Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #91  
Vechi 05.07.2009, 17:09:45
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Fani, subiectul este interesant, din pacate nu prea am eu timp acum sa ma informez serios.
Eu cred asa: ca omul a fost creat barbat si femeie, iar casatoria este o implinire si o reintregire a omului, in sensul ca femeia isi atinge menirea si se implineste in casatorie (iar barbatul la fel, desigur).
De aceea cred ca fara o deschidere si acceptare totala a celuilalt nu se poate vorbi de mantuire in familie.
Unirea celor doi nu este doar in plan fizic, nici doar in plan psihic, ci cred ca are un sens mai profund.. de regasire si implinire a eului in celalalt (nu stiu daca ma fac inteleasa.. uff, cuvintele astea.. nu-mi vin cele mai potrivite).
Cred ca spunand ca orgasmul este "punctul culminant" reduci ingrozitor lucrurile.. indiferent ca vorbesti despre Dumnezeu sau doar despre iubirea umana.

(Eu cunosc un cuplu care a stat despartit ani intregi (in tari diferite).. el numai despre ea vorbea, era in gandul lui intotdeauna, pretutindeni. Erau mai apropiati decat multe cupluri care impart patul. M-a impresionat.)
Sunt de acord cu tine in ce zici despre cununie, unirea sotilor nu sta de loc numai in unirea trupeasca!
Vorbeam aici doar de unirea trupeasca cand ziceam ca e punctul culminant.
Eu ziceam ca unirea trupeasca este impreuna cu unirea asta generala imagine, simbol al unei 'uniri mai inalte' (cum spune Goethe). Este UN aspect al unirii sotilor. Dar este totusi unul important.
De obicei, ea oglindeste calitatea unirii sotilor pe toate planurile. Cand celalalte aspecte, spirituale, sufletesti, schioapata, apar probleme si in domeniul sexual.

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Cat despre rai:
"Cele ce ochiul n-a văzut și urechea n-a auzit, și la inima omului nu s-au suit, pe acestea le-a gătit Dumnezeu celor ce-L iubesc pe El"

(pe cand orgasmul este o traire egoista si comuna)
Orgasmul nu este neaparat o traire egoista, nu cred.
Sigur, in acest citat se vorbeste despre Dumnezeu prin prisma transcendenta. Se poate vorbi si prin prisma simbolica, si prin prisma Intruparii - pentru ca Dumnezeu nevazut neauzit s-a facut vizilibl si audibil.. Este centrul credintei noastre.
De altfel este 'traibil' mai ales prin Taine care sunt materiale.
Este traibil si prin simbol. Ce vedem si simtim noi la liturghie? Luam parte la cel de neimpartasit..
La fel, in viata noastra de zi cu zi Dumnezeu ni se arata prin diversele experiente omenesti prin care trecem - prin mancare si bautura, simbol al euharistiei, prin unirea trupeasca, simbol al unirii cu El si ea..
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #92  
Vechi 05.07.2009, 17:11:25
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dorinastoica14 Vezi mesajul
Există un topic despre orgasm.Nu înțeleg ce legătură are distracția cu orgasmul???
;-) Pai intreaba-l pe andreicozia de ce a inceput sa vorbeasca despre asta. Eu zic ca are legatura.. desi e mai indirecta.
Topicul despre orgasm a fost inchis.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #93  
Vechi 05.07.2009, 17:13:41
heaven's Avatar
heaven heaven is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.11.2008
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.327
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antiecumenism Vezi mesajul
Eu sunt sigur ca Sfantul Ignatie Briancianinov nu avea nici o legatura cu "politica bisericii",el a pastrat invatatura Sfintilor Parinti,a tinut cont deci de traditia Bisericii s-a rugat conform invataturii Sfintilor si a ajuns sa cunoasca harul lui Dumnezeu,sa scape de inselare.Si fiind luminat de Dumnezeu si-a dat seama ca biserica catolica si catolicii dupa schisma se afla in ratacire,s-au despartit de Adevar,de dogmele Sfinte.Si de aceea a afirmat ,cred eu vazand cu duhul,ca asa-zisii sintii catolici nu sunt Sfinti,ci au fost in inselare.
Si eu sunt la fel de convinsa ca sfintii catolici sunt cat se poate de veridici.Nu cunosc vietile tuturor dintre ei,insa a celor care m-au preocupat in mod special da si prin aceea cu siguranta Dumnezeu se manifesta in toata deplinatatea Sa si nu erau in nici o inselare.
Am mai spus-o si voi continua sa o spun: Francisc de Assisi reprezinta unul dintre sfintii mei de suflet si un adevarat model de urmat si nu cred ca ar putea veni cineva cu niste contraargumente impotriva sfiinteniei lui,pentru ca,pur si simplu nu ar avea cu ce.
Reply With Quote
  #94  
Vechi 05.07.2009, 17:15:25
heaven's Avatar
heaven heaven is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.11.2008
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.327
Implicit

Erata:"da si prin ACEIA cu siguranta Dumnezeu se manifesta"
Reply With Quote
  #95  
Vechi 05.07.2009, 17:20:44
dorinastoica14
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de heaven Vezi mesajul
Si eu sunt la fel de convinsa ca sfintii catolici sunt cat se poate de veridici.Nu cunosc vietile tuturor dintre ei,insa a celor care m-au preocupat in mod special da si prin aceea cu siguranta Dumnezeu se manifesta in toata deplinatatea Sa si nu erau in nici o inselare.
Am mai spus-o si voi continua sa o spun: Francisc de Assisi reprezinta unul dintre sfintii mei de suflet si un adevarat model de urmat si nu cred ca ar putea veni cineva cu niste contraargumente impotriva sfiinteniei lui,pentru ca,pur si simplu nu ar avea cu ce.
Și eu sunt fascinată de sfântul catolic Francisc de Assisi.
Reply With Quote
  #96  
Vechi 05.07.2009, 17:31:08
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dorinastoica14 Vezi mesajul
Și eu sunt fascinată de sfântul catolic Francisc de Assisi.
Si eu.
Cred ca sfintenia depaseste granitele confesionale.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #97  
Vechi 05.07.2009, 18:01:38
LapetiteMoc LapetiteMoc is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.900
Lightbulb Sfinti catoloci

Dintre sfintii catolici dragi sufletului meu: Sfantul Anton de Padova, Fericitul Augustin, Sfantul Francisc de Assissi, Sfanta Brigitte.
Reply With Quote
  #98  
Vechi 05.07.2009, 18:17:56
Anna Anna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 890
Implicit

Augustin e si la ortodocsi :)
__________________
"Daca cineva mi-ar fi dovedit ca Hristos sta in afara adevarului, si daca in realitate adevarul ar sta in afara de Hristos,atunci as prefera sa fiu cu Hristos si nu cu adevarul" (Dostoievski)

"Daca Dumnezeu nu exista atunci totul este permis" (tot Dostoievski)
Reply With Quote
  #99  
Vechi 05.07.2009, 18:27:32
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dorinastoica14 Vezi mesajul
Există un topic despre orgasm.Nu înțeleg ce legătură are distracția cu orgasmul???
Amindoua au ceva in comun,... un zimbet pe buze, deci au legatura.
Reply With Quote
  #100  
Vechi 05.07.2009, 18:38:08
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

E clar ca doar Biserica Ortodoxa a pastrat dogmele sfinte asa cum s-au stabilit la cele 7 sinoade ecumenice.
Catolicii au deviat de la dogme,au avut tot felul de inovatii,au cazut in ratacire si erezie. Vezi filioque si alte rataciri.
Sfintii ortodocsi toti zic ca celelalte confesiuni (in afara de ortodocsi) sunt in erezie.
[COLOR=#0000cc]Sfântul Cuvios Teodosie de la Pecerska (+1073)[/COLOR]
"Pazeste-te, fiule, de cei cu credinta strâmba si de toate discutiile lor, caci si pamântul nostru s-a umplut de ei! Numai cel ce traieste în Credinta Ortodoxa îsi va mântui sufletul. Fiindca nu exista o alta credinta mai buna, decât curata si sfânta noastra Credinta Ortodoxa ... De asemenea, fiule, nu se cade sa lauzi o credinta straina. Cine lauda o credinta straina face la fel ca si cel care-si huleste propria credinta. Cine lauda credinta sa si pe cea straina e un fatarnic si apropiat de erezie ... Daca cineva îti spune: [COLOR=red]'Credinta noastra si a voastra este de la Dumnezeu,' atunci, fiule, raspunde-i asa: 'Fatarnicule! Cum pot fi amândoua de la Dumnezeu? Nu stii ce spune Scriptura: Este un singur Domn, o singura Credinta, un singur Botez[/COLOR]. (Efeseni 4, 5)

[COLOR=#0000cc]Sfântul Cuvios Mucenic Cosma Etolianul (+1779)[/COLOR] "Eu, crestinii mei, mi-am cheltuit viata studiind timp de cincizeci de ani, am citit si despre preoti si despre necredinciosi, si despre atei si despre eretici, am cercetat adâncurile întelepciunii. Toate credintele sunt mincinoase, calpe, toate sunt ale diavolului. Am înteles si acest lucru adevarat, dumnezeiesc, ceresc, desavârsit si pentru mine si pentru voi: numai credinta crestinilor ortodocsi binecredinciosi e buna si sfânta, ca sa credem si sa ne botezam în numele Tatalui si al Fiului si al Sfântului Duh. Aceasta v-o spun acum, la sfârsit, ca sa va bucurati si sa va veseliti de mii de ori, ca v-ati învrednicit sa fiti crestini ortodocsi, si sa plângeti si sa va tânguiti pentru cei necinstitori de Dumnezeu, necredinciosi si eretici, care umbla în întuneric, în mâinile diavolului."

[COLOR=#0000cc]Sfântul Paisie de la Neamt (+1794)[/COLOR] „Oare eretici sunt râmlenii (romano-catolicii) cu al lor papa? Bine stiu ca vei zice ca sunt eretici. Si de vreme ce sunt eretici, precum si cu adevarat sunt, atunci Sfânta noastra Biserica îi afuriseste pe dânsii. Si pe care Sfânta Biserica îi afuriseste si eu, împreuna cu Biserica, fiul ei fiind, îi afurisesc."

[COLOR=#0000cc]Sfântul Ioan de Kronstadt (+1908)[/COLOR] „Care dintre ortodocsi nu ar dori unirea cu toti catolicii sau luteranii si sa fie una cu ei în FIristos, o singura Biserica, o singura obste a celor credinciosi! Care însa, dintre aceste-zise biserici, mai ales dintre întâi-statatorii numiti papi, patriarhi, mitropoliti, arhiepiscopi si episcopi, xiondzi (numele polonez pentru preot n.n.) sau pateri se va învoi sa se lepede de ratacirile sale? Nici unul. Iar noi nu putem sa ne învoim la învatatura lor eretica fara sa aducem vatamare mântuirii sufletului nostru. Oare se pot uni cele de neunit - minciuna cu adevarul? Iezuitii catolici în folosul papei si a propriei lor vederi si scopuri egoiste si meschine, au pervertit legea constiintei si legea Evangheliei, afirmând ca pentru atingerea scopurilor proprii sau a scopurilor religioase, catolicii pot întrebuinta toate mijloacele nelegiuite: adica si ca sa omoare si ca sa vicleneasca în tot felul si sa prigoneasca credinta ortodoxa, sa o numeasca schismatica si o credinta de câini, si sa-i arda pe ruguri pe ortodocsi, ca pe Hus si pe altii.
Neîndoielnice sunt cuvintele Mântuitorului nostru Iisus Hristos: Cel ce nu este cu Mine, este împotriva Mea (Matei 12,30). Catolicii, luteranii si reformatii au apostaziat de la Biserica lui Hristos - ei nu sunt de un cuget cu noi, nutresc vrajmasie împotriva noastra, cauta din rasputeri sa ne omoare, ne strâmtoreaza în tot chipul pentru credinta noastra, ne batjocoresc si ne fac toate felurile de neplaceri mai ales în asezarile lor cele mai însemnate, ei merg în chip vadit împotriva lui Hristos si a Bisericii Sale, nu cinstesc de viata facatoarea Cruce, sfintele icoane, sfintele moaste, nu respecta posturile, strâmba dogmele credintei celei mântuitoare. Ei nu sunt cu noi ci împotriva noastra si împotriva lui Hristos. Intoarce-i, Doamne, la adevarata Ta Biserica si mântuieste-i! „De gresita întelegere de catre catolici a cuvintelor Mântuitorului: Tu esti Petru si pe aceasta piatra (pe Hristos, pe Care Petru L-a marturisit Fiu al lui Dumnezeu) voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui (Matei 16,18) depind toate ratacirile catolicilor si papilor si mai ales parelnicul primat papal în Biserica si parelnicul rang al papilor de loctiitori ai lui Hristos. Ci uitati-va câte rataciri sunt îngaduite în credinta papei (iar nu a lui Hristos) rataciri ciudate, hulitoare de Dumnezeu - si le veti întoarce spatele cu nemultumire si groaza! O trufie omeneasca! O trufie sataniceasca! Auzi, papa infailibil! O, iezuitism!"
„Catolicii recunoscându-l drept cap al bisericii pe papa, pe adevaratul Cap al Bisericii - Hristos L-au pierdut si au ramas lipsiti de Cap. Intreaga istorie a papismului da marturie ca la catolici nu este Cap fiindca ei fac lucruri necuvioase, lupta împotriva Bisericii Ortodoxe. Iar în învatatura lor dogmatica - vai, câte erezii, inovatii, abateri de la adevar! O, pierzator sistem papist! Singurul Cap al Bisericii ceresti, pamîntesti si din cele mai dedesubt este Hristos Dumnezeu!" ([COLOR=#990000]Spicul Viu, Ed. Sophia, Bucuresti, 2002[/COLOR])


[COLOR=#0000cc]Mitropolitul Ierotei de Nafpaktos:[/COLOR] „Poate fi spus ca de este o mare erezie astazi, este asa-numita erezie eclesiologica, care se confrunta mai ales cu pastorii Bisericii. Este o mare confuzie astazi despre ceea ce este Biserica si care sunt adevaratii ei membri. Se confunda identitatea Bisericii cu alte traditii umaniste si se gândeste ca Biserica este fragmentata si despartita, dar mai mult se ignora singura cale de mântuire a Bisericii." „[COLOR=red]Papistasii nu au preotie nici taine... Vaticanul nu este biserica[/COLOR], ci un sistem politico-economic situat în afara Bisericii, iar papa cu toti clericii Vaticanului nu sunt urmasi ai Apostolilor, nu au predania si succesiunea apostolica... Papistasii sunt francolatini, iar pe deasupra si eretici. Papismul se afla în afara Bisericii..., si pentru ca în afara Bisericii nu exista Taine, pentru aceasta clericii papistasilor si însusi papa, pentru noi ortodocsii, nu au preotie, adica au fost taiati de la succesiunea apostolica. Daca se va pierde Credinta Ortodoxa, atunci nu va mai exista nici Biserica, nici Dumnezeiasca Euharistie... Parintii Bisericii din veacul al VIII-lea observasera ca papismul, sub influenta francilor, a schimbat teologia ortodoxa si astfel nu mai facea parte din Biserica Ortodoxa care pazea în întregime adevarul revelat. De aceea, papa nu mai era pomenit în Diptice." ([COLOR=#990000]Cugetul Bisericii Ortodoxe, Cap.I[/COLOR])
Reply With Quote
Răspunde