![]() |
![]() |
|
#221
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu unul ii vad din plin! ca doar lucrez in domeniu. Fa-ti cercetarile tale si ai sa te convingi, dar ,ahhh, am uitat ca nu prea ai prieteni pe acolo unde esti. Poate-i vezi pe micii amariti, si cei mari, dealtfel, cind mergeti la casa de moda sa-ti cumperi haine, la receptii, in masina sport cu pantofiorii de lux. :))) |
#222
|
|||
|
|||
![]() Citat:
borred? nu stii regulile de dublere a consoanei? le stie si copilul meu de 5 ani care nu merge inca la scoala.. (Dar eu sunt aia ignoranta, dupa cum spui :))) ) |
#223
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Care-s alea? poate-mi spui si mie ca vad ca tot incerci sa le aduci in discutie. Important este sa se pastreze curatenia inimii si cugetul curat, altceva nu cred ca mai spune la carte. |
#224
|
||||
|
||||
![]()
Hm !
Pe bune, că-i penibilă comparația dintre orgasm și imaginea , Raiului . Ce are de-a face una cu cealaltă . "Plăcrera "orgasmului dispare precum a apărut, atât de repede că nici nu-ți dai seama realmente ce a fost ( nebunie, plăcere , extaz. . ) . E aberantă și neavenită această comparație , vorbesc cât se poate de serios. Pedalând continuu pe această idee, miroase mai mul a obsesie . . . Daca ar fi asa, eu as fi cam dezamagita. Mi se pare mult prea putin ![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#225
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Trebuie sa-l schimb |
#226
|
|||
|
|||
![]()
Scriptura si Sfintii Parinti sunt calauza pentru cunoasterea modului de viata cu adevarat crestin.
Daca ce spunem nu seamana cu ce spune Mântuitorul si Sfintii, atunci suntem pe o cale gresita. Suntem preocupati sa ne distram în loc sa ne preocupe sa placem cât mai mult lui Dumnezeu. Marcu 10: 28. Și a început Petru a-I zice: Iată, noi am lăsat toate și Ți-am urmat. 29. Iisus i-a răspuns: Adevărat grăiesc vouă: Nu este nimeni care și-a lăsat casă, sau frați, sau surori, sau mamă, sau tată, sau copii, sau țarine pentru Mine și pentru Evanghelie, 30. Și să nu ia însutit - acum, în vremea aceasta, de prigoniri - case și frați și surori și mame și copii și țarine, iar în veacul ce va să vină: viață veșnică. Distractia e buna când vine de la Dumnezeu, nu când ne-o luam noi. |
#227
|
|||
|
|||
![]()
Traditie, asa este.
(citesc cu placere mesajele tale, dar esti mai intelept decat noi.. nu te prea bagi in discutii desarte). Despre distractie: “Sfânta pravilă ne face cunoscut ca în ajunurile zilelor de sărbătoare creștinii să petreacă în rugăciune și în cucernicie, pregătindu-se pentru a participa sau a asista la Sfânta Liturghie. Dacă toți creștinii ortodocși sunt chemați la aceasta, atunci cu atât mai mult cei ce iau parte nemijlocit la dumnezeiasca slujbă. Participarea lor la distracții în ajunul sărbătorilor este un mare păcat. În legătură cu aceasta, cei care, în ajunul unei duminici sau al unei sărbători, au fost la un bal sau la alte distracții de acest fel nu au voie, în următoarea zi, să cânte în cor, să ajute în biserică, să intre în altar sau să stea în strană”. Sf. Ioan Maximovici. |
#228
|
||||
|
||||
![]()
Nu doresc sa o laud pe anna21 desi merita cel putin pt. faptul ca scriind in limba romana(ca pt. toti dealtfel)a inteles sensul mesajului meu,acesta ne fiind sofisticat de loc.Totusi,anna21 iti ramin dator pt. bunavointa de a intelege comunicarea.
Frate mihailt,special am intirziat sa-ti raspund in celalalt topic tocmai pt. a intelege mai bine atitudinea ta dominanta,desprinsa din mai multe surse.Nu doresc sa te lezez in vreun fel dar mie imi pari exploziv si caustic,grabit si superficial.Lucrul acesta te impiedica uneori sa intelegi sensurile reale si clare din mesaje desi ,cum mai spuneam,sunt scrise in lb.romana.Iarta-ma dar in engleza nu stiu sa-ti scriu.Nici pe departe nu am spus si nu am vrut sa insinuez ceea ce ai inteles tu! Nu mai continui ca este fara sens. Sora Fani71,poate cadem de acord:intelesul sensului de ,,interzis"in ortodoxie este ,dupa parerea mea,special,mult mai bogat si mai semnificativ decit in ideatia si conversatia laica. Atentie la care ,,prin toate"slavim pe D.zeu altfel putem lesne si pe nebanuite si pe ispititor sa-l putem confunda atunci cind se da inger de lumina(de obicei nu ataca la vedere ci mut ,prea mult pe ascuns).Putem lua drept exemplu de atac obisnuit modul in care ne amageste pe ,,noi fetele" nu cu un barbat urit,nemanierat,imatur... ci cu unul frumos(de-ti tremura sufletul)elegant,sufletist,modest,inteligent,tandr u,etc tocmai pt. a nu-i putea rezista si a te putea ,,cumpara pe putin" ,pe citeva valori lumesti.Prudenta mare cu ,,prin toate"! Sa nu credeti ca am ceva,ori si ce,impotriva casatoriei,a unirii intime dintre soti in perioade binecuvintate si in moduri binecuvintate.Sau ca as sustine mai mult calugaria.Nu,amindoua sunt cai virtuoase(daca sunt duse canonic)pt. mintuire.Exista canoane suficiente care prevad cum trebuie sa se desfasoare viata de cuplu ca sa fie binecuvintata.Defapt,canoanele amendeaza pacatele care se pot savirsi in cuplu(vorbim despre ele pt. ca doar aceste ne intereseaza acum) de unde pe cale inversa putem lesne deduce rigorile vietii crestine in doi.Canoanele sunt f. stricte lasind o cale de mintuire ingusta,f.ingusta asa cum o arata si Hristos.De aceea casnicia si calugaria sunt jertfe si nu lucruri lesnicioase.Sa nu uitam pe sf. ap. Pavel atunci cind artagea atentia uni ucenic de al sau(ajuns episcop)ce fel de lupta trebuie sa duca pt. a cistiga cununa mintuirii:doar lupta cea buna.Si voi care credeti ca este aceasta ,,cea buna"? Pai daca aceste canoane sunt lasate tocmai pt. a ne arata modul de ducere a luptei cum aparem noi care incepem incet,incet sub masca stiintei sau si mai rau a bunavointei sa deslegam cu de la sine putere(adica sa ne permitem din ce in ce mai mult) modul de vietuire dupa bunul plac? Nu cumva ne dam noi mai cumsecade decit sf. parinti care au intocmit canoanele?Ba da, iacata unde am ajuns :mai cumsecade decit sfintii!Pai in cazul acesta nu ne mai ramine decit sa ne cutam aura sinteniei desi sunt sigur ca am ajuns intr-un loc cu totul gresit! Iacata unde ne poate duce bunavointa nesabuita si stiinta rau folosita sau asa cum am intilnit la un parinte(nu-mi vine in minte acum care):,,mult ingimfata stiinta"! Fani71,la care parinte sau scriitor bisericesc sau parinte duhovnic contemporan ai intilnit modul acesta de ,,slavire prin toate" fara a scoate din context?Eu unul am indoieli. Mihailt,spune-mi te rog un apostol,sf.parinte,parinte ,scriitor bisericesc al ortodoxiei care sa trateze in invataturile sale relatiile intime(sexuale) dintre soti,eu nu cunosc.Ori poate simti nevoia sa fi apologetul unui nou subiect .Eu stiu precis ca tot ce este necesar omului pt. mintuire a fost dat.Rostul nostru al crestinilor este sa traim asa si nici decum sa cautam sa actualizam,sa descoperim sau sa tilcuim in noi maniere ceea ce deja a fost tilcuit. Imi cer iertare daca cineva se simpte lezat de parerile mele pt. ca nu am pretentia decit ca sunt un mare pacatos(poate chiar cel dintii)si vesnic incepator in vietuirea crestina.Mi-am spus parerea,nu este obligatoriu ca toti sa gindim la fel sau sa vietuim asemenea.Totul este doar ...daca voim! |
#229
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Zicea de iubita sau iubit - ce, nu ne putem numi si sotul iubita sau iubit? Imi amintesc ca Olivier Clément, un teolog ortodox francez, scria ca nu ar trebui sa ii condamnam aspru pe tinerii (poate crestini dar nepracticanti, tinerii majortiari din zilele noastre) care traiesc in concubinaj, pentru ca dragostea lor are o valoare in lumea in care traim, trebuie sa-i aducem la semnificatie tainei casatoriri intr-un mod nemoralist. (pacat ca nu am fragmentul pe romaneste, el scrie mult mai frumos) Eu personal nu cred ca starea lor de pacat reduce la zero orice fel de dragoste care ar putea exista intre ei. Dumnezeu este mare. Dragostea e data de El, si chiar daca nu este intotdeuana traita asa cum vrea El, mai pastreaza ceva din scanteia initiala. Asa ca sa nu condamnam din start cuplurile necasatorite, sa zicem ca dragostea lor este complect condamnabila. Acestea fiind zise, da, iubirea POATE fi o patima, si nu trebuie sa facem din ea un idol. In numele iubirii se pot savarsi si crime si distruge fericirea unor copii nevinovati, de exemplu. Eu nu am zis asa ceva - cum ii ziceam si lui Traditie: vorbam despre ce ar trebui sa traim, ce ar trebui sa tindem sa traim, nu despre cum orice lucru poate fi pervertit. Revin...
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#230
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In lumea noastra exista, e drept, un fel de hipersexualizare, un fel de obsesie a sexului, pornografia ii perverteste pe multi, sexul devine o distractie si corpul partenerului un obiect. Dar TOCMAI DE ACEEA crestinii trebuie sa aminteasca adevaratul sens al sexului (in toate aspectele sale daca se poate). Este foarte NECESAR pentru lume ca tocmai noi sa amintim maretia si frumusetea iubirii dintre barbat si femeie. Ori noi ce facem, foarte adesea? Polarizam. Diabolizam sexul. Sau cel putin il acoperim cu interdictii si anateme de tot felul, facem din el un fel de lucru tolerat - "pentru a avea copii" -, un fel delucru rusinos necesar. Nu este bine! Este chiar periculos pentru mesajul crestin! Daca nu vom spune lumii ca sexul este un lucru bun care trebuie transfigurat, trebuie trait in relatie cu Dumnezeu, atunci lumea va continua in greseala ei din care nu exista scapare decat prin renuntarea absoluta, care este foarte grea, si nu este buna decat pentru foarte putini.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|