are machines, built by DNA, who's purpose (!) is to make more copies of the same DNA." Evident ca o teorie in sine NU are scop; teoria evolutiei presupune un scop si il explica. Argumentul initial ramane : cauzalitatea este forma inerenta pentru gandirea noastra. 2. Mai departe, dorkins ne propune sa ne intoarcem cu 3 mii sau chiar 4 mii de milioane de ani in urma (desi, daca ai mentionat de new! teorii fizice care afirma ca timpul ar fi doar o consecinta statistica totul devine teribil de complicat si, desigur, fascinant) undeee :" a molecule aroused that just happend to have the property of self-copying, and after that darwinian evolution and life took off." Traducere : a long time ago, intr-un taram in care numai fizica si chimia anorganica do(r)mneau, A MOLECULE s-a trezit intamplator ca e xeroxabila. Nimeni nu stie cum, nimeni nu stie de ce. Dar vom dibui noi. Din partea mea, sa afle stiinta reteta supei primordiale. Daca nu o sa fie cumva o supa la plic, atunci o lume fara Dumnezeu ar fi tare lejera. Ho, ho, eu insumi v-am dat destule contradictii si aberatii din zona credintei. Nu s-ar putea spune ca nu m-am interesat :) Nu am avut timp sa citesc multe dintre cele scrise pe forum. Independent de asta, cred ca ai inteles intuitiv ca nu prea se dobandeste credinta din sublinierea pe textul scris. De ce? Logic si simplu: credinta este pentru toata lumea si nu are sa fie conditionata de putinta omului de a STI sa citeasca Sfanta Scriptura. In Biserica ea se asculta, fireste, nu doar cu timpanul. Tot in Biserica sa savarsesc cele necesare pentru a deschide alt canal de ascultare decat timpanul. Pentru ca te-ai declarat deja ateu, nu te va convinge asa ceva. Poate am sa prezint vreodata ce inseamna timpul in stiinta, din pacate sint detalii mult prea tehnice, pot spune ca exista descrieri ale realitatii ce nu se bazeaza neaparat pe timp, el rezulta din teorie, ca o consecinta, ca o iluzie, daca vrei. Oricum, modul de abordare a timpului in stiinta e de mii de ori mai interesant decit cel pur filozofic Da, ar fi interesant de vazut ce ne spune stiinta despre timp...acest concept inventat de om ca sa poata sa se descurce in lume. Eu ma gandeam ca stiinta lucreaza cu legi/entitati indepente de om, therefor, cred ca in cazul timpului, ceea ce numesti tu stiinta si filosofie se suprapun : speculatie. Asemanarile dintre verisoarele noastre si noi sint mult mai puternice decit isi inchipuie unii: de constiinta, diverse sentimente, placere estetica au dat dovada, desigur intr-o anumita masura, si rudele noastre.Sacrul si credinta sint niste produse secundare ale mecanismului cognitiv. Asa-i, am vazut caini care stau cu botul in vant si cogiteaza la inexorabila panta rhei si admira inefabilul naturii, dar astept sa se declare cate ceva despre constiinta lor morala, discernamant suprainstictiv, capacitate creativa. Simple similitudini mecaniciste nu ne spun nimic. Un credincios ti-ar raspunde ca ne asemanam cu ele pentru ca suntem creatii ale aceluiasi Creator. Tu i-ai spune : avem stramosi comuni. ~The end~ Te-as mai intreba de ce a fost necesar sa apara credinta ca mecanism cognitiv? Sau nu necesar (gandesc eu cam eshatologic), dar de ce sa se dezvolte, daca nu e trebuincioasa supravietuirii? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca ma intreaba un copil: la ce foloseste inima? eu ii raspund: inima pompeaza singele. Ii induc acestuia ideea ca inima are un scop si, mai mult, ca a fost proiectata in mod necesar asa. Uit sa ii mai spun ca exista si vietuitoare fara inima sau fara singe. Intr-un lant cauzal, este omenesc sa privim la inceputul si la sfirsitul sau si sa concluzionam ca exista un scop. O lege naturala poate exclude un scop constient. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De altfel, în postarea de mai sus există o contradicție clară de fond când se vorbește, pe de o parte, despre o lege (fie ea și naturală), așadar, despre un universal care să dea o coerență și o soluție de continuitate și de organizare unui multiplu care dezvăluie, astfel, că este traversat de o necesitate internă și transcendentă contingenței elementelor sale multiple; pe de altă parte, despre lipsa unei finalități ontologice ca lipsă a interiorității ontologice a elementelor. Dar dintr-o strictă juxtapunere aleatorie elementară nu pot fi date structuri de coerență. Ci e presupus necritic ca deja dat un șir cauzal nedeterminat prin care elementele juxtapuse, mai întâi, există, al doilea, au anumite proprietăți, cantități și materii, al treilea, au anumite forme, al patrulea, formele lor le permit juxtapunerea, al cincilea, locul și poziția lor reciprocă favorizează posibilitatea acestei juxtapuneri; în sfârșit, al șaselea, este dată posibilitatea juxtapunerii ca atare, în genere. Această excludere oarbă a principiului rațiunii suficiente din corpusul științific atunci când vine vorba despre evoluționism nu poate genera decât contradicții (în condițiile în care contradicția nu e acceptată ca formulă validă de către știință) și ridicol pseudoștiințific. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Esti dragut sa explici mai pe romaneste? Mersi |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Subscriu la ce a spus topcat.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Timpul nu este dependent de om Nu am spus ca e o iluzie numai pentru om ci ca e o iluzie la scara macro. Deocamdata, da, e speculatie, una stiintifica |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Credinta nu a aparut in mod necesar. Tocmai spunea ca e un produs secundar. Asa cum caldura e un produs secundar al becului ce da lumina. |
#10
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Creationism-Stiintific | Tudor | Resurse ortodoxe on-line | 17 | 10.11.2012 13:24:16 |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Richard Dawkins | bubulyna | Generalitati | 79 | 11.06.2010 10:30:44 |
george becali | alexandra28again | Generalitati | 130 | 01.06.2010 00:30:00 |
|