Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #201  
Vechi 07.07.2009, 01:12:11
Anca-Miha
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Concluzia ta nu cred ca este corecta, pentru ca noi nu am zis (cel putin eu nu) ca orgasmul 'este' rai, ci ca il oglindeste, fiind o manifestare a dragostei fizice care este o imagine a dragostei dintre Dumnezeu si om.

Mantuirea sufletului ARE de-a face si cu cele 5 simlturi, altfel nu ar mai exista sfintele taine, care sunt materiale si se primesc rin simturi.

Omul prin rugaciune nu se curata de placerile IN SINE, ci de atasarea excslusiva, "intunecatoare" de ele si de uitarea li Dumnezeu.
Fani, vrei te rog sa-mi explici putin mai amanuntit legatura dintre orgasm si rai, precum si restul?
Deasemeni, Sfintele Taine sunt materiale? Cum asa? Ce e material la cununie, la botez si la Sf. Maslu? Dar la Taina spovedaniei? Vezi deci, ca nu am inteles la ce te referi. Poti fi mai precisa?

In ceea ce priveste placerile, ma refer acum la calugari, am citit ca ei chiar se despart definitiv de placere; ajung sa-si stapaneasca trupul, tocmai ca sa nu dea voie placerii sa-i traga inapoi. Diavolul tocmai asta face: induce dorinta si placerea. Si atunci cum sa nu se desparta de ea? Dealtfel cred ca din acelas motiv si ceilalti oameni ajung sa renunte de la o varsta, sau din motive de boala, la placerile trupesti; iar in post renuntam si la placerea de a manca ceva bun.
Dupa mine, placerea e o piedica in calea spre induhovnicire; ceea ce nu exclude bucuria vietii. Aceasta, placerea, apartine tineretii, nu precizez pana la ce varsta, dar Ecleziastul spune ca e desertaciune a desertaciunilor. Si atunci?
Reply With Quote
  #202  
Vechi 07.07.2009, 01:56:48
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

La Sfantul Botez e materiala apa care mai intai se sfinteste de Dumnezeu prin preot si in care e cufundat pruncul de trei ori in numele Preasfintei Treimi.
La cununie se sfintesc verighetele.Totodata sunt sfintite si acele coroane cu care se ating fruntile mirilor.Se sfintesc tot de preot.
La Sfantul Maslu se sfinteste uleiul de preot cu care se ung mai apoi cei bolnavi in semnul Sfintei Cruci.

Parintele Cleopa cand a venit la cuviosul Paisie Aghioritul a fost servit de acesta cu apa rece si dulceata.
Reply With Quote
  #203  
Vechi 07.07.2009, 09:43:45
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antiecumenism Vezi mesajul
Da are dreptate Anna ...poate aparea aceasta boala si in cazul unui cuplu,deci nu are legatura cu abstinenta de un an sau mai stiu eu cat..ci cu anumite boli (infectii ,inflamatii..)
http://dictionar.romedic.ro/hemospermie

http://www.121.ro/forum/hemospermie-t11783.html
Nici eu nu prea cred ca are. Andrei, exagerezi. Se poate intampla ca unii sa aiba probleme, dar cred ca e rar.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #204  
Vechi 07.07.2009, 09:55:47
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
Fani, vrei te rog sa-mi explici putin mai amanuntit legatura dintre orgasm si rai, precum si restul?
Pai credeam ca am explicat: din cauza un moment important din unirea trupeasca, care este oglinda, imagine a unirii lui Dumnezeu cu omul - asta e raiul.

Bine, Andrei a fost si itel poetic, nu stiu daca la asta s-a referit.

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
Deasemeni, Sfintele Taine sunt materiale? Cum asa? Ce e material la cununie, la botez si la Sf. Maslu? Dar la Taina spovedaniei? Vezi deci, ca nu am inteles la ce te referi. Poti fi mai precisa?
Pe langa cele spuse de Mihailt, as as adauga: SUPORTUL unei taine este material, iar continutul este duhovnicesc.
Adica taina nu este ceva ce se intampla numai in suflet, ci se intampla cu ajutorul unei slujbe, care foloseste cuvinte, cantari (sunetul este o vibratie a materiei iar pentru a produce cuvinte, este nevoie de corzile vocale, de buze, de limba etc), si materii (apa la botez, uleiul la maslu, crucea si evanghelia la spovedanie etc). Material mai este si rezultatul tainei, adica, de ex. vindecarea (penbtru care ne rugam la maslu), sau, ca sa ajungem la subiectul nostru, viata comuna a unui cuplu casatorit. Taina nu se opreste la momentul in care este savarsita la inceput la biserica, ea continua toata viata.

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
In ceea ce priveste placerile, ma refer acum la calugari, am citit ca ei chiar se despart definitiv de placere; ajung sa-si stapaneasca trupul, tocmai ca sa nu dea voie placerii sa-i traga inapoi.
Tu aici vorbesti de calugari. Noi vorbim de oameni casatoriti.

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
Diavolul tocmai asta face: induce dorinta si placerea. Si atunci cum sa nu se desparta de ea? Dealtfel cred ca din acelas motiv si ceilalti oameni ajung sa renunte de la o varsta, sau din motive de boala, la placerile trupesti; iar in post renuntam si la placerea de a manca ceva bun.
Dupa mine, placerea e o piedica in calea spre induhovnicire; ceea ce nu exclude bucuria vietii. Aceasta, placerea, apartine tineretii, nu precizez pana la ce varsta, dar Ecleziastul spune ca e desertaciune a desertaciunilor. Si atunci?
Nu este o piedica placerea, ci modul in care este folosita.
Oamenii de la o varsta renunta din cauza varstei, nu din dorinta de asceza, in general, cum zici si tu.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #205  
Vechi 07.07.2009, 11:49:55
windorin's Avatar
windorin windorin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.10.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.395
Implicit

Subscriu celor spuse de [COLOR=darkred]Fani[/COLOR].

[COLOR=darkred]Tot ce a facut Dumnezeu este curat si b[/COLOR][COLOR=darkred]un[/COLOR], adica si placerea aceea intensa in care unii cauta sa arunce cu noroi. Tot ce a fost sadit in trupul si sufletul omului este bun si frumos (filocalic), singura problema intervine acolo unde omul, in loc [COLOR=darkred]sa se manie pe pacat[/COLOR], se manie pe oameni, in loc [COLOR=darkred]sa pofteasca bunatatea[/COLOR], el pofteste materia, in loc [COLOR=darkred]sa iubeasca sotia[/COLOR], el iubeste pofta la care ajunge prin ea. Nu mania, nu pofta, nu dragostea trupeasca sunt problema, ci denaturarea sensului acestora de catre om.

Citind ultimele aproape 15pagini imi tot vine in minte intrebarea. [COLOR=darkred]Cum s'a ajuns de la "distractie" la "orgasm"? [/COLOR]Probabil aici sta si un oarecare raspuns. Atunci cand omul vede in dragostea trupeasca "o distractie", totul se duce de rapa, atat persoana, cat si familia si societatea. Tot ce tine de viata celor doi este taina, tacere, randuiala cuviincioasa. Fiecare va da seama de cele facute in ascuns ale sale.

Pornisem de la faptul urmator. Credinta crestina este bucurie, iar [COLOR=darkred]distractia [/COLOR]nu este de la diavol, cum ajung uneori unii dintre noi sa sustina. Distractia este buna, curata si odihnitoare. Nimic din Biserica nu este impotriva ei, ci numai impotriva patimilor ascunse sub denumirea de "distractie".
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36)

Reply With Quote
  #206  
Vechi 08.07.2009, 14:03:05
zaharia_2009's Avatar
zaharia_2009 zaharia_2009 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.07.2009
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.239
Implicit

Urmarind forumul am ajuns si pe acest topic parcurgindu-l in intregime.A fost o experienta uluitoare. Nu credeam ca multi frati si surori (multi dintre ei fiind instruiti in domeniu)se pot sminti atit de mult prin folosirea rea a stiintei lor.Rar am vazut un asa amestec de sfinti ortodoxi si catolici,o apreciere gresita globala mergind pina la nebunia de a spune ca starea de sfintenie depaseste granitele confesionale(grava greseala dogmatica).De asemenea coborirea interesului in carnal,in erotism, in senzual pina la alipirea orgasmului de false intelegeri si interpretari dogmatice a Script. sau a sf. parinti ducind nebunia pina la masura asimilarii orgasmului cu o oarecare inchipuire a raiului.Sau o grozavie vecina cu moartea duhovniceasca sa crezi ca si in orgasm il lauzi pe Hristos rar mi-a fost dat sa aud de la niste oameni culti(cel putin asa se arata).Fratilor,iertati-ma ,va rog mult sa ma iertati dar raspundeti-mi : aveti cu acevarat duhovnici ? iar daca aveti chiar stiti sa va marturisiti dupa cum invata BOR?Voi simtiti ca mergind la duhovnicii vostri ,o perioada mai mare de timp ,sporiti cu adevarat duhovniceste?Stiinta de carte puteti avea multa ,f. multa si elevata,cu doctorate sau chiar cu mai multe doctorate sau masterate dar va prezentati ca si cind le-ati avea date in draci(vorba parintelui Cleopa).Nu este rau sa avem multa carte dar depinde f. mult cum lucram cu ea,depinde daca ea ne duce la mintuire sau la pieire.Iertati-ma ca spun toate acestea ,interventia mea nu este o mustrare,nu vreau sa fie o mustrare ci este doar o constatare.
Mi-a atras atentia fratele,,antiecumenism" care ,dupa parerea mea ,are o pozitie corecta si bine argumentata cu trimiteri.Fiind sincer pina la capat pot spune ca este singurul curat in pareri si imbatabil.Poate incercarile anterioare l-au intors la credinta adevarata. Oricum va multumesc voua tuturor ca mi-ati dat posibilitatea sa vad ...si asa ceva.
Reply With Quote
  #207  
Vechi 08.07.2009, 14:48:07
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Mai frate Zaharia daca stii engleza poti sa citesti referitor la sexul in casatorie pe orthodoxwiki:
http://orthodoxwiki.org/Sex
Cei care zic ca impreunarea dintre sot si sotie in casatorie e necurata cad sub anatema.
Nu numai ca impreunarea in Sfanta Taina a casatoriei nu e necurata ci e sfintita de Dumnezeu.
Sfantul prooroc Iacov a vazut in vedenie de la Dumnezeu tapii sarind pe capre de o anumita culoare.
Adica impreunandu-se cu caprele de o anumita culoare.
Cine oare poate sa zica ca impreunarea dintre Sfanta Ana si Sfantul Ioachim din care a rezultat Maica Domnului ar fi fost necurata?
Nu le-a dat chiar Dumnezeu putere prin minune sa se impreuneze la varsta aceea inaintata?
Nu a fost la fel si cu Sfantul prooroc Zaharia tatal Sfantului Ioan Botezatorul?
La fel s-a intamplat si cu parintii Sfantului Macarie cel Mare care a fost conceput la o varsta inaintata.

Fratia ta zici ca Sfantul Vasile cel Mare ar fi zis ca exista numai casatoria si calugaria ca si cai de mantuire;dar aceasta nu este asa.Sfantul Vasile cel Mare nu a fost nici calugar nici casatorit ci a fost celibatar.
Daca a fost calugar rogu-te spune-ne si noua in ce manastire a intrat ca frate si data la care a fost tuns in monahism.Daca ar fi fost asa nu i s-ar fi schimbat oare numele?Iata mai frate ca Sfantul Vasile cel Mare nu a fost calugar nici casatorit ci celibatar.
Reply With Quote
  #208  
Vechi 08.07.2009, 14:53:37
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Dar draga Zaharia, de ce crezi tu ca pentru un crestin ortodox orgasmul este un subiect interzis?
Un crestin trebuie sa ii dea slava lui Dumnezeu prin toate (sf. Pavel).
'Patul cununiei curat este', slujba cununiei, canonul sfantului Andrei Criteanul.
Si in mod cat se poate de logic, si prin el este marit Dumnezeu intr-un fel (in ce fel, este intr-adevar o taina si nu propunem aici tehnici in genul lui Bivolaru, de care vorbeste Antiecumenism; intr-adevar, ar fi periculos).
Deci, sa ma ierti, dar orgasmul ar fi cumva necurat, atunci? Ar trebui crestinii sa se fereasca de el, in patul conjugal?

Poate are insa dreptate cris ca intram in subiecte care sunt o taina, sunt prea intime, si de aceea socam pe unii. Eu am inbtrat in discutia asta pentru ca andreicozia a spus ceva despre orgasm or el spune lucrurile mai poetic, mai provocator, mai colorat (este o placere sa il citesti, pentru mine, chiar cand nu sunt de acord cu el, avem nevoie si de o astfel de vorbire, altfel ne prafuim), si am vrut sa il sustin in ce consideram eu ca ar fi in principiu ceva frumos si corect. Altfel, poate nu as fi inceput sa vorbesc despre asta.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #209  
Vechi 08.07.2009, 14:54:16
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

"10.Iată o dată, pe vremea când intrau în călduri oile, mi-am ridicat ochii și am văzut în vis; și iată că țapii și berbecii, care săreau pe capre și pe oi, erau albi, vărgați și bălțați.
11.Iar îngerul Domnului mi-a zis în vis: "Iacove!" Și eu am răspuns: "Ce este?"
12.Zis-a el: "Ridică-ți ochii și privește: toți țapii și berbecii, care sar pe capre și pe oi, sunt vărgați, pestriți și bălțați, căci am văzut toate câte ți-a făcut Laban.
13.Eu sunt Dumnezeul, Cel ce ți S-a arătat în Betel, unde Mi-ai turnat untdelemn pe stâlp și unde Mi-ai făcut făgăduință. Scoală deci acum, ieși din pământul acesta și mergi în pământul tău de naștere și Eu voi fi cu tine"."
(Sfanta Scriptura,Facerea,capitolul 31.)
Deci in Duh fiind adica in rapire dumnezeiasca Sfantul prooroc Iacov vede tapii si berbecii sarind pe capre si oi spre a sti cum sa faca si ce oi si capre sa aleaga.
Reply With Quote
  #210  
Vechi 08.07.2009, 15:03:15
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Fani, Mihailt, nu sariti pe Zaharia. Nu i-ati inteles mesajul.
El nu a vorbit de curatia sau necuratia relatiilor trupesti!

Mesajul lui ne atrage atentia asupra ceea ce facem cu "stiinta" noastra..

(Este clar ca multi contorsionam scrierile sf. parinti pentru a argumenta puncte de vedere pur personale)
Reply With Quote
Răspunde